Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175597
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Nå som 1.8 er ute og jeg har en server som jeg spiller med venner på, hvordan er det med disse nye tingene som villages og alt det ? hvordan genereres det, må jeg lage ny verden ?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Nei, men du må gå utenfor der du genererte chunks på det gammle.

Sitat av rolvs Vis innlegg
Skulle ønske de kunne gjøre noe drastisk med ytelsen på spillet snart. Selv klarer jeg ikke å spille pga. at maskinen blir for varm når jeg spiller. Er ikke så avansert grafikk at det skal kreve så mye, men det er java så..
Vis hele sitatet...
Har du render distance for tiny, alt som fancy, opengl setting o.sv. av?
Sitat av sam500 Vis innlegg
Har du render distance for tiny, alt som fancy, opengl setting o.sv. av?
Vis hele sitatet...
Jepp, har slått ned alt jeg kan men likevel blir den for varm. Begynner allerede å bli varm når jeg kommer inn i menyen og tar ikke mange minuttene før den er varmere enn forsvalig.
Sist endret av rolvs; 14. september 2011 kl. 15:02.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av rolvs Vis innlegg
Jepp, har slått ned alt jeg kan men likevel blir den for varm. Begynner allerede å bli varm når jeg kommer inn i menyen og tar ikke mange minuttene før den er varmere enn forsvalig.
Vis hele sitatet...
Ja, de fleste datamaskiner avslutter av seg selv når de blir for varme.
F.eks. en mac, brenner lårne av deg hvis du her den på fanget mens du spiller.
Prøv å sjekk om du har noen åpne program, isåfall avslutt de.

Husk også å ha performance, på "power saver" bobbing av og smooth lightning av.

Hvis det ikke fungerer kan du også ha glu scale på small.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Ja, de fleste datamaskiner avslutter av seg selv når de blir for varme.
F.eks. en mac, brenner lårne av deg hvis du her den på fanget mens du spiller.
Prøv å sjekk om du har noen åpne program, isåfall avslutt de.

Husk også å ha performance, på "power saver" bobbing av og smooth lightning av.

Hvis det ikke fungerer kan du også ha glu scale på small.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke bra å kjøre dem til de slår seg av, da er den jo blitt for varm. Har ingenting annet som krever noe når jeg prøver.

Glemte å si det, men det er GPU`en som blir varm. CPU`en klarer seg fint.

Har prøvd alle instillinger men blir ikke noe bedre.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Ta å cap framerate til 40, hvis den blir for varm da også jobber du deg nedover til 0.
Noen som vet hvorfor de har fjernet hurtigknappen for å stille ned/opp render distance?
Husker på 1.7 og nedover så var det bare å trykke "F". Dette var trikset jeg benyttet når det begynte å lagge.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Noen som vet hvorfor de har fjernet hurtigknappen for å stille ned/opp render distance?
Husker på 1.7 og nedover så var det bare å trykke "F". Dette var trikset jeg benyttet når det begynte å lagge.
Vis hele sitatet...
Den finnes jo enda da, under settings.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
Noen som vet hvorfor de har fjernet hurtigknappen for å stille ned/opp render distance?
Husker på 1.7 og nedover så var det bare å trykke "F". Dette var trikset jeg benyttet når det begynte å lagge.
Vis hele sitatet...
Fordi Notch mente det var teit å ha en knapp til å stille på alt mulig.
https://twitter.com/#!/notch/status/113870318052970496
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Den finnes jo enda da, under settings.
Vis hele sitatet...

Veldig tungvint måte. Å måtte benyttet seg av den muligheten når man gjerne skulle hatt en knapp å trykke på når det begynner å lagge.
regner med at det vil komme en mod for å få igjen F key for fog!!! kommer selv ikke til å innstalere den da det var veldig irriterende å trykke F med uhell!
anbefaler dog og innstalere optifine når den blir oppgradert til 1.8!
forbedrer FPS en del! infører også mange flere video settings!
http://www.minecraftforum.net/topic/...d-g-fps-boost/

edit:
fant en 1.8 fog key mod!!! må dog oppdateres til å støtte final release av 1.8 da
http://www.minecraftforum.net/topic/...-back-in-pre2/
Sist endret av veghov; 14. september 2011 kl. 17:09.
når for jeg oppdatert bukit 1.7 til 1.8 vis noen har en løsning send meg en melling eller noe
Hei freaks! Litt off-topic, men bear with me.

For noen minutter sida kjøpte jeg minecraft fra deres nettsider. Jeg fikk bekreftelse om at "transaction complete", både på nettsiden, nettsaldo og på mail.(Når jeg hadde betalt og fikk ordrebekreftelsen fra nettsiden, kommer det plutselig opp en hvit side som sier "502- bad gateway". Jeg åpner minecraft, logger på, men får kun meldingen: "account not premium".

Hva gjør jeg nå? Jeg har betalt, men likevel har jeg ikke muligheten til å spille? Enten er jeg ikke "premium" nok for gullgutta hos Mojang, eller så har det skjedd en teknisk feil. Litt kjipt siden dette er umulig for Mojang å sjekke. Hvordan skal jeg bevise at dette har skjedd? Betalte også med spendon kort.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Hei freaks! Litt off-topic, men bear with me.

For noen minutter sida kjøpte jeg minecraft fra deres nettsider. Jeg fikk bekreftelse om at "transaction complete", både på nettsiden, nettsaldo og på mail.(Når jeg hadde betalt og fikk ordrebekreftelsen fra nettsiden, kommer det plutselig opp en hvit side som sier "502- bad gateway". Jeg åpner minecraft, logger på, men får kun meldingen: "account not premium".

Hva gjør jeg nå? Jeg har betalt, men likevel har jeg ikke muligheten til å spille? Enten er jeg ikke "premium" nok for gullgutta hos Mojang, eller så har det skjedd en teknisk feil. Litt kjipt siden dette er umulig for Mojang å sjekke. Hvordan skal jeg bevise at dette har skjedd? Betalte også med spendon kort.
Vis hele sitatet...
Har du kjøpt til riktig konto da? Hvis du har det, kan du sende en e-mail og spørre om hva som er problemet. Samt legge til div. info som kan bekrefte det du sier.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Ja, de fleste datamaskiner avslutter av seg selv når de blir for varme.
F.eks. en mac, brenner lårne av deg hvis du her den på fanget mens du spiller.
Vis hele sitatet...
Min MBP skrur seg av/går i hvilemodus når den blir for varm.
Men kan være enig i at den kan bli i overkant varm til tider :P
Noen som vet/har en 1.8 server?
Sitat av TobNor Vis innlegg
Noen som vet/har en 1.8 server?
Vis hele sitatet...
http://www.facebook.com/groups/101664233261000/
Puh, har endelig fått Minecraft til å kjøre greit på maskinen min. Eneste jeg trengte var å fjerne en masse støv som har samlet seg opp i maskinen.

Er ganske fersk enda så spør litt jeg. Hvordan spiser jeg grisekjøtt for å få tilbake helse? Skjer ikke noe når jeg trykker høyre eller venstre knapp med den i handen. Er vel noe med food bar, men har ikke helt skjønt det enda. Før var det jo bare å fylle på helsen med kjøtt.

Har også opplevd noe merkelig. Har laget en seng for å sove gjennom natten. To ganger har jeg opplevd at når jeg våkner så var det en zombie i huset like ved senga. Første gangen døde jeg, men andre gangen hadde jeg heldigvis sverdet mitt tilgjengelig. Er dette vanlig?
rolvs, har du lite lys i huset? Det kan være årsaken
du må holde høyre mus inne for og spise nå
litt mer realistisk at det tar tid..
Sitat av rolvs Vis innlegg
Har også opplevd noe merkelig. Har laget en seng for å sove gjennom natten. To ganger har jeg opplevd at når jeg våkner så var det en zombie i huset like ved senga. Første gangen døde jeg, men andre gangen hadde jeg heldigvis sverdet mitt tilgjengelig. Er dette vanlig?
Vis hele sitatet...

http://www.minecraftwiki.net/images/8/89/Bed_Template.png
Hey.

1.8 gir problemer både med memory og at spillet avslutter. Har 8M ram så det er jo merkelig.
Er det fler som har samme problem eller er det noe spess hos meg.

Trenger også noen å spille sammen med/server å spille på. Jeg er lei av å bygge hus og tårn og slikt , men har det gøy med å bygge effektive feller og fylle kister med stasj. Er det noen som har en survival server jeg kan bli med på?

Kaizen
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av rolvs Vis innlegg
Puh, har endelig fått Minecraft til å kjøre greit på maskinen min. Eneste jeg trengte var å fjerne en masse støv som har samlet seg opp i maskinen.

Er ganske fersk enda så spør litt jeg. Hvordan spiser jeg grisekjøtt for å få tilbake helse? Skjer ikke noe når jeg trykker høyre eller venstre knapp med den i handen. Er vel noe med food bar, men har ikke helt skjønt det enda. Før var det jo bare å fylle på helsen med kjøtt.

Har også opplevd noe merkelig. Har laget en seng for å sove gjennom natten. To ganger har jeg opplevd at når jeg våkner så var det en zombie i huset like ved senga. Første gangen døde jeg, men andre gangen hadde jeg heldigvis sverdet mitt tilgjengelig. Er dette vanlig?
Vis hele sitatet...
Du må ha maks food bar for å få igjen hjertene du har mistet.
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Hey.

1.8 gir problemer både med memory og at spillet avslutter. Har 8M ram så det er jo merkelig.
Er det fler som har samme problem eller er det noe spess hos meg.

Trenger også noen å spille sammen med/server å spille på. Jeg er lei av å bygge hus og tårn og slikt , men har det gøy med å bygge effektive feller og fylle kister med stasj. Er det noen som har en survival server jeg kan bli med på?

Kaizen
Vis hele sitatet...
velkommen hos meg

vi er 2-3 faste spillere kjører standard server men tar gjerne en 1.8 bukkit når den kommer ut.

det er ikke hamachi eller annet tull (portforward)

liker og ha kontakt så du kan legge meg til på skype for dem som vil bli med skype navn: the-lolz
Fornavn: Magnus
Har v1,8 kommet ?
Sitat av Tonygutten Vis innlegg
Har v1,8 kommet ?
Vis hele sitatet...
ja, ganske awesome!
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Hey.

1.8 gir problemer både med memory og at spillet avslutter. Har 8M ram så det er jo merkelig.
Er det fler som har samme problem eller er det noe spess hos meg.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Jeg har 4 Gb med RAM, klarer 80 fps stabilt..
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg har 4 Gb med RAM, klarer 80 fps stabilt..
Vis hele sitatet...
samme her

kjører/kan kjøre:HD256x256+2gbserver+Minecraft+windows mediaplayer.

4gb ram
dualcore 2.3ghz
laptop

har ikke opplevd noe såkalt performance failxD
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg har 4 Gb med RAM, klarer 80 fps stabilt..
Vis hele sitatet...
Samme her, 4gb ram og ligger på 70-90 fps, MEN, eg får noen framedrops iblandt, da detter eg ned til 20fps i et par hundredels sekunder, også er alt normalt igjen.. Sikkert world generating
Noen som har oppdaget noe som Notch ikke har skervet i changelog?

Eller har noen hørt noe til Herobrine, sto removed ''herobrine''
Jeg har et spørsmål: På min "nye, men gamle" bærbare pc, en hp som har vært på jobben til min far en stund, men som fortsatt er rask og fin, får en svart skjerm og "bad video card drivers" feilmeldinga. Vet det er spørsmål på forumer, men enten må du bruke 5 timer på å finne en enkel løsning, eller så må du gjøre forbanna kompliserte ting. Er det noen som kan forklare en tard hvordan man fikser dette?

Finner forresten ikke ut hvilken pc jeg har.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
fikk den merkeligste error meldinga på mc (bilde) når jeg prøvde og logge in på thorcraft i dag, bruker en dual clien (husker ikke fult navn) kan det være dette som er problemet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Evenbratsberg: Hvorfor spør du her, og ikke på thorcraft forumet?

Freak.no er ikke vår personlige supportforum, har du problemer så ta det opp på forumet vårt.

Med det sagt så skal jeg gi deg et svar her: Det jeg ser i loggene er at serveren vår slet med å authentisere deg fra minecraft.net, en såkallt 500 internal server error. Det kan være klienten din, eller det kan være minecraft.net som er problemet.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Evenbratsberg: Hvorfor spør du her, og ikke på thorcraft forumet?

Freak.no er ikke vår personlige supportforum, har du problemer så ta det opp på forumet vårt.

Med det sagt så skal jeg gi deg et svar her: Det jeg ser i loggene er at serveren vår slet med å authentisere deg fra minecraft.net, en såkallt 500 internal server error. Det kan være klienten din, eller det kan være minecraft.net som er problemet.
Vis hele sitatet...
grunnen til at jeg spurte her var at jeg hadde problemer med og koble til andre servere og trodde dermed at det var problemer med minecraften min
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ok, jeg reagerte fordi du spesifikt nevnte den serveren.
Hey eg er ein fyr som er glad i og spille minecraft, men etter 1.7 og spes etter 1.8 har det komt opp ein melding om at Java (TM) Platform SE binary har sluttet og virke, det som skjer då er at minecraft lukker seg etter ca 10 min eller mindre, på 1.7 kunne eg spille i ca 30 min til 60 min, men nå kun 10 min om gangen så eg lurte på om nokon veit ka som er gale her?
Sitat av Marzzh Vis innlegg
Hey eg er ein fyr som er glad i og spille minecraft, men etter 1.7 og spes etter 1.8 har det komt opp ein melding om at Java (TM) Platform SE binary har sluttet og virke, det som skjer då er at minecraft lukker seg etter ca 10 min eller mindre, på 1.7 kunne eg spille i ca 30 min til 60 min, men nå kun 10 min om gangen så eg lurte på om nokon veit ka som er gale her?
Vis hele sitatet...
Prøv å reinstallere Java.
eg har prøvd det.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Samme her, 4gb ram og ligger på 70-90 fps, MEN, eg får noen framedrops iblandt, da detter eg ned til 20fps i et par hundredels sekunder, også er alt normalt igjen.. Sikkert world generating
Vis hele sitatet...
Ny FPS rekord med alt på fult, 120FPS......

Phenom II x4 overclocka til 3,8 med Corsair vannkjøling.
XFX Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Crucial 1337MHz 4GB
har 256x256 minste grafikk, 15fps..
men lagger faktisk ikke i det hele tatt
Sitat av TobNor Vis innlegg
har 256x256 minste grafikk, 15fps..
men lagger faktisk ikke i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Med 15fps så har du konstant lagg da Alt går mye saktere
Sitat av TobNor Vis innlegg
har 256x256 minste grafikk, 15fps..
men lagger faktisk ikke i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Prøvde det engang jeg også, fikk rundt 30 fps med alt på medium..
Hei, jeg har en server som jeg hoster for meg og noen få venner.

Har lyst til å innstallere flymodus og kanskje en modus som gjør alle items uendelige eller no.

Det er en hamachi server og den er oppgradert til 1.8


Leiter litt på nett etter dette men ender stort sett opp med treff på store modpacks osv.

Håper noen kan gi meg en liten innføring i dette, evt linke til en side som enkelt forklarer fremgangsmåten.
Etter oppgraderingen til 8.1 finner jeg ikke fram i hulene for alt er mørkt noen meter unna uansett hvor mange fakler det er.
Jeg har gått gjennom innstillingene men kunne ikke finne noe.

Noen som har et forslag eller må jag bare lære meg å gå i mørket?
Sitat av Leiha Vis innlegg
Etter oppgraderingen til 8.1 finner jeg ikke fram i hulene for alt er mørkt noen meter unna uansett hvor mange fakler det er.
Jeg har gått gjennom innstillingene men kunne ikke finne noe.

Noen som har et forslag eller må jag bare lære meg å gå i mørket?
Vis hele sitatet...
Settings - brightness
Yo.
Har funnet noe jeg tror er et stronghold, men er ikke helt sikker. Det er fullt i jernbaneganger med en del rails. Noen plasser står det kister utplassert med items i, og noen plasser er det mobspawners. Er det dette som er skattene, eller finnes det ett stort rom som er mye i?
Takk.
Du har funnet forlatte gruver. Disse kan være en del av Strongholds. Strongholds er store bunkere med mange ganger som egentlig bare går over alt, men samtidig ingen steder... En slags labyrint. De er også laget med stone bricks eller hva det heter
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Settings - brightness
Vis hele sitatet...
Den står på maks.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Den står på maks.
Vis hele sitatet...
Hmm, da ser eg ikkje problemet Er nå rimelig bra med lys hos meg ihvertfall, og eg har brightness på 30.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Den står på maks.
Vis hele sitatet...
Da er det noe galt med skjermen eller øynene dine.