Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5235
Hei. Er i mine miksetider der jeg er skikkelig keen på å lage en blanding av greier enten det er drikke eller mat etc... litterært hva som helst!

Denne gangen er det fasinasjonen av Kickup snus! Det er en slags latesnus som man kan bruke til å slutte å snuse eller bruke for å få energi elns. Det som er problemet er da at en pod som det kalles (eller en prille på snusistisk språk) bare inneholder 3mg koffein. Det er jo ingen ting! (mer info etc her: http://kickup.se/sv/products/pods)

Så jeg tenkte "Hmmm... skal jeg lage en energisnus som er bedre enn kickup og poste om det på nFF og sjekke om noen andre freaks hadde noen gode ideer?" Denne energisnusen jeg lager skal f.eks. være til døgning og hvis du er trøtt på skolen!

Planen:
1. Blande te med varmt vann, kaffe og salt (la det stå i noen timer)
2... jeg vet ikke helt... Noen andre som har gode ideer til hva jeg kan gjøre videre eller lage det på en helt annen måte??
Åpne opp, hive litt amfetamin inni, og så sy igjen?
Hvorfor ikke bare spise koffeinpiller?
Trådstarter
Sitat av bronsky Vis innlegg
Hvorfor ikke bare spise koffeinpiller?
Vis hele sitatet...
Det er jo snusinga da... liksom det at du får det i deg ved i blodet og saltet hjelper på!

Edit:

Hadde jo vært artig med litt ginseng og!
Sist endret av ios77; 16. januar 2012 kl. 00:10.
Hadde AKKURAT samme ide'en for en time siden, men så orket jeg ikke gjøre noe mer med det! En pris som gjør deg våken må da være genialt.

Kaffe må vel være en av hovedingrediensene tenker jeg, siden det er det som er lettest å få tak i. Koffeinpiller blir litt vanskelig siden man må ha resept... Er det mulig å filtrere ut koffein fra kaffe på en eller annen måte, slik at man kan putte det inn i snusen?

Må vel opp i 100mg koffein i snusen for at det skal kunne ha noen som helst virkbar effekt?
Sist endret av Marr; 16. januar 2012 kl. 00:12.
Trådstarter
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Åpne opp, hive litt amfetamin inni, og så sy igjen?
Vis hele sitatet...
Tenkte vi kunne holde oss til lovlige rusmidler
Sitat av Marr Vis innlegg
Hadde AKKURAT samme ide'en for en time siden, men så orket jeg ikke gjøre noe mer med det! En pris som gjør deg våken må da være genialt.

Kaffe må vel være en av hovedingrediensene tenker jeg, siden det er det som er lettest å få tak i. Koffeinpiller blir litt vanskelig siden man må ha resept... Er det mulig å filtrere ut koffein fra kaffe på en eller annen måte, slik at man kan putte det inn i snusen?

Må vel opp i 100mg koffein i snusen for at det skal kunne ha noen som helst virkbar effekt?
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt piller i dagligvarebutikker som inneholder endel koffein. Husker ikke hva de heter, men jeg gikk på de istedenfor å drikke kaffe om morgenen. Funket fjell.
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Hadde AKKURAT samme ide'en for en time siden, men så orket jeg ikke gjøre noe mer med det! En pris som gjør deg våken må da være genialt.

Kaffe må vel være en av hovedingrediensene tenker jeg, siden det er det som er lettest å få tak i. Koffeinpiller blir litt vanskelig siden man må ha resept... Er det mulig å filtrere ut koffein fra kaffe på en eller annen måte, slik at man kan putte det inn i snusen?

Må vel opp i 100mg koffein i snusen for at det skal kunne ha noen som helst virkbar effekt?
Vis hele sitatet...
Ja... samme her!

Kickup er så lite i og gjør at man ikke får en virkning av den!
Tenkte at vi også har dette i:
Vitamin C (Antioxidant)
Vitamin B3 (Niacin)
Vitamin B5 (Pantotensyra)
Vitamin E (Antioxidant)
Vitamin B2 (Riboflavin)
Vitamin B6 (Pyridoxin)
Vitamin B1 (Tiamin)
Vitamin B9 (Folsyra)
Vitamin B8 (Biotin)
Vitamin B12
Magnesium
Zink
Selen (antioxidant)
Koffein
Ginseng

(Dette er det som er i Kickupen!)
Så lenge det er koffein i så burde det fungere. Blir vel kanskje litt vanskelig å putte alle de vitaminene oppi om man skal lage det hjemme?

Fant en litt relevant tråd.
Fenazonkoffein selges på alle apotek/apotekutsalg i daligvarebutikker, vet ikke koffeininnholdet i mg, men du trenger ikke resept for å få det.
Forøvrig kan dere prøve litt vanlig snus dynket i HB (eller polsprit), kvikker deg opp som bare det.
Sitat av Marr Vis innlegg
Hadde AKKURAT samme ide'en for en time siden, men så orket jeg ikke gjøre noe mer med det! En pris som gjør deg våken må da være genialt.

Kaffe må vel være en av hovedingrediensene tenker jeg, siden det er det som er lettest å få tak i. Koffeinpiller blir litt vanskelig siden man må ha resept... Er det mulig å filtrere ut koffein fra kaffe på en eller annen måte, slik at man kan putte det inn i snusen?

Må vel opp i 100mg koffein i snusen for at det skal kunne ha noen som helst virkbar effekt?
Vis hele sitatet...
Er jo like genialt med en kopp kaffe? Eventuelt lage hjemmelaget iskaffe, deilig! Da kan du jo også kontrollere koffeinet etter behovet.
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Er jo like genialt med en kopp kaffe? Eventuelt lage hjemmelaget iskaffe, deilig! Da kan du jo også kontrollere koffeinet etter behovet.
Vis hele sitatet...
Snus er så kult. Neida, men det er det at det går i blodet?
Sitat av ios77 Vis innlegg
Snus er så kult. Neida, men det er det at det går i blodet?
Vis hele sitatet...
Det går jo i blodet når du drikker det å. Eventuelt så kan du jo alltids ta en injeksjon i pulsåren.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Er jo like genialt med en kopp kaffe? Eventuelt lage hjemmelaget iskaffe, deilig! Da kan du jo også kontrollere koffeinet etter behovet.
Vis hele sitatet...
Liker ikke kaffe, og er ikke alltid like tilgjengelig som en snus man kan ha i lomma.
Jeg ville heller ha investert i en kaffekopp og termos, og hatt med meg på skolen, enn å snuse noe hjemme mekka "speed" snus.
Sitat av Marr Vis innlegg
Liker ikke kaffe, og er ikke alltid like tilgjengelig som en snus man kan ha i lomma.
Vis hele sitatet...
Du kan ha koffeinpiller i lomma.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ikke hør på disse som prøver å skyte ideen din i senk! Jeg sier go for it, prøv noe så simpelt som å ha snusen liggende i kaffe i X antall tid å se.
TS: Jeg kan garantere deg, det vil ikke funke noe spesielt med mindre du tilsetter rent koffein.
Å dyppe/blande snus i kaffe/te vil ikke funke bra, siden det vil være minimale mengder koffein.

Det beste du kan gjøre for å få i deg koffein:

1. Lær deg å drikk espresso/kaffe. Jeg begynte å drikke espresso før kaffe. Før drakk jeg te siden jeg syntes kaffe smakte så sterkt, men etter at jeg hadde begynt å drikke espresso smaker det nesten bare vann
Kaffe er den letteste inntaksmåten til koffein da mengden pr. ml/liter er større en det som er lovlig i energidrikker ol. Om du drikker te vil koffeinet absorberes over lengre tid pga. noen syrer som finnes i te'en (da vil du ikke oppnå noe "koffein-rush".

2. Koffeinpiller. Dette kan være litt vanskeligere å få tak i, da du må skaffe dette fra andre land. Lingnede lovlige koffein-produkter i Norge er useless (tenker da på 'koffeintyggis' osv. med 10mg koffein).

Edit: Eneste måten du kan gjør det på er vel å lage en veldig sterk kaffe/espresso (kanskje lettere med espresso) og koke den ned til vannet er borte. Siden koffein ikke smelter før det er 227–228 °C, bør du vel da sitte igjen med urent koffein (sikkert noe rundt 5-30% koffein).
Vil det fungere å hive nedpå en munnfull med kaffebønner?
Sist endret av Marr; 17. januar 2012 kl. 01:40.
Btw. Koffein piller kjøpes reseptfritt på apotek i sverige
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Vil det fungere å hive nedpå en munnfull med kaffebønner?
Vis hele sitatet...
Ja, men det smaker jo ikke akkurat godt. Litt, men ikke mye.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Marr Vis innlegg
Vil det fungere å hive nedpå en munnfull med kaffebønner?
Vis hele sitatet...
En kompis av meg *host* Kain *hooost* gjorde dette, aldri sett han skjære slike grimaser før.

Men funker gjør det...
Får man ikke kjøpt "koffeinpiller" på Teknikmagasinet og da? Noe lignende ivertfall.
Sitat av Marr Vis innlegg
Vil det fungere å hive nedpå en munnfull med kaffebønner?
Vis hele sitatet...
Nja, det bør vel funke. Om du skal gjøre det er det vel lettest å sluke de med noe drikke. Kaffebønner smaker nesten ingenting så lenge du ikke tygger de (grøss). Tror ikke det er noe spesielt behagelig å sluke kaffebønner da...

Sitat av michael_bog Vis innlegg
Får man ikke kjøpt "koffeinpiller" på Teknikmagasinet og da? Noe lignende ivertfall.
Vis hele sitatet...
Det kan hende du får kjøpt koffeinpiller her i Norge, men de inneholder nok svært lite koffein.

Fant noe som heter 'Energy Buzz Energy Tabs' på Teknikmagasinet's hjemmeside.
De inneholder 50mg per tablett, noe som er bukbart men jeg ville nok trengt minst 4 av de for å merke noe effekt da (men jeg er jo koffein-junky ).
En kompis av meg mekka noe greier for et år tilbake når vi var på TG.
Han hadde mange rare ting oppi posene, og en av de var veldig finmalt kaffe. Kan spørre på skolen i morgen hva han hadde oppi.

Blir du ikke våken av en vanlig snus da?
Når jeg depper med hodet i timen eller på jobb kjenner jeg at en general hjelper veldig på kroppen!
Selges koffein i pulverform på ebay. Det må jo være ypperlig for deg.
Trådstarter
Sitat av Azarat Vis innlegg
Nja, det bør vel funke. Om du skal gjøre det er det vel lettest å sluke de med noe drikke. Kaffebønner smaker nesten ingenting så lenge du ikke tygger de (grøss). Tror ikke det er noe spesielt behagelig å sluke kaffebønner da...



Det kan hende du får kjøpt koffeinpiller her i Norge, men de inneholder nok svært lite koffein.

Fant noe som heter 'Energy Buzz Energy Tabs' på Teknikmagasinet's hjemmeside.
De inneholder 50mg per tablett, noe som er bukbart men jeg ville nok trengt minst 4 av de for å merke noe effekt da (men jeg er jo koffein-junky ).
Vis hele sitatet...
Det går jo ann å ha oppi. Den Energy Buzz-greia
▼ ... over en måned senere ... ▼
Glimrende idé. Hva med en dose pulverkaffe i løssnusen? Det skal jeg prøve når jeg kommer hjem, jeg ser for meg koffein i snusen kan gjøre susen. Eventuelt tilføre litt fuktighet ved å spraye på litt vann/la en agurkskive og osmose gjøre sitt. Mulig snusen kan renne litt mer enn vanlig? Noen som har erfaringer? Oppdaterer så fort miksen er prøvd ut.
295mg Koffein i hver kapsel i denne her. Har kjøpt et par selv, funker fint de dagene jeg kjenner jeg virkelig kunne sovet 5 timer til
Sist endret av Eralis; 8. mars 2012 kl. 15:48.
Putt dette i snusen.
Ta all mat som er sunn og ha det i en blender, så tar du den væsken som blir og evt koker ned til en liten reduksjon, så tar du den i snusposen og ser om du blir frisk og energirik ^^
Det er da ikke noe hokus pokus å få tak i koffeinpiller, dette selger de på eBay. Jeg ga rundt 50 kroner for 100 koffeinpiller på 200mg. Dette var inkludert frakt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av biog Vis innlegg
Glimrende idé. Hva med en dose pulverkaffe i løssnusen? Det skal jeg prøve når jeg kommer hjem, jeg ser for meg koffein i snusen kan gjøre susen. Eventuelt tilføre litt fuktighet ved å spraye på litt vann/la en agurkskive og osmose gjøre sitt. Mulig snusen kan renne litt mer enn vanlig? Noen som har erfaringer? Oppdaterer så fort miksen er prøvd ut.
Vis hele sitatet...
Vel, det fungerte ikke akkurat som forventet. Det ble egentlig bare kliss. Kunne lagt til mer arbeid, men kjøper meg heller en energidrikk

Er ikke sikker på det å blande det i løssnus da Verdt et forsøk!