Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1001
Har nå holdt på med Python i ca. en måned, men jeg lurer på om jeg skal droppe det i fordel for et mer kraftig språk, slik som C++ eller Java. Hva syns dere?
Jeg syns at Python har vært interessant å lære og kjekt å begynne å kunne litt av et språk, men jeg føler at jeg sløser bort tiden min, når jeg heller kunne lært et annet. Hva mener dere jeg bør gjøre?
Skal du utvikle noe som kan gjøres i C++/Java men som ikke kan gjøres i Python?

Hvis svaret er ja så må du åpenbart lære deg et nytt språk, hvis svaret er nei er det ingen god grunn til å bytte.

Dersom du kun har holdt på med programmering i en mnd bør fokuset uansett ligge på å lære seg programmering, hvilket språk du benytter til det formålet er underordnet da det er langt enklere å lære seg et nytt språk enn det er å lære seg abstrakte konsepter som f.eks objektorientering
Helt enig med moridin her! Dessuten brukes Python MYE, så det er slett ikke en blindvei. Google er f.eks en storforbruker av Python.
Programmeringsverden er en av de få velsignede plassene i livet hvor du kan si "ja takk, begge deler" med god samvittighet.
Når vi snakker om 'kraftige språk', så vill jeg påstå att Python er mer kraftig enn C++ og Java, for den grunnen at du kan gjøre mer MYE mer med 100 linjer Python kode enn det du kan med C++ og Java.
Megahurtz
23732's Avatar
Trådstarter
Takk for motivasjonen folkens, jeg tror jeg vil fullføre Python, før jeg vil videreføre kunnskapen min til et annet språk