Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1420
Hei!
Jeg er vel det man kan kalle en nybegynner i forhold til longboarding. Jeg har kjørt en del, og har blitt vandt med å kjøre vanlig - altså med venstrefoten forran. Men her om dagen gjorde jeg alt det man egentlig burde teste før man begynner, altså det å sjekke hvilket bein man egentlig burde bruke. Har da funnet ut at jeg, i følge de, burde være en goofy. Det jeg da lurer på er om jeg skal bytte og gjøre om vanen min, eller om jeg bare skal fortsette. Er det noen fordeler ved å bytte?

Kan kanskje nevne at jeg har elendig balanse, og har skadet meg ganske fint i noen nedoverbakker allerede.
Sist endret av Ingmi; 15. juni 2015 kl. 19:37.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg var ikke klar over at det var en sjekkliste for å finne ut hvordan man skulle stå, jeg har skatet av og på siden ungdomsskolen og bare sto den veien jeg syntes var komfortabel.

Siden du bare kjører på longboard har dette egentlig mindre å si i forhold til street skating der man må gjøre mer avanserte ting med føttene. Kjør den veien du føler deg komfortabel med!

Alle har litt elendig balanse i starten, man må bli komfortabel med transportmåten først, jo mer du kjører på brettet jo mer selvsikker blir du.
Ville stått goofy primært om det er det hjernen din er. Nå triller du switch, det gjør alt mye vanskeligere. Siden du har skata en del med feil bein først kan du fortsette å øve på det og ha det som et superknep å trekke frem av og til
Trådstarter
16 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg var ikke klar over at det var en sjekkliste for å finne ut hvordan man skulle stå, jeg har skatet av og på siden ungdomsskolen og bare sto den veien jeg syntes var komfortabel.
Vis hele sitatet...
Det er bare ting jeg har funnet på nettet, slike ting som å bli dyttet av noen bakfra og sjekke hvilken fot du tar deg for med

Sitat av lyspære Vis innlegg
Ville stått goofy primært om det er det hjernen din er. Nå triller du switch, det gjør alt mye vanskeligere. Siden du har skata en del med feil bein først kan du fortsette å øve på det og ha det som et superknep å trekke frem av og til
Vis hele sitatet...
Takk! Da skal jeg øve mer på å stå goofy
Sist endret av Ingmi; 15. juni 2015 kl. 22:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som Dodecha sa, så må du nesten bare kjøre den veien du føler deg mest komfortabel/stabil. Jeg klarer ikke kjøre goofy, føles helt feil for meg. Har selv sett på de greiene du prater om, og det varierer veldig egentlig, noen av de mener at jeg ville kjørt goofy.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ah, kom over de greiene der, jeg vet jeg bruker høyre til å sparke en ball, samt ta første steget i trappene.
Jeg fikk kommentarer jeg og, da jeg ganske lenge dyttet i meg fart "mongo-style" (dvs med fremfre fot, noe som gjorde at jeg måtte stille meg litt rart om), jeg tvang meg selv til å være komfortabel med å dytte fart med bakfoten etterhvert og bruker det nå hele tiden.
Selv foretrekker jeg regular når det er street, og goofy på cruise/longboard - alt ettersom. Som Dodecha har nevnt tidligere; det har lite å si hvilken vei du står på et longboard, ettersom du ikke skal "hardflippe" deg nedover gatene med brettet. Finn balansen, og vær sikker på at du klarer å svinge begge veier i stancen du bestemmer deg for. Utenom det kan det være greit at du tenker på å sparke med bakfoten - det er mye mer praktisk, og "mongo-pushing" ser rett og slett litt mongo ut... Derav navnet. Veldig mange begynner med å sparke med den forreste foten, så jo tidligere du tenker på dette, jo lettere er det å vende seg til det "riktige". Nå skjønner jeg at du har skatet en del før, så dette finner du ut av. For min del er det no way back, jeg har blitt en mongo når det kommer til skating. Lykke til da.