Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 22872
Sitat av C.Hendrix085 Vis innlegg
Tviler sterkt på at sensor sa det ved en feil, da sensorer som regel har kjørt rutene vi kjører uendelig ganger før. Det som antagligvis skjedde var at sensoren skulle teste kammeraten din og sa noe sånt som " ta neste ven til høyre". Det han ikke sier, men som han selvsagt går utifra at du skjønner er at du skal ta neste LOVLIGE vei til høyre.
Vis hele sitatet...
Kjørelærere ble pålagt å slutte med å villede til ulovligheter for noen år siden.
Så det er nok ikke slik lenger.
Sitat av C.Hendrix085 Vis innlegg
Jeg vet ikke om det å lære seg å brekke på grus er den beste måten å bli tryggere påi trafikken og tryggere på seg selv.Den slags kjøring man lærer seg av det lærer man seg bedre på glattkjøring sammen med sensor. Å være trygg i trafikken og på egen kjøring handler ikke om kontroll over bilen når man brekker på grus. Kjør i rushtiden i byen og motorveier og landeveier inn og ut av byer. Som mange andre her har sagt. Kjør mye i trafikk. Da blir du trygg og da lærer du. Brekking på grus skaper bare unaturlige, konstruerte og morsomme situasjoner. Sånt begyner man med når man har fått lappen
Vis hele sitatet...

Hvordan skal du lære deg en bil å kjenne, uten å teste hvordan den vil reagere på slike ting?

Grett nok, har man muligheten til å leie en glattkjøringsbane i en time eller noe slikt, gjør man jo helst det, men har man ikke muligheten så må man ta til takke med det som er mulig.

En frykt mange har, er hva skjer om man mister kontroll på bilen, da spesielt på vinterføre... For å lære seg bilen, og bli trygg på den, så må man framprovosere slike hendelser manuelt, i kontrollerte områder. (Grunn til at glattkjøringsbanen eksisterer)

Har ikke sagt at dette har noe med bykjøring å gjøre, men var mer fokusert mot timen han har på glattkjøringbanen.

For å mestre bykjøring, så må man nok bare hoppe ut i trafikken der på alle tidspunkt i døgnet, som du sier.. Siden det er eneste måten å lære det hele på
Sitat av C.Hendrix085 Vis innlegg
Tviler sterkt på at sensor sa det ved en feil, da sensorer som regel har kjørt rutene vi kjører uendelig ganger før. Det som antagligvis skjedde var at sensoren skulle teste kammeraten din og sa noe sånt som " ta neste ven til høyre". Det han ikke sier, men som han selvsagt går utifra at du skjønner er at du skal ta neste LOVLIGE vei til høyre. Om du kjører langs en vei som har to avkjørsler til høyre hvorav den ene er enveiskjørt og du ikke har lov til å kjøre inn i den, og sensor gir deg beskjed om å kjøre neste til høyre mener sensor selvsagt at du skal kjøre den lovlige veien til høyre. Han sier ikke dette ved en feil, men han tester deg i å se etter skilt og følge regler. Standar prosedyre fra sensorer. Dersom han "hadde stolt blindt på sensoren" og kjørt inn den eneveiskjørte gaten ville han etter all sansynlighet strøket, da dette er noe sensorer er meget strenge på. En kammerat strøk på akkurat dette. Tror ikke det var snakk om noe stort pluss i boka, men heller bare en test av standar kunnskap og obligatorisk trafikkforståelse.

Merk: Jeg antar at det var dette som skjedde da det virker mest logsik enn at sensor sa feil. Ikke skyt meg om jeg tar feil. Mulig kammeraten din sa noe annet, men tror fortsatt det var sånn det skjedde.
Vis hele sitatet...
Vel, nå har det seg slik at sensor som påpekt av Grimdoc ikke har lov til å villede elevene, deres jobb er å undersøke om eleven har de rette ferdighetene til å kjøre bil, de skal ikke prøve å ødelegge for eleven og dette har de heller ikke lov til. Slik jeg ble fortalt var det mer at sensor var litt uoppmerksom mens han sa det. Sensorer er også mennesker og kan selvfølgelig gjøre feil.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Vet ikke om dette har blitt foreslått tidligere:

Det du burde gjøre, er å finne deg en grusbane o.l. der det ikke er andre biler / folk, og så tar du å tester ut bilen litt der.
Utfordre deg selv og bilen, og ta noen brekk rundt og slikt.

Det er generelt den eneste måten å få kontroll på en bil, og lære seg å lese bilen bedre.
Når du starter å føle at du har kontroll på bilen på grusbanen, vil glattkjøringen gå mye lettere, og du vil føle deg mye tryggere på at det vil gå bra ^^,
Vis hele sitatet...
Glattkjøringen i seg selv er ikke så altfor vanskelig da det består av å teste bremselengde på glatt føre og skal vise deg hvordan en forandring av kjøre kan totalt forandre bilens kjøreegenskaper. Dette er det ganske vanskelig å øve til da forholdene er forskjellig fra dag til dag og hvor glatt banen er. En ting du må huske er jo at glattkjøringen er obligatorisk, men du kan ikke stryke på den.
Nå har det seg slik at det er stor forskjell på å villede og gå utifra at eleven vet hvor han har lov til å kjøre eller ikke. Å si neste til høyre er ikke villleding. Jeg hadde oppkjøring i mars, og omtalte kammerat i Februar. Han strøk på dette, sensor ga meg en slik beskjed og kjørelærer advarte meg mot det. Å si at det ikke er lov stemmer ikke. Det er ikke villleding det er snakk om, det er testing.

Vist man ikke har muligheten til å ta en time på glattkjøringsbane? Har man ikke muligheten til det har man ikke muligheten til oppkjøring, enkelt og greit. Man kan ikke ha oppkjøring uten å ha hatt glattkjøring.

Hvor ofte opplever du bilen på villspor på en grusbane? Øv deg heller på en åpen parkeringsplass om vinteren eller i regnet, for da får du fremprovosert realistiske situasjoner som kan oppstå. Det eneste som skjer på en grusbane er at du sladder litt, uten å miste for stor kontroll.
jeg har oppkjøring den 19 juni så jeg kjenner litt nerver selv :P men prøver å si til meg selv at det går bra.. jeg føler jeg har kotroll på det jeg skal kunne.. det eneste er disse spørsmåla før du begynner å kjøre.. føler jeg må øve litt på disse tinga, men så lenge jeg klarer å unngå å stresse meg selv så skal det vel gå bra det og

får håpe vi begge klarer det da ;D viss ikke så er det alltids en ny mulighet på neste forsøk ( men for meg er det 3 måneder å vente MINST :S )
Sitat av Zohan Vis innlegg
Heisann! Tittelen på denne tråden ble kansje litt dum, men kom ikke på noe bedre.

Det har seg sånn at jeg skal ha opkkjøring den 17.06 kl 17:30.
Å jeg er ikke helt ferdig med det obligatoriske. Jeg mangler glattkjøring og langkjøring.

Kjørelæreren min ringte meg i stad, å sa at hun har ordna slik at jeg skal ha glattkjøring tirsdag den 09.06. Og langkjøring lørdag og søndag den 13 og 14.06.
Ekstremt snill kjørelærer som gidder dette. Med tenke på lørdag og søndag.

Problemet mitt er at jeg ikke helt føler meg klar. Jeg har førerkort klasse A1(Lettmotorsykkel) fra før.

Å det jeg lurer på er: Tror dere at jeg vil sitte igjen med en litt bedre følelse da jeg er ferdig med glatt/langkjøring? Det er jo tross alt en god del timer.

Jeg føler at jeg er ganske klønete da det kommer til bilkjøring. Å det er nok mest slik som å klare å kvele bilen, parkering, litt rare svinger osv. som jeg er redd for å drite meg ut på.

Noen som har noen gode tips til en som er ekstremt nervøs til oppkjøringen?

Det er kansje litt vanskelig å gi tips, siden dere ikke har sett meg kjøre? Uansett så tar jeg imot alt av tips med åpne armer!

-Zohan
Vis hele sitatet...

Du har 4 trinn i opplæringen din. (sånn ca disse)
1. trinn --> trafikalt grunnkurst
2. trinn --> Behersk bilen
3. trinn --> Glattkjøring m.m
4. trinn --> langkjøring m.m

Jeg sleit en del med dårlige ting fra trinn 2. men dette har forbedret seg en del etter at jeg hadde langkjøring.. for den er laaaaang, og du får nok en del mer fealing på bilen på den tiden skal du se!

Jeg vil tipse deg til å gå tilbake til basics nå rett før oppkjøringen din.. Ta med mor/far, og øv deg på ting som
slusekjøring
bakkestart
rygging
lukeparkering

Jeg tror dette er de tingene du kan lære å beherske bilen veldig mye mer på.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Du har 4 trinn i opplæringen din. (sånn ca disse)
1. trinn --> trafikalt grunnkurst
2. trinn --> Behersk bilen
3. trinn --> Glattkjøring m.m
4. trinn --> langkjøring m.m

Jeg sleit en del med dårlige ting fra trinn 2. men dette har forbedret seg en del etter at jeg hadde langkjøring.. for den er laaaaang, og du får nok en del mer fealing på bilen på den tiden skal du se!

Jeg vil tipse deg til å gå tilbake til basics nå rett før oppkjøringen din.. Ta med mor/far, og øv deg på ting som
slusekjøring
bakkestart
rygging
lukeparkering

Jeg tror dette er de tingene du kan lære å beherske bilen veldig mye mer på.
Vis hele sitatet...
Bra! Veldig enig. Disse tingene er ting du som trafikant kommer til å møte mye på og øving på dette er svært relevant ovenfor den type kjøring du kommer til kjøre.
Sitat av C.Hendrix085 Vis innlegg
ALLE, absolutt ALLE gjør feil av større eller mindre kaliber på oppkjøring. INGEN kjører perfekt, men allikevel står folk.
Vis hele sitatet...
Det er i alle fall temmelig få av oss.
Sensoren spurte meg: "Er det noe du synes du burde gjort annerledes?"
Jeg tenkte meg om, vel vitende om at dette er muligheten til å "rette opp" eventuelle feil. "Nei, egentlig ikke", sa jeg. "Ikke jeg heller", sa sensoren. "Du kjørte glimrende."

Jeg fikk litt "wow"-følelse, og da folk spurte hva jeg gjorde feil på oppkjøring, og jeg sa at jeg ikke fikk noen feil, så var det en som kommenterte at "jaha, da er du den første jeg noen gang har hørt om som ikke bli pirket på av sensor."

Javel, tenkte jeg, det er jo bare et digert kompliment.


Dette var på bil, da. Da jeg tok klasse A gjorde jeg flere småfeil, og jeg tror egentlig at jeg sto fordi jeg så alle disse feilene selv, og listet dem opp etterpå. Han var enig i at alt jeg nevnte burde jeg gjort bedre, og godkjente meg likevel. Så jeg tror noe av det viktigste du gjør er hvertfall å legge merke til feilene du gjør (men ikke la dem påvirke deg og kjøringen, gjem det bak i hodet til etterpå), så nevner du alle til sensor. Når kjøringen allerede er overstått er det bare positivt at nevner masse feil, ikke negativt. Til en viss grad, selvfølgelig.
Pointe med glattkjøring, er at du SKAL stryke! Du skal feile osv, for å se hvordan bilen reagerer, hvordan du reagerer osv! Så der er det ingenting å bekymre seg for.. Langkjøringa er jo lett som bare det, sitter no der å hører på radio, prater shit å kjører bil da !
Blir vel lappen straks da
Zohan's Avatar
Trådstarter
Ja, nå er det bare et par timer igjenn. Kjenner på magen at den er litt i hundre, men regner med at det går over da oppvarmingstimen er ferdig å jeg har fått hilset på sensoren. Den siste uken har egentlig ikke vært så jævlig som jeg trodde den skulle være. Sov godt i natt også, helt til jeg begynte å lese på kontrollspørsmålene i dag tidlig. Da startet det.
Hadde litt flaks med tenke på langkjøringen. Var alene begge dagene, så det vil si at jeg fikk 20-30 mil ekstra, å det har hjulpet meg veldig. Kjenner at jeg er mye tryggere på meg selv nå, å at jeg må rett og slett drite meg totalt ut for å klare å stryke nå. Men selvfølgelig håper jeg ikke nervøsiteten ødelegger for meg.

Skal poste med en gang da jeg kommer hjem om jeg sto eller ikke. Har ikke bil foreløbig, så det er litt kjedelig. Men til neste uke så blir det bil.

Det værste med tanken på å stryke er at jeg da risikerer å vente 2-3 måneder før jeg kan kjøre opp på nytt.. Pluss at det er 3 000 kr rett i dass.

Men uansett. Ønsk meg lykke til a!

-Zohan
Var ganske nervøs selv, da jeg hadde oppkjøring for snart 4 år siden.
Men nervøsiteten gikk over etter 2 min. med kjøring.

Og når du i tillegg har en oppvarmingstime, er jeg ganske sikker på at dette kommer til å gå bra
Sist endret av s1gh; 17. juni 2009 kl. 13:28.
Hehe, var ikke nervøs et sekund jeg Kjørte til å med feil på oppkjøringa, sensoren bare lo å ba meg snu..
Lykke til!
Zohan's Avatar
Trådstarter
Hehe, ja tror ikke det er noe problem hvis man feks. tar til venstre da han sier høyre. Men man kan sikkert stryke på det hvis man gjør det konstant hele tiden:P
Hvordan gikk det? Tok selv lappen til bil idag
Zohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Hvordan gikk det? Tok selv lappen til bil idag
Vis hele sitatet...
Gikk som smurt det! Hehe null feil. Faen at jeg ikke har bil!

Gratulerer med lappen da mo3!
takker, gratulere til deg også^^, sensoren min hadde heller ingen ting å si på meg ^^
gralla! håper jeg og består fredag er dagen !!! og jeg har kjøpt bil ;D
Om du har lett lappen så klarer du det fint

såg ikkje at du hadde klart det Gratulerer
Sist endret av Torhv; 17. juni 2009 kl. 21:05.
Gratulerer til begge to!
Sitat av Zohan Vis innlegg
Gikk som smurt det! Hehe null feil. Faen at jeg ikke har bil!

Gratulerer med lappen da mo3!
Vis hele sitatet...

kunne ikke tenkt å kommet med en oppsumering? hva du fikk spørsmål om, og hvordan det gikk å hva du snakket med han om å slike gøyale ting ?

forsto jo at du fikk null feil, men utdype?=D
Zohan's Avatar
Trådstarter
Sitat av the_dj Vis innlegg
kunne ikke tenkt å kommet med en oppsumering? hva du fikk spørsmål om, og hvordan det gikk å hva du snakket med han om å slike gøyale ting ?

forsto jo at du fikk null feil, men utdype?=D
Vis hele sitatet...
Kan jeg jo gjøre

Det starta med at jeg først hadde en oppvarmingstime, som gikk veldig bra, å den hjalp veldig med å fjerne en god del nervøsitet. Avsluttet selvfølgelig denne timen med å gå igjennom litt sikkerhetskontroll osv på parkeringa utenfor biltilsynet.

Etter det så kom sensoren ut, og jeg hilste på han. Merkelig nok så var jeg ikke nervøs i det hele tatt lenger. Så gikk jeg inn i bilen, å da ba han meg gjøre en kontroll på lysene bak.
Jeg ba han gå ut å se, mens jeg bremset og satt på blinklysene. Og da avbrøyt han meg og sa "fint, da kjører vi oss en liten timesrune"

Vi kjørte først litt landevei, ca 10 min, så snudde jeg på en bussholdeplass, å kjørte så mot kongsvinger (Selve byen). Først igjennom gata, å så opp i et boligfelt, å så ned i gata igjen. Kjørte så å si sikk sakk igjennom hele "Vinger" med en del høyreregel pluss gående som skulle over veien. Etter en liten stund, så ba han meg parkere mellom to biler, jeg valgte da lukeparkering, fordi dette følte jeg at jeg kunne godt. Etter det så kjørte vi tilbake til biltilsynet. å parkerte. Så spurte han meg om hva jeg syntes om kjøringa. Da sa jeg selvfølgelig at jeg var ganske fornøyd, men at jeg kunne ha gjort det bedre. Aner ikke hvorfor jeg sa det egentlig.

Men uansett så sa han at han følte seg veldig trygg, å at det gikk kjempe bra. Til slutt tok han meg i hånda å sa grattulerer.
Fikk også vite at jeg hadde hatt den vanskeligste ruta. B6 tror jeg det var.

På lappen står det "Sikkeheten og regler, veldig godt ivaretatt i trå med trafikken" elns umulig å skjønne skriften:P Pluss et smil.

Kan også trygt si at da han tok meg i hånden å sa gratulerer, så fikk jeg en veldig "Chill" følelse i kroppen. Akuratt som om jeg ble et par kilo lettere.

Edit: Glømte å skrive om hva vi pratet om. Først så tror jeg vi pratet litt om militæret. Etter det pratet vi bare om random, biler og litt forskjellig. Ble det stille, så bare sa jeg noe, slik at det ikke skulle være helt tyst.

Btw, har dyslexi. Så jeg suger litt til å skrive slike ting som det her :P Men prøvde så godt jeg kunne :P
Sist endret av Zohan; 19. juni 2009 kl. 02:35.
Jeg hadde også oppkjøring i dag. Sikkerhetsspørsmålet var "hvordan sjekker du om batteriet er løst, og hva er konsekvenser av løst batteri?" eller noe lignende. Var egentlig ikke helt sikker men åpne nå bare pansere og dytta litt i batteriet, babla litt om at du kanskje ikke får start på bilen, at lys ikke vil fungere eller at løst batteri kan skade andre deler. Tror egentlig ikke sensor var så interessert i hva jeg svarte egentlig, tror ikke det hadde mye å si.

Kjøringa gikk faktisk helt fantastisk. Hadde dobbel kjøretime/oppvarmingstime før oppkjøringa, og der gjorde jeg masse tabber (som å legge meg i kollektivfelt, for så når vi gjentok krysset og kjøre inn i motsatt kjørefelt på andre sida av krysset). Men på selve oppkjøringa, der gikk det superbra, følte meg maks skjerpet og gjorde nesten ingen feil (prøvde å starte bilen i tredjegir i kryss og kvelte den). Det hjalp veldig at sensoren var skikkelig trivelig, fikk meg til å slappe av og ta det med ro.
Stod på onsdag jeg da
Hadde "strykejernet" som sensor, men fikk 0feil fordet ^^

mitt tekniske spørsmål var:
Hvordan kan du kontrollere at varsellampen for 2punkts bremsesystemet fungerer.
fasit: gå inn å dra i brekket, da ser du om lampa lyser eller ikke.
del spørsmål 2. hva gjør du hvis den begynner å lyse under kjøring
fasit... host litt her, sjekker om brekket er på?? host host, kjøre inn hvis det ikke er det, hoste hoste, og du får sånn høvelig rett ihverfall ^^

litt info om 2punkts bremsesystemet.
det fungerer slik at det er 2 sett med bremser. 1. bremser på 2forhjul og 1 bakhjul, det andre på 2forhjul, og det andre bakhjulet. skulle en av dem ryke, så har du fortsatt bremser på 3hjul.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Stod på onsdag jeg da
Hadde "strykejernet" som sensor, men fikk 0feil fordet ^^

mitt tekniske spørsmål var:
Hvordan kan du kontrollere at varsellampen for 2punkts bremsesystemet fungerer.
fasit: gå inn å dra i brekket, da ser du om lampa lyser eller ikke.
del spørsmål 2. hva gjør du hvis den begynner å lyse under kjøring
fasit... host litt her, sjekker om brekket er på?? host host, kjøre inn hvis det ikke er det, hoste hoste, og du får sånn høvelig rett ihverfall ^^

litt info om 2punkts bremsesystemet.
det fungerer slik at det er 2 sett med bremser. 1. bremser på 2forhjul og 1 bakhjul, det andre på 2forhjul, og det andre bakhjulet. skulle en av dem ryke, så har du fortsatt bremser på 3hjul.
Vis hele sitatet...
På bilen jeg kjørte var det en egen lampe for bremsesystemet, den så ut sånnsom lampa for brekket, bare at den hadde "!" inni seg istedenfor "P". Man kunne se om denne lampa fungerte når man vreid om tenninga, da alle lysene lyste da.
Sitat av Zohan Vis innlegg
Kan jeg jo gjøre

Det starta med at jeg først hadde en oppvarmingstime, som gikk veldig bra, å den hjalp veldig med å fjerne en god del nervøsitet. Avsluttet selvfølgelig denne timen med å gå igjennom litt sikkerhetskontroll osv på parkeringa utenfor biltilsynet.

Etter det så kom sensoren ut, og jeg hilste på han. Merkelig nok så var jeg ikke nervøs i det hele tatt lenger. Så gikk jeg inn i bilen, å da ba han meg gjøre en kontroll på lysene bak.
Jeg ba han gå ut å se, mens jeg bremset og satt på blinklysene. Og da avbrøyt han meg og sa "fint, da kjører vi oss en liten timesrune"

Vi kjørte først litt landevei, ca 10 min, så snudde jeg på en bussholdeplass, å kjørte så mot kongsvinger (Selve byen). Først igjennom gata, å så opp i et boligfelt, å så ned i gata igjen. Kjørte så å si sikk sakk igjennom hele "Vinger" med en del høyreregel pluss gående som skulle over veien. Etter en liten stund, så ba han meg parkere mellom to biler, jeg valgte da lukeparkering, fordi dette følte jeg at jeg kunne godt. Etter det så kjørte vi tilbake til biltilsynet. å parkerte. Så spurte han meg om hva jeg syntes om kjøringa. Da sa jeg selvfølgelig at jeg var ganske fornøyd, men at jeg kunne ha gjort det bedre. Aner ikke hvorfor jeg sa det egentlig.

Men uansett så sa han at han følte seg veldig trygg, å at det gikk kjempe bra. Til slutt tok han meg i hånda å sa grattulerer.
Fikk også vite at jeg hadde hatt den vanskeligste ruta. B6 tror jeg det var.

På lappen står det "Sikkeheten og regler, veldig godt ivaretatt i trå med trafikken" elns umulig å skjønne skriften:P Pluss et smil.

Kan også trygt si at da han tok meg i hånden å sa gratulerer, så fikk jeg en veldig "Chill" følelse i kroppen. Akuratt som om jeg ble et par kilo lettere.

Edit: Glømte å skrive om hva vi pratet om. Først så tror jeg vi pratet litt om militæret. Etter det pratet vi bare om random, biler og litt forskjellig. Ble det stille, så bare sa jeg noe, slik at det ikke skulle være helt tyst.

Btw, har dyslexi. Så jeg suger litt til å skrive slike ting som det her :P Men prøvde så godt jeg kunne :P
Vis hele sitatet...


Svært fin forklaring jeg hadde selv oppkjøring nå i dag, og jeg besto! så nå har jeg lappen

Jeg fikk i oppgave før jeg kjørte å sjekke det der bremse lyset som går på når du tar opp håndbrekken klarte forklare veldig bra syns hun, og jeg kjørte faktisk samme plassen som jeg hadde øvd på.. så jeg ble lettet bare av det...

Hadde ei utrolig behagelig dame som sensor, og vi snakket på hele turen

Snakket en del om sensorer å de mytene som er i forhold til folk som har strøket osv.. hun sa det var mange myter, men at en good del av den ikke stemte..

Hun sa enkelt å greit at deres oppgave er å sjekke om vi er trafikksikkre

jeg klarte hele oppkjøringa uten noen feil, og det er jeg imponert over med tanke på så mye nerver jeg hadde rett før, men som med deg roet jeg med en gang når vi startet på oppgavene og slikt.. jeg og fikk en oppvarmings runde som hjalp svært mye...

Til dere som stresser med tanke på oppkjøring, ta det med ro! øv mye og ikke vær skam nervøs.. ta det som det kommer

kan godt poste hva tilbakemelding jeg fikk viss noen syns dette er værd å se på.. men gidder ikke akkurat nå for jeg er dau sliten etter å ha kjørt den ny innkjøpte bilen min i hele dag


(har selv lese og skrive vansker så beklager for dette xD)
Sist endret av the_dj; 20. juni 2009 kl. 00:05.
▼ ... flere år senere ... ▼
Takk for gode erfaringer alle sammen. Er i samme båt som dere, og er veldig fornøyd med at dere har gitt tilbakemeldinger.
Godt mulig jeg returnerer her og gjør det samme
Da jeg begynte å lærekjøre tok min far meg ut på et jorde, jeg hadde min egen bil som var en bmw 318 1994 mod. Han fortalde meg at når jeg kunne spinne 10 ganger rundt han med bilen, begge veier så skulle vi ut å kjøre på veien. Jeg tror dette ka meg en knallstart på lærekjøringa siden jeg viste hvordan bilen oppfører seg. Når du har kontroll til å spinne 10 ganger rundt noen så har du kontroll på bilen sa min far, etter dette så hadde jeg kun minimum av kjøretimer,
når vi var på glattkjøring var jeg den første som hadde klart banen 100% prikkfritt besto lappen med 0 feil og en veldig glad oppkjørings lærer som sa til meg at jeg var den beste eleven han hadde hatt

Så jeg tar etter min far! om noen skal begynde å kjøre, ha deg ut på et jorde, lær deg å kjenn bilen ved å leke deg.
( burde såklart være en plass der du har love og folk ikke er )