Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1953
Det pleier som regel å smette inn propaganda om at nordiske folk blir utrydda, lag fler hvite barn, massiv simping for tradisjonelle skandinaviske kvinner osv. imellom vanlig norsk tiktok innhold. Det er bare så uoverensstemmende kontra hva man ellers blir mata. Når jeg trykker på profilene som lager slike snutt, er de itillegg fylt med rasistiske Patrick Bateman memes og nazi symbolikk som sort sol osv.. Hva er greia liksom? Noen andre her som blir servert slikt innhold av tiktok?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nei. Har med algoritmer å gjøre.
Hva i alle dager er det du har gjort for å få algoritmene til å tro at dette er noe for deg xDD
Sitat av dåven Vis innlegg
Når jeg trykker på profilene (...)
Vis hele sitatet...
Der har du forklaringen, tenker jeg.
Sitat av dåven Vis innlegg
Det pleier som regel å smette inn propaganda om at nordiske folk blir utrydda, lag fler hvite barn, massiv simping for tradisjonelle skandinaviske kvinner osv. imellom vanlig norsk tiktok innhold. Det er bare så uoverensstemmende kontra hva man ellers blir mata. Når jeg trykker på profilene som lager slike snutt, er de itillegg fylt med rasistiske Patrick Bateman memes og nazi symbolikk som sort sol osv.. Hva er greia liksom? Noen andre her som blir servert slikt innhold av tiktok?
Vis hele sitatet...
Er det norske folk som lager de her?
Har du navnet på en sånn profil?
NYKTERKNEKKERN
blekk2's Avatar
Det er kids som lager det som har falt ned i et hull av folk med samme tanker, så sprer det videre via folk som føler seg på utkanten og fortsetter å lage slike videoer. Derfra blir det et ekkokammer hvor alle er enige og blir en sirkel. Trykker du på profiler så fortsetter du bare algoritmen og innholdet sprer seg til flere folk
TikTok-kontoen min er gull verdt nettopp fordi den har sikkert 3000 kontoer blokkert. Hvis jeg noensinne må tilbake til en fersk konto så tror jeg bare at jeg gir opp TikTok
Algoritmer og trollfabrikker som spyr ut innhold som ikke er faktabasert.
Holder meg unna tiktok fordi jeg ser hvor dumme folk blir av å tro på alt de ser der.
Ja, når jeg ser at en katt er søt så tror jeg at katten er søt
FRELSERN
Trådstarter
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Er det norske folk som lager de her?
Har du navnet på en sånn profil?
Vis hele sitatet...
De skrev hvertfall på norsk og noen av profilbildene hadde en nazistisk variasjon av det norske flagget. Har ikke notert ned brukernavnet til noen, men husker ordet "based" og to torden emojier på rad ble hyppig brukt (tror det er for å signalisere ss symbolet). Så vidt jeg vet var det heller ingen alderbegrensinger på disse snuttene, så kids helt neddi ett års alderen kan bli servert det rælet. Bare tenk på små kids som sitter og loker med nettbrettene sine i barnehagen bli servert epilepsi utløsende snutt med bass forsterka deep house typ låt fullt av flimrende nazi symbolikk... Hvis det er sånn kinesisk kunstig intelligent trollfabrikk som lager disse, så er de iallefall veldig sofistikert, men jeg tviler på at det er det, eller...
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av dåven Vis innlegg
De skrev hvertfall på norsk og noen av profilbildene hadde en nazistisk variasjon av det norske flagget. Har ikke notert ned brukernavnet til noen, men husker ordet "based" og to torden emojier på rad ble hyppig brukt (tror det er for å signalisere ss symbolet). Så vidt jeg vet var det heller ingen alderbegrensinger på disse snuttene, så kids helt neddi ett års alderen kan bli servert det rælet. Bare tenk på små kids som sitter og loker med nettbrettene sine i barnehagen bli servert epilepsi utløsende snutt med bass forsterka deep house typ låt fullt av flimrende nazi symbolikk... Hvis det er sånn kinesisk kunstig intelligent trollfabrikk som lager disse, så er de iallefall veldig sofistikert, men jeg tviler på at det er det, eller...
Vis hele sitatet...
Å få servert å få flere barn er jo ikke det verste da.
Sitat av dåven Vis innlegg
Bare tenk på små kids som sitter og loker med nettbrettene sine i barnehagen bli servert epilepsi utløsende snutt med bass forsterka deep house typ låt fullt av flimrende nazi symbolikk
Vis hele sitatet...
Uansett om det er en hyperbol eller du faktisk tror det, det er ikke sånn hverken barnehage eller grunnskole fungerer. Digital kompetanse har absolutt vært en utfordring for grunnopplæringen, men det er ikke totalt frislipp.

Ta ansvar for din egen tiksnap, aksepter hva den foreslår for deg basert på ditt bruksmønster, demografiske gruppe og fysiologiske reaksjon, samt alle andre parameter som overvåkes. Du godkjente ToS. Uavhengig din ideologi er du en del av problemet, ikke skyv det ansvaret over på barnehage og grunnskole.

Hvis du ønsker å redde barn fra sånt innhold kan du helt enkelt slette kontoen din.