Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 639
Hei, jeg har en skoleoppgave i Norsk på skolen.
Der skal vi ha jobbintervju.
Altså en gruppe oppgave. Vi skal filme dette, men jeg har ingen og være på gruppe med. derfor har jeg bestemt meg for og ha et intervju med meg selv.
Da tenkte jeg på og redigere inn meg selv, men det jeg lurer på om det er noe vanskelig og om hvilket program jeg skal bruke for og gjøre dette ?
Takker på forhånd på svar
Hei

Dersom du har windows kan du bruke "Windows Movie Maker"
Dersom du har mac kan du bruke "iMovie"

Jeg tipper du fint klarer å redigere deg selv inn!
Husk på "myke" overganger, dersom du er opptatt av at det skal se profesjonelt ut.

Lykke til
Third eye shit
17 3
Det du kan gjøre hvis du sitter på en mac er å laste ned/kjøpe Final Cut X. Ja det høres fancy og vanskelig ut, men det er faktisk lettere enn iMovie.

Lykke til!
Sitat av SeeWhen Vis innlegg
Hei

Dersom du har windows kan du bruke "Windows Movie Maker"
Dersom du har mac kan du bruke "iMovie"

Jeg tipper du fint klarer å redigere deg selv inn!
Husk på "myke" overganger, dersom du er opptatt av at det skal se profesjonelt ut.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Tusen takk
er ikke så opptatt av at det skal se bra ut
bare jeg får det til :P
redigere inn deg selv?
Om du skal være 2 plasser på en gang, kan du sette kameraet en plass, sette fram 2 stoler, så filmer du deg selv i begge rollene, deler filmen i 2 , og setter sammen begge filmene hvor.

Altså. Steg en, sette opp 2 stoler, sette opp kamera, først gjør du f.eks intervjuer delen, stiller spørsmål, og ha svarene klart på papir og finn ut ca. hvor mange sekunder søkeren bruker på å svare. Når du er ferdig med å være sjefen, tar du inn rollen som arbeidssøker, setter deg i andre stolen, og spiller inn hele denne delen. Husk at det krever litt timing med tanke på svar, ventetider etc. Så dette er noe du burde ta tiden på, og ha skrevet ned.

Gjerne ha litt forskjellig bekleding i de forskjellige rollene
Sist endret av cos; 5. april 2013 kl. 10:31.
Sitat av cos Vis innlegg
redigere inn deg selv?
Om du skal være 2 plasser på en gang, kan du sette kameraet en plass, sette fram 2 stoler, så filmer du deg selv i begge rollene, deler filmen i 2 , og setter sammen begge filmene hvor.

Altså. Steg en, sette opp 2 stoler, sette opp kamera, først gjør du f.eks intervjuer delen, stiller spørsmål, og ha svarene klart på papir og finn ut ca. hvor mange sekunder søkeren bruker på å svare. Når du er ferdig med å være sjefen, tar du inn rollen som arbeidssøker, setter deg i andre stolen, og spiller inn hele denne delen. Husk at det krever litt timing med tanke på svar, ventetider etc. Så dette er noe du burde ta tiden på, og ha skrevet ned.

Gjerne ha litt forskjellig bekleding i de forskjellige rollene
Vis hele sitatet...
Aha, ja jeg får prøve på det..
Har aldri redigert før så dette blir litt av en utfordring for meg men tusen takk for godt svar
Third eye shit
17 3
Sitat av monax94 Vis innlegg
Aha, ja jeg får prøve på det..
Har aldri redigert før så dette blir litt av en utfordring for meg men tusen takk for godt svar
Vis hele sitatet...
Bruk greenscreen. Det kan funke
Sitat av Niggalas Vis innlegg
Bruk greenscreen. Det kan funke
Vis hele sitatet...
Kan jeg bruke greenscreen på moviemaker ?