Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2222
Hei
Pcn min har fusket en del i det siste, det som skjer er at pcn låser seg, skjermen fryser og eneste som fungerer er å slå av dataen. Dette skjer ved windows updaten, ved å trykke på start og søk i programmer og filer og det skjer alt fra 2 min til 2 timer etter oppstart.

Det hele startet da en windows update hang seg og jeg merket ikke dette før en stund senere. Har prøvd å resette pcn til en tidligere dato, men dette funket halveis, finner ikke en update lagret som er eldre enn da problemet startet.

Hp pc som kun er et år. windows 7.
Noen som vet hva som er galt eller hva som kan fungere mot dette? Eller om det kun er å hive seg på kjøptsfronten?
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Sitat av Løk Vis innlegg
Hei
Pcn min har fusket en del i det siste, det som skjer er at pcn låser seg, skjermen fryser og eneste som fungerer er å slå av dataen. Dette skjer ved windows updaten, ved å trykke på start og søk i programmer og filer og det skjer alt fra 2 min til 2 timer etter oppstart.

Det hele startet da en windows update hang seg og jeg merket ikke dette før en stund senere. Har prøvd å resette pcn til en tidligere dato, men dette funket halveis, finner ikke en update lagret som er eldre enn da problemet startet.

Hp pc som kun er et år. windows 7.
Noen som vet hva som er galt eller hva som kan fungere mot dette? Eller om det kun er å hive seg på kjøptsfronten?
Vis hele sitatet...
Formater pcen og installer windows på nytt
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Pleier du å anbefale andre at de skal kappe av seg armen om de har vondt i en finger?

Sjekk etter virus, malvare og slike ting. Ta en opprydding med CCleaner, og siden du har laptop, kan du mest sannsnylig resette windows. Husk å ta backup. Dette er en reinstallering, og ikke en formatering.

Fungere ikke det, da kan du wipe hele disken din, og formatere.
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Pleier du å anbefale andre at de skal kappe av seg armen om de har vondt i en finger?

Sjekk etter virus, malvare og slike ting. Ta en opprydding med CCleaner, og siden du har laptop, kan du mest sannsnylig resette windows. Husk å ta backup. Dette er en reinstallering, og ikke en formatering.

Fungere ikke det, da kan du wipe hele disken din, og formatere.
Vis hele sitatet...
Som regel er det lettere å kappe av seg armen enn å dra til legen for å bli henvist til sykehus hvor de konkluderer med avkapping av armen.

Like greit å få en fresh install av OS. Han har hatt den i et år nå, mye dritt som kan ha kommet.
Løk's Avatar
Trådstarter
Takk for svar. Har gått over med ccleaner og ryddet opp og søkt etter feil, ink virus søk. Ser ikke ut til å være noe urovekkende der. Har og prøvd reinstalere windows fra dos, men går kun å tilbakestille pcn.
Formatere, da høyreklikker dere på c disk og formater?
Sjekke om hdden din har Skadede sektorer?
Bare for og skjekke det.
Sitat av Løk Vis innlegg
Takk for svar. Har gått over med ccleaner og ryddet opp og søkt etter feil, ink virus søk. Ser ikke ut til å være noe urovekkende der. Har og prøvd reinstalere windows fra dos, men går kun å tilbakestille pcn.
Formatere, da høyreklikker dere på c disk og formater?
Vis hele sitatet...
Nei, da putter du inn DVD-plata med Windows, og formaterer via den.

Edit: Du starter da maskinen opp på nytt med Windowsplata i. (Pass på at du har valgt at CD-rommen skal starte først i BIOS.)
Sist endret av Fuzzybossen; 22. mai 2012 kl. 00:52.
Du kan bruke feks : ultimate boot, eller så fins det programvare fra produsenten av din hardisk.
Happy Birthday
clarionify's Avatar
Sitat av Løk Vis innlegg
Takk for svar. Har gått over med ccleaner og ryddet opp og søkt etter feil, ink virus søk. Ser ikke ut til å være noe urovekkende der. Har og prøvd reinstalere windows fra dos, men går kun å tilbakestille pcn.
Formatere, da høyreklikker dere på c disk og formater?
Vis hele sitatet...
Enkleste måten er å sette inn windowsplata og restart. Om maskinen ikke booter fra plata så mådu endre boot priority i BIOS.

En annen ting kan være om du har operativsystemet på en egen partisjon på hdd. Da skal det være nokk å trykke "angitte knapp" under oppstart. Det står en eller annen plass på skjermen under oppstart.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av clarionify Vis innlegg
Som regel er det lettere å kappe av seg armen enn å dra til legen for å bli henvist til sykehus hvor de konkluderer med avkapping av armen.

Like greit å få en fresh install av OS. Han har hatt den i et år nå, mye dritt som kan ha kommet.
Vis hele sitatet...
Formatere en gang i året? er du loco? har ikke formatert den ene pcn på over 1 år. Den fungerer knirkefritt enda. Og den bruker dama, og hun er ikke akkurat den som er mest ops på ting online.

SÅ jeg forstår ikke greia. Med en formatering fikser man det mest sannsynlig, men man finner aldri ut hva som var problemet. Ganske hensiktløst.
Løk's Avatar
Trådstarter
Takker for svar, skal prøve ut dette imorgen
Har ikke windows cd'n, men skal gjøre dobbeltforsøk på å reinstalere den