Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 565
Hei. Jeg jobber i henholdsvis to kommuner, og har bestilt et frikort jeg har gikk til den ene av de kommunene. Men den andre kommunen på også ha frikort.

Så det jeg lurte på var hva jeg måtte gjøre? Har kontaktet skattekontoret, og blitt fortalt at jeg må inn på nettet og bestilee en nytt frikort men mindre verdi. Hvordan gjør jeg dette? Eller er det andre måter i det hele tatt?

Takk
æh, kanskjed denne hjelper deg litt? :s
skatteetaten.no
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får ikkje to frikort. Du må få igjen frikortet, påført lønna di, frå arbeidsgiver A, for å så gi dette til arbeidsgiver B. Alternativt kan du søke om skattekort og kopi av skattekort, og få 20% forhåndstrekk eller noko i den stilen. Det medfører at du må lyge til skattekontoret, og oppgi at du trur du kjem til å få høgare inntekt enn du faktisk får.

Eller, du kan be en av arbeidsgiverane trekke 50% forhåndsskatt fra lønna di og vere ferdig med det. Er du under frikortbeløpet samla, får du tilbake dei 50% du betalte inn året etterpå. Eg har gjort dette siste 2 åra, av rein latskap, og det funker heilt utmerka.
Sitat av RandomiZed
æh, kanskjed denne hjelper deg litt? :s
skatteetaten.no
Vis hele sitatet...

Ehh, nei. Det hjelper svert lite vist du hadde lest hva problemet mitt var

Sitat av slashdot
Du får ikkje to frikort. Du må få igjen frikortet, påført lønna di, frå arbeidsgiver A, for å så gi dette til arbeidsgiver B. Alternativt kan du søke om skattekort og kopi av skattekort, og få 20% forhåndstrekk eller noko i den stilen. Det medfører at du må lyge til skattekontoret, og oppgi at du trur du kjem til å få høgare inntekt enn du faktisk får.

Eller, du kan be en av arbeidsgiverane trekke 50% forhåndsskatt fra lønna di og vere ferdig med det. Er du under frikortbeløpet samla, får du tilbake dei 50% du betalte inn året etterpå. Eg har gjort dette siste 2 åra, av rein latskap, og det funker heilt utmerka.
Vis hele sitatet...

Takk. Svar jeg var ute etter.
Men skattekontoret i min kommune sa jeg måtte bestille to kort, og sette forskjellige verdier på de.Da ble jeg usikker siden jeg har hørt man bare kan ha et.

Takk for svar. Skal snakke med arbeidgiver