Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2067
Skal nå på mg3 kurs på mauken, og skal sove i lagstelt. Det er ikke øvelse, men fyringsvakt er det selvfølgelig, så primus er med, og lurer på om det er mulig å grille grillpølser med primusen? Med tanke på gassen osv.
Sitat av jimjim92 Vis innlegg
Skal nå på mg3 kurs på mauken, og skal sove i lagstelt. Det er ikke øvelse, men fyringsvakt er det selvfølgelig, så primus er med, og lurer på om det er mulig å grille grillpølser med primusen? Med tanke på gassen osv.
Vis hele sitatet...
Funker gull det. Brenner primusen rent er ikke "gassen" noe å bekymre seg for... Alltid hendig med ei lita steikepanne dog. Så slipper du peset med å vaske bort pølsefettet fra primusen etterpå.
Hvis det er den multifuel-primusen militæret bruker, så går jo den på en blanding av diesel og parafin, så jeg vil tro pølsene vil smake...diesel og parafin. Ville brukt en stekepanne var jeg deg. Eller kjele med vann, og wienerpølser.
Takk for svar! Grillpølser er kjøpt inn, men ikke stekepanne. Det får gjøres til neste gang
Sitat av jimjim92 Vis innlegg
Skal nå på mg3 kurs på mauken, og skal sove i lagstelt. Det er ikke øvelse, men fyringsvakt er det selvfølgelig, så primus er med, og lurer på om det er mulig å grille grillpølser med primusen? Med tanke på gassen osv.
Vis hele sitatet...
Lagstelt uten multifuel? Dårlig stemning!
Foreslår bruk av stekepanne/aliminiumsfolie rundt pølsa.
Sitat av jimjim92 Vis innlegg
Takk for svar! Grillpølser er kjøpt inn, men ikke stekepanne. Det får gjøres til neste gang
Vis hele sitatet...
stekepanne / kjele er et must over primus ellers tar det jo 5 min å lage ett lite bål å brenne pølser over
Bruk lokket på kokekaret.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Er dette seriøst?
Trenger du hjelp for å steke pølse?