Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 175416
Finnes det en plugin til Bukkit så vanlige-ikkeOP'er kan ta TPA? (Helst BARE tpa, ikke noe andre commands)
Mange forskjellige permission plugins. Anbefaler bPermissions.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Mange forskjellige permission plugins. Anbefaler bPermissions.
Vis hele sitatet...
Ahh.. Orkeer ikke slikt :P

Tenker på en enkel plugin som lar ALLE tp.
Siden du er så lat så anbefaler jeg å bruke Canarymod framfor Bukkit. Det er basert på hMod.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Siden du er så lat så anbefaler jeg å bruke Canarymod framfor Bukkit. Det er basert på hMod.
Vis hele sitatet...
Server-hosten jeg bruker støtter kun vanilla og bukkit
Er på mobil så får ikke testet, men en liste kan du få.
http://plugins.bukkit.org/#ti=&ta=TP...bm=false&pno=0
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tre sekunder på dev.bukkit.org hadde gitt deg; http://dev.bukkit.org/server-mods/teleconfirmlite/
bjørnen fra mars
Bjørnen's Avatar
12 6
Jeg har begynt å spille minecraft og synes det er veldig gøy, men jeg spiller alene.
jeg ser at man kan spille online, men jeg lurer på hvordan man joiner en server og hvordan man kan forhindre at andre knuser bygningene dine mens du er borte.

er det mulig å leie en tomt/eiendom på en server? jeg vil ikke leie en server, for da blir jeg alene der og, jeg vil bare leie en liten tomt hvor jeg kan bygge mine ting samtidig som jeg kan reise rundt og titte og hilse på andre.

er det mulig? og det må være sånn "creative modus", hvor man får unlimit supply.
Sitat av Bjørnen Vis innlegg
Jeg har begynt å spille minecraft og synes det er veldig gøy, men jeg spiller alene.
jeg ser at man kan spille online, men jeg lurer på hvordan man joiner en server og hvordan man kan forhindre at andre knuser bygningene dine mens du er borte.

er det mulig å leie en tomt/eiendom på en server? jeg vil ikke leie en server, for da blir jeg alene der og, jeg vil bare leie en liten tomt hvor jeg kan bygge mine ting samtidig som jeg kan reise rundt og titte og hilse på andre.

er det mulig? og det må være sånn "creative modus", hvor man får unlimit supply.
Vis hele sitatet...
Jepp, fullt mulig Har dog ikke funnet mange creative servers. Finn en IP på en Minecraft server list: feks minestatus.net. Du må også ha kjøpt en kopi av Minecraft. Tomter er ofte gratis på servere, og admins gjør tomten bare din. Ingen andre kan knuse blocks Som nevnt istad, finnes ikke mange creative servers. Legit er det de fleste foretrekker så det det er mest av.
For å kunne komme inn på en server må du finne en IP. Du trykker multiplayer deretter direct connect (eller legg til server IPen til en lagret liste, for at serveren er lett tilgjenlig senere en gang). Da kan du titte på andres byggverk, og spørre om å få rettigheter til en tomt e.l

Lykke til videre i Minecraft !
Sist endret av Oatre; 1. april 2012 kl. 00:13.
Vet ikkje om det var "gammelt" nytt, men sikkert nyttig for noen ihvertfall

02 ► Minecraft 1.2.4 - Dupliserings glitch
Har ett spørsmål her Minecraft-hoder: Har oppdatert til 1.2.4, og patchet om slik at jeg kan fortsette å bruke den samme texturepacken, alt funker strålende bortsett fra en ting; "Planker" er usynlig. Trapper og "halfsteps" fungerer (og ALT annet), men planker er bare usynlig. Noen tips?
Sitat av MariusM Vis innlegg
Har ett spørsmål her Minecraft-hoder: Har oppdatert til 1.2.4, og patchet om slik at jeg kan fortsette å bruke den samme texturepacken, alt funker strålende bortsett fra en ting; "Planker" er usynlig. Trapper og "halfsteps" fungerer (og ALT annet), men planker er bare usynlig. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Du har en gammel versjon av teksturepakken, last ned den nye versjonen.
hvordan kan jeg få noen til og spawne på samme plass som meg? er en egen server via hamachi
Sitat av mrstupideboy Vis innlegg
hvordan kan jeg få noen til og spawne på samme plass som meg? er en egen server via hamachi
Vis hele sitatet...
Sett spawn point i MCedit
Hvis noen har lyst på vanilje-minecraft survival, har jeg en server som er 24/7!
Playercap på 15. though :P

Send meg en PM for ip med navn, så skal jeg whiteliste deg!
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Jeg og en ven skal sette opp en liten server for bare meg og han å spille på. Da fant jeg en guide som fortalte meg hva jeg må gjøre: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tu...ng_up_a_server

Men nå står jeg faktisk fast i cmd, der jeg skriver java -version men får error. Guiden forteler meg at jeg må finne en "variabel". Men skjønner ikke hva han mener ved dette. Jeg vil bare plukke upp en server fort i gjort og få en adresse, men dette blir for vanskelig for mitt tryne å forstå. Noen som har lyst til å hjelpe meg?

Jeg står fast på dette: (steget som er "bold".


After you have installed the latest version of Java try again with java -version.
If you get an error at this point, try the following to add Java to your system path.
Right click Computer.
Click properties.
Click "Advanced system settings".
Click "Environment Variables".
Under system variables, find the Path variable.
Click edit, and append to the end of the value: ;"cProgram Files\Java\jre6\bin". If you use 32-bit Java on a 64-bit OS use: ;"cProgram Files (x86)\Java\jre6\bin"
Restart your computer.
Now re-open the command prompt and try again.


og lengre enn dette kommer jeg meg ikke. Er det noen som skjønner noe av dette, så hadde jeg satt stor pris på et dytt i rett retning!
Does not forgive
Buddapower's Avatar
mabe140: Får du ikke kjørt minecraft_server.jar?
nFF Kjerringa
mabe140's Avatar
Sitat av Buddapower Vis innlegg
mabe140: Får du ikke kjørt minecraft_server.jar?
Vis hele sitatet...
jo, det gjør jeg, men den starter ikke en server,
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lol, dette er jo den MelonFarm patenten jeg har på din server..
Sitat av mabe140 Vis innlegg
Jeg og en ven skal sette opp en liten server for bare meg og han å spille på. Da fant jeg en guide som fortalte meg hva jeg må gjøre: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tu...ng_up_a_server

Men nå står jeg faktisk fast i cmd, der jeg skriver java -version men får error. Guiden forteler meg at jeg må finne en "variabel". Men skjønner ikke hva han mener ved dette. Jeg vil bare plukke upp en server fort i gjort og få en adresse, men dette blir for vanskelig for mitt tryne å forstå. Noen som har lyst til å hjelpe meg?

Jeg står fast på dette: (steget som er "bold".


After you have installed the latest version of Java try again with java -version.
If you get an error at this point, try the following to add Java to your system path.
Right click Computer.
Click properties.
Click "Advanced system settings".
Click "Environment Variables".
Under system variables, find the Path variable.
Click edit, and append to the end of the value: ;"cProgram Files\Java\jre6\bin". If you use 32-bit Java on a 64-bit OS use: ;"cProgram Files (x86)\Java\jre6\bin"
Restart your computer.
Now re-open the command prompt and try again.


og lengre enn dette kommer jeg meg ikke. Er det noen som skjønner noe av dette, så hadde jeg satt stor pris på et dytt i rett retning!
Vis hele sitatet...
Last ned Minecraft_server.jar, putt den i en mappe sammen med denne filen.
http://www.mediafire.com/?juvkiad1iao3bqf

Åpne start.bat fila for å starte serveren.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Lol, dette er jo den MelonFarm patenten jeg har på din server..
Vis hele sitatet...
Hvilken server?
hei, jeg skal lage en server og lurer på om noen vet hvor jeg kan skaffe auto updater for serveren? finner ikke på plugins.bukkit
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Tenker du for å oppdatere bukkit eller plugins?
Noen som kan hjelpe meg å sette opp server på Mac? Jeg får ikke til ...
hei, jeg lurer på om hvor jeg kan finne auto updater for bukkit server, og at du kan gjøre deg til et dyr, begynte med dis eller noe?
Sitat av aoe3123456789 Vis innlegg
hei, jeg lurer på om hvor jeg kan finne auto updater for bukkit server, og at du kan gjøre deg til et dyr, begynte med dis eller noe?
Vis hele sitatet...


Mob disguise
Sist endret av KjemikalieX; 25. april 2012 kl. 18:31.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av aoe3123456789 Vis innlegg
hei, jeg lurer på om hvor jeg kan finne auto updater for bukkit server, og at du kan gjøre deg til et dyr, begynte med dis eller noe?
Vis hele sitatet...
Tenker du på å oppdatere bukkit eller plugins?
Og auto-oppdatere bukkit uten å ha kontroll på hvilke pluginsversioner du kjører kan ende ganske stygt.
hei, jeg lurer på om noen veit noe om jail 2 pluginen.
problemmet er at hvis man rømmer kommer ikke hundene etter?
noen som veit hvordan jeg kan fikse dette?
TheClu3lessGamer
2 0
Hva er den beste pc'n til å spille MineCraft på?
Sitat av 413371hy Vis innlegg
Hva er den beste pc'n til å spille MineCraft på?
Vis hele sitatet...
Den du bygger selv med 690 i SLI, SSD boot drive(S) i RAID-0 og 990x CPU, med custom vannavkjøling såklart! (Du må også ha 64 GB med RAM og ha Minecraft på en RAM-Disk.)

Burde klare Minecraft på normal rendering distance...
Sist endret av Fekillix; 2. mai 2012 kl. 18:11.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Den du bygger selv med 690 i SLI, SSD boot drive(S) i RAID-0 og 990x CPU, med custom vannavkjøling såklart! (Du må også ha 64 GB med RAM og ha Minecraft på en RAM-Disk.)

Burde klare Minecraft på normal rendering distance...
Vis hele sitatet...
Trololololol.
TheClu3lessGamer
2 0
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Den du bygger selv med 690 i SLI, SSD boot drive(S) i RAID-0 og 990x CPU, med custom vannavkjøling såklart! (Du må også ha 64 GB med RAM og ha Minecraft på en RAM-Disk.)

Burde klare Minecraft på normal rendering distance...
Vis hele sitatet...
Hva med en som ikke kan mye om pcr?
Hvilken er best? (pc)
Sitat av 413371hy Vis innlegg
Hva med en som ikke kan mye om pcr?
Hvilken er best? (pc)
Vis hele sitatet...
Hvor mye vil du bruke? Laptop/Stasjonær? Lage tråd i "kjøp av maskinvare"?
Sitat av 413371hy Vis innlegg
Hva med en som ikke kan mye om pcr?
Hvilken er best? (pc)
Vis hele sitatet...
jeg kan sette opp en stasjonær til 150k, send en pm. eller så kan du poste i kjøp av hardware med litt spesifikke krav og få noe som passer deg
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av 413371hy Vis innlegg
Hva er den beste pc'n til å spille MineCraft på?
Vis hele sitatet...
Her har du noe som bør dra det hvertfall over 50 FPS med render distance på far

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...F-490A04D2AC94

Hvis vi heller skal bli seriøse, så oppretter du en tråd på Hardware delen, så skal vi nok gi deg noe god support!
Sist endret av CHillZoNE; 6. mai 2012 kl. 16:38.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
AWESOMENESS <3
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
AWESOMENESS <3
Vis hele sitatet...
Hehehe, bra du likte det
En kompis av meg driver å setter opp en server for oss nå, og jeg bare lurte på om det funker å bruke de mods'a jeg bruker til vanlig på den nye multiplayer serveren?
Nei, det gjør de ikke. For at klient-mods skal fungere i multiplayer så må serveren ha moden installert. Det er desverre ikke så mange mods som funker på multiplayer.
Den er god, takk for svar!

Ett spørsmål til: Han har fått til serveren og kommer inn, men jeg kommer ikke inn. Må jeg gjøre noe?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Står denne serveren hos kompisen din? Da må han isåfall åpne porter i routeren sin.