Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2598
Hei,

Tenkte på å kjøpe noe hardware for å mine bitcoins, og har sett litt på neptune miner. Har sett den bli solgt for 13000 dollar flere steder, men fant den for 3000 dollar på denne siden: /http://bitcoin-mining-devices.com/. Kan det være scam eller har jeg funnet en rimelig bra deal?
Jeg tror du burde holde deg unna crypto currency hvis du ikke klarer å se en så åpenbar scam.
Leste at det ikke lengre er særlig gunstig å mine bitcoins for andre enn større selskap, husker ikke kilden dog
Hvis de selger den for 13000 dollar noen steder tar de seg kansje jævlig godt betalt. Men, innpris på en slik er nok antagelig over 3000 dollar, så det kan være godt å tenke seg om to ganger før man kjøper!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det lyser jo scam, står oppført i Romania, tilogmed på nettsiden, men trykker du på contact us:
Address: Romania
Telephone: 123456789
Og på kartet så er det oppført i Brooklyn

Siden er halvferdig også, du ser mye mangler, eller virker veldig suspekt.

Forresten, å mine er ikke bare plug & play, bare sånt du er advart
Sist endret av Fleff; 20. april 2014 kl. 22:29.
ASIC er det "nye". Du kan sjekke ut nye gridseed.
Fleff, mining trenger ikke være så vanskelig
er veldig lite å tjene på bitcoin mining nå. eneste måten å tjene bitcoins på er større botnets eller lignende for at det skal bli noe av det.

og kjøp ihvertfall ikke dyre maskiner til et formål som bare er bitcoin mining, ville heller kjøpt heftige skjermkort som kan brukes til så mye annet hvis du først bestemmer deg for å prøve mining, som ikke er store greiene å tjene på lengre.
Linken i OP er 100% scam.

Det er sannsynligvis ingen minere for salg nå som blir profitable, hvertfall ikke mer enn å bare kjøpe BTC direkte. Men hvis du absolutt har lyst på en, tror jeg dette er den beste dealen du kan få nå for tiden: https://bitcointalk.org/index.php?topic=575499.0
5.4Thps i August for $5000 ($6250 med VAT)
Sitat av iSatan Vis innlegg
Leste at det ikke lengre er særlig gunstig å mine bitcoins for andre enn større selskap, husker ikke kilden dog
Vis hele sitatet...
Er det denne artikkelen du snakker om?
http://e24.no/digital/bitcoin-ikke-l...nsomt/22890261
Er mange coins å velge mellom om dagen, kanskje prøve å mine noen av de nyeste coinsene?

http://www.coinwarz.com/cryptocurrency
http://www.coinchoose.com/
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Er det denne artikkelen du snakker om?
http://e24.no/digital/bitcoin-ikke-l...nsomt/22890261
Vis hele sitatet...
Kjøper man en skikkelig ASIC på en TH eller lignende så skal det være fint mulig å tjene noe cash.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Kjøper man en skikkelig ASIC på en TH eller lignende så skal det være fint mulig å tjene noe cash.
Vis hele sitatet...
Tja, tvilsomt nå for tiden
Sitat av Grix Vis innlegg
Tja, tvilsomt nå for tiden
Vis hele sitatet...
For øyeblikket kan man mine fram ca 2 bitcoins i måneden med en 1TH miner. Selv om difficulty går opp så skal det være fullt mulig å tjene tilbake det man bruker på en ASIC.
Sitat av Grix Vis innlegg
Tja, tvilsomt nå for tiden
Vis hele sitatet...
Tenkte som deg en gang i tiden. Ikke så smart. Jeg minet opp ca 0.2 BTC på en dag med skjermkortet mitt og verdien var under en brus, så jeg sa jo selvfølgelig "fuck dette". Ga de til en kompis, han tok vare på de og solgte de når btc var på topp. Han tjente en del kroner på det.

Med BTC må du tenke en god stund inn i fremtiden, ikke bare her og nå.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Tenkte som deg en gang i tiden. Ikke så smart. Jeg minet opp ca 0.2 BTC på en dag med skjermkortet mitt og verdien var under en brus, så jeg sa jo selvfølgelig "fuck dette". Ga de til en kompis, han tok vare på de og solgte de når btc var på topp. Han tjente en del kroner på det.

Med BTC må du tenke en god stund inn i fremtiden, ikke bare her og nå.
Vis hele sitatet...
Problemet er at nå som det er så populært tenker alle sånn, og når alle tenker sånn så blir det ikke gunstig lenger.

Samme med dogecoins og alle de andre, de kommer ikke til å få lik verdistigning som bitcoins fordi nå vet folk hva det går ut på.
Jeg tror fortsatt at BTC går opp i verdi. Jeg vet ikke om det er om 1 uke, eller 2 år, men jeg tror verdien kommer til å gå opp. Men det er det JEG tror. Det kan godt hende det bare blir mindre verdi i det eller står som det gjør nå.

Men alle som sier at det ikke er lønnsomt å mine tenker vel bare her og nå?
Det er vanskelig å si noe konkret om prisnivået. Men, det man burde tenke på er hvor genialt cryptocurrency egentlig er. Behovet er allerede stort og jeg tror ikke det vil synke etter som måneder og år går.
Kanskje vil det ikke skyte opp like raskt og høyt som det gjorde en gang men, jeg tror det fortsatt vil stige en hel del fra hvor vi er nå.
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
Tenkte som deg en gang i tiden. Ikke så smart. Jeg minet opp ca 0.2 BTC på en dag med skjermkortet mitt og verdien var under en brus, så jeg sa jo selvfølgelig "fuck dette". Ga de til en kompis, han tok vare på de og solgte de når btc var på topp. Han tjente en del kroner på det.

Med BTC må du tenke en god stund inn i fremtiden, ikke bare her og nå.
Vis hele sitatet...
Ikke kom her og snakk om å tenke fremover. Jeg vet godt at bitcoin mining en gang var profitabelt: Jeg har selv tjent ca 50 000 kroner på det. Jeg hadde også en KNC neptune preorder som skulle blitt levert nå i vår, og jeg brukte meget lang tid på å beregne potensiell inntjening så godt jeg kunne, selv flere år inn i fremtiden. Resultatet jeg kom frem til var at det gikk ikke an å få profitt selv med best-case scenario, MED MINDRE bitcoinprisen stiger drastisk. Men hvis man baserer seg på det, tjener man mye mer på å rett og slett kjøpe bitcoin direkte, og det er tåpelig å gå omveien ved å mine. Derfor avbestilte jeg ordren for ca en måned siden.
Sist endret av Grix; 21. april 2014 kl. 17:06.
Kom ikke her å si det ikke kan lønne seg heller. Alt blir bare spekulasjoner uansett.