Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3382
Jeg har nå ett Lycosa tastatur og er svært misfornøyd med dette av flere grunner. Så nå har jeg begynt å tenke på ett nytt. Men det jeg lurer på er hvilke tastatur dere her inne ville anbefalt?

Det jeg egentlig stiller som krav er : bakgrunnslys på taster (blått), godt og deilig å trykke på, ikke for mye klikkelyder når man skriver, og at alt fungerer slik det skal. jeg er lei av å måtte plugge in og ut tastaturet jeg har idag flere ganger for det slutter å virke.

Jeg har ikke store behovene for ett MMO tastatur med hunde ekstra knapper på hvor jeg ikke slipper den type spill.
Du kan jo ta en titt på G110, utrolig deilig og skrive/spille med.
Rødt/Lilla/Bått lys.
Og ja, tastene bråker litt når du skriver/spiller.
Sitat av Smurfe Vis innlegg
Du kan jo ta en titt på G110, utrolig deilig og skrive/spille med.
Rødt/Lilla/Bått lys.
Og ja, tastene bråker litt når du skriver/spiller.
Vis hele sitatet...

Ser ikke så dumt ut det der nei, jeg har sett litt på G510 også, er dette ett ganske likt tastatur bare med mer funksjoner?
Det gjør ikke at det kommer "lyd" når man skriver men slik dette jeg har nå er helt forjævlig, det knirker av noen av tastene når jeg skriver og spiller....
Cookie Monstah ^_^
Razer Blackwidow <3
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Ser ikke så dumt ut det der nei, jeg har sett litt på G510 også, er dette ett ganske likt tastatur bare med mer funksjoner?
Det gjør ikke at det kommer "lyd" når man skriver men slik dette jeg har nå er helt forjævlig, det knirker av noen av tastene når jeg skriver og spiller....
Vis hele sitatet...
g110 er vel samme som g510, men g510 har en skjerm til info. i mine øyne er denne genial, å jeg kunne ikke levd uten
Det kommer seff ann på bruksområde..men jeg har anbefalt dette før, og er ikke redd for å gjøre det igjen

Ikke bakgrunnsbelyst desverre men ellers er det et veldig allsidig og stille tastatur
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
corsair vengeance k90? har dog 19 macroer.
har det selv og er storfornøyd
Sitat av Frufsa Vis innlegg
corsair vengeance k90? har dog 19 macroer.
har det selv og er storfornøyd
Vis hele sitatet...
Jeg har også sett på det tastaturet, det har blå bakgrunnsbelysning, ikke sant?
Eneste jeg er litt i stuss på er aluminium finishen. Jeg er ikke helt fan av den.

Det er også mekanisk tastatur?


Hva er egentlig fordelen med det?

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
g110 er vel samme som g510, men g510 har en skjerm til info. i mine øyne er denne genial, å jeg kunne ikke levd uten
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hatt tastatur med skjerm info, hva er det som vises på denne skjermen?

Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Det kommer seff ann på bruksområde..men jeg har anbefalt dette før, og er ikke redd for å gjøre det igjen

Ikke bakgrunnsbelyst desverre men ellers er det et veldig allsidig og stille tastatur
Vis hele sitatet...
Ikke helt min stil av tastatur desverre... Også er jeg ganske avhengig av bakgrunnslys på tastene, sitter ofte i mørket med pcen....
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Jeg har aldri hatt tastatur med skjerm info, hva er det som vises på denne skjermen?
Vis hele sitatet...
det du selv vil selv bruker jeg det til info om skjermkortet, samt bruk av cpu og ram. digger å ha litt kontroll
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Jeg har også sett på det tastaturet, det har blå bakgrunnsbelysning, ikke sant?
Eneste jeg er litt i stuss på er aluminium finishen. Jeg er ikke helt fan av den.

Det er også mekanisk tastatur?

Hva er egentlig fordelen med det?
Vis hele sitatet...
ja det har overdrivi sterkt blått lys. det er mekanisk ja.
fordelene med mekanisk tastatur er at det er helt drøyt mye bedre og skrive på ^^
Jeg er veldig i stuss om hvilket jeg skal kjøpe, jeg har sett en del på begge disse to tastaturene (g510 og k90).
Det jeg er litt i stuss på med k90 er dette blå lyset hvor jeg har fått inntrykk av at det er insane sterk :P

Også som vangsfreaken sier så er jeg også litt sånn at jeg liker og ha litt kontroll, har som oftest alltid oppe programmer på 2. skjermen om cpu, ram, skjermkort og kjølng.
Hadde vært greit å kunne hatt noe av det på tastaturet, Jeg har sett litt på storebroren til g510, altså g19, men jeg synes det er litt drøy pris på. men liker skjermen på det veldig godt....
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg kan skrive under på at det er fantastisk med en liten info-skjerm på tastaturet. Har blitt fullstendig avhengig av det, og kunne aldri tenke meg å kjøpe et nytt tastatur uten en sånn skjerm.

Selv kan jeg gå god for Logitech G15, G19 og G510. Har i tillegg utelukkende positiv erfaring med Logitech produkter.
Sist endret av CosmoKramer; 5. februar 2012 kl. 21:45.
Har selv Lycosa Mirror Edition og er superduperfornøyd med det, da lavprofiltaster er "my thing", og jeg skriver som en gud på det. Det er personlig preferanse da.

Om du skal ha et sinnsykt godt bakbelyst tastatur til en relativt god pris, sjekk Logitech G510. En kamerat av meg har dette, og tastene er myke og gode, bråker slettes ikke så mye som Lyosa, og en kan velge bakgrunnslys-farge (Personlig liker jeg blå best, da alt datautstyret har blått lys her). Det har også et fuckton makro-taster og volumhjul, skjerm og mange flere praktiske funksjoner som bare oser kvalitet av. En trenger ikke punge ut over 1000kr for et kvalitetstastatur som G19 når en har lillebroren G510.

Kan kjøpes på Dustin for 879kr.
Har lest litt og sett litt på videoer av g510 og foreløpig liker jeg det jeg ser/leser.
Jeg tror jeg kommer til å gå for ett dette tastaturet... Jeg har ikke vært mye borti logitech før, men jeg skal hvertfall ikke ha noe mer med razer og gjøre, hvor nesten alle produktene jeg har hatt av de har vært noe gale med eller defekt, jeg er hvertfall ikke fornøyd.

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
det du selv vil selv bruker jeg det til info om skjermkortet, samt bruk av cpu og ram. digger å ha litt kontroll
Vis hele sitatet...
Hvordan får du opp info om skjermkort på tastaturet? av det jeg har sett av tastaturet kommer det bare opp info om CPU og RAM usage.
Billigste jeg fant fram til. Mulig du finner det billigere.

http://www.multicom.no/G510-Gaming-K...t-p/c/p3437803
Sitat av stagg Vis innlegg
Billigste jeg fant fram til. Mulig du finner det billigere.

http://www.multicom.no/G510-Gaming-K...t-p/c/p3437803
Vis hele sitatet...
jeg har sett det på teknikkmagasinet til 849,- det er der jeg har kjøpt mitt razer tastatur som jeg skal reklamere på også, så jeg har tenkt å bytte det inn i g510.
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Har lest litt og sett litt på videoer av g510 og foreløpig liker jeg det jeg ser/leser.
Jeg tror jeg kommer til å gå for ett dette tastaturet... Jeg har ikke vært mye borti logitech før, men jeg skal hvertfall ikke ha noe mer med razer og gjøre, hvor nesten alle produktene jeg har hatt av de har vært noe gale med eller defekt, jeg er hvertfall ikke fornøyd.
Vis hele sitatet...
G510 er et fantastisk tastatur synes jeg, men jeg er fremdeles superfornøyd med alt av Razer jeg har.

Jeg har faktisk vært i den heldige situasjon at alt jeg eier med en Razer-logo har alltid fungert perfekt. Og jeg har en del ting fra dem:

Kode

Razer Mamba Gaming Mouse
Razer Diamondback 3G Gaming Mouse
Razer Lycosa Mirror Edition Keyboard
Razer Marauder StarCraft II Keyboard
Razer Piranha Gaming Headset
Razer Carcharias Gaming Headset
Razer Goliathus Control Fragged Edition Large Mouse Pad
Jeg tror jeg kan kategoriseres som en fanboy, men det er bare fordi produktene deres har vært feilfrie i mitt tilfelle
Sist endret av Deadlock Radium; 5. februar 2012 kl. 23:27.
Vil anbefale Corsair K60. Flott mekanisk tastatur. Fordelen med mekaniske tastatur er blant annet mye lengre levetid så vidt jeg har fått med meg. Har K60 selv, og her har du mulighet for å bytte ut WASD- og 123456-tastene. Er dog ikke bakgrunnsbelyst. Lager litt lyd når du skriver, men er ikke noe plagsom lyd. Veldig presist og godt tastatur.
Vurdert mekanisk tastatur?
Corsair K60 eller MK-50 fra Qpad er gode og billige mekaniske keyboards.
Selv foretrekker jeg sistnevnte. Begge er gode tastatur!
Bare du ikke kjøper tastatur fra eBay og DealExtreme - da disse ikke har æøå, så skal du nok bli fornøyd!
Tror nok at jeg allerede har bestemt meg for å gå for logitech sitt nå, har sett litt på forskjellige på nette nå. Men faller mer og mer for g510. I tillegg er det dette de har på teknikkmagasinet, kan være greit siden jeg har tenkt å bytte inn dette jeg har nå som absolutt ikke fungerer som det skal.
Jeg eier selv et razer black widow ultimate, og er kjempefornøyd. Det er et mekanisk tastatur, så det lager en tel mer lyd en ditt lycrosa, men det har kommet en ny utgave med "scilenced" taster, slik at du slipper klikkelydene. Selv liker jeg lyden, gir en god gammeldags følelse, men det er også behagelig å bruke til tekst og RTS osv.
For skriving og programmering sjekk ut Das Keyboard. Skrivingen min fikk nesten et helt nytt liv etter at jeg byttet til et slikt.

http://www.daskeyboard.com/model-s-ultimate-silent/
Hvis du skal ha tastatur med skjerm ville jeg kjøpt G19. G510 sin skjerm kan jo bare hvis tekst. På G19 har du en farge skjerm, der man kan hvis bilder bla. Synes de 300 kr ekstra for G19 er vert pengene. Har forøvrig G19 selv, og er stor fornøyd
Hobby-lingvist.
Har selv Corsair K90. Kommer aldri til å gå tilbake til rubber-dome switches.

En av grunnene til at jeg kjøpte K90 var at det er cherry-mx red switches, som er utrolig komfortable. Antageligvis det eneste tastaturet i Norge med røde taster so far. Linus' K90 review <- han tar for seg det aller meste som er verdt å vite.

Uansett om du velger K90 eller ikke, gå for et mekanisk tastatur (bare ikke Razor :P)
Ta en titt på mekaniske keyboards... er som å skrive på luft.
Sitat av ReaXztioN Vis innlegg
Har selv Corsair K90. Kommer aldri til å gå tilbake til rubber-dome switches.

En av grunnene til at jeg kjøpte K90 var at det er cherry-mx red switches, som er utrolig komfortable. Antageligvis det eneste tastaturet i Norge med røde taster so far. Linus' K90 review <- han tar for seg det aller meste som er verdt å vite.

Uansett om du velger K90 eller ikke, gå for et mekanisk tastatur (bare ikke Razor :P)
Vis hele sitatet...
Qpad bruker cherry-mx red. K60 gjør vel det også?
Bra review av tastaturene MK-50 och MK-85: http://www.sweclockers.com/recension...-och-mk-50-pro
Edit: og ^
Sist endret av Knäppgök; 6. februar 2012 kl. 07:47.
Har eid g15 tastaturet før. Foretrekker nå mitt nye trust keyboard til 100 kr. Beste jeg noensinne har hatt:
http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/electronics/electronics/image0/trust_isla_tangentbord_usb-11403752-frntl.jpg

Tastene er lave uten klikk, man kan skrive utrolig fort med denne karen. Det er ingen lys innebygget i tastaturet, derfor bruker jeg en tradisjonell bordlampe, som også er utrolig fin.
Jeg kjøpte et Microsoft 6000 bluetooth keyboard. Det ser OK ut, men jeg har ikke fått testet det da ingen av mine datamaskiner har bluetooth.
litt old fashion, men jeg liker g19 :P selvom den trenger en støpsel for at skjermen skal fungere :P
Da har jeg vært å fått byttet mitt defekte Razer Lycosa til ett Logitech g510. så langt er jeg svært fornøyd... Eneste jeg lå merke til som irriterer meg litt er merke over piltastene som står G510 er oppned... :P

Er litt uvant og skrive på dette, siden knapper er litt tyngre og trykke på, men dette er vesentlig stillere enn Lycosa. Også er dette litt større siden det er 18 MMO knapper på venstre side så tar litt lengre tid å skrive nå grunnet mye skriveleifer :P

Lyset er litt svakt (det har jeg lest om) men nå er det mye dagslys her så så lenge jeg ser lyset godt om kvelden når det er mørkt så er det godt nok

aldri mer razor på meg hvertfall!!!! :P
Morsomt det der, når jeg byttet tastatur og skulle bruke shift og de andre knappene på venstresiden så trykka jeg på macro tastene hele tiden.
Har selv lycosa tastaturet og opplever det samme som deg. Må plugge ut og inn tastaturet 1 - 2 ganger i løpet av dagen pga taster slutter å funke eller hele dritten kødder til. Har tenkt på nytt tastatur selv og skal gå får Roccat Isku.
Har et MS tastatur til 75 spenn som bruker god gammeldags plugg (husker ikke hva den pluggen heter), kan trykke over 5 taster samtidig uten at det fucker opp noe o.l. I tillegg har du alt av media styring som er grunnen til at det er mitt andre tastatur av samme modell.

(når den pluggen forsvinner fra hk-markedet må jeg kanskje bytte )
Sist endret av uaexed; 6. februar 2012 kl. 15:02.
PS/2 heter vel pluggen du tenker på.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Har et MS tastatur til 75 spenn som bruker god gammeldags plugg (husker ikke hva den pluggen heter), kan trykke over 5 taster samtidig uten at det fucker opp noe o.l. I tillegg har du alt av media styring som er grunnen til at det er mitt andre tastatur av samme modell.

(når den pluggen forsvinner fra hk-markedet må jeg kanskje bytte )
Vis hele sitatet...
ps2 er fortsatt i bruk, du skal ikke bekjymre deg så veldig i at den skal forsvinne, gjør den det blir det et helsikes oppstyr, og den kommer til bake igjen
den blir brukt av blandt annet oc'ere, fordi den ALTID funker.
samt av helt drøyt hardcore gamere, grunnet lavere latency
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Morsomt det der, når jeg byttet tastatur og skulle bruke shift og de andre knappene på venstresiden så trykka jeg på macro tastene hele tiden.
Vis hele sitatet...
Ja, hehe, akkurat det jeg gjør også. trykker hele tiden på feile knapper.... når jeg skal begynne å skrive blir det ofte noe slik "kløadoejfjdsa"

Sitat av Nubbadon Vis innlegg
Har selv lycosa tastaturet og opplever det samme som deg. Må plugge ut og inn tastaturet 1 - 2 ganger i løpet av dagen pga taster slutter å funke eller hele dritten kødder til. Har tenkt på nytt tastatur selv og skal gå får Roccat Isku.
Vis hele sitatet...
Det e akkurat det der eg ikkje gadd med så eg reklamerte på hele jævla tastaturet... eg kjøpte mitt på spaceworld så eg byttet det til ett de hadde i sortimentet deres... og da ble det g510