Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3340
Hei,

Jeg skal på utveksling til sommeren (Australia), og i den sammenheng ønsker jeg å oppgradere kamerautstyret mitt. Jeg har fra før fast 30 og 50 mm jeg ønsker å beholde.

På vei ned mellomlander jeg i Singapore (9 timer) og planlegger å gjøre innkjøpene der.

Foreløpig plan:
Canon EOS 70D (Har canon fra før)
Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM Canon
Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM eller Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM

Samt innkjøp av GoPro.

Hva synes dere om dette oppsettet? Vurderer budsjettet å ligge på rundt 25.000 kroner (litt fleksibelt). Tar gjerne i mot generelle tips til kjøp av kamera i Singapore.

Har hørt at det kan være vanskelig å få internasjonal garanti, men ser ikke dette som det største problemet (er vel sjeldent noe galt med kamerautstyr) og at noen steder bør du betale kontant (da de tar 2% kortgebyr).

På forhånd takk
70D er ett godt kjøp hvis du ikke vil bruke en liten formue kun på kamera..
Kjøpte selv en 70D med 18-135 like før jula i fjor.. Kjempefornøyd!! Eneste som er litt plagsomt er om hvis du kjøper "vanlige" Canon EF linser, så må du gange brennvidde med 1,6 siden sensoren er mindre enn i f.eks 5D.. Så f.eks en 100mm linse blir plutselig en 160mm linse. Dette gjelder selvfølgelig ikke for EF-S linser, som er laget for APS-C sensoren som sitter i 70D/7D.
Sist endret av nZaal; 19. juni 2014 kl. 13:35.
70D er et finfint kamerahus, og imho det beste valget om du ikke vil cashe ut for fullformat.

Jeg ville ikke kjøpt hverken 17-55 eller 18-85-objektivet. Om jeg skulle kjøpt et normalzoom-objektiv for å komplettere 30mm og 50mm-objektivene dine hadde jeg valgt Sigma sitt 18-35 f/1.8 (og solgt 30mm-en)
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Var selv en tur i Singapore for 8-9 år siden, og hadde tenkt å kjøpe litt utstyr.
Regner med at hovedgrunnen til at du vil handle der er pris? Da jeg var der viste det seg at prisnivået var omtrent akkurat det samme som i Norge.
Dette kan selvfølgelig ha endret seg nå, men ville ikke regnet med det...

Kjørte også gjennom Malysia, og der var det noen lapper å spare. Men det blir vel kanskje litt knapt når du bare er på en 9 timers mellomlanding.

Internasjonal garanti var forøvrig ikke noe problem verken i Singapore eller i Malaysia.
Sist endret av ChS; 19. juni 2014 kl. 13:53.
Parkett's Avatar
Trådstarter
Sitat av nZaal Vis innlegg
70D er ett godt kjøp hvis du ikke vil bruke en liten formue kun på kamera..
Kjøpte selv en 70D med 18-135 like før jula i fjor.. Kjempefornøyd!! Eneste som er litt plagsomt er om hvis du kjøper "vanlige" Canon EF linser, så må du gange brennvidde med 1,6 siden sensoren er mindre enn i f.eks 5D.. Så f.eks en 100mm linse blir plutselig en 160mm linse. Dette gjelder selvfølgelig ikke for EF-S linser, som er laget for APS-C sensoren som sitter i 70D/7D.
Vis hele sitatet...
Dette er vel på grunn av forskjellen mellom fullformat vs. mellomformat?

Sitat av moridin Vis innlegg
70D er et finfint kamerahus, og imho det beste valget om du ikke vil cashe ut for fullformat.

Jeg ville ikke kjøpt hverken 17-55 eller 18-85-objektivet. Om jeg skulle kjøpt et normalzoom-objektiv for å komplettere 30mm og 50mm-objektivene dine hadde jeg valgt Sigma sitt 18-35 f/1.8 (og solgt 30mm-en)
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, må innrømme at det blir vanskelig for meg å selge 30mm - ettersom det er det objektivet jeg bruker mest. Litt av tanken bak å kjøpe de to nevt ovenfor er å ha et alternativ som er lett å ta med seg uten at jeg må bytte hele tiden.

Men absolutt noe jeg skal vurdere.

Sitat av ChS Vis innlegg
Var selv en tur i Singapore for 8-9 år siden, og hadde tenkt å kjøpe litt utstyr.
Regner med at hovedgrunnen til at du vil handle der er pris? Da jeg var der viste det seg at prisnivået var omtrent akkurat det samme som i Norge.
Dette kan selvfølgelig ha endret seg nå, men ville ikke regnet med det...

Kjørte også gjennom Malysia, og der var det noen lapper å spare. Men det blir vel kanskje litt knapt når du bare er på en 9 timers mellomlanding.

Internasjonal garanti var forøvrig ikke noe problem verken i Singapore eller i Malaysia.
Vis hele sitatet...
Hovedgrunnen er pris ja, etter hva jeg kan lese på nettet og sjekket i nettbutikker virker det som det er endel å spare.