Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 572
Jeg har fått et plagsomt problem. Startet først i går, skjedde bare 1 gang så tenkte ikke noe over det. Men i dag har det skjedd 10 ganger på 30 min.

http://i53.tinypic.com/mv2d5d.jpg

Skjermen blir sånn også freezer alt. Skjermen er det ikke noe galt med, er det skjermkortet?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Det ser ut som skjermkortet. Du kan forsøke å oppdatere driver eller installere en eldre en for å se om det gjør noen forskjell?
Trådstarter
Sitat av tep0sen Vis innlegg
Det ser ut som skjermkortet. Du kan forsøke å oppdatere driver eller installere en eldre en for å se om det gjør noen forskjell?
Vis hele sitatet...
Ok, men jeg har ikke installert noen ny driver på lenge. Hatt samme versjon installert i flere måneder nå, ikke har jeg updatet windows på en stund eler.
90% av tilfellene der du får artifacts er det videominnet som feiler. Enten fordi det blir overopphetet, eller at du kjører en for høy frekvens. Prøv å last ned rivatuner og klokk minnet litt ned, kanskje også lurt å få ut støvet av PCen før det blir værre.
Trådstarter
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
90% av tilfellene der du får artifacts er det videominnet som feiler. Enten fordi det blir overopphetet, eller at du kjører en for høy frekvens. Prøv å last ned rivatuner og klokk minnet litt ned, kanskje også lurt å få ut støvet av PCen før det blir værre.
Vis hele sitatet...
Har fjernet alt av støv, var nesten ingenting inne i der. Men jeg har da hatt samme skjermkort i nå 3 år. Og alt har fungert så lang, hvordan kan frekvensen plutselig bli for høy?

Fikk også blåskjerm i går. Hvor ligger sånn informasjon etter en blåskjerm?

Skjermkortet ligger å på 50c idle. Er det veldig mye? Har ikke testet under spilling, fordi da pleier den å skru seg av. Kan det være varme problemer?
Sist endret av Ardluh; 5. mars 2011 kl. 14:14.
50c er ikke mye. Du sier at kortet er 3 år, da sier det seg selv at det har blitt "slitt." Er jo bare å prøve å se.. Skader jo ikke.

Hvis ikke er minnet ødlagt.