Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1957
Er det slik at jeg kan kjøpe en mobil for så å teste den (installere apps, sende noen få txtmld. osv) og sende den tilbake ved bruk av angreretten? Snakker ikke om å bruke den ute (bare teste den inne, så den ikke får riper etc.)?

Vurderer å kjøpe Galaxy Note og om jeg føler denne blir for stor, hadde det vært fint om jeg kunne returnere den etter bruk
Nei, du kan ikke benytte angreretten etter at produktet er tatt i bruk.
Spørs hvor du kjøper den og i hvilken forretning du kjøper den i.
Det lureste vil i såfall være å kjøpe den over nett/tlf, for da har du 14 dager angrerett i følge loven.
Er ganske sikker på at det gjelder selv om du har tatt i bruk telefonen for å teste ulike ting.
vet iallefall at på elkjøp bortfaller kjøpsgarantien (eller hva de kaller det) på telefoner og spill/dvd. Tippe det samme gjelder nettbutikker.
Jo, det kan du. Så lenge den ikke har blitt brukt så mye at den er og betrakte som din egen.

Masse info om dette på nett, søk litt
en grunn til at butikker ikke kan ta tilbake telefoner som har blitt brukt er at det ligger mye personlig sensitiv informasjon på telefonen, kommer en kunde og kjøper en telefon med masse bilder/meldinger så blir det et bråk uten like.

men å bytte en telefon som det ikke er brutt forsegling på er ikke noe problem, er den brutt så er det ikke returrett når den er kjøpt i butikk.

det er ikke angrerett ved kjøp i butikker: http://forbrukerportalen.no/filearch..._paa_varer.pdf
Ingen butikker har så vidt jeg vet returrett på mobiler. I spesielle tilfeller kan selger velge å ta en telefon tilbake.
Sitat av murloc Vis innlegg
Ingen butikker har så vidt jeg vet returrett på mobiler. I spesielle tilfeller kan selger velge å ta en telefon tilbake.
Vis hele sitatet...
Ved fjernsalg har du alltid 14 dagers angrerett.

TS: Dersom du skal benytte angreretten må vare leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, altså må den IKKE bære preg av bruk, men at den er brukt er i seg selv ikke noe problem!
Sist endret av Cikey; 29. november 2011 kl. 23:21.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Her var det mye feilinformasjon.

Man har angrerett på ting som er kjøpt "utenfor fast utsalgssted". Feks internett eller salgsstand.
Dette innebærer at innen fjorten dager etter du har mottatt vare OG informasjon om angrerett, kan sende tilbake produktet uten å oppgi hvorfor. Det eneste unntaket her er bøker, som har en særregel om maksimal minimumstid for retur. Mobiler er ikke unntatt fra regelverket og gir deg full angrerett.

Edit; Som Cikey sier så sier det selg selv at produktet må være "som nytt" og i salgbar stand.

Er varen kjøpt i butikk har du ingen angrerett, og det er helt og holdent opp til butikkens goodwill hva slags rettigheter de vil gi deg, med mindre det ikke er feil på produktet.

Kilde: http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html
Sist endret av Ond^Sofa; 29. november 2011 kl. 23:22.
Takk for all informasjon her, mye bra Skal kjøpe den på nett ja, så da kan jeg bruke den og returnere den har jeg da forstått. Det eneste du egentlig vil legge merke til er at forseglingen på esken er brutt. Takk

Kan legge til at det er hos Komplett jeg skal kjøpe den.
Sist endret av Poison; 29. november 2011 kl. 23:46.
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sitat av Merenliare Vis innlegg
Nei, du kan ikke benytte angreretten etter at produktet er tatt i bruk som din egen.
Vis hele sitatet...
Du har altså lov til å teste den.
Sist endret av Sk!ppy; 29. november 2011 kl. 23:45.