Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1711
Hallo alle sammen! Jeg begynner å bli rimelig lei av Win7, og har akkurat lastet ned WinXP pro 32-bit Black Edit. og jeg lurer på om dere veit hvordan jeg degraderer?? TAKK på forhånd!
Hero of Time
bronze's Avatar
Du må formatere partisjonen med Windows 7, og boote CD-en med Windows XP. Evt. installere Windows XP på en annen partisjon, og lage til en dualboot.
Sett inn CDen og formater partisjonen du har Win7 på, så kan du bare installere.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Først og fremst må jeg bare spørre hvorfor skal du degradere operativ systemet ?
Windows 7 har fordeler med både mine og muligheter. For ikke å snakke om sikkerheten!

Heller re-installere Windows 7 og prøv å gjøre den mere tilpasset deg selv.

Men vis du ikke vil. Så:

1. Brenn XP-Black Edition ut på en DvD/Cd
2. Gå inn i biosen og sett boot partisjonen til cd/dvd rom
3. Start PC'en på nytt, når den ber deg trykke en tast for å boote gjennom CD/DVD trykk en tast
4. Finn fram til valget formater partisjonen i installasjons veiviseren til xp
5. Formater partisjonen og installer xp.
6. Bios -> Endre boot partisjon til primær hardisk med OS'et på.
7. Have fun

- CodeBarbarian
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Først og fremst må jeg bare spørre hvorfor skal du degradere operativ systemet ?
Windows 7 har fordeler med både mine og muligheter. For ikke å snakke om sikkerheten!

Heller re-installere Windows 7 og prøv å gjøre den mere tilpasset deg selv.

Men vis du ikke vil. Så:

1. Brenn XP-Black Edition ut på en DvD/Cd
2. Gå inn i biosen og sett boot partisjonen til cd/dvd rom
3. Start PC'en på nytt, når den ber deg trykke en tast for å boote gjennom CD/DVD trykk en tast
4. Finn fram til valget formater partisjonen i installasjons veiviseren til xp
5. Formater partisjonen og installer xp.
6. Bios -> Endre boot partisjon til primær hardisk med OS'et på.
7. Have fun

- CodeBarbarian
Vis hele sitatet...
Grunnen er fordi jeg egentli bare er drit lei av Win7, og at jeg ikke får innstalert alle RAM'en jeg har.. uansett hva jeg har gjort
prøvd 64 bits W7?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
Grunnen er fordi jeg egentli bare er drit lei av Win7, og at jeg ikke får innstalert alle RAM'en jeg har.. uansett hva jeg har gjort
Vis hele sitatet...
I så fall vil garantert ikkje det å installere windows xp virke spesielt positivt. XP er et ti år gammalt OS, med svært begrensa konsept om PAE, så å ha meir enn 4GB RAM på winxp er stortsett umulig. Med mindre du går for Windows XP 64 bits, men da er jo brått alt som trenger meir enn 4GB RAM umulig, med unntak av autodesk-produkter.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
Grunnen er fordi jeg egentli bare er drit lei av Win7, og at jeg ikke får innstalert alle RAM'en jeg har.. uansett hva jeg har gjort
Vis hele sitatet...

Men etter det du sier så tror jeg heller du skal tenke deg en "hardware" oppgradering en en "os" nedgradering!

- CodeBarbarian
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av CodeBarbarian Vis innlegg
Men etter det du sier så tror jeg heller du skal tenke deg en "hardware" oppgradering en en "os" nedgradering!

- CodeBarbarian
Vis hele sitatet...
Hvor i svarte huleste oslohelvete får du det fra ?

Det er jo den kunstige begrensningen i windows 32bit konsumerOS som er problemstillingen her, som slashdot toucher såvidt innom, og som vegardvg1 nevner godt.
Sitat av slashdot Vis innlegg
I så fall vil garantert ikkje det å installere windows xp virke spesielt positivt. XP er et ti år gammalt OS, med svært begrensa konsept om PAE, så å ha meir enn 4GB RAM på winxp er stortsett umulig. Med mindre du går for Windows XP 64 bits, men da er jo brått alt som trenger meir enn 4GB RAM umulig, med unntak av autodesk-produkter.
Vis hele sitatet...
hvis XP Pro 32-bitBlack Edition v2010.2.11 er 10 år gammelt, så er jo det nokså bra gjort
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
hvis XP Pro 32-bitBlack Edition v2010.2.11 er 10 år gammelt, så er jo det nokså bra gjort
Vis hele sitatet...
Det er ca. 10 år gammelt ja. Diverse oppdateringer er det, men kjerna og teknologien er ti år gammal. Og det støtter ikkje fornuftig PAE, til forskjell fra _alle_ andre OS. I tillegg har det dårlig støtte for ting som S-ATA og USB-2. Kort sagt - det er modent for skraphaugen.
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
hvis XP Pro 32-bitBlack Edition v2010.2.11 er 10 år gammelt, så er jo det nokså bra gjort
Vis hele sitatet...
HAHA!
Ser den at du vil ha xp! Digger det ganske bra jeg og forsåvit...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Han mente selve OS'et XP, ikke datoen for de som cracka/modifiserte XP og kaller det "Black Edition" OS'et er det samme.
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
hvis XP Pro 32-bitBlack Edition v2010.2.11 er 10 år gammelt, så er jo det nokså bra gjort
Vis hele sitatet...
Windows Xp ble sluppet 25 Oktober 2001.
Så det er 9 år gammelt.
"Black Edition" er bare vanlig Windows XP med en hel masse unødvendig custom crap som følger med på installasjonen.
xp er 10 år gammelt men black edition 2010 har fått noen nye bakgrunner og themes det er ikke gjort noe revolusjonerende med det, husk xp er selve os mens det som menes med black edition er at det er installert noen programmer fra før av og noe er sikkert også fjernet.
Sitat av super Vis innlegg
xp er 10 år gammelt men black edition 2010 har fått noen nye bakgrunner og themes det er ikke gjort noe revolusjonerende med det, husk xp er selve os mens det som menes med black edition er at det er installert noen programmer fra før av og noe er sikkert også fjernet.
Vis hele sitatet...
jæjææ... men win7 er fortsatt sux2k... det er jo bare mer oppstæsja Vista med ekstra dritt det også, for meg hvertfall.
Om du syns windows 7 er dritt foreslår jeg at du går og spiller ludo. Hva er det win 7 ikke kan som xp kan?
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
jæjææ... men win7 er fortsatt sux2k... det er jo bare mer oppstæsja Vista med ekstra dritt det også, for meg hvertfall.
Vis hele sitatet...
Oppstæsja Vista? Windows 7 er bygget på kjernen til Vista, men er kraftig forbedret. Vet du i det hele tatt hva du snakker om? Kanskje du skal bytte ut innmaten i PCen din til 10 år gammel maskinvare, hvordan tror du det går da? Windows 7 er mye bedre enn XP, og bedre enn Vista SP2. Er en god grunn til at netbooks/mini PCer kjører Windows 7 Ultimate bedre enn XP.
Sist endret av SemiColon; 8. mai 2010 kl. 22:14.
Nå er ikke jeg en sånn som sitter å gamer 24/7, er avhengig av HD 1080 og trenger en pc som er så rask at man ikke reagerer heller! Så lenge jeg har en pc med nett, musikk og msn så ting bra nok for meg !
Og hvorfor ska dere bli så "provosert" av jeg vil ha XP isteden Win7? lol
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
Nå er ikke jeg en sånn som sitter å gamer 24/7, er avhengig av HD 1080 og trenger en pc som er så rask at man ikke reagerer heller! Så lenge jeg har en pc med nett, musikk og msn så ting bra nok for meg !
Og hvorfor ska dere bli så "provosert" av jeg vil ha XP isteden Win7? lol
Vis hele sitatet...
"Men win7 er fortsatt sux2k... det er jo bare mer oppstæsja Vista med ekstra dritt det også, for meg hvertfall."

Du besvarer dine egne spørsmål.
Sist endret av hestelus123; 8. mai 2010 kl. 23:51.
Blir ikke provosert. Blir bare litt irritert når du sier at windows 7 suger, for det gjør det ikke. Folk vil ha mobil som ringer og kan sende sms med. Men du vil fortsatt ikke ha 3310 istede for iPhone.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Det er forsåvidt en ærlig sak å like XP bedre enn Win7, men at du fremstår litt som en "treiging" på et IT-fokusert forum som dette er vel bare å forvente.

Imidlertid er det mange her som påpeker at du ikke får brukt den ekstra RAM-en med 32-bits XP heller, og akkurat dét er et god poeng.
Sitat av xiyuno Vis innlegg
"Men win7 er fortsatt sux2k... det er jo bare mer oppstæsja Vista med ekstra dritt det også, for meg hvertfall."

Du besvarer dine egne spørsmål.
Vis hele sitatet...
blir dere provosert pga det!? hahahahahaha

Sitat av mo3 Vis innlegg
Blir ikke provosert. Blir bare litt irritert når du sier at windows 7 suger, for det gjør det ikke. Folk vil ha mobil som ringer og kan sende sms med. Men du vil fortsatt ikke ha 3310 istede for iPhone.
Vis hele sitatet...
iPhone er noe av det siste jeg vil ha, så nei... sorry! Jeg vil heller ha en 3310 istede for enn iPhone. Grunnen til det er at det er så altfor mye unødvendig stæsj på Iphonen, og at alle vennene mine som har hatt de, har ikke orka å hatt det mer enn 1-2 uker fordi det er så dritt..

Sitat av Dekilaz Vis innlegg
Det er forsåvidt en ærlig sak å like XP bedre enn Win7, men at du fremstår litt som en "treiging" på et IT-fokusert forum som dette er vel bare å forvente.

Imidlertid er det mange her som påpeker at du ikke får brukt den ekstra RAM-en med 32-bits XP heller, og akkurat dét er et god poeng.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg har så mange RAM å bruke heller da... heh
Ikke bare å fjerne designet osv osv osv på W7? til sikkelig W95/98 stil?



W7 er raskere, sikrere og krever mindre enn xp, så hvorfor ikke bruke W7 da? Design o.l er 100% mulig å fjerne
Sitat av xiyuno Vis innlegg
"men win7 er fortsatt sux2k... det er jo bare mer oppstæsja Vista med ekstra dritt det også"
Vis hele sitatet...
F.eks: Hva ska du med klokka på sidebaren når du allerede har en klokka nederst til høyre på pc'en allerede da? makes no sence for me :P
Og man kan jo bare laste ned en Dock istedet for å ha sånn taskbar som er på Win7?

Og husk at jeg sier bare at JEG ikke har bruk for det, ikke dere! lol
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
Nå vil jeg si det er en viss forskjell på mobil og pc da... tulling
Vis hele sitatet...
En mobil i dag kan kjøre Windows og har mange av de samme funksjonene som en datamaskin har. Man kan tilogmed nå gå inn på internettet på mobil! (Det kom i fjor).

Personlig så er jeg litt redd for sånne nye moderne ting. Jeg bruker ikke facebukk eller tvåtter. Har ikke data, men bruker internettetet fra min personsøker. Men nå har jeg snart brukt opp all hastigheten min, så jeg må skru av litt. I'll be back!
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
F.eks: Hva ska du med klokka på sidebaren når du allerede har en klokka nederst til høyre på pc'en allerede da? makes no sence for me :P
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe klokke på siden. Jeg har faktisk ikke noe sidebar. Skal jeg si deg en hemmelighet? Er lettere å deaktivere sidebaren enn å degradere til steinalderen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
F.eks: Hva ska du med klokka på sidebaren når du allerede har en klokka nederst til høyre på pc'en allerede da? makes no sence for me :P
Og man kan jo bare laste ned en Dock istedet for å ha sånn taskbar som er på Win7?

Og husk at jeg sier bare at JEG ikke har bruk for det, ikke dere! lol
Vis hele sitatet...
Da er forslaget mitt at du bruker en time eller tre på å finne ut av Windows 7. For når du nevner ting som at du har mykje RAM så tyder det på at det å installere windows XP vil vere smertefullt for deg - mtp. at det er et OS utan medfølgande sata-drivere, wlan-drivere, etc.

Det er ingen problemer å få brukergrensesnittet i windows 7 til å ligne svært på det XP har.

http://www.howtogeek.com/howto/windo...s-xp-or-vista/ er eksempel.

For å ignorere ny teknologi slik du vil kan funke det neste året. Men så kjem du til et punkt der xp blir umulig å bruke, fordi det er 10 år gammalt. Det punktet kjem innan få år. Enkelte ganger må en ta det smertefulle valget ved å sette seg inn i nye ting, og bruke tid på det. Eg var der sjølv i overgangen mellom kde 3.5 og kde 4.