Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2432
Hei,

Jeg driver Lambertseter Kodeklubb, som er en frivillig og gratis kodeklubb for barn og unge.

I løpet av de nest 10 ukene skal vi bygge og programmere et LED panel basert spill ved hjelp av Arduino.

Kursmaterialet blir publisert fortløpende (i forkant av hver kodeklubb annenhver mandag) og er gratis tilgjengelig her: https://kodegenet.no/track/arduino/c...rses_pixelhunt

Tilbakemeldinger og kommentarer mottas med takk!
Er det mange som leker med arduino her? Bruker man "orginalen" eller kloner? Ser det ligger Uno R3 til 60 kr på ebay, med frakt. Er de brukenes? Noen forskjell i det hele tatt?
Sist endret av bo1e; 12. januar 2015 kl. 15:12.
Du får nok en helt greit klone av en Arduino på eBay. Fordelen med å kjøpe orginalen er at du da er med på å støtte arbeidet med å videreutvikle plattformen. Klonene (som er helt lovlig å lage og produsere som man vil) finansierer kun de som lager klonen

Selv kjøper jeg bare orgniale Arduino, av årsaken nevnt over. Arduino Uno kan du få ned til 250-300 kroner her i Norge.
Ser ut som et supert initiativ, uansett. Har en tiåring som jeg skal prøve å få med på litt arduino-leking
Jeg har et lite tips jeg har lyst til å dele,
da jeg var en ung mann, tror jeg var 14-15,
lastet jeg ned AutoPlay Media Studio,

dette brukes for det meste til å byggge GUI'er på en enkel måte,
men man kan bruke API'ene fra den til å laste ned, manipulere filer,
og etc. og altihopa er skrevet i Lua, det fikk meg på veien til programmør
uten hjelp fra noen og jeg vil sterkt anbelfale det,

den gangen skrev jeg et program som patchet en MineCraft modpack,
men jeg har siden brukt det til andre ting jeg kan dele med venner.

Edit, her har du noe jeg skrev i 2012: https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../pineapple.exe
Sist endret av Pyro_Killer; 12. januar 2015 kl. 17:15.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Jeg har et lite tips jeg har lyst til å dele,
da jeg var en ung mann, tror jeg var 14-15,
lastet jeg ned AutoPlay Media Studio,

dette brukes for det meste til å byggge GUI'er på en enkel måte,
men man kan bruke API'ene fra den til å laste ned, manipulere filer,
og etc. og altihopa er skrevet i Lua, det fikk meg på veien til programmør
uten hjelp fra noen og jeg vil sterkt anbelfale det,

den gangen skrev jeg et program som patchet en MineCraft modpack,
men jeg har siden brukt det til andre ting jeg kan dele med venner.

Edit, her har du noe jeg skrev i 2012: https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../pineapple.exe
Vis hele sitatet...
ser da ikke ut som den støtter arduino?
Sikkert et tips for å leke seg med programmering generelt, som er noe av det trådstarter driver med på nettsiden han viser til.
Vi snakket om barn og kodeklubb, tenkte det var relevant.
Nei, har ikke noe med arduino å gjøre.