Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1710
Guten abend!
Har i det siste hørt litt om "frilanser", og lurer på noe. Må man være fylt 18 år for å registrere seg som frilanser, og må man stifte/ordne seg et enkeltmannsforetak? Hadde vært fett å jobbet litt som frilanser innen amatør-webdesign

Takker for gode svar!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Du må være 18 for å registrere et enkeltmannsforetak. Å si at du er frilanser kan du gjøre uavhengig av alder.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Du må være 18 for å registrere et enkeltmannsforetak. Å si at du er frilanser kan du gjøre uavhengig av alder.
Vis hele sitatet...
Men; hvordan blir man frilanser?
Har søkt en del rundt dette, men finner faktisk ingenting som sier hvordan man blir en frilanser? Kan man bare si: "jeg er en frilanser" uten å registrere noe?
Registrer bruker på freelancer.com, finn et prosjekt innenfor webdesign, "by" på prosjektet, og om prosjektlederen velger deg, du gjør jobben og får betalt, da er du en frilanser. Det finnes mange sider du kan bruke, men begynn med å se på freelancer.com og oDesk.com.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
Kan man bare si: "jeg er en frilanser" uten å registrere noe?
Vis hele sitatet...
Ja.
Jeg driver å programmerer litt nettsider på spare-time, som frilanser. Siden jeg er under 18 har jeg ikke noe foretak å drive dette under. Fakturaer blir bare sendt med fødselsnr mitt.