Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1631
Hei, jeg har en Sony Xperia som nå har vært inne til service 3 ganger med samme feilen (mini usb porten). I den sammenheng lurer jeg på om noen her inne faktisk har peiling på hvor jeg finner lovverket som omhandler dette. Jeg spør fordi jeg er dritt lei selgeren som prøver å fortelle meg hva jeg har rett til osv. Uansett på forhånd takk.



J
Forbrukerkjøpsloven ligger på lovdata som alt annet...
du kan kreve ny ja
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Er vel §27 som gjelder for deg.
Trådstarter
8 0
Dersom det foreligger en mangel på mobilen kan forbrukeren kreve retting, omlevering, prisavslag eller heving(pengene tilbake) jf. forbrukerkjøpsloven § 26. Men selger har rett til å prøve å rette mobilen jf. § 29, jf. støvlettheldommen. MEN selger har kun rett til å rette to ganger for SAMME MANGEL(samme feil). Ved 3. retting av samme feil, kan du kreve prisavslag jf. § 31 og heving jf. § 32, DERSOM mangelen er vesentlig.

Siden selger ikke kunne regelverket og fikk telefonen for tredjegang så er det nok 32 som gjelder..
Mini USB porten er ganske vital på telefonen, med tanke på lading og som videre er med på å bidra til at du faktisk kan bruke telefonen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
2 ganger maks, ny telefon etter det.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Men har telefonen vært inne på service, eller skal den inn? Hvis den har vært inne, og er i orden nå kan du ikke kreve ny/penger igjen før neste gang det skjer. Du må si ifra før de evt. reparerer den.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Gjorde dette senest i dag, og er 3 gang du leverer den inn for samme feil, selv om mobilen er blitt byttet. Du har krav på full refusjon av varen, og ikke godta noe kreditt i butikk, da du har full rett på å få det tilbake i kontant eller over på konto.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Helt riktig det Stickyshift sier, så lenge du sier du vil ha penger tilbake FØR du reparerer den.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Helt riktig det Stickyshift sier, så lenge du sier du vil ha penger tilbake FØR du reparerer den.
Vis hele sitatet...
viktig poeng her - du må si i fra at du vil ha pengene, og ikke reperasjon. At du har krav på å få kjøpet refundert er ikke ensbetydende med at alle ønsker det - noen ønsker bare å få reparert telefonen om det så er femte gang det er feil. Ergo, husk å si i fra.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Forbrukerkjøpsloven ligger på lovdata som alt annet...
Vis hele sitatet...
Bra at du var mye til hjelp.

Vet hvordan du har det mann! Har nettopp vunnet en 4 måneders lang krig mot HTC

http://www.ung.no/mobil/938_Mobil_-_...ttigheter.html

http://www.butikksiden.no/reparasjonmob.asp

http://www.tv2.no/underholdning/hjel...a-2720005.html

http://www.amobil.no/artikler/hjelp-...mobil-/21597/3

Les disse, det er mye lettere enn å beine seg gjennom lovdata.

Stå på kravene dine, vis de gir deg shitt, ring forbrukerrådet. Det er gratis og da kan du true med det vis de slår seg vrang.

Etter 2 rep har du KRAV på ny mobil eller refundert kjøpet.

Etter min krig fant jeg ut at det er overaskende hvor mange inkompetente mennesker som jobber i kundeservice bransjen.
Idioter som ikke engang kan hva kundene har krav på.
Hvis noen av de gir deg dritt krev å få snakke med sjefen dems.
Og husk at når du ringer, det første du spør om er hele navnet på vedkommende så du veit hvem du skal klage på til sjefen.
Og når sjefen er idiot (dette sjedde meg) da går man til hovedkontoret å snitcher.
Sist endret av Navnl0s; 17. oktober 2011 kl. 08:58.
Trådstarter
8 0
tusen takk for alle tipsene =)
Ser ut som at du har funnet ut av det, men mener at du kan kreve ny om de ikke ordner det den tredje gangen.