Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3678
Etter et misslykket forsøk på å starte denne typen tråd for noen minutter siden, tok jeg meg selv i nakken og gikk gjennom reglene. Jeg kan ikke forstå annet enn at den forrige tråden pga. regel nr 1: "Reklame er ikke tillatt i noen form.". Så jeg prøver igjen (uten bilde, og mindre om selve produktet).

Det er altså snakk om en type porsjonssnus uten tobakk/nikotin, det er et alternativ til vanlig snus for de som ønsker å slutte. Snusen det er snakk om heter Onico.


Det som frustrerer meg er at prisen på denne "snusen" tilsvarer prisen på vanlig (avgiftsbelagt) snus. Jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan være så dyrt?! Jeg finner heller ingen nettbutikker som selger dette, dette er også uforståelig for meg.

Er det noen som har noe svar på dette?
Koster da like mye å produsere snusen?
Og om man nå sparer noe på det, så vil det bare bety mer overskudd til produsenten.
Der jeg bor er det halv pris, contra vanlig snus. Prøv en annen butikk du

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Koster da like mye å produsere snusen?
Vis hele sitatet...
Koster neppe like mye å produsere en nikotinfri snus, uten alle stoffene som skal gjøre deg avhengig. + at den er lagd av kakaofiber...
Sist endret av Dvergen; 13. august 2009 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Koster da like mye å produsere snusen?
Og om man nå sparer noe på det, så vil det bare bety mer overskudd til produsenten.
Vis hele sitatet...
Nei men litt av poenget er at produkter med tobakk/nikotin er avgiftsbelagt av staten.
finnes det nikotin-fri røyk? er det alders grense på eventuelt nikotinfri snus?
Det finnes nikotinfri røyk ja.

Det er 18-års aldersgrense på snus med og uten nikotin.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av f00b Vis innlegg
Nei men litt av poenget er at produkter med tobakk/nikotin er avgiftsbelagt av staten.
Vis hele sitatet...
Har du sjekka at så er tilfelle? Det tviler eg på.

Det er iht. tobakksskadelova 18-års aldersgrense på imitasjoner av tobakksprodukter, og det er jo unektlig snakk om ein imitasjon. Men eg synst det hørest rart ut at dei er avgiftsbelagte...
Sitat av mac 11 Vis innlegg
finnes det nikotin-fri røyk? er det alders grense på eventuelt nikotinfri snus?
Vis hele sitatet...
Det er aldersgrense på nikotinfri snus.
Prisen er kraftig redusert og varen er ikke en aldresbestemt vare.
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Har du sjekka at så er tilfelle? Det tviler eg på.

Det er iht. tobakksskadelova 18-års aldersgrense på imitasjoner av tobakksprodukter, og det er jo unektlig snakk om ein imitasjon. Men eg synst det hørest rart ut at dei er avgiftsbelagte...
Vis hele sitatet...
Jeg sier at produkter med tobakk/nikotin er avgiftsbelagt, som jo er en kjent sak.

Jeg fant forresten en artikkel fra 2007, hvor det står at denne type "snus" skal slippe avgift. Det er også flere som sier her at de kjøper denne snusen til 30,-, jeg må ut med ca 60,- de stedene jeg pleier å kjøpe snus. Kanskje på tide å sjekke flere steder, da dette tilsynelatende varierer...
f00b er vel inne på det her. Når snus blir solgt, så er _store deler av dette avgifter til staten (akk, ja).. Du har vel lagt merke til at prisene ofte blir justert, opp til en gang i året. Dette for å "skremme" brukere til vekk fra (u)vanen.
Eller bare dra inn litt ekstra til stortingets julebord..

Jeg som røyker slutter ikke av denne grunn, jeg blir bare fattig i tillegg.. Jippi!

Men når Onico lanserer en "snus", helt uten tobakk, så er det jo litt rart at disse, uten "mer" en den vanlige avgiften. Nemmelig 25% mums.. Dette burde jo være grunn nok til å holde prisen nede, ettersom det faktisk koster langt mindre å selge den. Men neida, de kjører opp prisene, slik at de står på linje med vanlig snus. Snus som er søkket i avgifter.

TULL! Det sier nå jeg.. Når en først skal hjelpe brukere å avvende seg snus, så kan de jo ha en litt rimeligere pris?
Atter en gang, TULL! Rett og slett voldtekt av mannen i gata som håper på en bedre og billigere hverdag..

Hurra for kapitalismen.. Den er jo så fin!

Neimen om jeg betaler 60(?) kroner for en pose med mais og driit. Voldtekt kalles det.. Stapp heller en pose baijs i leppa, eller hva nå en du måtte tenke på å fylle posen med. Når det er snakk om kun for å ha noe der, så er det vel litt dumt å betale 60 kr for en boks med tull?

Så nå f00b slang ut en post om at det var selgeren som påførte ugangen... Vel, saken blir vel den samme, bare med butikken som det sorte får.. Hipp-hipp, hurra!
Sist endret av Prognisse; 13. august 2009 kl. 22:46.
Trådstarter
http://www.toll.no/templates_TAD/Cir...epslanguage=NO

Virker som det er de som selger disse som gjør en feil dersom de selges til 60,- da?