Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1222
Okey, jeg har tenkt i mange uker nå.. Har kommet fram til å prøve meg på å kjøpe Counter-Strike Source server.

Men først vil jeg vite om dette:

*Går det an å betale via Surfpin? (Telefonen) For eksempel RuneScape gir deg muligheten til å betale Membership via Surfpin.

*Er det garanti hvis servern blir hacka?

*Blir det med anti-bhscript ban?


Vil ha svar så fort som mulig.. Hvis ikke jeg kan betale via Surfpin må jeg vente og se om jeg blir modig nok til å spørre foreldra mine om jeg får registrere kortet mitt på paypal, tar ikke noen sjanser og hvis det går galt får jeg antakeligvis ikke spille noe mere. De er veldig redd for at jeg skal bli hekta.
Vel, antar du konfigurerer det du selv vil ha på den gjennom en ftp server. Men først må du kanskje finne en side som selger css servere? kan ikke svare for alle som selger det. Og om det er garanti, alle de spørsmålene kommer helt an på hvor du bestiller fra.
Sist endret av hestelus123; 17. mai 2010 kl. 22:55.
1. Hvordan du betaler er helt individuelt fra side til side, det finnes sikkert noen som har Surfpin som betalingsmetode, men ikke få for høye forhåpninger.
De fleste hoster tar vel bare i mot kredittkort / PayPal og enkelte kan du bruke SMS som betalingsmetode.

2. Å bli hacket vil som regel si at noen har gjettet seg til RCON passordet ditt. Da er det bare å bytte passord og rette opp skaden som har blitt gjort. Som regel så er en restart og en dobbelsjekk av configfiler nok.
Hvis noen hacker selve maskinen serveren kjører fra, så vil jeg tro at det blir en sak for selve hosten.

3. Anti-BHscript er nok noe du må legge in selv via FTP, eller hvis du leier fra en host med god kundeservice så gjør nok de det for deg. Eneste hosten jeg har sett med så god kundeservice er INX Gaming.

Ellers kan jeg anbefale Game Servers, i3D.net og som nevnt tidligere, INX Gaming
Sist endret av Dimergon; 17. mai 2010 kl. 22:58.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
1. Hvordan du betaler er helt individuelt fra side til side, det finnes sikkert noen som har Surfpin som betalingsmetode, men ikke få for høye forhåpninger.
De fleste hoster tar vel bare i mot kredittkort / PayPal og enkelte kan du bruke SMS som betalingsmetode.

2. Å bli hacket vil som regel si at noen har gjettet seg til RCON passordet ditt. Da er det bare å bytte passord og rette opp skaden som har blitt gjort. Som regel så er en restart og en dobbelsjekk av configfiler nok.
Hvis noen hacker selve maskinen serveren kjører fra, så vil jeg tro at det blir en sak for selve hosten.

3. Anti-BHscript er nok noe du må legge in selv via FTP, eller hvis du leier fra en host med god kundeservice så gjør nok de det for deg. Eneste hosten jeg har sett noe slikt er INX Gaming.
Vis hele sitatet...
Å bli hacket vil ikke som regel si at noen har gjetta til seg passordet. Det fins forbanna mange RCON finding scripts rundt om kring. Og takk for svar, skal prøve og se på noe av dette.
Så hva mener du når du sier hacking?
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Å bli hacket vil ikke som regel si at noen har gjetta til seg passordet. Det fins forbanna mange RCON finding scripts rundt om kring. Og takk for svar, skal prøve og se på noe av dette.
Vis hele sitatet...
Vel, tror nok at du bør finne på bra passorder og bytte 1 gang i uken. Skal ikke skylde på selgerne hvis du har rcon passordet som 123 Og i det hele tatt få mange spillere på serveren er vanskelig nok, så tror nok ikke det er så mange som ville giddet å gjette rcon passordet på serveren din. I så fall, da bare bytter du det og problemet er borte. Hvor stor skade kan de gjøre med rcon passordet? Så lenge de ikke har tilgang til mappen med server filene.
Sist endret av hestelus123; 17. mai 2010 kl. 23:04.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Heh. Neida, men tilbake til tråden.
Husker ikke helt hva jeg hadde, men da hadde jeg en admin account. Som kunne installere zblock for meg, source mod, Mani admin og noe mer. Der fikk jeg en ftp server med server filene og da kunne jeg ordne serveren som jeg ville. Hadde blant annet zombie mod, Rpg og wcs. Fra admin accounten min på selve siden kunne jeg lagde flere ftp brukere. Jeg kunne restarte alle server filene til uten noe med å trykke på en knapp. Jeg hadde full kontroll selv om noen kunne rcon passordet mitt.

Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Heh. Neida, men tilbake til tråden.
Vis hele sitatet...
Har vi ikke svart godt nok? Alle spørsmålene kommer helt an på hvor du velger å kjøpe serveren fra.

Jeg kjøpte min server fra gameservers. Der har du full kontroll over serveren, men husk om du skal legge inn noen scripts/mods er det ikke bare en magisk knapp som gjør alt for deg. Må konfigurere manualt inne på ftp serveren. Jeg kjøpte min med moren min sitt bankkort og det gikk greit som bare det. Men husk hvis du ikke vil ha serveren lenger må kansellere, for når måneden er omme trekker den automatisk for neste måned.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Husker ikke helt hva jeg hadde, men da hadde jeg en admin account. Som kunne installere zblock for meg, source mod, Mani admin og noe mer. Der fikk jeg en ftp server med server filene og da kunne jeg ordne serveren som jeg ville. Hadde blant annet zombie mod, Rpg og wcs. Fra admin accounten min på selve siden kunne jeg lagde flere ftp brukere. Jeg kunne restarte alle server filene til uten noe med å trykke på en knapp. Jeg hadde full kontroll selv om noen kunne rcon passordet mitt.



Har vi ikke svart godt nok? Alle spørsmålene kommer helt an på hvor du velger å kjøpe serveren fra.
Vis hele sitatet...
Kjøpe servern fra... Det er det jeg prøver å finne ut, jeg spør etter noen som vet om hvor jeg kan kjøpe en server via mobilen :S
mitt spørsmål

kan man lage en gratis server på en data men har liggende så en venn kan joine deg over nettet?
eller må man betale for det også?
http://broadparkgames.no/serverutleie.php

dem lar deg betale med sms på avtalene med kortest utleietid (opp til 2 døgn)

www2: nå har jeg aldri hostet gameserver selv, men jeg kan ikke se for meg noe annet enn at det bare er snakk om å forwarde riktige porter så er serveren online
Sist endret av VivaLatrina; 17. mai 2010 kl. 23:22.
Sitat av www2 Vis innlegg
mitt spørsmål

kan man lage en gratis server på en data men har liggende så en venn kan joine deg over nettet?
eller må man betale for det også?
Vis hele sitatet...
Ja, det er bare å sette opp en server, guide finner du på nettet, for så å åpne portene serveren bruker. Standard er 27015.
Sitat av www2 Vis innlegg
mitt spørsmål

kan man lage en gratis server på en data men har liggende så en venn kan joine deg over nettet?
eller må man betale for det også?
Vis hele sitatet...
Som VivaLatrina sier så er det riktig at du trenger å forwarde riktige porter. Det får du google, mange tuts. På steam under tools har du noe som heter dedicated server, installer det og du har serveren. Men da er den local, må forwarde før en venn kan joine.
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Som VivaLatrina sier så er det riktig at du trenger å forwarde riktige porter. Det får du google, mange tuts. På steam under tools har du noe som heter dedicated server, installer det og du har serveren. Men da er den local, må forwarde før en venn kan joine.
Vis hele sitatet...
takk for mange svar her
men hva betyr forwarde? Porter i ruteren?
Sitat av www2 Vis innlegg
takk for mange svar her
men hva betyr forwarde? Porter i ruteren?
Vis hele sitatet...
Jess, det er helt riktig.
Du har prøvd hva i hele dag? Å finne ut hvordan man leier en server?

Sitat av www.spendon.no
SpendOn Gavekort er et Visa kort som kan benyttes på 25 millioner brukersteder over hele verden – inkludert nettbutikker. Mottaker bestemmer hvor det skal brukes, du bestemmer hvor mye. SpendOn Gavekort kan fylles opp med valgfritt beløp mellom 200 og 5 000 kroner
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dimergon; 17. mai 2010 kl. 23:37.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
For det første vet jeg ikke hva et jævla spend on kort er og for det andre så kjenner ikke du foreldra mine.

Nå som dere har gått over til et helt annet tema enn det tråden handlet om så kan vell tråden lukkes? Får vell prøve meg fram selv jeg, selv om jeg har prøvd nå i hele dag uten å lykkes.
Vis hele sitatet...
jeg prøver og hjelpe deg her !!
Et spendonkort er det samme som et visakort bare spendonkort erupersonlig og uten aldersgrense. Et spendonkort kan ikke spores tilbake til deg. Eneste måte foreldra dine finner ut at du har en server er at du sier/ viser dem det.
Mer innformasjon finner du på spendon sine hjemmesider.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
For det første vet jeg ikke hva et jævla spend on kort er og for det andre så kjenner ikke du foreldra mine.

Nå som dere har gått over til et helt annet tema enn det tråden handlet om så kan vell tråden lukkes? Får vell prøve meg fram selv jeg, selv om jeg har prøvd nå i hele dag uten å lykkes.
Vis hele sitatet...
Men kan du slutte å syte? Les hva jeg skriver, ingen av oss vet svaret. Så du må smøre deg med tålmodighet til en noen kommer med svaret. Eller så kan du google enda bedre, og tror det er lite med steder som selger servere gjennom telefon. I så fall er det for å leie de en stund. En server koster som regel fra 100-500+, det spørs hvor du bestiller fra og hvor mange slots. Et alternativ du kunne brukt var SpendOn.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Du har prøvd hva i hele dag? Å finne ut hvordan man leier en server?
Vis hele sitatet...
Hvordan man kan kjøpe/leie en server i om kring 1 måned eller 2, leie tiden på BroadPark eller hva nå F det heter er max 2 dager betalt med SMS og det er IKKE det jeg ser etter, som sagt... 1 Måned eller lengre

EDIT: Okay jeg fatter poenget, må bare finne ut mere om et Spend On kort da.
Sist endret av WriteXRiot; 17. mai 2010 kl. 23:42.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Hvordan man kan kjøpe/leie en server i om kring 1 måned eller 2, leie tiden på BroadPark eller hva nå F det heter er max 2 dager betalt med SMS og det er IKKE det jeg ser etter, som sagt... 1 Måned eller lengre
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede anbefalt denne.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Jeg har allerede anbefalt denne.
Vis hele sitatet...
Meh, som sagt via Surfpin. Men uansett, takk for tipset. Skal prøve å få tak i et spend on kort i morgen.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Meh, som sagt via Surfpin. Men uansett, takk for tipset. Skal prøve å få tak i et spend on kort i morgen.
Vis hele sitatet...
Er det så viktig nå da? Du skal jo tross alt skaffe deg SpendOn? Husk dette: Når du kjøper SpendOn kort blir det 39 for kortet + beløpet du vil ha på det. Minimum er 200 kr.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Okey. Kjøper vell sikkert ett kort med rundt 800,- etter bursdagen min om 6 dager. Da får jeg nok til å betale i minst 2 måneder hvis jeg kjøper/leier en server for rundt 250,-
Sist endret av WriteXRiot; 18. mai 2010 kl. 08:53.
Vil bare legge til, om du ikke vil bli hacket ikke bruk Mani.
Har selv en RCON hack som jeg kan hacke absolutt alle Mani servere.
Og legg til ServSecurity.
Tittelløs
WriteXRiot's Avatar
Trådstarter
Vet om Mani hacks. Har prøvd, har lykkes. Blir nok kanskje SM eller w/e.
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Vet om Mani hacks. Har prøvd, har lykkes. Blir nok kanskje SM eller w/e.
Vis hele sitatet...
Gå for SM du Hva har du egentlig tenkt til at serveren skal være? Public?
Sist endret av hestelus123; 18. mai 2010 kl. 12:24.