Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5706
I det siste har jeg sett meg lei av dyre snuspriser. Som følger av dette har jeg sett litt rundt på nettet og funnet siden www.buysnus.com som jeg syntes virker bra.

Det jeg lurer på er hvordan det er med toll? Hva er grensene for snus?
Har hørt at de sender 5 og 5 bokser, slik at de ikke blir tatt. Stemmer dette?
Andre erfaringer med nettstedet?
Det er ingen grense. All snus skal avgiftsbelegges, og om de blir det blir de totalt sett dyrere enn de du kjøper i butikken på hjørnet her i Norge.
Eneste jeg kan si er at grensen for snus inn i norge er 5 bokser ja, så det kan nok hende det stemmer.
Jeg trur jeg kom frem til samme konklusjon da jeg skjekket ut siden for rundt 6mnd siden.

Edit: 5-boks grensen gjelder kun når man tar det med inn i landet selv! Ikke når man bestiller.
Sist endret av Restyle; 10. juni 2008 kl. 14:14.
skulle bare si at det ikke er 5 bokser, men 250 gram tobakk. Dette presisserer jeg fordi en boks med løssnus veier ca. 50 gram, mens en boks med porsjon veier ca 24. gram
Grensen på fem bokser er tax-free-grensen om man selv har vært ute av landet i mer enn 24 timer og skal inn igjen.
Jeg har prøvd dette! Endte med en enorm noia og ringte tollvesenet!

Jeg husker ikke ordrett hva dem sa, men det var noe slikt at for å hente ut snusen, måtte jeg betale avgiften! Den var på 600 kroner! Så da ble regnestykket 600+pris fra leverandør på 250+frakt! Det ble for drøyt for meg!

MEN en annnen idè jeg har tenkt på er om noen gjør dette privat! Se for deg at noen svensker har en lignende side som dette! De kan ta 100 kroner for å ta seg bryet å sende den til Norge i en "skjult" pakke! Sikker på det er noen som vil gjøre dette! Om svensken tar en sending i måneden, og det er 20 brukere på dette forumet som vil ha snus, tjener han 2000,- på det i mnd!

Bare en tanke...

edit: og sendes det som en "presang" eller noe, tror jeg heller ikke det er ulovlig!
Sist endret av hyys; 10. juni 2008 kl. 14:28.
og jeg liker den tanken
jeg ser de har long-cut, hva er long-cut? og selger de det i norge?

Mener å huske at hawkens var long-cut, med lakris smak (men denne selges ikke i norge lengre fordi de mente den ikke var kreftfremkallende og ville ikke sette på klistermerket)
Så, det dere sier er at det bare kan bestilles 5 bokser av gangen for at det skal være avgiftsfritt?
Sitat av spaceinvader
jeg ser de har long-cut, hva er long-cut? og selger de det i norge?

Mener å huske at hawkens var long-cut, med lakris smak (men denne selges ikke i norge lengre fordi de mente den ikke var kreftfremkallende og ville ikke sette på klistermerket)
Vis hele sitatet...

Off Road long cut<3 Selges på sånne cigar foretninger. I Ålesund på "Gull og Cigar" f.eks
Sitat av C.Hendrix085
Så, det dere sier er at det bare kan bestilles 5 bokser av gangen for at det skal være avgiftsfritt?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke bestille et eneste gram med snus før det blir avgiftspliktig.
Sitat av inzane1891
Off Road long cut<3 Selges på sånne cigar foretninger. I Ålesund på "Gull og Cigar" f.eks
Vis hele sitatet...
Kanskje litt langt unna bodø:P

Men er det en snus type som kan ligne på hawkens?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av hyys
edit: og sendes det som en "presang" eller noe, tror jeg heller ikke det er ulovlig!
Vis hele sitatet...
Ingenting ulovlig med å bestille/ få tilsendt tobakkholdige varer, men avgifter (og ekspedisjonsgebyrer) må betales uavhengig av om det er gave eller ikke.

For at dette skal lønne seg økonomisk bør det nok være snakk om noen svindyre sigarer kjøpt på salg eller liknende.

Forøvrig er vel alt dette sagt mange ganger tidligere på forumet.
Har selv bestilt fra buysnus.com - Og fikk beskjed om at de sendte 5 og 5 om gangen. Jeg fikk virkelig alle 10 med en gang, og dermed en utrolig dyr tollavgift med i posten.
Sitat av fabianca
Ingenting ulovlig med å bestille/ få tilsendt tobakkholdige varer, men avgifter (og ekspedisjonsgebyrer) må betales uavhengig av om det er gave eller ikke.

For at dette skal lønne seg økonomisk bør det nok være snakk om noen svindyre sigarer kjøpt på salg eller liknende.

Forøvrig er vel alt dette sagt mange ganger tidligere på forumet.
Vis hele sitatet...

Dersom sender fra Sverige sender dette i en pakke det ikke skriker: SNUSBUTIKKEN på, tror jeg heller ikke man kommer til å slite med avgifter eller toll.
Denne siden var en slager i militæret
Men det er "50-50" om du før den gjennom, liker du og gamble så kjør på.
Sitat av spaceinvader
Kanskje litt langt unna bodø:P

Men er det en snus type som kan ligne på hawkens?
Vis hele sitatet...
Verdt bilturen Men ja, smaker sånn ca munnskyld. Sterk og god
Sitat av Mcmak
Har selv bestilt fra buysnus.com - Og fikk beskjed om at de sendte 5 og 5 om gangen. Jeg fikk virkelig alle 10 med en gang, og dermed en utrolig dyr tollavgift med i posten.
Vis hele sitatet...
Les nå for pokker det som er skrevet tidligere. Hadde du fått fem og fem om gangen hadde du bare endt opp med en enda høyere tollavgift pga. at du måtte betalt to fortollingsgebyr.
Jeg har kjøpt av buysnus.com ca 10 ganger. Alltid gått igjennom tollen. men bestill aldri over 6(7)? bokser, da blir det mye dyrere pga de sender det som 2 pakker. Billigst å kjøpe 5 og 5. En av pakkene mine ble stoppet (var 17 år) og de sendte post der jeg måtte oppgi min alder. noe jeg aldri gjorde, men motok pakken for det (etter 2 mnd)
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av hyys
Dersom sender fra Sverige sender dette i en pakke det ikke skriker: SNUSBUTIKKEN på, tror jeg heller ikke man kommer til å slite med avgifter eller toll.
Vis hele sitatet...
Med fare for å høres arrogant ut: du tror, jeg vet. De fleste pakkene med snus fra Sverige som blir stoppet, er kun merket med en postboks, evnt. en lite informativ fortkortelse, som avsender. At noe slipper gjennom er ren flaks.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette er kopiert rett fra buysnus.com sine egne sider:

Due to the high duty and high risk to get caught when importing snus to Norway we at BuySnus.com have decided to take measures.

We will only send 5 cans of your order in each envelope and only one envelope per day. For example if you order one roll with 10 cans this order will be sent in two envelopes at two different days. We will cover all extra cost for sending the snus in several envelopes.

This is not completely safe but it reduces the risk to get caught. If it is caught in customs we will not compensate you. If you decide not to pay the duty the snus will be sent back to us more than a month after, when we receive it we will destroy the snus. It has no value then it is old.

We at BuySnus.com are trying to always being straightforward with all our customers and never deceive them in any way.

Hope that you appreciate this and if you have any questions do not hesitate to get back to us!
Vis hele sitatet...
Enjoy snusing
Sitat av fabianca
Ingenting ulovlig med å bestille/ få tilsendt tobakkholdige varer, men avgifter (og ekspedisjonsgebyrer) må betales uavhengig av om det er gave eller ikke.

For at dette skal lønne seg økonomisk bør det nok være snakk om noen svindyre sigarer kjøpt på salg eller liknende.

Forøvrig er vel alt dette sagt mange ganger tidligere på forumet.
Vis hele sitatet...
Har aldri bestilt snus, men har bestilt en god del sigarer fra utlandet (ofte med pappesker som er merket med sigarrelatert grafikk), og jeg har aldri måttet betale noe som helst. Skjønner at man egentlig må det, men virker som om de slacker ganske bra på dette området.
buysnus.com funker veldig bra, brukt det opp til flere ganger selv!
hvor store er avgiftene?
en boks der koster jo maks fire dollar, noe som betyr maks 24kroner boksen...
det er jo 1/3 av prisen her i norge... :P
Har også brukt buysnus.com mange ganger. Etter min erfaring har det i det siste alltid blitt stoppet i tollen, i forhold til før. Og det blir dyrt!

Sist kjøpte jeg 4 bokser med snus, og de ble stoppet. Dette betalte jeg:

- ca 150 kroner for 4 bokser snus inkl. porto
- Fortolling 196 kroner
- Utlagt mva 50 kroner
- Utlagt toll/avgifter 65 kroner

= 465 kr for FIRE (4) bokser snus
kan noen legge ut et bilde av pakkene?
må jo lyse snus ut av pakkene for at tollen skal stoppe de...
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Snurrefisk
kan noen legge ut et bilde av pakkene?
må jo lyse snus ut av pakkene for at tollen skal stoppe de...
Vis hele sitatet...
De fleste snusfirmaer benytter hvite konvolutter foret med bobleplast. Det kan du nok se hos din lokale bokhandel eller postkontor. Akkurat lysende snus har jeg aldri sett, men formen på boksene er såpass karakteristisk at det kanskje kan omtales som det. En ganske spesiell lukt har det også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg lurer på en ting.
Jeg er 16 år, snart 17. og har et visa kort med tilgang til og betale på nett.
Siden jeg ikke er myndig. hva kan skje? eller skjer det noe i det hele tatt?
Du må ha kort som viser du er 18 år. Jeg brukte min bror sitt .
Sitat av C.Hendrix085
I det siste har jeg sett meg lei av dyre snuspriser. Som følger av dette har jeg sett litt rundt på nettet og funnet siden www.buysnus.com som jeg syntes virker bra.

Det jeg lurer på er hvordan det er med toll? Hva er grensene for snus?
Har hørt at de sender 5 og 5 bokser, slik at de ikke blir tatt. Stemmer dette?
Andre erfaringer med nettstedet?
Vis hele sitatet...

Kjenner noen som har brukt denne nettsiden, de fikk det billigere en det de hadde gjort hvis det var kjøpt i norge.
Sitat av Safari
Du må ha kort som viser du er 18 år. Jeg brukte min bror sitt .
Vis hele sitatet...
Okey. takk for svaret
Problemet med buysnus.com er at vist du ikke bestiller i store mengder tjener du ingenting pga toll osv. Jeg bestillte 60 bokser, men jeg har hørt at du ikke kan bestille så mange lengre? Alikevel, skaff med deg noen venner og kjøp sånn .
Sitat av spaceinvader
Kanskje litt langt unna bodø:P

Men er det en snus type som kan ligne på hawkens?
Vis hele sitatet...
De selger "off road wintergreen" på en sånn tobakk butikk i bodø en plass. Er ikke sikker på hvor denne butikken ligger, men har en kompis som kjøpte den snusen i bodø for en liten stund siden.
Holdte på å kjøpe der da jeg savnet gotlandssnus.
Var på gotland og prøvde den og den var knall.

Men når jeg skulle bestille så kunne jeg ikke for de for tiden fordi det var noen juridiske problemer
hvis man skulle bestille til Norge. Ser jo ut somde har fikset dette nå da men.

Menjeg skjønner ikke at de har samme regelen på portion da det veier mindre? Eller bommer jeg helt?