Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1128
Jeg driver for tiden leter etter en ny klient, helst med mulighet for scripting.
Når jeg sier scripting mener jeg perl/python/ruby, mIRC er IKKE et alternativ!

Jeg har inntil nå brukt X-Chat 2, som jeg gikk over til ifjor etter at jeg ble lei irssi.

Og i sammenheng med det lurte jeg på hvilke klienter som er mest populære, og hvorfor de er det.

Så da blir spørsmålet mitt, hvilken IRC klient bruker du? Og hva gjør at du liker denne klienten ovenfor andre?

Kom også gjerne med anbefalinger av klienter, eneste kravet mitt er egentlig at det helst er grafisk (type X-chat 2) men hovedsaklig vil jeg bare ha fungerende script muligheter. Har kun hatt problemer og krasjing med X-chat 2's implementasjoner. :/
Sist endret av flexd; 25. juli 2009 kl. 21:06.
Min favoritt er mIRC 6.34 med NoName Script.
http://i29.tinypic.com/2afdc0l.jpg
Satt opp i Theme Neptune, Nereid.
Det er så mange nyttige scripts der, at jeg gidder ikke å liste dem opp.
Dette er bare noe man installerer, og liker.
Sist endret av Rolsen Royce; 25. juli 2009 kl. 21:11.
irssi + screen: www.irssi.org



scripts skriver du i perl, og det ligger haugevis av ferdige på hjemmesiden til klienten
Henger meg på irssi med screen...
Grunnen til at jeg har valgt denne er for å ha mulighet til å koble meg på serveren hvor jeg har irssi gående fra hvorsomhelst...

Dessuten er den HARDCORE!
Bruker også irssi.
+1 for irssi i screen.

Ikke fordi dette er "Uber-1337-h4x0R", men fordi det er praktisk. Målet mitt er å kommunisere og å samtidig være tilgjengelig når jeg velger det, og dette løser irssi lett.
bruker også irssi fordi det er det enkleste og bruker lite ressurser
irssi i screen her og. Den store fordelen med dette er at jeg kan koble meg opp fra hvilken som helst maskin som kjører Linux eller OS X native, eller laste ned et lite program (PuTTY) for Windows. Og så får jeg gjennom awaylog med en gang oversikt over mine highlights, meldinger som har kommet og lignende siden forrige gang jeg lukket vinduet.
Irssi+1. 10tegn
Tittelninja
flexd's Avatar
Trådstarter Donor
Har nå byttet til irssi igjen, men mangler fortsatt noe typer farger i chatten. Det blir veldig vanskelig å lese fordi et er så mye grått.

http://content.screencast.com/users/flexd/folders/Jing/media/893cc63e-0252-4098-96a8-905a59c3e394/2009-07-26_0007.png

Noen som har noen forslag til gode themes? Noen som f.eks gir litt mer farge til nickene og lignende.

Themet jeg har nå heter fear2.
Sist endret av flexd; 26. juli 2009 kl. 00:09.
Bruker et tema som heter Magick som jeg har tuklet litt med selv. Fila ligger her: http://trond.sjovang.net/dump/magick-mod.theme

nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvis du bruker Windows kan du teste ut BersIRC. Jeg bruker den ikke, men småinteressant alternativ til mIRC.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruker mIRC, fordi det var den IRC-klienten jeg brukte først og fordi jeg syns den er praktisk og enkel.