Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2309
Shady Banana
Quix's Avatar
Jeg leter etter et 100% gratis MMORPG som har god kvalitet og som jeg kan spille lenge uten å bli lei. Har spilt Fiesta, Requiem: Memento Mori og RF Online.

Tenkte jeg kunne si hva jeg synes var bra med de forskjellige spillene så dere vet hva jeg likte med dem.

Fiesta var veldig bra grunnet god kvalitet og jeg elsket Kingdom Quests.

Requiem var veldig bra på grunn av godt utvalg i klasser og masse spendende innhold for eksempel Possession Beast.

RF Online var helt OK. Litt knøvlete system i min mening, men ellers veldig bra.
Allods og Runes Of Magic er favorittene mine
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har lang erfaring med søk etter bra F2P-spill. Sluttresultatet er at jeg fortsatt ikke spiller noen av dem og har fnyst foraktelig på de fleste. Dog har jeg kanskje litt lett for å bli lei spill - interessen min for WoW overlevde ikke lenger enn 2 måneder.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg har lang erfaring med søk etter bra F2P-spill. Sluttresultatet er at jeg fortsatt ikke spiller noen av dem og har fnyst foraktelig på de fleste. Dog har jeg kanskje litt lett for å bli lei spill - interessen min for WoW overlevde ikke lenger enn 2 måneder.
Vis hele sitatet...
Mistet fort interessen for WoW jeg også, men hvis det er en stund siden du har spilt er det anbefalt å prøve igjen. Har blitt mer underholdende å spille etter de siste patchene, med t.d Dungeon tool, og nå også random battleground tool.
Dungeons and Dragons er gratis nå. Tror jeg ;P

Sitat av staM Vis innlegg
Mistet fort interessen for WoW jeg også, men hvis det er en stund siden du har spilt er det anbefalt å prøve igjen. Har blitt mer underholdende å spille etter de siste patchene, med t.d Dungeon tool, og nå også random battleground tool.
Vis hele sitatet...
Blizzard har ødelagt WoW. Alt for lett og man trenger ikke "geare" seg veg opp i raids. Heroic ---> Lich King

Private server kan være morsomt hvis man finner en liten men aktiv hvor alle kjenner alle. Finn den du liker om du liker pve, pvp eller rpgpve
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av staM Vis innlegg
Mistet fort interessen for WoW jeg også, men hvis det er en stund siden du har spilt er det anbefalt å prøve igjen. Har blitt mer underholdende å spille etter de siste patchene, med t.d Dungeon tool, og nå også random battleground tool.
Vis hele sitatet...
Det er rundt en måned siden jeg sluttet, så.. doubt it. Men la oss ikke gå helt off-topic her.

RuneScape pleide å være OK (syntes jeg i alle fall) men har blitt crap i ettertid på grunn av alt for mange "sikkerhetsfeatures" som ikke lar sluttbrukeren gjøre en dritt lenger. Vil du gi bort noe cash til en spiller? Well fuck you, for det får du ikke lov til. (Teknisk sett får du lov til å gi bort en liten slant, men det er snakk om temmelig små mengder.)
Priser på items blir kraftig regulert av skaperne av spillet, osv.

Det finnes tonnevis med kinesiske/koreanske/ andre asiatiske spill som er hovedsaklig Engrish-språklige WoW-wannabes i varierende grader. Du kan prøve Perfect World International. Helt OK spill, men sliter med akkurat det samme som WoW bortsett fra at det er dårligere oversatt (durr) og enda mer monotont på lavere levels, om mulig.

Bortsett fra dette har jeg sikkert prøvd FEMTI spill, men disse er like fullt de eneste som tydeligvis har festet seg noenlunde i hukommelsen.
Sist endret av robhol; 26. mars 2010 kl. 22:39.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Like MapleStory jeg :3

100% gratis
Hero of Time
bronze's Avatar
Vil bare nevne Anarchy Online, selv om jeg aldri har prøvd det før. Spillet skjer i en sci-fi-setting og er produsert av Funcom. Det kan hende at det finnes tilleggspakker som fortsatt koster penger, men selve spillet er i alle fall blitt gratis.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Maplestory, å nei. Er ikke interesert i et 2D-Sidescrolling rpg spill.

Hvis noen her har spillt noen av spillene jeg nevnte så kansje dere har en peiling på hva jeg leter etter^^
Majestic 12
Tothep's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
Vil bare nevne Anarchy Online, selv om jeg aldri har prøvd det før. Spillet skjer i en sci-fi-setting og er produsert av Funcom. Det kan hende at det finnes tilleggspakker som fortsatt koster penger, men selve spillet er i alle fall blitt gratis.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter denne. AO er et kjempe bra spill. Du kan spille grunnspillet gratis, men du må betale for oppgraderingspakkene.

http://www.anarchy-online.com/
Bitch, please
MrAsrud's Avatar
Kan jo nevne Tibia. God 2D grafikk ( det er litt av sjarmen) og artig spilling. Du starter som lvl 1 og må til lvl 8 i Rookgard (nybegynnersted). Deretter kan du velge mellom 4 profesjoner: Knight, druid, sorcerer og paladin. Ingen max level og mye å glede seg frem til etterhvert som lvler. Det er i hovedsak gratis, men du kan oppgradere til premium account og få goder som promotion (eks : Royal Paladin) hvor du blant annet healer fortere og kan bruke flere spells. Med Premium kan du også reise til andre byer og gjøre flere quests.
Majestic 12
Tothep's Avatar
Kan man ikke få guild wars gratis også nå?
Tenker på selve spillet uten oppgraderinger. GW er jo egentlig ett F2P spill.

Sjekk ut www.mmorpg.com
Sist endret av Tothep; 27. mars 2010 kl. 21:48.
Min erfaring med spill, uansett sjanger er at skal du ha noe skikkelig må du som regel betale for det. Det finnes selvfølgelig unntak, men stort sett vil jeg si at gode spill koster penger. Og skal du først ha et spill du skal bruke litt tid på ville jeg gått for et skikkelig et.
Dragon age: Origins er et knallbra MMORPG spill! Har du ikke prøvd det er det ikke noe du skulle ha sagt.
Runescape er gratis.
spilte det lenge uten å gå lei
man kan også kjøpe medlemskap , som koster rundt 50 kr for en mnd, men dette er valgfritt
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
Runescape er gratis.
spilte det lenge uten å gå lei
man kan også kjøpe medlemskap , som koster rundt 50 kr for en mnd, men dette er valgfritt
Vis hele sitatet...
Haha, spilte runescape når jeg var liten. Du kan desverre ikke "nyte" Runescape uten medlemskap, og runescape er et veldig dårlig spill på alle aspekter. Grafikk, spillbarher, historie og alt annet, blåst bort.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Til dere to som nevnte GW og Dragon Age, så leter jeg etter et 100% gratis spill. Det er greit med valgfritt medlemskap og kjøp av bonus items, men vil ikke betale noe for selve spillet og gå i butikken. Nå snakker jeg last ned og spill gratis.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Mens dette antakelig vil gå litt off-topic bør du tenke på at alle "last-ned-og-spill-gratis"-spill som oftest har en eller annen forkrøpling (á la RuneScape. Man kan ikke tørke seg i ræva uten å betale...) eller muligheter til å kjøpe seg skills eller svært nyttige/sinnsykt OP items. (á la Perfect World.)

Dette betyr at du, dersom du ikke betaler, vil ha en svær ulempe blant de fleste andre spillerne. Tror du det er en sjans for at du betaler, bør du ærlig talt heller betale en gang eller en fast sum i måneden og slippe å bli grundig eid fordi noen har kastet bort for mye penger.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Har 3 lvl 40 på Fiesta og 4 lvl 60 på Requiem og alt uten å betale. Så tror ikke betaling kommer i nærmeste fremtid for meg^^
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Kansje også et MMORPG med et godt utvalg av klasser og ikke bare Fighter, Mage, Archer og Priest.
Du kan betale for medlemskapet i eve online med spillets in-game penger, men du må ut med 19$ for selve spillet.
Har du sett på de 2 spillene jeg anbefalte da?

Runes Of Magic og Allods, tror du vil like begge spillene.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Har du sett på de 2 spillene jeg anbefalte da?

Runes Of Magic og Allods, tror du vil like begge spillene.
Vis hele sitatet...
Runes prøvde jeg for en stund siden men likte det ikke særlig godt. Allods hadde jeg akkurat avinstalert før jeg startet denne tråden fordi en venn anbefalte det men det falt heller ikke i smak.

Vil bare si at jeg likte Fiesta helt til accounten min ble hacket. Jeg hadde 2 lvl 40 og skulle lvle en mage. Men da jeg var lvl 20 ble den hacket og da jeg fikk tilbakestilt passordet så jeg kunne logge inn var magen lvl 40 og da viste jeg ikke noe om noen spells eller hvor jeg skulle for å trene og jeg orket rett og slett ikke lage en ny char. Så hackere kan faktisk ødelegge opplevelsen helt. Og da gidda jeg ikke mer Fiesta.

Sitat av painmaster Vis innlegg
http://www.freemmorpglist.com/
bare til å velge og vrake
Vis hele sitatet...
Grei liste men vet jo ikke hva som er bra og hva som er bullshit. Hadde vært mye bedre med en skikkelig top 10-50-100 f2p liste men jeg har googla lenge uten å funnet en skikkelig liste hvor det ikke er bare en persons mening.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg har spilt Dungeons & Dragons Online en stund nå og må si jeg koser meg, det er et stort antall quests som må gjennomføres og har ett spennende utvalg av items o.l.

Alt i spillet er gratis (man kan investerer noen kroner og få høyere level tho' men det er ikke nødvendig).

Link til side | Link til gameplay video (youtube)

(hvis du finner på å prøve det, så er brukernavnet mitt 'Mrtn' (uten ')
Sist endret av MrMrtn; 31. mars 2010 kl. 00:14.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
DDO så bra ut, laster ned nå. Men hva tror du passer best for meg? Liker magic. Burde jeg ta Wizard eller Sorcerer? Hva er forskjellen?
Får legge til Regnum Online. Er vel ikke så mye å si om det, kvaliteten er så som så. Jeg har kun prøvd det en halvtimes tid og synes det var litt dårlig kvalitet over det hele, men hey, det er gratis, og kjører både i Windows og Linux (noe som var grunnen til at jeg måtte teste det).
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
DDO så bra ut, laster ned nå. Men hva tror du passer best for meg? Liker magic. Burde jeg ta Wizard eller Sorcerer? Hva er forskjellen?
Vis hele sitatet...
"Sorcerers are arcane spellcasters who manipulate magic energy with imagination and talent rather than studious discipline. They have no books, no mentors, no theories—just raw power that they direct at will. Sorcerers know fewer spells than wizards, and acquire them more slowly, but they can cast individual spells more quickly and more often before resting and have no need to prepare their incantations ahead of time. Since sorcerers gain their powers without undergoing the years of rigorous study that wizards go through, they have more time to learn fighting skills and are proficient with simple weapons. Charisma is very important for sorcerers; the higher their value in this ability, the higher the spell level she can cast."
Vis hele sitatet...
A wizard casts arcane spells which are drawn from the sorcerer/wizard spell list. A wizard must choose and prepare their spells ahead of time (see below).To inscribe, prepare, or cast a spell, the wizard must have an Intelligence score equal to at least 10 + the spell level. The Difficulty Class for a saving throw against a wizard’s spell is 10 + the spell level + the wizard’s Intelligence modifier. Like other spellcasters, a wizard has a limited number of spell points and spell slots. Their base daily allotments are given in the previous table. Bonus Spell points are awarded for high Int as detailed here. Unlike a bard or sorcerer, a wizard may know any number of spells. They must choose and prepare their spells ahead of time by resting at a rest shrine or tavern. While studying, the wizard decides which spells to prepare.
Vis hele sitatet...
Hentet fra DDOWIKI.com
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Da det var ferdig å instalere kom det opp: The game task information is missing! please check your GDF file and reinstall the game again!

Hva?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
Da det var ferdig å instalere kom det opp: The game task information is missing! please check your GDF file and reinstall the game again!

Hva?
Vis hele sitatet...
Kommet hos meg 3 ganger, bare overse den.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Ok, Dungeons and Dragons Online hadde det rette klasse systemet jeg vil ha men ble ikke helt forelsket i gameplayet. DDO hadde flere forskjellige races og et bredt utvalg av klasser. Minuset var ''klikk-2-hit'' systemet synes jeg.

Leter som sagt etter noe med mange forskjellige klasser og ikke standard Fighter/Warrior, Mage og Priest. Er det foresten noen som har spillt Fiesta eller Requiem?
Er ute på leting jeg å, er gått lei av runescape og Dragon fable var aldri kult! Trenger et spill jeg kan styre en person! ikke bare sånn Travian, det er for døvt for meg.
Sitat av Rankiz Vis innlegg
Dragon age: Origins er et knallbra MMORPG spill! Har du ikke prøvd det er det ikke noe du skulle ha sagt.
Vis hele sitatet...
Med mindre det er et eller annet mmorpg med samme navn som Bioware's Dragon Age: Origins (http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_Age), er Dragon Age ikke et MMO rpg
Sist endret av Sacrito; 8. april 2010 kl. 21:26.
Sitat av World prop Vis innlegg
Er ute på leting jeg å, er gått lei av runescape og Dragon fable var aldri kult! Trenger et spill jeg kan styre en person! ikke bare sånn Travian, det er for døvt for meg.
Vis hele sitatet...
Hmm er runescape og Dragonfable i kategorien MMORPG? trodde de var i kategorien "Ræva dritt spill" jeg

Correct me if I'm wrong
Sist endret av hestelus123; 8. april 2010 kl. 21:29.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Sitat av xiyuno Vis innlegg
Hmm er runescape og Dragonfable i kategorien MMORPG? trodde de var i kategorien "Ræva dritt spill" jeg

Correct me if I'm wrong
Vis hele sitatet...
So true <3 Runescape og Dragonfable var bra når... Vent nå litt. Aldri?