Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 842
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Mnjaa..

Jeg var på postkontoret i dag og henta et splitter nytt Lian-Li-kabinett av typen PC7-B. Etter å ha montert vidunderet i den nye kassa, og foretatt et par justeringer, funka alt som før. Men når stakkars afen skulle starte opp racer og ta seg et par runder på nurburgring, gikk alt til helvette.

Jeg hadde spilt i et par minutter, så slo pc'n seg av. Det rare med dette er at det ikke virker som en "hard" shutdown, men at den rebooter. Det som også er snodig, er at harddiskene spinner opp først etter at POST-skjermen har gjort seg ferdig.

Først tenkte jeg at det må være strømforskyningen, siden jeg har hatt dette problemet før, spesiellt under TG i år. Så jeg byttet min 340Watts Chieftec til en 450Watts Q-Tec og bootet opp.

Normal surfing og generell knoting går helt fint, men når jeg skal starte opp et spill eller noe annet som trekker mye krefter, rebooter den.

Så, noen som har en løsning? Kan det være mulighet for kortslutning, evt. at diskene blir for varme?
min gjorde også det engang.. da var det rett og slett at harddisken ikke hadde nok strøm! dro ut et par ekstra monterte vifter og vips alt funka som det skulle
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Trådstarter
Så du tror den ikke klarer å levere nok strøm på 12V railen? Hadde du og det problemet med at diskene ikke "kom tilbake" før etter POST-skjermen?
Vet ikke om det er relevant, men XP vil automatisk reboote istedet for å vise blåskjerm som i 98/ME osv. Dette går an å slå av for å få sett feilmeldingen, men husker ikke helt hvor du gjør det.. Skal se om jeg kan finne det ut.
vanquish: er det ikke bare vist du får blåskjerm under oppstart ?
Mulig.. Bare husker en venn av meg hadde et liknende problem. Er på skolen. Skal sjekke med han når jeg slutter.
Prøv properties på my computer --> advanced --> startup and recovery Settings --> Slå av Automatically Restart.

Det har løst problemet i 99% av tilfellene her.
jeg har også opplevd det hvis pc'en har fått forlite strøm.
Skjer meg avogtil når jeg overklokker for mye, men gjør du ikke det er jeg heller usikker
Du kan gjøre som XeQtR sier, slå av automatisk reboot, så får du muligens en blåskjerm med en klage om en dll som har pult seg ellerno..
Ellers kan du jo prøve å nappe ut alt annet enn hk og systemdisk, og se om det samme skjer da..
Problemet oppstår jo ikke i Windows, det skjer i et spill. Litt trøbblete å få spilt med bare hk og systemdisk?
Opprinnelig postet av Vanquish
Problemet oppstår jo ikke i Windows, det skjer i et spill. Litt trøbblete å få spilt med bare hk og systemdisk?
Vis hele sitatet...
Hva skal man med cd\dvdspillere, x antall harddisker, tv-kort, nettverkskort, cature-kort, scsi-kort, ørten vifter og diskettstasjon når man skal spille?
Om du ikke skjønte det, napp ut alt inni maskina som trekker strøm som du ikke må ha for å bruke den.
Kjører du Intel basert? (eller nyere AMD basert)
Har du isåfall festa 12V dedicated kabelen?

Kan også prøve å ta å kortslutte biosen og sette opp på nytt
▼ ... over en uke senere ... ▼
ha ha... hadde samme problem i et halvt år ! huff.. ser ut som du det har oppstått en konflikt mellom vituale komponenter.

det jeg gjorde var å bytte hk.. men det kan være så mangt.. begyn fra scratch
WTF er en vitual komponent?