Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 641
Hei

Jeg må bytte hardisk på min acer 5745G laptop etter at harddisken klikket og det kommer kun opp svart skjerm med en bindestrek opp i venstre hjørne på skjermen og ingenting skjer.

Har prøvd forskjellige metoder på å fikse dette men den er nok død.

Jeg vill også ha ut datan fra den gammel hardisken, vill denne her fungere fint for dette https://www.komplett...-station/765989 ?

Når det gjelder ny hardisk er jeg litt usikker på strl ( mm ) på hardisken, om hva som vill passe og eventuelt hva som er best . Derfor lurer jeg på om dere kan komme med noen annbeffaling ? Type hardisk som satt i var en WD 640gb scorpio blu ( WD6400bevt)

Har også spørsmål ang ram til denne maskinen, hvordan type ram kan jeg sette inn og hva er best ?

Takk for svar
Sist endret av akira87; 20. mars 2014 kl. 23:30.
hmm... jeg ser ikke hva du skrev her men ok.

den blinkende starten har med oedalgt bootsector og eller oppstartsfiler. Det kan ogsaa vaaere av og til at den mobile grafiske enheten som er sveiset (integrert) paa hovedkortet er gaatt.. da hjelper ikke metoden nedentil men da trenger du heller ikke kjoepe disk, osv.

Betyr ikke i det hele tatt at disken er noedvendigvis oedalagt.

Men for all del, hvis du vil, kan du kjeope nye deler.


Hvis du har anledning, ville jeg proevd aa lastet ned en linux cd, (hvis du ikke kjenner til linux, anbefaler jeg linux mint, 64 bit hvis prosessoren er 64 bit, og brenne den paa cd/usb.

Starter den, kan du da, klikke deg inn pa dataen for a se hva du kan kopiere over til en annen disk, og/eller lese disken i det hele tatt. hvis ja, kan du jo proeve a installere mint, for sa forsavidt slippe a bruke windows noengang igjen.

Angaaende disken, kan du kjoepe enhver 2.5 tommer intern som er sata 2! dvs. enten ssd, eller mekanisk.

ps. linken din virker ikke.
Sist endret av trollgurl; 21. mars 2014 kl. 01:37.
Trådstarter
2 0
Hei

Tror dere jeg må bytte hardisk på min acer 5745G laptop etter det kommer kun opp svart skjerm med en bindestrek opp i venstre hjørne på skjermen og ingenting skjer når jeg skal starte den opp ?

Har prøvd forskjellige metoder på å fikse probleme , men er fortsatt det samme.

Hvis hardisken er øddelag , vill jeg også ha ut datan fra den gammel hardisken, vill denne her fungere fint for dette, hvis det går ? https://www.komplett.no/icy-box-ib-1...station/765989 ?

Hvis jeg må bytte til ny hardisk er jeg litt usikker på strl ( mm ) på hardisken, om hva som vill passe i maskinen og eventuelt hva som er best. ? . Derfor lurer jeg på om dere kan komme med noen annbeffaling ?

Type hardisk som satt i var en WD 640gb scorpio blu ( WD6400bevt)

Har også spørsmål ang ram til denne maskinen, hvordan type ram kan jeg sette inn og hva er best ?

Takk for svar