Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 6222
Akkurat startet mitt eget apputviklingsfirma, Mangio, og vi har nå lansert vårt første spill som vi bare brukte noen dager på å lage.

Spillet heter Beelly og har et veldig enkelt og flatt design.
Ikke la deg lure, spillet ser enkelt ut, men det er det ikke.
Høyre er høyre, og venstre er venstre.. Ihvertfall hvert 8. sekund.

Spillet er for iOS og er gratis med reklamer i ny og ne (ikke plagsomme).
Håper noen vil ta seg tid til å teste det ut og gi tilbakemelding, good or bad.
Liker dere spillet del det gjerne på facebook, twitter osv eller skriv en liten review i App Store!

Link til App Store: https://itunes.apple.com/us/app/beel...7877?ls=1&mt=8

Takk og ha en fin kveld videre!
Sitat av fr1lanser1 Vis innlegg
Ja, ikke sant. Et annet eksempel er: Mr. flap.
Det ble laget på 4 dager.

Uansett, håper at noen vil ta seg tid til å teste det og komme med en tilbakemelding. Det hadde vi satt pris på!
Vis hele sitatet...
Fint og minimalistisk design. Var en del ganger i starten jeg døde instantly fordi jeg ikke skjønte man skulle tilte, og jeg hold mobilen skjevt. Prøvde å swipe på skjermen for å styre i starten. Ellers har man jo ikke tid til å se opp på tiden/den tingen som viser om man skal tilte riktig eller revers, men man skjønner det jo ut fra når det kommer en lang strekning og pipinga. Tror det hadde vært praktisk om skjermen blinka i tillegg til pipinga, da i hvert fall jeg ikke liker å spille slike spill med lyd. En idé kunne også være å swappe bakgrunnsfargene hvert 8. sec. Generelt liker jeg ikke tiltespill da, synes det er irriterende å måtte ha telefonen i en spesifikk posisjon. Synes også en del av svingene er litt vel krappe, men det er sikkert bare jeg som suger.

Ellers er det et greit spill i flappy bird-kategorien, lykke til med appsa!
Hacker
Trådstarter
Sitat av Assios Vis innlegg
Fint og minimalistisk design. Var en del ganger i starten jeg døde instantly fordi jeg ikke skjønte man skulle tilte, og jeg hold mobilen skjevt. Prøvde å swipe på skjermen for å styre i starten. Ellers har man jo ikke tid til å se opp på tiden/den tingen som viser om man skal tilte riktig eller revers, men man skjønner det jo ut fra når det kommer en lang strekning og pipinga. Tror det hadde vært praktisk om skjermen blinka i tillegg til pipinga, da i hvert fall jeg ikke liker å spille slike spill med lyd. En idé kunne også være å swappe bakgrunnsfargene hvert 8. sec. Generelt liker jeg ikke tiltespill da, synes det er irriterende å måtte ha telefonen i en spesifikk posisjon. Synes også en del av svingene er litt vel krappe, men det er sikkert bare jeg som suger.

Ellers er det et greit spill i flappy bird-kategorien, lykke til med appsa!
Vis hele sitatet...
Takk for det Assios!
Vi jobber med en enklere måte å vise hvilken mode man er i.

Det krever litt øving å få det til ja, og bare vent til du kommer litt oppover
og hastigheten begynner å øke
Tror vi holder oss til tilting inntil videre værtfall, det er nesten noe
vi må se an hva folk mener.

Hva er rekorden din da?
A big high five to yourself! 8,4 sek.

Helt ærlig: konseptet er genialt. Det er vanskelig. Irriterende. Avhengighetsskapende. Likte spesielt at det var reverted. Her blir det kjøp :-)
Hacker
Trådstarter
Sitat av reklame Vis innlegg
A big high five to yourself! 8,4 sek.

Helt ærlig: konseptet er genialt. Det er vanskelig. Irriterende. Avhengighetsskapende. Likte spesielt at det var reverted. Her blir det kjøp :-)
Vis hele sitatet...
Takk, det høres bra ut
8,4 sekunder er ikke så værst. Husk at på 8 sekunder så snur styringen og blir korrekt. Altså at venstre er venstre og høyre er høyre
Sitat av fr1lanser1 Vis innlegg
Takk, det høres bra ut
8,4 sekunder er ikke så værst. Husk at på 8 sekunder så snur styringen og blir korrekt. Altså at venstre er venstre og høyre er høyre
Vis hele sitatet...
Skjer dette etter 8 sekunder alene, eller hvert 8 sek?
Hacker
Trådstarter
Sitat av reklame Vis innlegg
Skjer dette etter 8 sekunder alene, eller hvert 8 sek?
Vis hele sitatet...
Hvert 8. sekund så byttes retningen.
Synes det var et artig spill, typisk sånn der du blir irritert for det er vanskelig og så vil du prøve bare en gang til for å slå rekorden. Så klarer ikke du det, og prøver eeeen gang til. Og sånn fortsetter det :P

Har kommet meg forbi 8 sekunder et par ganger, og når styringen snur går jeg rett i veggen.
Stå på og lykke til
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Sykt irriterende, men avhengighetsskapende spill!
Gratulerer med det!

Jeg har også kommet forbi 8 sek et par ganger. Synes spillet er såpass vanskelig i utgangspunktet at det godt kunne blitt gjort litt mer for å fortelle at NÅ skifter styringen. Det vil fortsatt være utfordrende, men vil ikke oppleves så urettferdig som jeg føler at det er nå... :-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hacker
Trådstarter
Sitat av CokeLover Vis innlegg
Synes det var et artig spill, typisk sånn der du blir irritert for det er vanskelig og så vil du prøve bare en gang til for å slå rekorden. Så klarer ikke du det, og prøver eeeen gang til. Og sånn fortsetter det :P

Har kommet meg forbi 8 sekunder et par ganger, og når styringen snur går jeg rett i veggen.
Stå på og lykke til
Vis hele sitatet...
Takk for det
Ja, det er bare å øve deg. Så kommer du lenger og lenger for hver gang.

Sitat av ChS Vis innlegg
Sykt irriterende, men avhengighetsskapende spill!
Gratulerer med det!

Jeg har også kommet forbi 8 sek et par ganger. Synes spillet er såpass vanskelig i utgangspunktet at det godt kunne blitt gjort litt mer for å fortelle at NÅ skifter styringen. Det vil fortsatt være utfordrende, men vil ikke oppleves så urettferdig som jeg føler at det er nå... :-)
Vis hele sitatet...
Takk for det
Vi jobber med en oppdatering som snart er ferdig hvor vi for det første har laget en mye bedre how to play og ikke minst så har vi gjort om på hvordan man får beskjed om styringsmodusen.
Dette vil gjøre det mye enklere å spille uten lyd

For oss som lagde det var det logisk sånn som det var, men det er jo lett å se seg blind på ting du utvikler selv og tror at det er innlysende for andre også. Så takket være tilbakemeldinger så skal dette nå bli fikset
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hacker
Trådstarter
http://steinovehelset.com/568_1.png
http://steinovehelset.com/568_2.png
http://steinovehelset.com/568_3.png

Beelly v1.1 er nå godkjent og lansert.
På denne oppdateringen har vi gjort flere store og viktige forbedringer som
vi håper at vil gjøre spillet mye bedre.

-Selve banen i spillet er totalt gjort om på. Denne har blitt mye mer spennende nå
med alternative ruter, tagger å krasje i og smale og utfordrende ganger.
-Du blir fortalt hvilke spillmodus du er i på en mer oversiktlig måte. Det kommer nå
ned en grønn boks på toppen av skjermen som teller ned fra 3 og viser ikonet til
spill modusen du skal inn i.
-Laget en bedre How to play og gjort sånn at alle nye og gamle spillere
må gjennom denne før de får spilt.
-Lagt til noen achievements

Håper dere vil teste ut forbedringene og komme med tilbakemeldinger på om spillet har blitt forbedret. Og har ikke du testet det før, så må du gjerne gjøre det nå!

Takk for alle svar
Jeg synes dette var et utrolig morsomt spill, det eneste jeg hadde foretrukket var om du hadde endret/lagt til mulighet for å endre måten man starter på. Bien sier "go" så begynner man, men jeg synes det hadde vært mye bedre hvis man trykket på bien, og så startet den.

-Hermzz
Har du laget dette i Cocos2D?
Likte spillet. Bra konsept og minimalistisk design. For min del så kunne jeg gjerne sett for meg at det tok kortere tid å starte en ny game ved at en ikke må inn en ny meny for å starte på nytt.

Reklamen var også irriterende, kanskje en ide å vise den øverst på skjermen under spilling istedenfor at en må vente på at reklamen "loader" før den kommer?
Reklamen: Noe av det mest forstyrrende med hele spillet. Få heller på plass reklame i bunnen, slik at man ikke må bruke sykt lang tid på å få den bort hele tiden...

Spillet:

Få på plass mulighet til å kalibrere/nullstille tiltingen. Min går alltid mot ene siden, slik at jeg må holde mobilen på skrå når jeg starter.
I tillegg må jeg spille med mobilen ganske så vannrett... jeg spiller med mobilen loddrett. Så spillet fungerer heller dårlig da.

Ha gjerne litt ekstra plass i "gaten" i starten, slik at man lettere kan komme seg inn i spillet når man er ny. Og ikke risikere å ta veggen øyeblikkelig.

Disse "snarveiene" er jo 99% umulig. Få gjerne inn 2-3 px ekstra mellomrom der.


Alt i alt ikke et spill jeg har noen former for interesse av å bruke tid på. Så det ble slettet med en gang =)
Hacker
Trådstarter
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Jeg synes dette var et utrolig morsomt spill, det eneste jeg hadde foretrukket var om du hadde endret/lagt til mulighet for å endre måten man starter på. Bien sier "go" så begynner man, men jeg synes det hadde vært mye bedre hvis man trykket på bien, og så startet den.

-Hermzz
Vis hele sitatet...
Takk for det
Det er godt mulig vi kan tenke på å implementere noe sånt om dette. Jeg skal notere meg det, og så får vi se.


Sitat av nudo Vis innlegg
Har du laget dette i Cocos2D?
Vis hele sitatet...
Jepp det stemmer.


Sitat av tou_pilsner Vis innlegg
Likte spillet. Bra konsept og minimalistisk design. For min del så kunne jeg gjerne sett for meg at det tok kortere tid å starte en ny game ved at en ikke må inn en ny meny for å starte på nytt.

Reklamen var også irriterende, kanskje en ide å vise den øverst på skjermen under spilling istedenfor at en må vente på at reklamen "loader" før den kommer?
Vis hele sitatet...
Takk for det
Ja, er litt usikker på hva jeg kan kutte ned på for å få kortere tid i menyen før nytt spill. Det er akkurat nå bare død, og rett til menyen og da kan du trykke try again igjen. Bortsett fra når du får se reklame selvsagt.

Vil unngå å ha dette inni spillet da jeg føler det er for forstyrrende. Se mer under på svaret til Blackkoz.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Reklamen: Noe av det mest forstyrrende med hele spillet. Få heller på plass reklame i bunnen, slik at man ikke må bruke sykt lang tid på å få den bort hele tiden...

Spillet:

Få på plass mulighet til å kalibrere/nullstille tiltingen. Min går alltid mot ene siden, slik at jeg må holde mobilen på skrå når jeg starter.
I tillegg må jeg spille med mobilen ganske så vannrett... jeg spiller med mobilen loddrett. Så spillet fungerer heller dårlig da.

Ha gjerne litt ekstra plass i "gaten" i starten, slik at man lettere kan komme seg inn i spillet når man er ny. Og ikke risikere å ta veggen øyeblikkelig.

Disse "snarveiene" er jo 99% umulig. Få gjerne inn 2-3 px ekstra mellomrom der.


Alt i alt ikke et spill jeg har noen former for interesse av å bruke tid på. Så det ble slettet med en gang =)
Vis hele sitatet...
Grunnen til at reklamen er som den er er følgende:
Jeg vil absolutt ikke vise dette i selve spillet da det er for forstyrrende. For å unngå at du dør og en reklame ikke rekker å lastes inn/vises før du trykker try again har vi valgt å legge på en loadingskjerm til reklamen vises.

En kalibreringsfunksjon kanskje er mulig å få til ja og kanskje litt ekstra "gang" på begynnelsen for å komme inn i det ikke er en dum ide.
Snarveiene er veldig vanskelige, men ikke umulig. Vi hadde de først litt mer luft, men følte det ble for enkelt da. Poenget her er jo at det skal være veldig vanskelig.

---

Tusen takk for alle tilbakemeldingene, håper det er ennå flere her som vil teste det ut
Flott med en oppdatering
Likte godt den nye måten man får vite hvilken mode man kommer inn i, nå er det litt enklere å spille uten lyd.

Fortsett å stå på!
Hacker
Trådstarter
Sitat av CokeLover Vis innlegg
Flott med en oppdatering
Likte godt den nye måten man får vite hvilken mode man kommer inn i, nå er det litt enklere å spille uten lyd.

Fortsett å stå på!
Vis hele sitatet...
Takk!
Det er bra, det var akkurat det som var poenget
29,2 sekunder! (vet ikke om det er bra).
Gøy spill!

http://bildr.no/thumb/Z1hGMStW.jpeg
Sist endret av EitZey; 18. juli 2014 kl. 03:16.
Har du testet SpriteKit også? Er det mye bedre å brukte Cocos2D?
Sitat av EitZey Vis innlegg
29,2 sekunder! (vet ikke om det er bra).
Gøy spill!

http://bildr.no/thumb/Z1hGMStW.jpeg
Vis hele sitatet...
29.2 sekunder er jo ikke så dårlig. Jeg har selv klart 35.7 sekunder.
Etter 32 sekunder begynner det å gå litt kjappere, så hver obs
Hacker
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
Har du testet SpriteKit også? Er det mye bedre å brukte Cocos2D?
Vis hele sitatet...
Har testet SpriteKit også, og det er nok ikke så stor forskjell fra Cocos2D til SpriteKit når det kommer til læringskurve, ytelse og lignende.
Fordelen med SpriteKit er jo at det er integrert i Xcode og diverse.
Jobber uansett med utvikling av egen spillmotor, så Cocos2D skal bort