Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1437
Nå blir jeg sikkert slaktet av mange.

På mandag som var skulle tv serien 24 gå på tv2, istede sender de en fotball kamp og de som ville se 24 måtte gå på nettet på tv2 sumo og se den der, et medlemskap der koster 39 kr pr. mnd. eller så kunne man vente til neste mandag og se den da.
La oss si 300.000 ser på 24 som ikke har et sumo abbedomang, gang 300000 med 39 kr = ca. 12 mill.
Med andre ord så må vi betale 12 millioner kr for å se de 2 siste episodene av 24, hvorfor kunne ikke de som ville se fotballkampen fått det alternativet slik at vi som skulle se 24 som vi har gjort hver mandag i mange uker få sett de 2 siste episodene.
I tillegg så fins så ekstremt mange sporstkanaler, går det ikke ann å bruke de?
eventuelt så kunne jo fotballkampen blitt sent i reprise neste mandag da 24 ikke går siden det da ville vært ferdig.
Kan jo nevne noen sporstkanaler:
Tv 2 sport, sportN og viasat sport norge.
De lar vær å vise alt mulig rart så lenge fotballkampen blir vist, de har avlyst slik som barneTV (ikke at jeg ser på det men dere skjønner poenget) og nyhetene.
Ble sikkert litt rotete men håper dere forstår poenget jeg vil fram til.
Sitat av fomox Vis innlegg
eventuelt så kunne jo fotballkampen blitt sent i reprise neste mandag da 24 ikke går siden det da ville vært ferdig.
Vis hele sitatet...
Brace for shitstorm ho ho ho. Nei seriøst, jeg er enig med deg. Fotball får alt for mye tid på norske kanaler. Du kunne jo eventuelt ha skaffet det disse episodene på andre måter. Jeg hadde ikke hatt moralske kvaler ved dette når situasjonen var slik du beskriver.
Enig med deg.. Tullete å vise fotballkamper fremfor programmer som går fast hver uke! De kan jo vise det på en av de 100 sportskanalene vi har tilgjengelig her i landet.
Ja jeg kunne skaffe meg episodene på andre måter, men jeg så de på tv slik at jeg hadde noe å glede meg til selv på mandager da skolen begynner igjen
Nå har det seg slik da, at det hele handler om en svær fotballpakke, som fordeler seg ut over masser av kanaler. Canal + får den engelske og Italienske toppserien. TV2 Sport får Spansk osv.

I denne pakken har TV2 da kjøpt rettighetene på Spansk og Norsk Fotball. I tillegg til Gratiskamper på Søndag og Mandags Kveld, skal de også ha naschpiel og vorspiel før kampene, som også tar sin tid.

På Søndager

19.00 Fotball-Vorspiel
20.00 Kampen
22.00 Nyheter
22.15 Vorspiel
23.30 Fotball er ferdig for i dag

Dette er en del av gamet. TV2 tjener fett på seerintekter ol. Og derfor kaprer de hele Søndagskvelden på TV2. Og da er det lite selv Jack Bauer kan gjøre.

På Mandagene derimot, flyttes det hele over til TV2 Zebra. Sendetiden der er kortere enn TV2 på Søndager, og Mandagskampen får da mindre tid. Dette fordi det ville sprengt TV2-Zebras sendeskjema på Søndager.

BarneTV flytter de til NRK Super. Det ville kjapt vært verre dersom det hadde vært en betalingskanal.

Så, du får nok leve med det. Folket har krav på litt gratis sport. Og i dag er det 3 ganger i uka.
Sist endret av Genetic; 4. juni 2009 kl. 21:49.
GRATIS SPORT?!
No går du litt over grensa, sport er vel noe av det tv selskapene bruker mest penger på, hvem skaffer penger til tv selskapene? seerne!
Du har fortsatt ikke svart på hvorfor de ikke kan sende fotballen i reprise istede neste mandag eller etter 24 osv.
Og de har fortsatt det evige tallet av sporst kanaler, og hvis det ikke er nok kan de vel ordne en til?
Vi som vil se på andre ting enn sport har snart bare disneychannel igjen!
Og så lurer jeg på hvorfor det ikke er mere reklame i fotballkampene slik det er i "vanlige" programmer
Sist endret av throwaway72; 4. juni 2009 kl. 21:55.
De er en kommersiell kanal og gjør det de tjener mest på deal with it! Og jeg kjenner ingen som ser kamper en uke etter de har blitt sendt. Dette faller itillegg sammen med tipping, oddsen osv. 24 episoden er jo allerede gammel når den sendes på norsk tv, så hva betyr en uke til da? Og nei jeg ser ikke på fotball.
Og hva betyr en uke til?
Du går å gleder deg til de 2 siste episodene for å se hvordan det hele ender for å hvite at istede går det en fotballkamp.
De tjener mere hvis de tar betalt for å vise fotballkampen.
Folk ser vel muligens kampen hvis de ikke har fått sett den allerede?
Hva med de som går og gleder seg til fotballkampen? Dersom majoriteten TV-seerne vil se fotballkamp istedet for 24, hvordan kan du forsvare at fotballkampen ikke blir sendt?
Sitat av fomox Vis innlegg
GRATIS SPORT?!
No går du litt over grensa, sport er vel noe av det tv selskapene bruker mest penger på, hvem skaffer penger til tv selskapene? seerne!
Du har fortsatt ikke svart på hvorfor de ikke kan sende fotballen i reprise istede neste mandag eller etter 24 osv.
Og de har fortsatt det evige tallet av sporst kanaler, og hvis det ikke er nok kan de vel ordne en til?
Vi som vil se på andre ting enn sport har snart bare disneychannel igjen!
Og så lurer jeg på hvorfor det ikke er mere reklame i fotballkampene slik det er i "vanlige" programmer
Vis hele sitatet...
Gratis Sport ja, tenk deg hvor mye kanalen tjener på det, det er ikke bare utgifter men også inntekter. Tenk deg hvor mange som ser på kampene. Kan garantere deg at det er mange fler som ser på kampen en 24.

De kan sende kampen i reprise men seerne pleier som oftest å se på hvordan gikk altså resultat på tekst-tv, får vite det av venner eller medida og tenk deg hvor mange er det som vil se på en kamp som de allerede vet resultatet på?

Sportskanaler er ikke bare bare å ordne en til, det er ganske dyrt å ha en kanal som du kanskje vet. Og det du skrev helt først i tråden kan ikke viasat eller canal + sende kampen, svaret der er at canal + og viasat ikke er samme selskap og tviler sterkt på at de sammarbeider når det gjelder slike saker, begge vil få flest seere.

Reklame når det er fotballkamp går bare ikke, ganske mye kan hende når det er reklame og de kan ikke ta pause på direktsendte kampen, men derimot om det er reprise kan det godt være reklame og det har jeg opplevd før. Om de skal ha reklame midt under en fotball kamp så må de ta på "pause" og starte kampen der de avslutta før pause, og da blir det plutslig ikke live lenger.

Noe mer?
De har jo det evige tallet av sportskanaler.
Tv 2 har tv 2 sport
Sitat av fomox Vis innlegg
De har jo det evige tallet av sportskanaler.
Vis hele sitatet...
Ikke alle er samme selskap som sagt tidligere, om du leste det jeg skrev!
Sitat av fomox Vis innlegg
Tv 2 har tv 2 sport
Vis hele sitatet...
Kanskje det var en annen kamp der?
Telenor Broadcast Holding er største deleier i TV2-Sport og velger derfor beliggenheten til Kampene. Firmaet TV2 har kjøpt sine kamper.
Sitat av fomox Vis innlegg
Nå blir jeg sikkert slaktet av mange.

På mandag som var skulle tv serien 24 gå på tv2, istede sender de en fotball kamp og de som ville se 24 måtte gå på nettet på tv2 sumo og se den der, et medlemskap der koster 39 kr pr. mnd. eller så kunne man vente til neste mandag og se den da.
La oss si 300.000 ser på 24 som ikke har et sumo abbedomang, gang 300000 med 39 kr = ca. 12 mill.
Med andre ord så må vi betale 12 millioner kr for å se de 2 siste episodene av 24, hvorfor kunne ikke de som ville se fotballkampen fått det alternativet slik at vi som skulle se 24 som vi har gjort hver mandag i mange uker få sett de 2 siste episodene.
I tillegg så fins så ekstremt mange sporstkanaler, går det ikke ann å bruke de?
eventuelt så kunne jo fotballkampen blitt sent i reprise neste mandag da 24 ikke går siden det da ville vært ferdig.
Kan jo nevne noen sporstkanaler:
Tv 2 sport, sportN og viasat sport norge.
De lar vær å vise alt mulig rart så lenge fotballkampen blir vist, de har avlyst slik som barneTV (ikke at jeg ser på det men dere skjønner poenget) og nyhetene.
Ble sikkert litt rotete men håper dere forstår poenget jeg vil fram til.
Vis hele sitatet...
Som nevnt tidligere her, så handler fotball om pakker hver kanal kjøper. SportN kan ikke bare plutselig sende en tippeliga kamp. Grunnen til at TV2 gjør som de gjør er selvsagt cash i kasse og dollartegn i øynene. Kan du klandre en TV kanal som ikke er statelig, og ikke har i oppgave å tilpasse seg alle som NRK, men heller tjene penger, for å nettopp gjøre det de kan for dette? Nei, det kan du ikke. Du føler deg sikkert urettferdig behandlet, rettferdig nok det, men money talks, og TV2 vet nok hva de driver med når de prioriterer fotball fans fremfor deg og dine likesinnede. Forstår godt at du heller ville se på den serien du følger med på uten å måtte betale ekstra eller vente, men slik vil ikke TV2 det, og de må neste vi tvseere bare tåle.

Selv elsker jeg fotball, så meg plager det ikke. Men som fotballelsker må man også tåle litt urettferdig behandling. Holder med et lag som har få fans i Norge, så kampene med laget mitt blir så å si aldri vist tidlig i turneringer fordi lag med flere fans bli prioritert. Kjipt, men forståelig. Får ikke gjort noe med det. Sorry mate.
Man kan enkelt og greit ikke sende en fotballkamp i 1 uke etter den er spilt, det er jo helt på jordet. Jeg ser som regel ikke på en fotballkamp hvis jeg vet hva stillingen blir med mindre det er favoritt laget mitt. Stillingen vil stå i aviser, tekst-tv, venner og bekjente vil sikkert si det. Mens med 24 så kommer ingen til å si deg "stillingen"(med mindre du har en ignorant venn som har lastet ned episoden og forteller deg hva som skjer), avisene kommer ikke til å skrive om hva faen som har skjedd der så det går helt greit å vente én uke til. Man må bare smøre seg med tålmodighet.
Forstår jo det at Sporten ikke får sende kamper som andre har rettigheter, men slik som det er her så har canal + egen sportskanal, viasat, nrk er vel medeier i sporten og tv 2 har tv 2 sport, alle har fortsatt en sportskanal og jeg mener at de bør bruke de mere slik at vi andre kan få se på tv vi og.
Nå er det en gang sånn her i landet at fotball er en stor del av sportskulturen våres, og kommer til å være det i mange år framover. Det blir faktisk prioritert foran en crappy spenningserie.
For meg var dette også greit nok at fotballkampen var på tv2 helt til jeg så at det kostet penger å se den på nettet
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Hei, nå blir sikkert jeg slaktet av "bauer fans" men jeg så kampen og koste meg!
Er glad i fotball jeg

Tror INGEN ser en fotball kamp i reprise... Pga tipping (som nevnt tidligere) en episode "24" er foreldret når den vises på norsk tv uansett... Så last ned de/den episoden dere gikk glipp av pga VIF-VIKING
Ikke alle som vil/kan laste episodene ned ( jeg kan det selvfølgelig da).
Noen er imot det pga. det er piratkopiering
Sitat av fomox Vis innlegg
Forstår jo det at Sporten ikke får sende kamper som andre har rettigheter, men slik som det er her så har canal + egen sportskanal, viasat, nrk er vel medeier i sporten og tv 2 har tv 2 sport, alle har fortsatt en sportskanal og jeg mener at de bør bruke de mere slik at vi andre kan få se på tv vi og.
Vis hele sitatet...
Nå sendes jo alt av spansk, italiensk og engelsk fotball på betalkanaler, pluss 5 av 8 tippeligakamper, så disse sportskanalene brukes ganske flittig. Noe fotball må jo folk få se om de ikke kan/vil/gidder kjøpe seg en kanalpakke.
Alt handler om penger og deleiere. This is the life.
▼ ... over en måned senere ... ▼
- Mere penger i fotball enn i 24.
- Fotball er kultur MANGE blør for. 24 er i grunn helt meningsløst.
- Flere ser på fotball enn 24

Og er ikke ventetiden noe av det mest spennende med 24 da? Pumpa går fortest hos meg etter at episoden er ferdig