Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  837 95314
Sitat av mathfjeld
Nå har jeg nettopp pratet med en påstålig type hos Netcom.

Han kom med følgene påstander; at forsikrings avtalen jeg har med Netcom ikke gjelder fordi den nettopp er oppdatert så da er ikke de nye reglene blitt føyd inn.

Han sier også at siden telefonen ikke er CE merket så har de ikke lov til å forsikre den
At siden den er jailbraika så er den ulovlig.

Jeg ba om dokumentasjon på alle disse punktene, noe han sa at jeg fikk finne frem selv.
Tåplig


Her er forsikringsvilkårene mine
https://netcom.no/nomenu/felles/doku...r-01012007.pdf
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt min 1.gen iPhone fra England og den er CE-merket. Du kan jo ta en spansk en og si at den er kjøpt i England og satse på at de ikke sjekker når du leverer den inn.
Takk, da var det bare 2 påstander igjen som jeg må få motbevist, også må jeg skaffe en kvittering. Siste blir nok vanskligst
Du kan få kopi av kvitteringen min siden jeg ikke har Netcom og aldri kommer til å få det. Jeg får nok ikke scannet den før om 2 uker tidligst. Hvis du fortsatt vil ha den da får du sende meg en pm og minne meg på det.

Skulle gjerne hjelpt deg med de andre punktene og, men orker ikke å sette meg ned å lese. Trikset når du ringer er ofte å vær sikker på at du har rett og ikke ha en spørrende tone.

Lykke til.
Tusen takk! Sender deg pm når den tid kommer, eller om du bor i Oslo trakter kan jeg alltids kjøre innom på vei hjem ifra jobb?
Må beklageligvis si at karen på netcom har helt rett i det han sier angående CE merket og jailbreakinga.
Har to spørsmål her, jahm. Har en iPod Touch (8GB) ver. 1.1.4. Har jailbreaka den. Hva vil skje om jeg oppdaterer den til "Latest Version"? Vil den fucke seg totalt eller virke som normalt? (Det rimte ^^)

Og så. Har ca. 400 sanger og en del filmer jeg vil beholde, men det har seg slik at; Jeg har alle sangene osv. i iTunes biblioteket, på den gamle PC'n, ikke den nye. Jeg installerte nettop iTunes her, på den nye. Hva vil skje om jeg kobler til iPod'en nå? Vil musikken synkronisere og slette alle sangene jeg har innpå, atm?

Har hørt d går ann å finne mappa me alle sangene på, når man har koblet til iPoden. Kan vente med å fullføre installeringen av iTunes, koble den til, finne mappa, kopiere over sangene, importere de inn i iTunes biblioteket, og så synkronisere. Problemet er at jeg ikke vet hva mappa heter >.< Noen som kan gi meg en link til mappa? Eller skrive en liten turtorial om hvordan jeg kan komme meg inn på den? Hadde satt pris på lykjapt svar

På forhånd takk ^^
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Sh4k3
Har to spørsmål her, jahm. Har en iPod Touch (8GB) ver. 1.1.4. Har jailbreaka den. Hva vil skje om jeg oppdaterer den til "Latest Version"? Vil den fucke seg totalt eller virke som normalt? (Det rimte ^^)

Og så. Har ca. 400 sanger og en del filmer jeg vil beholde, men det har seg slik at; Jeg har alle sangene osv. i iTunes biblioteket, på den gamle PC'n, ikke den nye. Jeg installerte nettop iTunes her, på den nye. Hva vil skje om jeg kobler til iPod'en nå? Vil musikken synkronisere og slette alle sangene jeg har innpå, atm?

Har hørt d går ann å finne mappa me alle sangene på, når man har koblet til iPoden. Kan vente med å fullføre installeringen av iTunes, koble den til, finne mappa, kopiere over sangene, importere de inn i iTunes biblioteket, og så synkronisere. Problemet er at jeg ikke vet hva mappa heter >.< Noen som kan gi meg en link til mappa? Eller skrive en liten turtorial om hvordan jeg kan komme meg inn på den? Hadde satt pris på lykjapt svar

På forhånd takk ^^
Vis hele sitatet...
Protip: IKKE OPPDATER TIL 2.0!

Men hvis du vil, så kan du selvfølgelig gjøre det.
Hvis du planlegger å kjøpe Firmware (noe ikke jeg gjorde), så blir alle sangene beholdt, ihvertfall har de gjort det fra tidligere erfaringer.

Hvis du gjør det "ulovlig", så må du laste ned firmware selv og gjenopprette etter 2.0.

Problemet med 2.0, er at du ikke kan flytte ting over manuelt. Alt er automatisk synkronisert, noe som gjør jobben litt vanskeligere når du f.eks. har sanger/filmer/bilder som tilsvarer over 8GB.

Jeg holder akkurat på å prøve å nedgradere til 1.4 for nettopp disse grunnene.

For å komme til mappen med der tingene dine ligger, så høyreklikker du på musikkfilen og på vis informasjon. Nederst vil adressen til sangen ligge.
Sist endret av LfsFan; 7. august 2008 kl. 02:23.
Takker for raskt svar. Men problemet mitt er; Jeg har iPod Touchen. Jeg har PC uten sangene jeg har på iPoden. Det er heller ikke iTunes på denne. Problemet vil bli; at hvis jeg laster ned iTunes og kobler til iPoden, vil den gjøre en automatisk synkronisering, og slette alle sangene på iPoden. Det var iallefall det som skjedde sist gang. Det jeg tenkte på, var å la være å installere iTunes for en liten stund, koble til iPod. Noe som vil resultere i ingen handling. Men jeg mener å ha sett en plass at det sto, hvis du kobler til iPoden, kan du finne iPod mappa, med sangene innpå, på PC'n. Uten iTunes. Håper du/dere forstår mitt "problem"
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Hvis du ikke vil miste sangene dine, så la være å oppdatere.
Du kan trygt installere iTunes og koble iPoden til andre PCer uten at den blir synkronisert. Bare ikke oppdater eller gjenopprett den, så skal alt gå fint.

edit: Jeg har hatt iPod i 5 år nå. Har ikke sett eller lagt merke til den funksjonen. Jeg holder meg ganske oppdatert på iPod-fronten når det kommer til endring av firmware/jailbreak og generell info om iPod.
Sist endret av LfsFan; 7. august 2008 kl. 02:34.
Lasta ned iTunes osv. Det som da skjedde når jeg kobla til iPoden var at jeg fikk spørsmål om jeg ville slette innholdet på iPoden, og synkronisere innhold med den nye PC'n, fordi "iPod kan bare brukes av 1 iTunes". Vil ha en måte jeg kan få til å ha alle sangene som er nåværende innpå, og være mulig å synkronisere med den nye PC'n. Hvis det går, da ..

(Ps! Dette har ingenting med jailbreakinga å gjøre)
Sist endret av Sh4k3; 7. august 2008 kl. 02:48.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Dette er problemet med iTunes 7.7. Alt går på automatisk synkronisering og ikke manuelt.
Anbefaler å installere en tidligere versjon av iTunes, isåfall.

iTunes 7.5:
http://theiphoneproject.org/index.ph...fileinfo&id=11

Hvis du allerede har installert iTunes 7.7, så må du avinstallere QuickTime og iTunes, restarte, og så installere iTunes 7.5.
Hold deg til 1.4... Den nyeste versjonen av firmware til iPod holder ikke mål i mine øyne, og iTunes 7.7 er bare dritt.

Happy iPodding
Sist endret av LfsFan; 7. august 2008 kl. 02:52.
Masse frem og tilbake, avinstallert og installert flere ganger, ene gangen sto det at jeg ikke kunne åpne iTunes fordi lib et eller annet var installert med en nyere versjon og piss. Prøver en siste gang nå, etter å ha fjernet Quick Time også. Virker det ikke, får jeg prøve videre i morgen ^^
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Som sagt, så må du avinstallere ALT som har med den nye iTunes å gjøre, inkludert QuickTime.

Når du skal installere iTunes 7.5, så vil du få en melding om at .lib er laget av en nyere iTunes.
Det du gjør da er at du søker den opp og sletter den. Så kan du kjøre iTunes 7.5 uten problemer.

edit: .lib-filen er en liste over sanger i iTunesbiblioteket.
Dette skjer. Vet ikke hva jeg skal slette da : ( Men i legg til og fjern programmer, skal jeg slette ALT fra apple? Mobile device, update, bonjour osv?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Sh4k3
Dette skjer. Vet ikke hva jeg skal slette da : ( Men i legg til og fjern programmer, skal jeg slette ALT fra apple? Mobile device, update, bonjour osv?
Vis hele sitatet...
Søk opp "iTunes Library.itl" og slett den. Da skal alt være i orden.
Sitat av LfsFan
Problemet med 2.0, er at du ikke kan flytte ting over manuelt. Alt er automatisk synkronisert, noe som gjør jobben litt vanskeligere når du f.eks. har sanger/filmer/bilder som tilsvarer over 8GB.
Vis hele sitatet...
Dette er bare tull. Når du kobler til iPoden får du opp ei side der du kan velge: "Manualy manage music and videos". Huker du av for den kan du selv velge hva som skal overføres til iPoden.
Kjære vene.. I 7.7 er det da bare å gå inn på "Edit", "Preferences", "Syncing" også huke av "Disable automatic syncing for all iPhones and iPods"...

Nemo problemo
Sist endret av simdal; 7. august 2008 kl. 12:38. Grunn: leif
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av ruuuty
Dette er bare tull. Når du kobler til iPoden får du opp ei side der du kan velge: "Manualy manage music and videos". Huker du av for den kan du selv velge hva som skal overføres til iPoden.
Vis hele sitatet...
Dette var på de tidligere versjonene av iTunes. I den nyeste har ikke en slik melding dukket opp noen sinne.
Det som skjer er at når jeg kobler til iPoden og skal synkronisere musikk, er at det kommer opp en meldig hvor det står: Er du sikker på at du vil synkronisere musikk? Alle sanger og lister på iPod enheten "XxXx's iPod" vil bli slettet. (Bilde på linken) Noen måte å unngå dete?
Sist endret av Sh4k3; 7. august 2008 kl. 13:11.
Sitat av LfsFan
Dette var på de tidligere versjonene av iTunes. I den nyeste har ikke en slik melding dukket opp noen sinne.
Vis hele sitatet...
Jeg får opp dette på iPhone iallefall.. På 7.7 seff

http://www.simdal.net/uploader/uploads/thumb/screenshot001.jpg

EDIT: Gjør det jo enkelt og greit.. "Ja jeg vil automatisk synce" eller "Nei jeg vil ikke automatisk synce"

Jeg vet ikke hvor farlig det er å vise serial nummeret, men nå vet dere det
Sist endret av simdal; 7. august 2008 kl. 13:15.
Fant en måte å legge over sangene, manuelt, ved å dra dem over. Litt kjedelig måte, men greit nok. Problem solved !
Sitat av Sh4k3
Fant en måte å legge over sangene, manuelt, ved å dra dem over. Litt kjedelig måte, men greit nok. Problem solved !
Vis hele sitatet...
Hvordan ellers tenkte du at du skulle gjort det når du ikke vil at det skal gå automatisk?
Men jeg lurte på en ting.. iTunes greide ikke å finne Album Art til et par album jeg har.. Men jeg sitter her med Album Art bildene på pcen.. Noen måte jeg kan knytte de til albumene manuelt? Litt teit om jeg må drite i Album Art til en rekke album fordi iTunes ikke har de i databasen sin..

EDIT: Hah, jeg greide det

Til de av dere som evt. måtte lure på dette så brukte jeg ctrl og markerte alle sangene i albumet i "Music" i iTunes.. deretter høyreklikka jeg, og valgte "Get Info" (den spurte meg om jeg vil redigere info på så mange filer samtidig, og jeg klikka "ja").. En boks popper opp, og til venstre, i midten av den boksen er det en hvit rute som heter "Artwork".. Jeg brukte windows explorer, markerte Album Artwork bildet, og dro det over til den lille hvite boksen i iTunes og slapp.. tadaa... Artwork ftw!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av simdal
Men jeg lurte på en ting.. iTunes greide ikke å finne Album Art til et par album jeg har.. Men jeg sitter her med Album Art bildene på pcen.. Noen måte jeg kan knytte de til albumene manuelt? Litt teit om jeg må drite i Album Art til en rekke album fordi iTunes ikke har de i databasen sin..

EDIT: Hah, jeg greide det

Til de av dere som evt. måtte lure på dette så brukte jeg ctrl og markerte alle sangene i albumet i "Music" i iTunes.. deretter høyreklikka jeg, og valgte "Get Info" (den spurte meg om jeg vil redigere info på så mange filer samtidig, og jeg klikka "ja").. En boks popper opp, og til venstre, i midten av den boksen er det en hvit rute som heter "Artwork".. Jeg brukte windows explorer, markerte Album Artwork bildet, og dro det over til den lille hvite boksen i iTunes og slapp.. tadaa... Artwork ftw!!
Vis hele sitatet...
Det er også dette jeg har gjort på de albumene som jeg bryr meg om, eller "diskografiene" som det så fint heter.
Til opplysning er firmware 2.0.2 sluppet til iPhone/iTouch. Med en vanlig oppdatering via iTunes vil telefonen fortsatt være ulåst og aktivert, men du vil miste Installer og Cydia.

Finnes dog et jailbreak-verktøy som heter quickpwn som fikser dette også. Kun til Windows, og jeg har aldri hørt om det før, men for de spreke: en simpel guide.

For oss andre er det bare å vente på PwnageTool 2.0.3 eller drite i Installer og Cydia. Jeg har vel strengt tatt ennå til gode å installere et program derfra, ikke akkurat rare utvalget.
For de av oss som er lure nok til å ikke oppgradere til 2.x.x enda, så har vi fremdeles til gode å kunne installere omentrent alt cydia og installer har å by på
Men dere mangler herligheten fra App Store! Eneste jeg har savnet fra 1.x er iSolitaire...
hehe, men så kommer jo argumentet: "Men cydia og installer er jo gratis å bruke"
Sitat av RandomiZed
For de av oss som er lure nok til å ikke oppgradere til 2.x.x enda, så har vi fremdeles til gode å kunne installere omentrent alt cydia og installer har å by på
Vis hele sitatet...
Nåja. Jeg har 2.0.1 på min iPhone2G og har både installer og cydia. OG App Store.
Sitat av RandomiZed
hehe, men så kommer jo argumentet: "Men cydia og installer er jo gratis å bruke"
Vis hele sitatet...
En rekke fine gratisprogrammer i App Store også. Og som nevnt over - Cydia har vært siden 2.0 kom, Installer kom til 2.0.1. Nå venter vi bare på å få de til 2.0.2. Tror ikke det tar rare tiden - virker som om det er minimale forskjeller.

Forøvrig, det jeg sa over om at telefonen vil være ulåst og aktivert selv om du oppdaterer via iTunes på vanlig måte gjelder kun dersom du allerede har brukt et Pwnage-verktøy på 2.x tidligere. Viktig å presisere.

Vurderer å skrive en liten iPhone-guide her på nFF, for de som ikke gidder å følge geircitos vanvittige, men som bare trenger en kjapp repetisjon av programmer og filer som trengs. Vil fortsatt henvise til geircito for nybegynnere. Men det blir neppe før PwnageTool er kommet til 2.0.2.

Og en siste beskjed til alle som ikke er på 2.x: Så langt kan du beholde alle dine innstillinger gjennom firmwareversjoner (etter 2.x) selv om du har en hacket og åpnet telefon! Digg.
Har folk her noen personlige anbefalinger av programmer, tweaks ol. å komme med?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av bobbo
Har folk her noen personlige anbefalinger av programmer, tweaks ol. å komme med?
Vis hele sitatet...
Hvis du har lest alle tips og tweaks tidligere i denne tråden, så har ikke jeg så mange flere å komme med. Det er drøssevis av dem nevnt her

Jeg er svært fornøyd med iPhone apps + Wiggle.
Det er en pakke med programmer du finner under sourcen
http://ipodtouched.net/repo.xml

Da får du med Mail.app, Weather.app, Maps.app og Stocks.app + Wiggle-funksjonen som er ganske praktisk. Du har det kanskje allerede?..
Hvis du trenger hjelp med å sette opp Mail.app mot en hotmail-konto, er det bare å spørre.
Ehm, er ikke mail.app og alt det de som allerede ligger inne fra før, eller er det andre versjoner? Gmailen min kjører smuuud på iPhonen, men det er ikke noe trådløst nett her.

Finnes det noen enkel måte å installere ting via USB-kabelen, istedet for å bruke trådløst? Eneste nettet rundt her krever PEAP, som iPhone idiotisk nok ikke støtter.
Sitat av bobbo
Ehm, er ikke mail.app og alt det de som allerede ligger inne fra før, eller er det andre versjoner? Gmailen min kjører smuuud på iPhonen, men det er ikke noe trådløst nett her.

Finnes det noen enkel måte å installere ting via USB-kabelen, istedet for å bruke trådløst? Eneste nettet rundt her krever PEAP, som iPhone idiotisk nok ikke støtter.
Vis hele sitatet...
Ja, du kan bruke en FTP klient, med SSH overføring...

How To SSH into an iPod Touch / iPhone 2.0
Sitat av Turbolego
Ja, du kan bruke en FTP klient, med SSH overføring...

How To SSH into an iPod Touch / iPhone 2.0
Vis hele sitatet...
SSH overføring krever forsåvidt trådløsnett, noe han ikke har tilgang til. Såvidt jeg vet kan du ikke legge til ting lett via USB-kabel, ikke vanskelig heller såvidt jeg har forstått. Beklageligvis.


Spørsmålet mitt er som følger:

Finnes det et program for iPhone (har 2.0) som jeg kan ha en oversiktlig timeplan på? Minimumskrav er fra 08:00 -> 15:00. Er til skolebruk
Sist endret av Berre; 19. august 2008 kl. 15:52.
Sitat av Jimmy Hoffa
En rekke fine gratisprogrammer i App Store også. Og som nevnt over - Cydia har vært siden 2.0 kom, Installer kom til 2.0.1. Nå venter vi bare på å få de til 2.0.2. Tror ikke det tar rare tiden - virker som om det er minimale forskjeller.
Vis hele sitatet...
Mja, sant det. Selve installer og Cydia FINS til 2.0 Men majoriteten av programvaren er ikke portert enda såvidt jeg vet.

Når det kommer til programmer jeg anbefaler; så bruker jeg ofte insomnia for å holde nett-tilkoblingen oppe selv om telefonen er "låst".
Jeg bruker også "VideoTone" aktivt.
uPoze legger opp alle bildene du tar med kamera-appen på flickr
iFlickr legger kun de bildene du vil på flickr
Panda Firewall kan sperre nummer fra å ringe deg.
poddle en variant av peggle - morsomt spill

Når det kommer til deg Gollum, å overføre ting og tang via kabelen er såre lett! Du installerer simpelthen iPhonePCsuite for windows.
Når du plugger i telefonen, så overfører den en deamon til telefonen som lar deg overføre via kabel :-)
Sitat av goillum
Spørsmålet mitt er som følger:

Finnes det et program for iPhone (har 2.0) som jeg kan ha en oversiktlig timeplan på? Minimumskrav er fra 08:00 -> 15:00. Er til skolebruk
Vis hele sitatet...
Kalanderapplikasjonen?
Sitat av commie
Kalanderapplikasjonen?
Vis hele sitatet...
Kunne egentlig tenkt meg en mer oversiktlig timeplan'ish app, kun til skole.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av bobbo
Ehm, er ikke mail.app og alt det de som allerede ligger inne fra før, eller er det andre versjoner? Gmailen min kjører smuuud på iPhonen, men det er ikke noe trådløst nett her.

Finnes det noen enkel måte å installere ting via USB-kabelen, istedet for å bruke trådløst? Eneste nettet rundt her krever PEAP, som iPhone idiotisk nok ikke støtter.
Vis hele sitatet...
Jeg gikk ut ifra at bobbo har iPod Touch, slik som jeg har, og da er ikke applikasjonene med.
Hvis han har iPhone, har du helt rett.

edit: Nå har jeg tittet en del rundt på nettet for å finne ut om det er laget et kamera til iPod Touch som en kan koble til dock-connectoren. Jeg finner ingenting, så antakelig er ikke dette laget. Hvorfor ikke? Det er jo genialt! Rundt 3mpx med blits. Jeg vil ha!!!
Sist endret av Pope; 20. august 2008 kl. 00:56.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei folkens, jeg drister meg til å legge inn et spørsmål i denne tråden her, selv om jeg ikke har lest igjennom alle de 27 sidene først.

Tidlig i går morges fikk min sønn på ni måneder tak i tlf min (den lå på stuebordet) og han klør tydeligvis i gommene, så han har da gnagd en god stund på iphonen før jeg ble klar over hva det var han drev med siden det ble så mistenkelig stille bak stuebordet. Han har tydeligvis kost seg skikkelig, for iphonen var søkkvåt da jeg fikk tatt den fra ham.

Jeg skrudde den av med en gang (skjermen fadet til den ble helt hvit først), tørket den med papir og så fikk den seg en omgang med hårføneren før jeg la den fra meg (fortsatt avskrudd) Helt til kvelden kom.

Satte den da i laderen på pc'en og alt fungerte som normalt. Tok den ut av laderen igjen og lot den ligge avslått til i dag, men nå er den altså helt død.

Er alt håp ute?
Eller kan det være at batteriet har tatt kvelden? Det var endel batteri igjen på den da jeg skrudde den av i går morges... Får liksom ikke tatt ut batteriet heller....

Det skjer ingen ting når jeg setter i laderen, men det kommer en sånn lyd på pc'en, så den merker iallefall at jeg har satt i laderen i tlf.

I går ladet den som normalt, men tlf ble ganske varm (det var derfor jeg skrudde den av igjen).

Så er det bare å pælme den og kjøpe en ny, eller skal jeg ta sjansen på at det er batteriet som har kvelda og få det byttet?
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sanne87
Hei folkens, jeg drister meg til å legge inn et spørsmål i denne tråden her, selv om jeg ikke har lest igjennom alle de 27 sidene først.

Tidlig i går morges fikk min sønn på ni måneder tak i tlf min (den lå på stuebordet) og han klør tydeligvis i gommene, så han har da gnagd en god stund på iphonen før jeg ble klar over hva det var han drev med siden det ble så mistenkelig stille bak stuebordet. Han har tydeligvis kost seg skikkelig, for iphonen var søkkvåt da jeg fikk tatt den fra ham.

Jeg skrudde den av med en gang (skjermen fadet til den ble helt hvit først), tørket den med papir og så fikk den seg en omgang med hårføneren før jeg la den fra meg (fortsatt avskrudd) Helt til kvelden kom.

Satte den da i laderen på pc'en og alt fungerte som normalt. Tok den ut av laderen igjen og lot den ligge avslått til i dag, men nå er den altså helt død.

Er alt håp ute?
Eller kan det være at batteriet har tatt kvelden? Det var endel batteri igjen på den da jeg skrudde den av i går morges... Får liksom ikke tatt ut batteriet heller....

Det skjer ingen ting når jeg setter i laderen, men det kommer en sånn lyd på pc'en, så den merker iallefall at jeg har satt i laderen i tlf.

I går ladet den som normalt, men tlf ble ganske varm (det var derfor jeg skrudde den av igjen).

Så er det bare å pælme den og kjøpe en ny, eller skal jeg ta sjansen på at det er batteriet som har kvelda og få det byttet?
Vis hele sitatet...

Jeg går ut ifra at du ikke har noen forsikring siden du spør her?
Det trenger ikke være mye som er ødelagt i telefonen din, men det kan være viktige deler som det koster mye å bytte. Er vel ikke tvil om at det har vært en kortslutning på gang.
Sitat av Sanne87
Hei folkens, jeg drister meg til å legge inn et spørsmål i denne tråden her, selv om jeg ikke har lest igjennom alle de 27 sidene først.

Tidlig i går morges fikk min sønn på ni måneder tak i tlf min (den lå på stuebordet) og han klør tydeligvis i gommene, så han har da gnagd en god stund på iphonen før jeg ble klar over hva det var han drev med siden det ble så mistenkelig stille bak stuebordet. Han har tydeligvis kost seg skikkelig, for iphonen var søkkvåt da jeg fikk tatt den fra ham.

Jeg skrudde den av med en gang (skjermen fadet til den ble helt hvit først), tørket den med papir og så fikk den seg en omgang med hårføneren før jeg la den fra meg (fortsatt avskrudd) Helt til kvelden kom.

Satte den da i laderen på pc'en og alt fungerte som normalt. Tok den ut av laderen igjen og lot den ligge avslått til i dag, men nå er den altså helt død.

Er alt håp ute?
Eller kan det være at batteriet har tatt kvelden? Det var endel batteri igjen på den da jeg skrudde den av i går morges... Får liksom ikke tatt ut batteriet heller....

Det skjer ingen ting når jeg setter i laderen, men det kommer en sånn lyd på pc'en, så den merker iallefall at jeg har satt i laderen i tlf.

I går ladet den som normalt, men tlf ble ganske varm (det var derfor jeg skrudde den av igjen).

Så er det bare å pælme den og kjøpe en ny, eller skal jeg ta sjansen på at det er batteriet som har kvelda og få det byttet?
Vis hele sitatet...
http://ipodbatteri.no/Dr._iPod/iPhone.html
Takk for svar, det var nettopp dr ipod jeg tenkte på dersom jeg skal bytte batteri. Har nok ikke forsikring nei, ikke garanti heller siden jeg kjøpte den av en som hadde importert den fra USA. Kanskje det er verdt å prøve et batteriskifte,da.
Mitt problem:



Løses ikke ved repair og/eller reinstallasjon. Dukker kun opp når jeg åpner iTunes manuelt, ikke når mp3-spiller(ipod touch) kobles til.




Slette MPlugin.dll? Har forstått at det har noe med iTunes Multi-Plugin å gjøre. Det har jeg tidligere installert og avinstallert ettersom det var bare dårlige themes. Men iTunes har også vært reinstallert etter det...

Update: Nope. Hjalp ikke å slette Mplugin.dll
Jeg sliter litt med å få ÆÅØ på tastaturet jeg.
Hvor skifter jeg dette?
Sitat av usual
Jeg sliter litt med å få ÆÅØ på tastaturet jeg.
Hvor skifter jeg dette?
Vis hele sitatet...
Hvilken telefon? Hvilken software? Har du jailbreaka? Cydia? Installer?
Sitat av DonTomaso
Hvilken telefon? Hvilken software? Har du jailbreaka? Cydia? Installer?
Vis hele sitatet...
iPhone 3G 8GB
Versjon 2.0

Jeg fikk den idag, har ikke gjort noe med den enda.

Fikk opp en melding på iTunes nå, hvor programmet spør om jeg vil laste ned versjon 2.0.2. Er det smart å gjøre?
Sitat av usual
iPhone 3G 8GB
Versjon 2.0

Jeg fikk den idag, har ikke gjort noe med den enda.

Fikk opp en melding på iTunes nå, hvor programmet spør om jeg vil laste ned versjon 2.0.2. Er det smart å gjøre?
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke norsk tastatur på 3G, og det kommer neppe heller med mindre Apple lager det selv.

Siden telefonen din er "lovlig" er det bare å oppgradere til 2.0.2.
kjip sak.

Vet du hva denne oppgraderingen innebærer eller?
Sitat av usual
kjip sak.

Vet du hva denne oppgraderingen innebærer eller?
Vis hele sitatet...
Mindre bugfixer. Det kommer en større oppgradering i løpet av september som skal fikse lagproblemer, pushmail og krasj i installerte programmer fra Appstore.

Når det gjelder æøå finner du ut etter en stund at du ikke trenger det på tastaturet. Bare skriv som normalt (a for æ og å, og o for ø) så tar ordboka seg av resten. Den er veldig bra.