Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2495
Hei. Jeg har tenkt og kjøpe et domene, men jeg lurer på hvordan levrandør jeg skal bruke? Nei.. Jeg tenker ikke på og bruke One.com .. Der får jeg ikke tak i .no Side.. Jeg Har dere noen erfaring med forskjelige levrandører?
har du norsk foretak?

domeneshop.no uansett
.No side får du kun dersom du er registertert som et foretak/firma i brønøysundregisteret. Så da må du iallefall registrere deg som et enkeltmannsforetak først, dersom du ikke allerede har en bedrift.

Ellers bruker jeg GoLarge hosting. Billig og enkle å komme i kontakt med. God serverkapasitet også
Har personlig hatt fasthost som tjenesteleverandør i snart 10 år.
Øhh.. Jeg vil kun ha et enkelt .no domene.. active24 kommer jeg aldri til og bruke.. Det er SVINDRYT!..
Men MÅ jeg ha et Foretak/firma ?
Skal du ha et .no domene må du ha et foretaksnummer ja.
Da kan jeg likesågodt bruke One.com ... Alle andre jeg kommer over har alle Extra greiene man må betale får.. Det har ikke One.com !
De "extra" greiene er ikke å finne på Golarge som jeg snakket om, bare så du vet det
Jeg bruker one.com for øyeblikket og er meget fornøyd, dog jeg har ett .com domene.

Som sagt, så MÅ man ha ett foretaksnummer for og kunne ha ett .no domene, noe som er helt ubeskrivelig teit
Sitat av Kitsune Vis innlegg
Som sagt, så MÅ man ha ett foretaksnummer for og kunne ha ett .no domene, noe som er helt ubeskrivelig teit
Vis hele sitatet...
Ikke om du tenker på hvor vanskelig det gjør det for svindlere å registrere et domene, samt at det er vanskeligere for domenehaier å få mange domener (det er en grense for hvor mange domener som kan være registrert per foretaksnummer.
Har alltid brukt domeneshop.no, de er helt upåklagelige.

.no-domener er noe drit, da. Man må printe ut en PDF, skrive under på den, scanne den inn og maile den, eller faxe den. Det gjelder alle, ikke bare domeneshop. Det er styrt av Norid, som er .no-sjefene. Utrolig teit. .com, .org, .net etc. er ikke slik.
Sist endret av augustl; 6. september 2009 kl. 23:13.
Er enig.. .Com og .net er i grun det beste Da kan man gjøre siden internasjonal.. Men trur jeg kommer til og bruke One.com fordi det er det billigste
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Domeneshop er billigere enn one.com. Domeshop skal ha 90kr i året for et .com domene og 70kr i året for .net.
One.com skal ha 12 euro i året for begge, noe som tilsvarer ca 102kr. De krever at du i tillegg har webhotell hos dem.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Domeneshop er billigere enn one.com. Domeshop skal ha 90kr i året for et .com domene og 70kr i året for .net.
One.com skal ha 12 euro i året for begge, noe som tilsvarer ca 102kr. De krever at du i tillegg har webhotell hos dem.
Vis hele sitatet...
Skal skjekke det.. Men One.com Tar kun 320 kr første året.. Årene etter det tar dem 120 kr får det billigste siden.. (3000 mb)

Trur jeg liker best One.com ... Der er det enklest ;D
Sist endret av steffsat; 8. september 2009 kl. 08:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
proisp er billig og bra!
Kan fint hjelpe deg med både domene og hosting for en billig penge hvis du er interresert Send en PM hvis du vil høre mer. Kjører servere som er lavt befolket så du faktisk får god ytelse for pengene i motsetning til en del av de billige store som overbefolker serverne sine så kundene vil oppleve mye treghet/dårlig ytelse.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Kan fint hjelpe deg med både domene og hosting for en billig penge hvis du er interresert Send en PM hvis du vil høre mer. Kjører servere som er lavt befolket så du faktisk får god ytelse for pengene i motsetning til en del av de billige store som overbefolker serverne sine så kundene vil oppleve mye treghet/dårlig ytelse.
Vis hele sitatet...
Disse anbefales.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Først og fremst, ikke bruk one.com

Bruk en av disse:
SpillServere eller DomeneShop
Sist endret av d-_-b; 16. september 2009 kl. 18:58.
Jeg er kunde hos ProISP.no og storfornøyd med det
Kjempebra service, og gode produkter.
Sitat av d-_-b Vis innlegg
Først og fremst, ikke bruk one.com

Bruk en av disse:
SpillServere eller DomeneShop
Vis hele sitatet...
Domeneshop er fair, men spillservere.com som ikke engang har et organisasjonsnummer + en template-website som fremdeles har random content, ser litt suspekt ut spør du meg.
Jeg personlig bruker for øyeblikket GoDaddy. Veldig fornøyd med kundeservicen på de små problemene jeg har hatt (som forsåvidt har vært gamle hosten sin feil, angående transfer av domene).

Sitat av Godaddy Economy Plan
10 GB Space | 300 GB Transfer
100 Email Accounts
10 MySQL Databases

12mos:$4.74/mo
~ 27.75,- pr. mnd.
Vis hele sitatet...
Sitat av Godaddy Deluxe Plan
150 GBSpace | 1,500 GB Transfer
500 Email Accounts
25 MySQL Databases

12mos:$6.64/mo
~ 38,88,- pr. mnd
Vis hele sitatet...
Sist endret av pinkrabbitz; 17. september 2009 kl. 00:23.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Domeneshop er fair, men spillservere.com som ikke engang har et organisasjonsnummer + en template-website som fremdeles har random content, ser litt suspekt ut spør du meg.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner personlig en av dem som er med å driver spillservere.com, ja jeg ser at de ikke er helt ferdig med å sette opp forsiden, men så vidt jeg vet så er de fleste hovedfunksjonene oppe og de tilbyr en rimelig pris så vidt jeg vet.

Hva du mener med organisasjonsnummer vet jeg ikke, trudde de hadde et organisisjonsnummer men kan hende jeg tar feil, siden er ganske ny og alt er ikke oppe å går enda, men har i allefall bestemt meg for å kjøpe webhosting + domene der når de har fått alt på plass.
Jeg er en av de som er med å drive Spillservere.com. Jeg beklager at ikke alt er oppe og går enda, men det viktigste er at vi har muligheten til å selge webhotell og domener. Hvis du går inn på spillservere.com og velger "Hosting" kan du se det vi tilbyr.

Vi har ikke et organisasjonsnummer på grunn av at vi ikke er en organisasjon enda. Dette er noe som mest sannsynlig vil komme i fremtiden.

Templaten er kjøpt fra ThemeForest.net, og jeg beklager at vi ikke enda har fått satt inn all informasjon enda. Vi har fokusert mest på å få opp det vi tilbyr og få kjøpt et SSL-sertifikat til kjøpe- og betalings-siden vår: http://sikker.spillservere.com.

Jeg kan garantere deg at det ikke er noe suspekt ved denne siden. :-)
Kaster meg på Godaddy kommentaren.
De er kjempeflinke på support, kjappt ute med endringer.

Eneste negative jeg har og si om dem, er at UI-en dems er til tider tungvindt.

Sitat av Heigren Vis innlegg
Vi har fokusert mest på å få opp det vi tilbyr og få kjøpt et SSL-sertifikat til kjøpe- og betalings-siden vår: http://sikker.spillservere.com.

Jeg kan garantere deg at det ikke er noe suspekt ved denne siden. :-)
Vis hele sitatet...
Det faktum at halvparten er på norsk og halvparten på engelsk burde også fikses. Ser passe suspekt ut sålenge det ikke er et proffesjonelt look.

Fiks slike ting før dere prøver og selge et produkt.
Hvis salgspitchen ikke er fullført, hvordan i all verden er produktet?
Sist endret av MagicalTrevor; 20. september 2009 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi har egentlig ikke begynt å selge noe som helst enda. Vi er enda helt i start-fasen, hvor relativt lite er gjort. Vi hadde ikke tenkt å "reklamere" før vi var ferdige, men sånn ble det.
Sitat av Heigren Vis innlegg
Vi har egentlig ikke begynt å selge noe som helst enda. Vi er enda helt i start-fasen, hvor relativt lite er gjort. Vi hadde ikke tenkt å "reklamere" før vi var ferdige, men sånn ble det.
Vis hele sitatet...
Å skaffe organisasjonsnummer burde vell gjerne være noe av det første man gjør? Slik at man har alt det på plass?
I tillegg så stusser jeg på valget av "spillservere.com", når dere (slik jeg ser det på siden deres) ikke tilbyr spillservere?

Ontopic:

Hadde vært interessant å høre hva du valgte, om du har kommet frem til noe!
Jeg bruker http://byethost.com/

betalte for et år, og fikk med et gratis .com domene (gratis .info domene hvis du velger og betale per måned)

Setup fee
None

Disk space
Unlimited*

Traffic
250 GB (per month)

Addon domains
20

Sub domains
20

Email addresses
100

MySQL databases
20

Advertising
None

Technical support
Free

Free domain
Free .INFO

Control panel
cPanel V11 (demo)


Script installer
Fantastico

WHOIS PRIVACY PROTECTION!
$2.99 USD Monthly (Free Domain)
$35.88 USD Annually
Vis hele sitatet...
Sist endret av lordbost; 25. september 2009 kl. 11:50.
Jeg bruker godaddy.com og namecheap.com for domene og enten 000webhost.com (gratis) eller hosting24.com (ikke fullt så gratis) for hosting.
Sist endret av sky_king; 25. september 2009 kl. 12:01.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for hjelpen Skjekker alle snart