Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3320
Hei freaks! Har holdt litt på med python, men har bare fulgt noen enkle tutorials jeg aldri har fullførtm og laget noen småprogrammer der jeg ender opp med å google en del enkle ting som jeg egentlig burde hatt grunnkunnskaper om. Har bla. laget en standard kalkulator, tall-gjette program, pytagoras- og andregradsligningsløser og noen flere ting, men jeg føler alltid at jeg gjør unødvendig mye arbeid da det ofte kan havne på flere hundre linjer for en enkel ting (men har med en del menyer og valg osv. da som tar en del plass, men uansett).

UANSETT! Jeg vil gjerne kjøpe en bok som lærer meg denne grunnleggende kunnskapen (har hørt det er bedre med bøker en tutorials?), samtidig som jeg lærer litt videre kunnskap og gjerne utfordrer meg litt, men på en måte som er lett til å begynne med men vanskeligere jo lenger inn jeg kommer i boken. Boken kan godt være på engelsk, jeg forstår det meget godt, så det er ikke noe problem. Jeg ville at den skal være ALT for lett og forklart som om det var til en 8 åring, men heller ikke for vanskelig, hvis du skjønner? Vil lære meg det grunnleggende, men samtidig litt vanskeligere ting.

Har sett en del på denne , men den er kanskje for lett? Eller er den perfekt? Kom gjerne med forslag
Beklager langt innlegg, jeg er ganske dårlig til å forklare ting kort!
Takk for svar på forhånd
Og om man ikke vil kjøpe den så finnes den fritt tilgjengelig her: http://learnpythonthehardway.org
Anbefaler å kjøpe boken, du føler deg mer motivert med en ordentlig bok du kan skrible litt i så du setter deg ordentlig inn i det.
Jeg likte Win32 with Python hvor du lærer å prate med Excel, fylle ut regneark automatisk og en hel haug andre småsnacks. Text-Processing-Python var og en bok jeg fikk noe ut av.

For min del blir det litt sånn at jeg lærer bedre om jeg har noe å gjøre. Sånne generelle programmeringsbøker synes jeg blir jævli tørre og meningsløse.. bøker om mer spesifikke tema fungerer bedre. Hvis man lurer på hva en kommando gjør er det jo uansett bare å slå opp i online dokumentasjonen (noe du virkelig må lære deg å gjøre ofte)
Sist endret av DumDiDum; 6. november 2012 kl. 23:12.
Tusen takk for flotte svar
Spirituell: Har sett litt i denne online, og den virket veldig bra, men kom aldri på at den kanskje fantes i papirutgave, vil du si at den er bedre en den jeg linket til (for mitt formål ihvertfall)? Også enig med at det er mye bedre med bøker en online tutorials.
DumDiDum: Nja, problemet er at jeg først vil ha grunnleggende kunnskap om språket, så senere kanskje kjøpe sånne bøker hvor jeg lærer meg spesifike ting etterhvert. Og håper på at det er noen slags oppgaver for hvert emne mens jeg går gjennom de, siden jeg lærer så klart bedre selv av å prøve det litt ut. Takk for forlsaget i hvert fall!

Jeg vurderer også å kjøpe denne boken, dette er vel mer grunnleggende kunnskap om programmering, noe som virker interresant. Også hørt at dette er noe alle burde ha om de vil begynne med programmering.

Men hvilken bok vil dere si er best av "Learn python the hard way", og "Python programming for the absolute beginner" ?

Ingen som kan svare på dette?
Learn Python the Hard Way er den mest anbefalte boken for å lære seg Python på alt fra reddit til IRC.