Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4605
Kjøpte i går et billig longboard til 400 på teknikmagasinet. Tenkte jeg skulle bare se om det var artig - og det var det!

Nå tenkte jeg at det var på tide å oppgradere ! Hva er det jeg bør kjøpe først? Har et budsjett på 500 kr.
Budsjett på 5000 vel? Bor du i Oslo?
Trådstarter
Ja. Bor i Oslo. Nei, 5000 blir for mye.

Tenkte at jeg først skal kjøpe en ting og vente, og kjøpe mer etterhvert som jeg får penger.
Sist endret av ios77; 2. mai 2012 kl. 00:01.
Ok, for det første må jeg bare nevne at jeg ihar en god del erfaring med longboard, og at du mest sannsynelig vil få en myyyyye bedre opplevelse ved å bruke 1laken på finn! , men nå skal ikke jeg drepe gleden ved å kjøre longboard da dette er helt hysterisk morsomt . For det første må du stramme/løsne truckene etter ditt behov, og trukkene er det første jeg hadde byttet ut! Hjulene og kulelagrene må også byttes ut! Hva har du tenkt til å bruke brettet til? Carving/crusing? Hadde jet vært deg hadde jeg solgt brettet for en billig penge til en godtroende person på finn, og kjøpt et brett som flekser godt, og har gode og myke hjul (denne kombinasjonen er best for crusing/carving som er noe de fleste driver med .


Tips: stikk til ei skate/longboard sjappe, og spørr om å f.eks prøve landyacht wedgeflex som jeg syntes er et veldig godt brett !! (har det selv)
For det første, 500 er ikke nok for å få seg et godt longboard. Du må opp i rundt 2000 for å få noe som duger!

Kjører selv en Loaded Dervish og er meget fornøyd med den. Fungerer til det meste, cruising, downhill og sliding.

Slidehansker er også musst å skaffe seg Eventuelt mekke de selv!

Spør i vei om det er noe du lurer på!

Sjekk ut!

Edit: inspirasjon
Sist endret av Marr; 2. mai 2012 kl. 00:07.
Jeg ønsker å svare NEI. uansett hva du har skrevet. Du trenger ikke mer enn to lapper for å være i mål. spes hvis du klarer å skru på skruer selv.
Trådstarter
Sitat av stukeren Vis innlegg
Ok, for det første må jeg bare nevne at jeg ihar en god del erfaring med longboard, og at du mest sannsynelig vil få en myyyyye bedre opplevelse ved å bruke 1laken på finn! , men nå skal ikke jeg drepe gleden ved å kjøre longboard da dette er helt hysterisk morsomt . For det første må du stramme/løsne truckene etter ditt behov, og trukkene er det første jeg hadde byttet ut! Hjulene og kulelagrene må også byttes ut! Hva har du tenkt til å bruke brettet til? Carving/crusing? Hadde jet vært deg hadde jeg solgt brettet for en billig penge til en godtroende person på finn, og kjøpt et brett som flekser godt, og har gode og myke hjul (denne kombinasjonen er best for crusing/carving som er noe de fleste driver med .


Tips: stikk til ei skate/longboard sjappe, og spørr om å f.eks prøve landyacht wedgeflex som jeg syntes er et veldig godt brett !! (har det selv)
Vis hele sitatet...
Er enig med deg. Desverre har jeg ikke mye penger, så kan ikke kjøpe et kjempebra et. Tenker at hvis jeg oppgraderer litt og litt til hele brettet er bytta ut.

Skal bruke det til crusing. Hva bør jeg bytte aller først og jeg har som sagt 500 kr foreløpig. Kanskje 600
Sitat av ios77 Vis innlegg
Skal bruke det til crusing. Hva bør jeg bytte aller først og jeg har som sagt 500 kr foreløpig. Kanskje 600
Vis hele sitatet...
Alltid digg med store trucks for å kunne cruise skikkelig. Hvor store er de du har på det nåværende brettet?

Har selv Paris 180, kan ikke se for meg å kjøre med trucks mindre enn det.

Kupp:
Annonse på finn
Sist endret av Marr; 2. mai 2012 kl. 00:15.
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
For det første, 500 er ikke nok for å få seg et godt longboard. Du må opp i rundt 2000 for å få noe som duger!

Kjører selv en Loaded Dervish og er meget fornøyd med den. Fungerer til det meste, cruising, downhill og sliding.

Slidehansker er også musst å skaffe seg Eventuelt mekke de selv!

Spør i vei om det er noe du lurer på!

Sjekk ut!

Edit: inspirasjon
Vis hele sitatet...
Et Longboard utstyr til 500. Da tenker jeg jo på hjul feks. Planen er å oppgradere litt etterhvert. Får mye ferie penger til sommern og da har jeg bytta ut hele brettet.

Sitat av Marr Vis innlegg
Alltid digg med store trucks for å kunne cruise skikkelig. Hvor store er de du har på det nåværende brettet?

Har selv Paris 180, kan ikke se for meg å kjøre med trucks mindre enn det.

Kupp:
Annonse på finn
Vis hele sitatet...
Er på mobil nå. Det ligger alt av info på teknikmagasinet.
Kommer ikke langt med 500kr. kanskje på lidel.
Du kjøpte et for 400 og vil oppgradere med 500? Haha.
sjekk ut til salgs og ønskes kjøpt forumet på asfaltsurfer.com! kan komme langt med 500 der
Har chamber longboard fra sector 9 som jeg er veldig fornøyd med. Vil anbefale det å spare masse og kjøpe deg et brett som koster litt mer enn 500 kr. Du vil merke forskjellen med en gang pluss at du ikke vil angre i det hele tatt..
Trådstarter
Sitat av emmma Vis innlegg
Har chamber longboard fra sector 9 som jeg er veldig fornøyd med. Vil anbefale det å spare masse og kjøpe deg et brett som koster litt mer enn 500 kr. Du vil merke forskjellen med en gang pluss at du ikke vil angre i det hele tatt..
Vis hele sitatet...
Mange misforstår. Jeg skal kjøpe kulelager til kanskje 400 og hjul til 300. Longboardet er ikke kjempebra, men det funker... Er nybegynner og alt. Skal oppgradere ettersom tiden går.
hvis du har et til 400 kroner, så skal du "oppgradere" til 500 kroner? wtf man make no sence!
Trådstarter
Dette kom litt feil ut. Skal kjøpe meg utstyr. Hva får jeg for 700 kr. Får 700 kr neste måned og, så jeg tenkte å oppgradere mer og mer. Kom med anbefalinger!!

Grunnen til at jeg kjøpte et billig et var fordi jeg skulle sjekke om jeg likte det!
Han skal bruke 500 kr til å oppgradere sitt eksisterende brett. f.eks nye trucks eller hjul
Relativt apatisk
EmpireOfTheCats's Avatar
Spar pengene litt lenger for så og gå til innkjøp av en god plate.
da har du tid til å bli kjent med plata og når tiden kommer for å kjøpe trucks, så kjenner du plata ut og inn. Etter min mening så har ikke det dyreste utstyret noe å si, men hvor godt du kjenner det.
Ikke bruk penger på kulelager. Kulelager er oppskrytt. kjøp for 40,- stk på Bajas eller noe.
Vet ikke helt hva han over meg har fått for seg.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjørt videre på brettet du har nå, og heller spart opp til et skikkelig brett senere i sommer. I oslo ligger en sjappe som heter King of the Hill. Ta en tur dit og prøv diverse brett. De har en god bakke rett uttafor og du kan låne 5-8 brett de har der. Hvilke deler du vil ha når du skal kjøpe velger du selv.

Selv, så har jeg et Landyatch Switch Blade, med BEAR trucks, Flywheels med 78a i duro og ABEC 11 kulelager, og jeg ville ikke bytta ut denne setupen mot noe annet jeg har prøvd noen gang.

Kjøper du billige kulelager så betyr det MYE mer friksjon og du må sparke fra oftere for å rulle, i tillegg til at det går tregere i nedoverbakker.


MEN i steden for å få masse difuse svar fra freaks så ta heller en tur innom, eller ring gutta på KotH, de har ekstremt god peil