Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  568 54007
Ca ALL musikk blir idag pyntet på, før det kommer ut på CD. Både vokal, slagverk og gitar/bass går igjennom en redigeringsprosess for å få det til å høres bedre ut.

Så, idag er all musikk digitalt laget / redigert på en eller annen måte.

Artig å høre på de som elsker hiphop og rap, men hater trance, techno, hardstyle osv osv, bare fordi musikken er laget via en pc, keyboard og mikrofon... :'D
Sist endret av Blackkoz; 17. juli 2009 kl. 20:54.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Morsomt er det faktum at teknisk sett så er så å si all Hip-Hop elektronsik musikk (beatsene er i nesten alle tilfeller laget med samme verktøy som elektronisk musikk).
Vis hele sitatet...
Der vil jeg driste meg til å si at mye innenfor dagens pop er det og, skal ritkignok sies at jeg holder meg et godt stykke unna det, men av det jeg hører på radioen (ikke at det er så mye heller -.-), høres det veldig lite "rent" ut.

Sitat av djxfade Vis innlegg
Og når det gjelder Dragonforce, så kommmer jeg med følgende spørsmål. Hvorfor skal folk være så utrolig opphengt i at de gjør mye ved hjelp av software? Har det noe å si?
Vis hele sitatet...
Der spiller fordommene og de inntrykkene man har fått av musikken inn. "Fjortisstrance som alle og enhver kan mekke med et program på pcen", da især FL Studio. De aller fleste sitt møte med noe innenfor elektro er dessverre Cascada og Basshunter eller en eller annen dårlig remix på et lan, noe som gjør at mange velger å styre heeeelt unna. Noe som i mitt hodet er veldig synd, med tanke på alt det herlige som faktisk elektronisk musikk har å tilby

Og elektronisk musikk blir mer sett mer ned på enn andre sjangere innenfor musikken. Har vært innom mye rart, først boyband fasen i 5-9 årsalderen, deretter Hip-hop som gradvis gikk over til trance/techno før jeg kombinerte det hele med avenged sevenfold, metallica og red hot chilli peppers - og til der hvor jeg idag - hardstyle, hardcore/gabber, jumpstyle, electro house. Og det er "technoen" jeg har fått mest negativ respons rundt - uten tvil. Vil nok kunne inkludere death rock/death metal sammen med elektro når det gjelder hvem som jeg mener "får mest negativ omtale".

Joda, noe av musikken kan virke simpel - ta en titt på Jekyll & Hyde - Freefall
(http://www.youtube.com/watch?v=U_QdfnHFHlY). Virker som en relativt enkel sang med få forskjeller, men i den finner jeg ekstremt mye - som for andre virker helt absurd.

Kjør en spørrerunde i lokalmiljøet (venner/folk på skolen osv) og spør dem om de veit hva hardstyle eller hardcore er. Færreste har i det hele tatt hørt om det "her". Og det er der det ligger - ingen veit en dritt og dømmer etter det dem har hørt 2 ganger.

Har hatt flere diskusjoner med folk som mener at det er så fryktelig enkelt å lage den type musikk, og hver gang tilbyr jeg dem å skaffe gratis FL studio for dem for å motbevise min mening. Nada skjer. Blir nesten provosert på vegne av alle som faktisk lager god electro-musikk der ute, har selv tatt en tur innom FL og må ærlig innrømme at de 20-30 timene gikk opp i frustrasjon

Ta dere en titt innom for eksempel DjRavine på YouTube, en dj som jeg har fått øynene opp for. Lager ekstremt gode remixer spør du meg I linken ser dere hva han bruker når han mekker herlige toner

http://www.youtube.com/watch?v=uMgT_ZxoNwI
Sist endret av Dibsent; 17. juli 2009 kl. 21:16.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Hehe. Du høres ut som en okey kar. Tror vi har 100% identisk musikksmak :P

Her kan det gå i alt fra house til gabber :P
Sitat av djxfade Vis innlegg
Hvorfor skal folk være så utrolig opphengt i at de gjør mye ved hjelp av software? Har det noe å si?
Vis hele sitatet...
Det har noe å si. Det er derfor mange ser ned på elektronsik musikk. Hvis du vil vite hvorfor det har noe å si, foreslår jeg at du leser gjennom tråden en gang til. Alt står der.

En annen ting er at mange "DJ-er" skulle vært saksøkt. Det er utrolig mange som remixer sanger til kjente artister uten tillatelse.
Sist endret av Eplekjekk; 18. juli 2009 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det har noe å si. Det er derfor mange ser ned på elektronsik musikk. Hvis du vil vite hvorfor det har noe å si, foreslår jeg at du leser gjennom tråden en gang til. Alt står der.

En annen ting er at mange "DJ-er" skulle vært saksøkt. Det er utrolig mange som remixer sanger til kjente artister uten tillatelse.
Vis hele sitatet...
Så lenge resultatet er bra, og noe som fenger deg, så vil jeg påstå man er en ignorant person, som bryr seg mer om de svette mannfolkene på scenen som fingrer på en gitar, en om hvordan faktisk musikken er, og hva den får deg til å føle. Musikk som gir deg frysninger på ryggen, og gledestårer trenger ikke å være laget på en jævla fysisk instrument for å gi deg shivers down your spine.
Husker det fortsatt som det var i går når jeg var på mitt første trance arrangement. Frysninger over hele kroppen, alle hår reiste seg, og hele meg var i en euforisk stat, en følelse ingenting annet kunen gitt meg, noe jeg aldri glemmer.

Den utrolig godt begrunnede påstanden din om at "DJ-er" (som du så fint kaller det), remixer låter uten tillatelse vil jeg gjerne ha en kilde til, ellers sier jeg bullsh*t.

Ellers, ha en fortsatt fin dag folkens

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Jeg føler faktisk at metal blir sett mer ned på enn elektronsik musikk. Hver gang jeg setter på metal (på LAN f.eks) er det alltid en eller annen som sier "Skru av den helvettes satanmusikken!" Men dette forteller jo om hvor mye folk vet om sjangeren.

Skal inrømme at jeg ser ned på elektronisk musikk. Det er fordi det virker så simpelt. Og det er ikke bare dette som ødelegger, for min del. Jeg misliker sterkt de fjortissene som hører på slik musikk, og syns at det beste med musikk er bassen.
Jeg har også ofte hørt at "DJ-en" legger til falks applaus, og dette syns jeg at gjør det enda værre. Det er som at de lager sin egen verden hvor de selv er superhelter og superpopulære.
Og hvis de har lagt til vokal, er vokalen i 80% av tilfelene faket til å bli ren. Basshunter er ett prakteksemplar på dette.

Nå kommer sikkert en eller annen til å si "Hvis det eneste av elektronsik musikk du har hørt er Basshunter, forstår jeg at du ikke liker det."
Javel, men da er det slike som Basshunter som gjør at elektronsik musikk blir sett ned på.
Vis hele sitatet...
Hele det innlegget der er jo basert på musikken ingen ekte EDM elskere hører på uansett, så det er ikke relevant. Det du snakker om der er Eurodance aka. fjortizz tekkkno
Sist endret av djxfade; 23. juli 2009 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Til info. Elektronisk musikk er IKKE en ny sjanger. Den strekker seg helt tilbake til 1960-tallet.

Tingen er at elektronisk musikk (altså den som er laget av kvalitet, og ikke loopet som basshunter, cascada, og alle fjortiss 'artistene' gjør). Er laget med lidenskap for musikken. Ja, det sitter 1,2,3,4,5 stk forann en PC, det er greit nokk. Men samtidig så er det ideene og kvaliteten disse personene greier å få ut. Ideer som ALDRI hadde vært like bra ved en annen sjanger.

Ekte Trance er som en reise. Man får følelsen av å bli trekt oppover, en mer 'pumping' låt vil få en til å føle at man flyr bortover.

Jeg vet ikke hvorfor men noen personer velger å hate, noen velger å elske (sjangeren). De mest idiotiske tillfellene er der folk blir fortalt at sjangeren suger, og derfor 'hater' der sjangeren også.

Media har også en del og si. I alle år har media hatt på hjernen det at elektronisk musikk er dårlig. Desverre har RnB, ''hip-hop'', blitt satt frem i lyset for å være god musikk. Hvordan kan folk like det? Skjønner ikke hvordan folk kan like musikk fordi det er populært og for det alle andre liker det. Det ligger ikke noe kreativt bak en generell beat, og heller ikke sangtekstene.

Her er elektronisk musikk overlegen... Der brukes det lang tid på å få sangen sangen slik at personen bak den kan få gitt ut sinn indre artist. I mange tilfeller er også tekstene brukt i f.ex Vocal Trance helt overlegne.

Min mening er at Trance er den nye klasiske musikken. Med så geniale og kunstneriske melodier. Det er ikke mange andre sjangre der melodiene og følelsene man får av en sang, brukes så mye tid på.

dette er IKKE hva jeg mener er kvalitet for å si det sånn. Men det er desverre slikt folk får sitt 'første' møte med 'trance'. Og dette kan alle hate så mye de vil. Vi som virkelig lever for musikken hater dette som pesten!
Sist endret av HV90; 23. juli 2009 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei!

Visst dere har lyst og hore noe bra laget norsk electro musikk sjekk ut denne
http://www.youtube.com/watch?v=u3njX4nSO5U
Sist endret av Litago1; 27. juli 2009 kl. 02:57.
Personlig så liker jeg bedre rock/metal fordi da står du med gitaren i hånden og spiller alt helt selv. Eller trommene. Det er noe helt annet å slå stikkene på skinnet på skarptrommen enn det er å hente en fil og legge den over sangen.

Selvfølgelig, som jeg har lest tidligere, så går de fleste sangene gjennom en redigeringsprosess, men det er allikevel forskjellig. Alt du trenger hvis du lager elektronisk musikk er en datamaskin. Rocken trenger kanskje et studio.

Men som sagt, bare mine personlige meninger dette her! :-)
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av Heigren Vis innlegg
Personlig så liker jeg bedre rock/metal fordi da står du med gitaren i hånden og spiller alt helt selv. Eller trommene. Det er noe helt annet å slå stikkene på skinnet på skarptrommen enn det er å hente en fil og legge den over sangen.

Selvfølgelig, som jeg har lest tidligere, så går de fleste sangene gjennom en redigeringsprosess, men det er allikevel forskjellig. Alt du trenger hvis du lager elektronisk musikk er en datamaskin. Rocken trenger kanskje et studio.

Men som sagt, bare mine personlige meninger dette her! :-)
Vis hele sitatet...
Vel det kan diskuteres opp og ned i det uendelige.
Alle profesjonelle EDM producere har skikkelig studio, og bruker en kombinasjon av hardware og software for å skape sin musikk.

Det jeg derimot ikke forstår, er hva det har å si om det står en kar å plukker på noen strenger, og en annen skaper de samme luftvibrasjonene via et elektronisk hjelpemiddel. Er det ikke sjelen og lidenskapen i musikken, og selve sluttresultatet som har noe å si? Ikke hva slags redskap dem brukte for å lage disse trykkendringene i luften (som jo faktisk er hva lyd er).
Jeg mener også at du får et annet forhold til musikken når du står i studioet og komponerer alt selv, enn hvis du "bare" lager den på en datamaskin. Og det er jo to helt forskjellige musikksjangere! Du skriver om selve sluttresultatet, det er jo helt forskjellig fra hverandre. Du har et helt annet forhold til trance enn det jeg har, og du får med deg lidenskapen i musikken i mye større grad enn det jeg kan. Men, det er også motsatt når det gjelder rock.

Dette kan diskuteres i det uendelige, som du sier, og jeg tviler på at vi vil komme noen vei.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Hehe, joa helt klart. Men, som med all annen musikk, så er det ikke bare til å ta en datamaskin og lage det. Musikken må så klart komponeres og produseres. Tar mange timer å utvikle det soundet du selv ønsker å bruke i en låt. I tillegg må du ha en ide, et tema å basere låten rundt. Det blir det samme som at jeg kommer med påstanden om at rock er lettere å lage, fordi der kan man "bare" ta en gitar, og sette seg ned å jamme, til man får noe bra. Men som de fleste vet, er det ikke så lett, og dette er akkurat det samme for elektronisk (skikkelig elektronisk though, kan forstå motargumentene til folk om de baserer sine påstander rundt "fjortisstechno", noe som ikke er hva jeg vil kalle musikk whatsoever)
Helt likegyldig om hvordan musikken blir laget, skjønner ikke at det i hele tatt kan være en diskusjon/arguement.
Et stort problem er at folk ikke gir sjanser til mye forskjellig musikk. Selv om man hører for det meste på metal, kan sikkert mye house eller rap musikk appellere også. Er bare å være åpen.

Hvis noen ser ned på en annen musikk sjanger er det pga smak/interese eller for lite dybde. Radio/tv sender mye allsidig musikk fra omtrent hver sjanger. Sier ikke at alt er dårlig, men mye er helt klart laget kun for profit. Veldig ukreativ musikk til tider. Det er dette den gj.snitt personen hører. Ut ifra dette tolker personen at sjangeren er sånn, uten å gjøre sin egen undersøkelse. Er mye latskap blant mennesker og liten vilje til å være åpen om det man ikke ser selv, men andre ser. Kunnskap/vilje er et must for å finne kvalitets musikk innenfor hver sjanger. Tror egentlig at alle sjangere sliter med dette på et eller annet nivå. Det er rett og slett generalisering av musikk som er et problem.

Det er jo egentlig bare synd at folk skal se ned på musikk. Musikk er vakkert og noe av det beste jeg vet.Synd at penger ødelegger det. Musikk burde bli laget med sjel og kreativet og ikke med profit i tanke!

føles som jeg ikke greier å ordlegge meg om musikk, men det er kanskje sånn det skal være? ;P
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Er enig i det du sier her. Og du får fram akkurat det jeg har prøvd å få forklart gjennom store deler av denne tråden. Og det er, at musikk som er laget kun med tanke på profitt (les, kommersiell musikk, fjortisstechno, boyband, smurfehiphop, osv.) ikke kan brukes som et utgangspunkt når man sammenligner musikk, fordi kommersiell musikk aldri vil være bedre enn musikk laget kun med tanke på å dyrke sin kjærlighet for musikken. Og som du sier, det er nesten umulig å ordlegge seg om musikken. Slik føler jeg og, har så mye fantastisk å fortelle om musikken jeg elsker, men klarer ikke å ordlegge det skikkelig. Er frustrende til tider. Uansett, KP til deg, for ett flott og reflektert innlegg.
Må si folk på nFF er litt for snevre med sin musikksmak, ihvertfall etter min mening. Jeg forstår meg ikke på folk som hører på musikk, og påstår dem har greie på det, så sitter de der med én sjanger de kan noe om. Jeg ville si at jeg ikke kan særlig mye om musikk, men jeg vet ihvertfall at stereotypene som bli presentert her er latterlige.

Jeg snakker ofte musikk med mange mennesker, da jeg er ganske så altetende. Disse stereotypene som blir eksemplifisert om mennesker som liker elektronika, metall, hip hop osv, er ofte ren uvitenhet. Dere burde virkelig holde dere gode for å sette folk i bås pga. musikk, da dette er et VELDIG svakt grunnlag.

Men tilbake til musikken. Jeg hører på house, visse hardstyle sanger, og mye elektronisk musikk. Men i tillegg på mye annet. Og det er ikke den helt store forskjellen på sjangrene. En solo i en metall sang bygges det ofte opp til, akkurat som take-off i en trance/house sang bygges opp til. Eneste forskjellene er lydene..

Og hva bestemmer kvaliteten på musikken? Har det VIRKELIG noe å si for dere som lytter på musikk, om musikken er laget via PC, eller om de sitter i studio og jammer? Kan dere ærlig si at dere MERKER en forskjell i stemningen? Skulle gjerne hatt dette utdypet. Og da snakker vi ikke live, da skjønner jeg at det er en forskjell som er lett merkbar.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Helt enig med det du sier her.
Jeg har selv mange gode venner som elsker Hardstyle og Gabber/Hardcore.

Samtidig elsker dem også metal.

Mange vil rynke på nesen av det, fordi det er så stor "forskjell" på de sjangrene.

Men faktum er at Hardstyle kan lett sammenlignes med Metal, og Hardcore/Gabber gjerne med Death Metal. Dette er fordi intensiteten og budskapet i disse sjangrene ofte er det samme. Metal er en hard sjanger, og Hardstyle er på lik linje en hard sjanger innen EDM.
Hardstyle har ikke noe budskap, det er heller ingen feeling inne i bildet. I en Death Metal sang er det hvertfall et poeng om hvor ræva dem syntes verden er, og alle skal dø og at satan er kul. I Hardstyle er det bare en beat som rister deg i filler. Jeg kan med hånda på hjertet si at hardstyle suger, og jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å kaste bort tiden sin på å høre på det.

Hardhouse derimot er mye - mye bedre enn hardstyle siden det er mye mer inne i bildet. Det er ikke like ensforming som hardstyle. ...Hardstyle. for noe dritt. Nå høres det kanskje ut som at jeg er en hardhouser som prøver å pushe ut hardstyle, men hører aldri på hardhouse lenger. Men med hardhouse kan jeg forstå at folk vil høre, imotsettning til hardstyle.

Med det sagt så liker jeg så og si alt av sjangere innen elektronisk musikk. Favorittene er vel (Hvis jeg skal dele det veldig opp her) Prog House, Tech House og Techno.

Liker forresten alt bra musikk, innen alle mulige sjangere. Fra Indie rock til elektronisk.
Sist endret av appel; 27. juli 2009 kl. 14:18.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av appel Vis innlegg
Hardstyle har ikke noe budskap, det er heller ingen feeling inne i bildet. I en Death Metal sang er det hvertfall et poeng om hvor ræva dem syntes verden er, og alle skal dø og at satan er kul. I Hardstyle er det bare en beat som rister deg i filler. Jeg kan med hånda på hjertet si at hardstyle suger, og jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å kaste bort tiden sin på å høre på det.

Hardhouse derimot er mye - mye bedre enn hardstyle siden det er mye mer inne i bildet. Det er ikke like ensforming som hardstyle. ...Hardstyle. for noe dritt. Nå høres det kanskje ut som at jeg er en hardhouser som prøver å pushe ut hardstyle, men hører aldri på hardhouse lenger. Men med hardhouse kan jeg forstå at folk vil høre, imotsettning til hardstyle.

Med det sagt så liker jeg så og si alt av sjangere innen elektronisk musikk. Favorittene er vel (Hvis jeg skal dele det veldig opp her) Prog House, Tech House og Techno.

Liker forresten alt bra musikk, innen alle mulige sjangere. Fra Indie rock til elektronisk.
Vis hele sitatet...
Tja ditt om det. Fint at du har ditt eget syn på saken, men begrunn det gjerne på en saklig å seriøs måte, istedet for å skrive flamebait.

Jeg personlig kjenner ikke meg igjen i din mening om hardstyle. Har hørt på sjangeren siden den oppstod (fra den tiden da Hardstyle var mye mer lik Hardhouse/Hardtrance).

Hardstyle kan være fantastisk variert, og tar ofte opp temaer om ALT mulig.
Er få andre sjangere som virkelig får meg så giret på musikken.
Sist endret av djxfade; 27. juli 2009 kl. 14:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av djxfade Vis innlegg
Men faktum er at Hardstyle kan lett sammenlignes med Metal, og Hardcore/Gabber gjerne med Death Metal. Dette er fordi intensiteten og budskapet i disse sjangrene ofte er det samme. Metal er en hard sjanger, og Hardstyle er på lik linje en hard sjanger innen EDM.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mye faktum. Det er en subjektiv mening.

Min subjektive meningen er at hvis vi skal sammenligne på den måten så vil jeg heller si at Industriell Noise kan sammenlignes med dødmetall, hard jungle/dnb med metal og hardstyle havner i samme sjikt som Blink 182.
Sist endret av nso; 27. juli 2009 kl. 14:53.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Nja, deg om det. Hehe. Ser hva du vil fram til, men sånne sammenligninger blir vel veldig individuelt alt ettersom hva hver enkelt anser som hardt. Blink 182 er ganske kommersiell, og jeg kan ikke si meg enig i at skikkelig Hardstyle er så veldig kommersielt
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg tror vi kanskje sammenligner på forskjellig grunnlag. Jeg sammenligner musikalsk struktur og ikke minst målgruppe og hvordan den oppfører seg. Mens du kanskje mener at hardstyle oppfattes som "hard som metal" av dens målgruppe, så kan jeg fortelle deg at på skikkelige dnb-events så OPPFØRER crowden seg som på metallevents. Jeg har aldri sett mashpits på hardstyle-events.
Future Prophecies live i Teatergarasjen er det tøffeste jeg har vært med på. Jeg var nesten redd for at folk skulle skade seg der de kastet seg mot hverandre.

"Hard" dnb er noe som krysser så mye inn i samme strukturer som metal at man rimelig ofte kan finne hardbarkede metalhoder på dnb-events. Jeg kan faktisk på stående fot komme på to stykker jeg kjenner som går på dnb-events mens de egentlig er hardbarkede metalikkere.

Industriell Noise tar det enda et steg videre. Jeg har riktignok bare vært på en event med slik musikk, men det var så hardt at jeg måtte gå etter en halvtime fordi jeg ble sliten i hele kroppen av å bare høre på. Og jeg er rimelig gammel i gamet, for å si det sånn. Han brukte forresten gitar som hovedinstrument han som spilte, og MAJORITETEN av de som var der var våre svartkledde venner.
Sist endret av nso; 27. juli 2009 kl. 15:08.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Hehe. Joda, jeg er klar over at det er en hard sjanger. Har vært på en del av eventene på kroen, og klart det er hardt. God stemmning blant folket der.

Men, som du sier, så kjenner jeg også en del hardbarkede metal hoder, og flere av dem liker også Hardstyle, og spesielt Hardcore Gabber, fordi de syns musikken minner mye om det de hører til vanlig, bare i en elektronisk utgave.
Sitat av appel Vis innlegg
Hardstyle har ikke noe budskap, det er heller ingen feeling inne i bildet. I en Death Metal sang er det hvertfall et poeng om hvor ræva dem syntes verden er, og alle skal dø og at satan er kul. I Hardstyle er det bare en beat som rister deg i filler. Jeg kan med hånda på hjertet si at hardstyle suger, og jeg skjønner ikke hvorfor noen gidder å kaste bort tiden sin på å høre på det.
Vis hele sitatet...
Du har med andre ord helt missforstått poenget med den type musikk og hva slags følelser hardstyle skal fremme hos lytteren. Overrasker meg sterkt at du faktisk ikke skjønner meningen med den type musikk når du hører på annen type elektronisk musikk.

Hva slags hardstyle er det du har hørt på forresten? Må ha vært utrolig elendig høres det ut som...
Hardstyle er jo rytmer som treffer et ømt punkt i sjælen, som får hele sjælen til å bevege på seg <3

Jeg hører på alt som har en rytme og beat jeg føler treffer ørekanalene mine på en god måte, med andre ord mye jazz, mye klassisk, mye rock og mye hardstyle og elektronisk musikk. Rap og hiphop osv osv osv, er det stortsett bare beaten som treffer godt, men alt som blir sagt ødelegger resten... Jeg gir rett og slett faen i hvor mye penger og hvor mange kjærringer duden som synger har... Samt, som oftest en grusom stemme ut ifra min smak... Da hører jeg heller på Audioslave og Chris sin vokal, som bare er pure øreorgasme.

Jeg har en generelt brei musikksmak, selv om sjangerne igrunn er bra lik... Man kan på mange måter sammenligne jazz, rock og hardstyle, om ikke direkte hver for seg, så samlet...
En rocket hardstyle verson er som oftest sykt bra, på samme måte som når man trekker inn en jazz eller klassisk preget sang.

Jeg lytter generelt til musikk ut ifra hvor jeg er og hvilket humør jeg er i...
Sitter jeg med godlyd hjemme, går det sykt mye i Hardstyle og klassisk musikk samt jazz... Er jeg på farten så går det i Rock og heavy rock.


Uansett hvordan musikken lages, så legges det ofte en sjæl i det hele, og det tar minst like lang tid å lage en god hardstyle låt, som det tar å lage en god rocke låt... Om ikke lengere tid.

Atle/Heigren: Tror du burde få en litt bedre innsikt i hva som ligger bakom en god hardstyle sang... Og ikke sammenligne alt av elektronisk musikk med FL-studio som fjortisene sitter med å mekker noe kjapt sammen på noen få timer... Det er ikke så ekstremt mye seriøs elektronisk musikk som lages i FL-studio...
Tror de fleste ser ned på musikk de ikke forstår (eller liker).
Elektronisk er "bare dritt uten ekte instrumenter", metal er bare "skriking og dårlig lyd", og hiphop er bare smågutter med store klær som banner litt for ofte. Stereotypiske meninger. Så klart vil alle tro at musikken de selv hører på er best.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Du har med andre ord helt missforstått poenget med den type musikk og hva slags følelser hardstyle skal fremme hos lytteren. Overrasker meg sterkt at du faktisk ikke skjønner meningen med den type musikk når du hører på annen type elektronisk musikk. Hva slags hardstyle er det du har hørt på forresten? Må ha vært utrolig elendig høres det ut som...
Vis hele sitatet...
Åssen mening?

Åssen 'følelser'? Det er bare en hard beat som man kan bevege foten etter. Det er ensforming og uten dybde. Det er enkelt og dårlig laget. Jeg blir overrasket at du nevner følelser og hardstyle i samme setning, for det har ingen sammenheng. Greit, det pumper deg opp, gir deg kanskje litt adrenalin, men that's it. Det er det samme om og om igjen.

Jeg har hørt flere forskjellige dj'r innen hardstyle sjangeren, jeg har blandt annet sett Dana, Technoboy, Fausto, Zany, The Prophet og Wildstylez på scenen.
Sitat av appel Vis innlegg
Åssen mening?

Åssen 'følelser'? Det er bare en hard beat som man kan bevege foten etter. Det er ensforming og uten dybde. Det er enkelt og dårlig laget. Jeg blir overrasket at du nevner følelser og hardstyle i samme setning, for det har ingen sammenheng. Greit, det pumper deg opp, gir deg kanskje litt adrenalin, men that's it. Det er det samme om og om igjen.

Jeg har hørt flere forskjellige dj'r innen hardstyle sjangeren, jeg har blandt annet sett Dana, Technoboy, Fausto, Zany, The Prophet og Wildstylez på scenen.
Vis hele sitatet...

Tror du bare enkelt og grett mangler kjærlighet til musikk og rytme, men elsker mer at folk roper ut hvor mye de elsker satan.... -.-'
Sitat av appel Vis innlegg
Åssen mening?

Åssen 'følelser'? Det er bare en hard beat som man kan bevege foten etter. Det er ensforming og uten dybde. Det er enkelt og dårlig laget. Jeg blir overrasket at du nevner følelser og hardstyle i samme setning, for det har ingen sammenheng. Greit, det pumper deg opp, gir deg kanskje litt adrenalin, men that's it. Det er det samme om og om igjen.

Jeg har hørt flere forskjellige dj'r innen hardstyle sjangeren, jeg har blandt annet sett Dana, Technoboy, Fausto, Zany, The Prophet og Wildstylez på scenen.
Vis hele sitatet...
Du glemte å nevne at du er gud, og den eneste som kan bestemme alles mening om musikk.

Bare fordi du ikke liker leverpostei, trenger ikke bety at jeg gjøre det samme....
gå på youtube å søk på jean michel jarre så skjønner dere fort hvorfor mye moderne elektronisk musikk blir sett ned på!

man har ikke rett til å kalle seg musiker fordi man kan sette sammen masse lyder i et dataprogram.
Sist endret av skeptfisk; 28. juli 2009 kl. 02:55.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
man har ikke rett til å kalle seg musiker fordi man kan sette sammen masse lyder i et dataprogram.
Vis hele sitatet...
Akkurat som man ikke blir musiker av å sette sammen masse noter med fysiske instrumenter. At det finnes ikke-musikere i begge leire er ikke grunn til å se ned på sjangren som helhet.

Første jeg fant av Jarre var http://www.youtube.com/watch?v=x8dqzTl0vUI&fmt=18 - som var veldig rolig og avslappende.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
gå på youtube å søk på jean michel jarre så skjønner dere fort hvorfor mye moderne elektronisk musikk blir sett ned på!

man har ikke rett til å kalle seg musiker fordi man kan sette sammen masse lyder i et dataprogram.
Vis hele sitatet...
Vet du i det hele tatt hva du snakker om akkurat nå? Og hva gir deg myndighet å rett til å bestemme hvem som er musiker eller ikke?

Jean-Michel André Jarre solgte 12 millioner av sitt første album. Alle hans album har blitt solgt i 80 millioner eksemplarer. Og bruke en av pionerene innen synth og elektrosjangeren til å rakke ned på noe du ikke har peiling på, var vel ikke akkurat det smarteste du har gjort? Han har til og med verdensrekorden for flest publikummere på en utendørskonsert...noensinne, for å ta med litt fun facts.

Ditt utspill viser vel egentlig heller hva du kan om musikk...når du rakker ned på storheter utenfor manges rekkevidde.

Det kan også nevnes at en synthesizer, en av de mest brukte instrumentene innen elektronisk musikk, ble laget første gang i 1876.

A synthesizer (or synthesiser) is an electronic instrument that is capable of producing a variety of sounds by generating and combining signals of different frequencies.
Vis hele sitatet...
Så å kalle "elektronisk musikk" for noe nymotens møl som mange gjør i denne tråden er også helt irrelevant. Dessuten er trådens navn i og for seg rett og slett feil. Elektronisk musikk er så utrolig mangt...og strekker seg langt utenfor det mange forbinder med ordet elektronisk.

Jeg hadde forstått det litt bedre om trådstarter skrev f eks "Hvorfor blir dance sett ned på" etter sin egen personlige mening, men det hadde nok blitt mang en oppjaget person her inne om noen skrev en tråd med navn "Hvorfor blir rock sett ned på", bare fordi noen har en personlig mening om metal eller punk.

Akkurat nå lirer jo folk av seg det ene og det andre, når elektroniske instrumenter ofte er å høre/se i mange flere sjangere enn underkategoriene i elektronisk musikk. Akkurat nå sitter mange å tørker seg i ræva uten papir...og det er jo i og for seg et trist syn
Sist endret av tafsern; 28. juli 2009 kl. 04:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Glad for at jeg liker musikk i alle sjangere, må være kjedelig å kun like en type musikk..

http://www.youtube.com/watch?v=8L4pyS6pq1I

Kul låt, viss du ikke liker den betyr ikke det at det ikke er musikk... Eller gir deg rett til å se ned på den.
Hør gjennom den, på høy kvalitet selvfølgelig. Og bare drøm deg bort. Nydelig.
Kan også legge til kjente og ikke fult så elektroniske grupper/artister som har brukt elektroniske instrumenter, som f eks:

Gary Numan, David Bowie, Duran Duran, Modern Talking, Soft Cell, Pink Floyd, Depeche Mode
osv osv..

Artister som brukte mer eller mindre elektroniske hjelpemidler veldig mye er f eks:

Wendy Carlos, Jean Michel Jarre, Pete Townshend, Arthur Brown, Giorgio Moroder, Vangelis, Tangerine Dream, Kitaro, Stevie Wonder, Peter Gabriel, Kate Bush, Kraftwerk, Ultravox, Frank Zappa og Yellow Magic Orchestra osv.

Har man litt musikkkunnskap, så kjenner man igjen mange navn her.

Kilde: Wikipedia.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Glad for at jeg liker musikk i alle sjangere, må være kjedelig å kun like en type musikk..

http://www.youtube.com/watch?v=8L4pyS6pq1I

Kul låt, viss du ikke liker den betyr ikke det at det ikke er musikk... Eller gir deg rett til å se ned på den.
Hør gjennom den, på høy kvalitet selvfølgelig. Og bare drøm deg bort. Nydelig.
Vis hele sitatet...
Meget deilig låt det der

Det kan jo igjen diskuteres hvor enkelte menneskers hat til musikk de "ikke liker selv" kommer fra. Det er jo tydelig en mening man lager selv, og det skal man ha full rett til, men ingen musikk blir dårlig for alle andre mennesker bare fordi man selv ikke liker å høre på det.

Slenger på et par digge låter av Depeche jeg da
http://www.youtube.com/watch?v=FbWgKaMz0C0
http://www.youtube.com/watch?v=6935N3ZaNCQ
Sist endret av tafsern; 28. juli 2009 kl. 04:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
man har ikke rett til å kalle seg musiker fordi man kan sette sammen masse lyder i et dataprogram.
Vis hele sitatet...
Jo, komponister er også musikere. Man trenger ikke kunne spille et instrument for å kalle seg musiker. Dessuten er det mange skapere av elektronisk musikk som faktisk kan spille instrumenter, og gjør det aktivt i sin musikkproduksjon.
Sist endret av xtapolapocetl; 28. juli 2009 kl. 05:27.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av tafsern Vis innlegg
Dessuten er trådens navn i og for seg rett og slett feil. Elektronisk musikk er så utrolig mangt...og strekker seg langt utenfor det mange forbinder med ordet elektronisk.

Jeg hadde forstått det litt bedre om trådstarter skrev f eks "Hvorfor blir dance sett ned på" etter sin egen personlige mening, men det hadde nok blitt mang en oppjaget person her inne om noen skrev en tråd med navn "Hvorfor blir rock sett ned på", bare fordi noen har en personlig mening om metal eller punk.
Vis hele sitatet...
Nei syns tråden er ganske så riktig navngitt jeg.
Hører absolutt ikke på Dance, eller annen komersiell elektronisk musikk.
Hører kun på det jeg selv anser som høykvalitets produksjoner, laget med kjærlighet.
Men den kan være så mangt, alt ifra chillout til Industrial egentlig.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Nei syns tråden er ganske så riktig navngitt jeg.
Hører absolutt ikke på Dance, eller annen komersiell elektronisk musikk.
Hører kun på det jeg selv anser som høykvalitets produksjoner, laget med kjærlighet.
Men den kan være så mangt, alt ifra chillout til Industrial egentlig.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg forstår poenget ditt, men bare synes trådens navn og spørsmål regelrett drar alt over en kam, og avler deretter svar som tar alt over en kam. Med så mye underliggende sjangre under elektronisk musikk, føler jeg at litt for mange av de får gjennomgå unødvendig mye. Med så mye elektronisk musikk og elektroniske instrumenter som de fleste sanger, band osv idag bruker, så sitter "motstanderne" bare å skyter seg selv
Sist endret av tafsern; 28. juli 2009 kl. 13:21.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Hehe, sant sant.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg må innrømme at jeg ikke har sett denne tråden her tidligere, kanskje pga. en del inaktivitet i det siste. Uansett er dette et tema som engasjerer meg sterkt.
Hvis man liker musikk, men ikke liker elektronisk musikk vil jeg påstå at man ikke liker musikk..

Om man virkelig liker musikk, kan man dra ut enkelt lyder fra låten og gjøre den så bra som man vil det selv. Det er alltid en effekt, et instrument, -noe- som gjør musikken kan fenge deg.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg har faktisk sittet med CountryJukebox og faktisk dratt ut elemementer av enkelt låter som jeg kan føle en hvis behagelighet ved.
Nå skal det sies at jeg spiller gitar og hobby mixer med traktor med en usb-mixer. Uansett vil jeg si at jeg alltid har hatt et stort utvalg av musikk sjangre jeg liker.
Det samme gjelder innen for den elektroniske musikken. Det er mange undersjangre av den elektroniske musikken jeg ikke har så mye til overs for. Samtidig kan jeg også der, dra ut elementer fra låten og gjøre den så "bra jeg vil" med litt godvilje til. Men å høre på noe jeg synest er dårlig til vanlig er jo klart jeg ikke gidder.

En liten guide inn i den elektroniske musikken:

http://techno.org/electronic-music-guide/

_____
Er egentlig et must for alle å sjekke ut om den ikke allerede er postet i tråden.
For den elektroniske musikken må være den mest misforståtte musikken av dem alle. Dette har nok mye å gjøre med Media fremstillings av musikken, samtidig som "brukerene" av musikken ofte assosieres med Narkotika - selv om dette langt i fra stemmer i mange sammenhenger. At folk gjør det, helt klart. Men jeg tror mange ville blitt overasket over hvor mange som går på fester, arrangementer uten å putte i seg noe annet enn en vanlig rocker eller hvem som helst -> Alkohol.

Når det gjelder musikk sjangre, så så jeg tidlig i tråden at folk fikk hodepine av *dunk*dunk*dunk*dunk* . Det finnes mange sjangre, artister og drøssevis av låter som ikke bruker så mye "dunk dunk" bass men heller la den skli mer inn i musikken. (Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart det).

Ambient har f.eks ikke denne "standard bassen" som så mange misliker.
Artister som The Future Sound of London, Bluetech og Banco de gaia er noen av mine favoritter innen for ambient sjangeren.
PsyAmbient er også en sjanger som ikke er så trøkkende og mer behagelig å høre på, for dem som ikke liker litt trøkk.

Ellers så finnes det mye bra Tech-house, progressiv house der bassrytmen ikke er så dominerende som i andre sjangre.
Så er det også mye minimal techno som kan være ganske chill. Der de ofte blander sjangre - techno og house på et litt roligere nivå.
Der man også igjen finner hardere versjoner av disse sjangrene, alt ettersom.

Se på http://techno.org/electronic-music-guide/ - se om det er noe som kan fenge.
Sjekk ut radiokanalen - www.di.fm

Ellers kan jeg nevne Audion, Sebastian Leger, Gui Boratto, Sander Van Doorn som er noen artister som går under disse sjangrene jeg har nevnt..
Det finnes drøssevis av artister, forskjellige låter og mixer av orginal låtene som kan gjøre ting litt rotete. Men er man interesert så finner man det man leiter etter.
Jeg kunne dratt en haug av namedrops fra alle mulige foskjellige sjangre. Men igjen, sjekk ut elektroguiden.
Enjoy! =)
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
man har ikke rett til å kalle seg musiker fordi man kan sette sammen masse lyder i et dataprogram.
Vis hele sitatet...
Når ble ditt ord lov? Snakk om å snakke om noe en ikke har peiling på i det hele tatt. Regner med at du ikke rakk å edite ditt innlegg før de 5 minuttene hadde gått (eller noe), fordi det utspillet der må ha vært svært lite gjennomtenkt.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Finn guide du hadde der Speq
Folk på bare akseptere at folk liker forskjellig type musikk, simeltheten fordi folk er forskjellige. Jeg hører på mye bra rock, jeg hører på mye dårlig rock. Jeg hører på mye bra trance, jeg hører på mye dårlig trance. Mange liker musikken jeg hører på, mange liker ikke musikken jeg hører på.
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Når ble ditt ord lov? Snakk om å snakke om noe en ikke har peiling på i det hele tatt. Regner med at du ikke rakk å edite ditt innlegg før de 5 minuttene hadde gått (eller noe), fordi det utspillet der må ha vært svært lite gjennomtenkt.
Vis hele sitatet...
jeg rakk faktisk å edite inlegget mitt, først så tenkte jeg at det finnes mye bra elekronisk musikk. også streifet fakta hodet mitt igjen, det finnes myye dritt av elektronisk musikk også.

trådstarter kaller tråden sin hvorfor elektronisk musikk blir sett ned på. la meg forklare hvorfor JEG ser ned på mye elektronisk musikk. det har ikke noe med at mitt ord er lov, fordi det er det ikke, men jeg har like mye rett som resten her å ytre min mening om ting og tang.

jeg er en av de som klarer å høre på alt i fra metal til klassisk musikk(ja elektronsik musikk også) selv synes jeg daft punks aerodynamic f.eks er et mesterverk av sammensatte lyder komposert av genier på lik linje med beethoven.

men når jeg laster ned elektronsik musikk, og når jeg sier elektronisk musikk så mener jeg alt som er lagd elektronisk. det alt for mye som faktisk er så ensidig og kjedelig at jeg rett å slett bare ikke klarer å høre på det lenger.
og majoriteten av elektronisk musikk er faktisk ensidige beats og lyder(hvis du vil motbevise meg kan du skrive en kort tekst om hver eneste elektronisk sang noen gang lagd, så skal jeg ta en titt) men når jeg sammenlikner JMJ med f eks "hoppesangen" så vil jeg definere "hoppesangen" som simpel i forhold. (ikke bra, med andre ord)

nå vet jeg at det er feil å sammenlikne forskjellige sjangere men det er veldig lett å skille bra musikk fra dårlig musikk når det gjelder egen smak. som er nøkkelord når det gjelder å diskutere musikk. smaken er som baken, noen ganger delt i 2, men egentlig delt på antall mennesker som hører på musikk.

men poenget er. i mine øyne skal en yrkesmusiker ha en god del egenskaper som ikke kan opparbeides ved å sitte forran en PC hele dagen.

det eneste som vil komme ut av videre diskusjon er at jeg ikke digger elektronsk musikk like mye som dere. og dere digger kanskje ikke det jeg hører på, og visa versa, smaken er som baken osv.osv.

men poenget mitt er. i mine øyne skal en yrkesmusiker ha en god del egenskaper som ikke kan opparbeides ved å sitte forran en PC hele dagen.

eller finnes det en lov der det står at folk ikke kan mislike elektronisk musikk?
Sist endret av skeptfisk; 29. juli 2009 kl. 08:47.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
når jeg sammenlikner JMJ med f eks "hoppesangen" så vil jeg definere "hoppesangen" som simpel i forhold. (ikke bra, med andre ord)
Vis hele sitatet...
uff nå tror jeg at jeg har brukt halve tråden til å få fram at med elektronisk musikk så mener selvfølgelig ikke "fjortiss" musikken, men skikkelig musikk. Hører nesten bare på elektronisk musikk i forskjellige sjangre, men vil aldri påstå at fjortiss shittet er bra.
Står selv i første innlegget i tråden
Sitat av djxfade Vis innlegg
uff nå tror jeg at jeg har brukt halve tråden til å få fram at med elektronisk musikk så mener selvfølgelig ikke "fjortiss" musikken, men skikkelig musikk. Hører nesten bare på elektronisk musikk i forskjellige sjangre, men vil aldri påstå at fjortiss shittet er bra.
Står selv i første innlegget i tråden
Vis hele sitatet...
jeg kan dra fram noen flere eksempler også. men grunnen til at denne tråden har klart å bli så mange sider lang er nok pga definisjonspoblemer ja
Etter å ha lest en del innlegg her, så ser jeg at de fleste argumenterer mot det vi kaller 'fjortiss dance/trance'
Dette er uekte musikk i min mening og jeg skjønner hvorfor dere kaller det repiterende og føler at det er 'loopet', og det er det.
Personlig, så er jeg sterkt i mot slike kommersielle under-sjangere. Men for å gi et eksempel, så er det noen sanger her som jeg gjerne ville hørt noen argumenter på hvorfor det er dårlig.

http://www.youtube.com/watch?v=iF3GlS1QX38
http://www.youtube.com/watch?v=Gn9GVV-3GNE
http://www.youtube.com/watch?v=PXJvBivaQDg
Det er hele stemningen og følelsen en får av å høre på dette som både intresserer og tiltrekker meg til sjangeren. Jeg opplever i hvertfall en sinnsykt lettelse av å høre på det. Men merk. Grunnen til at det er så ensformig i begynnelsen er fordi det er beregnet på å kunne mikses av DJer. Men spol gjerne til breakdown og hør der ifra. Men det er også fint å få med seg en del av oppbygningen til breakdown.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Trådstarter
Fete de der. Enroute er helt rå. Har en kompis som har jobbet et halvt års tid med en SYYYKT fet remix av den
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
"man har ikke rett til å kalle seg musiker fordi man kan sette sammen masse lyder i et dataprogram."

Det er det utspillet der min komentar var rettet mot (og derfor jeg hadde quota akkurat det).
elsker metall men hører og mye opå electronica = Philter, konge musikk igrunn
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Tror du bare enkelt og grett mangler kjærlighet til musikk og rytme, men elsker mer at folk roper ut hvor mye de elsker satan.... -.-'
Vis hele sitatet...
Og her har vi en som virkelig vet mye om metal!


Sitat av djxfade Vis innlegg
Så lenge resultatet er bra, og noe som fenger deg, så vil jeg påstå man er en ignorant person, som bryr seg mer om de svette mannfolkene på scenen som fingrer på en gitar, en om hvordan faktisk musikken er, og hva den får deg til å føle. Musikk som gir deg frysninger på ryggen, og gledestårer trenger ikke å være laget på en jævla fysisk instrument for å gi deg shivers down your spine.
Husker det fortsatt som det var i går når jeg var på mitt første trance arrangement. Frysninger over hele kroppen, alle hår reiste seg, og hele meg var i en euforisk stat, en følelse ingenting annet kunen gitt meg, noe jeg aldri glemmer.
Vis hele sitatet...
Tør du faktisk å påstå at det er bedre med en svett, kvisete nerd som geeker FLP, enn en svett gitarist? Det er jo nettop disse svette gitaristene (og bandet deres) som er med på å skape skikkelig musikk, med kvalitet! Utallige ganger har jeg følt ståpelsen stritte frem av en god gitarsolo, eller av kraften i stemmen hver gang en god vokalist skriker om jævlige naboer.
Du får åpenbart frysninger av det du kaller god elektronsik musikk, på samme måte som jeg får frysninger av det jeg kaller god metal.

Sitat av djxfade Vis innlegg
Den utrolig godt begrunnede påstanden din om at "DJ-er" (som du så fint kaller det), remixer låter uten tillatelse vil jeg gjerne ha en kilde til, ellers sier jeg bullsh*t.
Vis hele sitatet...
"DJ" er det fjortis-artistene med FLP kaller seg, det er overhode ikke noe jeg har kommet opp med. Skyt meg om jeg tar feil, men står ikke DJ for Disc Joker?
Jeg har desverre ingen kilder til utillate remixer. Men bare nå i sommer har jeg hørt flere remixer av sommerlåten Summer of 69. Jeg vedder gjerne på at de som har remixet disse ikke har ringt til Bryan Adams for å få tillatelse, noe som også ville kostet en del.

Sitat av djxfade Vis innlegg
Hele det innlegget der er jo basert på musikken ingen ekte EDM elskere hører på uansett, så det er ikke relevant. Det du snakker om der er Eurodance aka. fjortizz tekkkno
Vis hele sitatet...
Jeg vil da påstå at fjortis-techno er like mye el-musikk som ekte EDM. Og det er nettop disse som har ødelagt mitt syn på el-musikk.
Skal jeg gi dere et godt bilde på hvor ufattelig teit det er når dere skylder på "en eller to fjortizzz sanger" om at de har ødelagt synet deres på "elektronisk musikk", altså et paraplybegrep på HAUGEVIS av sjangere:

- Du setter deg inn i en gammel sliten bil. Du liker den ikke. Gratulerer, du hater nå alle eldre biler!

- Du får servert en dårlig hamburger. Gratulerer, du hater nå all mulig junkfood i hele verden.

- Du har nettopp blitt ferdig med et dårlig forhold med ei jente med store pupper. Gratulerer, du hater nå alle jenter med store pupper.

Å i det hele tatt si at fordi du hørte Scooter i bmw'en til kompisen, så hater du elektronisk musikk, er langt bak mål. Leser dere i det hele tatt hva dere skriver?

hate hate v1 (norr hata) bære hat til h- en av hele sitt hjerte / de h-t hverandre / avsky h- å vaske opp
Vis hele sitatet...
Sterke ord:P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er vel mest mora mi + "de gamle" som ser ned på slik musikk,sjårre bry mæ!