Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 691
Major Parkinson er et norskt band på vei oppover. I 2008 ga de ut sitt første og foreløpig eneste album med tittelen Major Parkinson. Lignende Kaizers Orchestra bygger de opp sangene rundt et univers som de selv har skapt.

Universet omhandler en gal manns tanker og de ønsker å skildre følelsene hans, ved å gi deg bilder gjennom stemningen i musikken og teksten.

Personlig klarer jeg ikke å høre slik musikk og unngå å grave meg så dypt inn i historiene som mulig. Pga at bandet slippet plata si så nylig har jeg ikke funnet noe særlig forhåndsgjort research på nettet, derfor har selv innledet en liten etterforskning og kartlegging av universet deres.

Men jeg ønsker hjelp til å få lyrikken på papir (kan være til de grader vanskelig), siden jeg selv har dårlig oppfattning når det kommer til slikt.

Hvis vi kan få frem tekstene kan vi også analysere dem siden mye er tvetydigt. Et hint er at de henter mye fra film. F.eks i sangen 197 er det snakk om en ungdom på 17 år som blir bankt opp, "blue in the eyes, blue in the face". Blue in the face er en film fra 1995 som jeg skal se for å finne ut om noe av sangens inspirasjon er hentet fra her.

Spotify side

Håper at noen kan hjelpe her.

og sånn by the way, vet noen hva utrykket "Behind the yellow curtain" kan bety?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Alko44 Vis innlegg
og sånn by the way, vet noen hva utrykket "Behind the yellow curtain" kan bety?
Vis hele sitatet...
Antageligvis at noen er bak en gul gardin... :P
Hva med å Google utrykket? Det pleier som regel å gi svar på det man lurer på.
Trådstarter
35 4
selvfølgelig har jeg gjort det, linker til forskjellige blogger som ikke er for relatert til utrykket.
Sitat av Alko44 Vis innlegg

og sånn by the way, vet noen hva utrykket "Behind the yellow curtain" kan bety?
Vis hele sitatet...
Kansje det stammer herifra?