Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 20978
Dere er gale hele gjengen!

Pass på at du har en del hageslange med godt trykk i nærheten.

Den enkleste metoden hvis tua ikke er for nærme noe som kan ta fyr, er å hele 5-10 liter bensin i tua, vente til bensinene trekker seg inn, lag gjerne ei lunte, fyr på med fyrstikk, ikke lighter!



Opprinnelig postet av meitemark
hum, mange gode forslag, men er alltids keen på flere... når det gjelder brenning av maurtuer, så fungerer det, men det funker ikke å dynke på litt bensin og hive på en fyrstikk... den måten vi brant de på i fjor var å stasje masse trekull på og la de godgjøre seg i 2 dager med flammer..... da forsvant de, men de kom igjen i år

mm
Vis hele sitatet...
Vent til du har et sort hull i bakken, og da snakker jeg ikke om sota granbar, men det som ligger under tua;jord eller fjell med sot på, da kommer de ikke igjen til neste år.



Voila! Glimrende klinkekule bane!
Sist endret av fxxked; 26. juni 2003 kl. 22:40.
eller en realistisk løsning... gå på jernia, kjøp et pulver mot maur som kan løses opp i vann eller white spirit, husker faktisk ikke hva det heter i farta, men du får det både fra kirk og baython. Har du såpass mange tuer som det høres ut som trenger du sikkert flere pakker, anyways - løs opp i kokende vann (white spirit skulle være unødvendig for din del), bland ut så du får et par tilitersbøtter pr tue, tøm sakte, rolig og kontrollert ned i tua, så du får så mye som mulig der det skal. Evt kan du selvsagt grave et stykke nedover i tua før du begynner å helle.
Grav en dyp woll grav rundt tua! Hvis de skal komme forbi, drukner de... eller grav en dyp grøft rundt tua, så begynner du å mure den igjen
nFF Marshall
morten's Avatar
Morsomhetene her blir bare dårligere å dårligere. Steng tråden før stakkarene driter seg helt ut...
Seriøst svar: Hell parafin i en ring rundt maurtua, har hørt at det skal virke!
Kan du ikke bare ta en spade og spa det oppi i en trillebår og kaste det i skogen? kanskje tungvindt men det burde funke.
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Dweep
Kan du ikke bare ta en spade og spa det oppi i en trillebår og kaste det i skogen? kanskje tungvindt men det burde funke.
Vis hele sitatet...
vel, pointet er gjerne det at dette er maurtuer som er i skogen, men likevel litt for nærme bebyggelsen....
Opprinnelig postet av nalle
Vær forsiktig med å bruke midler som maur ikke liker slik at de må flytte på seg. Det kan resultere i at de bygger en tue nærmere hytta eller noe sånt...
Vis hele sitatet...
Derfor ville jeg skaffet meg denne greia som spiller av høyfrekvente signaler. Det liker ikke maurene, og når de allikevel skal flytte velger de å flytte vekk fra lyden.
Til en opplysning er maurtuer fredet?
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Bare det at det er ulovelig å ødelegge maurtuer ved mindre den plager deg der du bor. Ødelegging av maurtuer kan føre til en saftig bot
Vis hele sitatet...
Opplysning allerede gitt.
trendhore
Geddi's Avatar
du får som sagt kjøpe sånne flasker med pulver på. vet ikke om det funker, men det kan ikke skade å spørre personalet i en hagebutikk eller noe slikt. De har sikkert litt peiling.
Du må jo ikke drepe dem! Bare koselig med masse maur!
hell sement over hele greia
Stakkars Meitemark, har fått maur i gangene sine.
problem stilling: Hva kan han gjøre?

Svar:
Spa opp heile tua i en trillebår, hell på bensin og maur=DØ!!
eller:
kjøp et pulver som maurene tar med seg hjem og tørker ut heile mannskit tua...
eller bare svi av heile skogen og si det ikke var du!
Lag et maure-paradis lengre inn i skogen slik at maurene flytter dit istedetfor! De har tydeligvis funnet et genialt sted å bo, så selv om du kverker de som er, vil det alltid komme nye...
Har du mye penger kan du jo gi de litt vodka?
Full maur hadde jo vært artig å se på.

nei, ikke seriøs post. jeg vet =(


[offtopic]
Takk for en god latter! Denne thread'n har gjort meg glad!
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Burde egentlig posta denne under pyroteknikk
Not Penny's boat
argh's Avatar
Opprinnelig postet av tHaZ
hmm..ble kraftig inspirert her til å føre maur-krig..!
maur-problemet til meitemark virket gøy...
*utogfinnemaur* die..diiie..
Vis hele sitatet...
nei nå får du gi deg, man går ikke rundt og dreper de for moroskyld, men hvis du har samme problemet som meitemarken, så er det vel opp til deg
Lei inn en stokk med buchmen fra australia eller afrika de eter jo driten. Billig blir det også. de trenger jo kun losji. Kost for de jo.
nei da bruk diesel det gjør susen.
spill olje , hell det over tua, det funker som sm0r, bare pass paa aa ha "store" mengder (fra 5-10 liter).. dog ikke bruk det i hager eller lignende, siden det ikke kommer til aa vokse noe der paa MAANGE aar framover (snakker etter egen erfaring)
Jeg vil tro at kokende vann vil fungere ypperlig. Kan jo evt. prøve å røyke dem ut, f.eks tenne på noe plast eller.no og løpe (plast som brenner ikke godt for lungene DINE!).

men hva med å ta en maurtue (da mener jeg hele sulamitten, grav DYPT, slik at du får med droningen og alt), og ta den i hagen, litt white spirit, og brenn dem?...
1 - nytter ikke å brenne den
2 - kokende vann er bare tull
3 - hvorfor prøve alle mulige varianter, når du kan gå på jernia, kjøpe en pakke med gift fra kirk, gå hjem, løse opp i vann, og helle over tua, så er du kvitt problemet?
alternativ#1 kjøp en sekk med steinsalt(slik de strør veiene med)dump den på tuen.........problem løst.
alternativ#2 stjel dritet fra veivesenet dump det på tuen.........problem løst
Sist endret av FAEN!!!; 10. juli 2003 kl. 23:30.
Jeg tror sannelig at meitemark har fått mer en nok av seriøse og useriøse svar nå Burde dra nytte av noen svar!
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
hehe... skulle du sett, tråden var ikke død

jeg tar fortsatt i mot alle gode råd, jeg har nemlig i det siste bare ... plaget... maurene med vann og diverste ting jeg ikke lenger vet hva er... medisiner, flasker uten skrift på og andre linkende ting... til helgen, eller etter helgen skal jeg kjøpe meg noen liter disel... varme en masse vatten, se om jeg ikke finner meg litt batterisyre.... ja kort sagt starte krigen for fullt.

mm
Opprinnelig postet av meitemark
hehe... skulle du sett, tråden var ikke død

jeg tar fortsatt i mot alle gode råd, jeg har nemlig i det siste bare ... plaget... maurene med vann og diverste ting jeg ikke lenger vet hva er... medisiner, flasker uten skrift på og andre linkende ting... til helgen, eller etter helgen skal jeg kjøpe meg noen liter disel... varme en masse vatten, se om jeg ikke finner meg litt batterisyre.... ja kort sagt starte krigen for fullt.

mm
Vis hele sitatet...
Hvis du har en ganske kraftig høytrykk spyler kan du jo vaske dem vekk og evnt. ta en spade og spa bort resten etter på!
▼ ... over en uke senere ... ▼
ALT.1
Får komme med et forslag jeg også. Har ingen erfaring med det, men hva med å stikke ned to kobberspyd, et på hver side av tua.

Finn frem en skjøteledning, og koble til hver leder på hvert spyd. Fyll deretter på med skikkelig saltvatn over maurtua. Grav gjerne et hull, slik at vannet trekker langt ned.

Deretter setter du på strømmen. Er du heldig, så tar du alle. Hvis ikke så er jeg en dårlig teoretiker.

ALT. 2
En metode jeg så i Tyrkia nylig var en bærbar røykmaskin. Den lagde et skikkelig leven, men var utrolig effektiv. Røyken som kom ut luktet dieselaktig. Den var likevel ikke sjenerende. Den kverket det meste på sekundet.

Det finnes jo rimelige røykmaskiner rundt på nettet. Disse bruker oppvarmet olje, så jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til som erstatning for "diskoljen". Mulig du kan blande denne oljen med et stoff som heter Trinol (fås kjøpt i diverse jernvarehandler) Husk at tanken i røykmaskinen varmes skikkelig opp, så diesel ville jeg ikke anbefale å prøve. De fleste røykmaskiner har fjernkontroll, så bruk denne ved testing. Bruk maske, så du ikke får i deg røyken og forstøvningen av heksebrygget.

Prøver du dette, vær forsiktig, så ikke kjemikalene du prøver blåser hode av deg. Da er det maurene som kommer til å få seg en god latter.

Får du til et system med strømmen eller røykmaskinen, så kan du begynne butikk med maurdestruering.

Fikk litt lyst å eksperimentere med dette selv.

Lykke til med jakten!
Sist endret av Fleinsopp; 19. juli 2003 kl. 00:30.
Lol... Ser for meg DEN maurmassakra i hagen din
▼ ... over et år senere ... ▼
Maur er jo spiselige, også råe.. siden de er så å si helt steriel^^
du kan jo spise opp hele hurven.. sanke inn, har du mat i nun dager^^
men maur er jo possitivt å ha, de holder mange andre ting unna