Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5460
Har vært på en del fester så langt i mitt liv, og har sett en del fulle folk. Og etterhvert så begynner man jo å se mønstrer og oppførseler til fulle folk som kan betraktes som noe merkelig.. F.eks. ser jeg ofte enkelte dudes som går inn på kott/bad o.l. og begynner å skrike for seg selv uten grunn. Eller enkelte folk som på hver fest er NØDT å sloss..

Det er disse folkene jeg ikke helt forstår. Jeg begynner å undre på om disse individene er mentalt forstyrret, eller har et eller annet psykisk problem. Dette skjer så ofte, at jeg greier ikke helt å se om de bare vil ha oppmerksomhet eller faktisk har et problem. Ikke helt normalt i mine øyne at en mann i begynnelsen av tjue-årene begynner å skrike som et lite spedbarn..

Alkohol kan få folk til å gjøre mye rart med folk, det er jeg klar over. Blir selv litt innpåsliten i fylla.. Og har vært seriøst wasted flere gang, men det er ingenting som får meg til å "snappe" helt å gå amokk på personer eller gå å ha en gråte-session for meg selv uten grunn..

Noen her som faktisk vet noe om hva som skjer i hodene til sånne typer? Hadde vært kult om det faktisk finnes noe facts og forskning på slikt. Gjetter på at de fleste har sett sånne på fylla.
Sist endret av Amir-Alexander; 19. desember 2010 kl. 11:48.
Det er vel slik at følelser blir forsterket når du er full, altså sinne (slossing) eller sorg (gråting). Har også lagt merke til det samme på noen fester, og har noen folk her i byen som ALLTID kommer på fest kun for å slåss. Men men alle må vel ha en hobby
Sitat av Amir-Alex
F.eks. ser jeg ofte enkelte dudes som går inn på kott/bad o.l. og begynner å skrike
Vis hele sitatet...
Hvordan fester er det du er på a? Hahahaha
Jeg tror at dette er litt mer komplisert enn man først skulle anta.

Eksempelvis kan serier med uønskede hendelser fra før festen begynte, ligge å gnage i underbevisstheten og enkelte episoder og karakterer kan utløse et raseriutbrudd eller krangel veldig lett dersom flere av festdeltakerne har en "fortid" sammen.
Veldig mange av disse episodene har noe med kvinnfolk å gjøre dersom det er to menn som sloss/krangler.

Personlig så kan jeg ikke si at jeg bryr meg spesielt mye dersom noen klikker på fest fordi jeg har sett ekstremt mange slike tilfeller der inventaret har blitt knust, flasker har blitt kastet så hardt i veggene at de har stått fast, det har vært blod over både vegger og gulv osv., men enkelte ting biter man seg merke i uansett!

Det mest spesielle jeg har sett er en som klikket _fullstendig_ etter at vi satt på litt klassisk musikk bare for gøy.
Scenen som utspant seg på den festen i etterkant var som tatt rett ut av et galehus!
Jeg jobbet tre år som dørvakt, og det er ingen tvil om at du møter mye merkelig i den jobben. Jeg har eksempelvis geleidet ut flere som deretter har brutt ut i gråt, gjerne hvis de har blitt kastet ut for å lage bråk inne. Folk som gjør det de må gjøre der de sitter har også forekommet, dog heldigvis på mine fridager. Hva som foregår i hodene deres evner jeg ikke å forstå.
Jeg skal innrømme at jeg skifter helt personlighet når jeg drikker meg full. Nå, sist helg så klarte jeg å kysse en annen jente fem meter i fra kjæresten min. Jeg husker det ikke, og ble sjokkert og helt i fra meg når jeg fikk vite det, for dette er noe jeg absolutt ikke kunne komt til å gjøre i edru tilstand. Så alkohol er et skummelt rusmiddel, derfor drikker jeg svært sjeldent.
Jeg har vandre på jordens overflate i mange år nå. Og har funnet ut at brenevin + meg = dårlig kombi. Det samme gjelder fruen også. Før vi oppdaget at jeg + fruen + brennevin = mayhem. Så kranglet vi såpass mye i fylla at folk ville tilslutt ikke drikke med oss. Etter vi gik over til øl, så har det også blitt slutt på krangelingen i fylla.

Det er mange som olle nær drikke brennevin, brennevin gjør at mange oppføre seg som noen idioter.
Folk gjør ganske mye sykt i fylla, og jeg har opplevd mye på forskjellige fester opp gjennom årene.

Morsomste jeg har vært med på var da vi skulle ta med en fyr til en annen fest som var ganske langt unna. Vi fant ut at vi skulle gå, men vi ble jo nødt til å bære han fordi han var så drita at det eneste han hadde sagt hele kvelden var "Rastafari maaaan".

Etter å ha gått ca. 1km begynte han å skrike etter alle bilene som kom, bare fordi de ikke var taxier. Hver gang vi så en bil måtte vi si at det var en taxi, hvis ikke sparket han etter dem. Så kom vi til en gate hvor det sto parkert mange biler langs veien, og vi holdt han fast så godt vi kunne og sa at det var taxier.

Plutselig begynner han å skrike og sier: "DET DER ER DA VEL FAEN IKKE TAXI, DET ER VOLKSWAGEN FOR FAEN! TAXIER KJØRER IKKE VOLKSWAGEN". Vi klarte å roe han ned ved å si at det var en siviltaxi, og at de kunne kjøre hva slags biler de ville. Han roet seg ned, og begynte å snakke om kebab. Da han begynte å sparke etter biler igjen fortalte vi han at han ikke fikk kebab hvis han sparket etter biler, for dette var kebabloven. Utrolig nok roet han seg ned, og ble fornøyd da han endenlig fikk kebaben sin.

Samme kvelden møtte vi selvfølgelig en av de kjeie typene som endte opp med å slå ned meg og en fyr som kom rett fra legevakten (etter slosskamp) med brukket nese og finger osv. og jagde en annen gjennom byen helt til politiet kom.
Uten tvil den sykeste kvelden jeg har hatt. Og den festen vi skulle gå til kom vi aldri til heller, haha.
Alkohol gjør mye rart med folk!
Sett folk jage en ut av vinduet i 2. etasje, folk som blir spydige og fæle.
Meg selv derimot! Klarer bare ikke styre kroppen på rødvinsfylla
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
En herfra slo ned Lars Tangen på en fest, credz.
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
En herfra slo ned Lars Tangen på en fest, credz.
Vis hele sitatet...
Wth? Vold er ikke kult, selv ikke i Molde.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sitat av luni Vis innlegg
Wth? Vold er ikke kult, selv ikke i Molde.
Vis hele sitatet...
Skal ikke nekte på det.
vold er nødvendig med enkelte individer. få bryr seg om det er kult. (:
Har også lenge vært fascinert av dette. Tror faktisk jeg lagde en topic om det selv for lenge siden.

Det som fascinerer meg mest er folk som er super rolige individer til vanlig, men som klikker helt når de er berusa. Er det en indre tilstand som slipper ut? Så har man jo de som oppnår blackout-fylla nesten hver helg og ikke husker _noen_ ting. Dette er også utrolig fascinerende at folk får til.

Personlig blir jeg bare litt mer pratsom, men er akuratt den samme personen som jeg er i edru tilstand uansett om jeg konsumerer meg så full at jeg sovner.
Det som er svært morsomt er impulshandlinger. I russetiden fant jeg og en annen ut av vi absolutt skulle 'låne' med oss et busstoppskilt. Vi gravde og rev opp dette, og bar det med oss gjennom hele Hamar. Når vi kom frem til dit vi skulle, eller dit vi trodde vi skulle, husket vi ikke hvorfor vi tok med oss skiltet. Vi plantet det i hagen til det første huset vi så, og innså deretter at vi var på feil side av byen.
De som det klikket for når de er fulle har nok noen personelige issues, som de ikke deler med seg, som gjør at det blir rart å se på for deg som ikke kjenner dem slik.
Slike issues blir forsterket ganske heftig dess fullere og sentimental en blir.
Da er det gråt eller raseri som oftest er utfallet.

Dette huske jeg selv, da jeg ikke hadde jobb eller noe livsgnist i all motgangen og usikkerheten, noe som endte i raserianfall.
Nå som jeg er på et stabilt spor i livet har jeg ikke negative tanker når jeg er ute.

En annen grunn er nok at de også kan ha ført i seg andre stoffer enn alkohol.
Selv blir jeg bare veldig pratsom i fylla, noe som kan ha noe med at jeg egentlig er veldig stille til vanlig. Men det kan bli stygt når jeg møter folk som rett og slett på en skala en til ti skårer uintelligent. Hver gang det skjer kjenner jeg at sinnet koker og hvis de sier noe dumt oppfører jeg meg enda dummere, mer arrogant og jævlig enn de fleste. Har nesten fått meg et par smekk på grunn av dette, til og med fra en kompis som jeg tolerer ganske greit i edru tilstand. Dog han er relativt dum i edru tilstand også.

Og jeg har en kompis som jeg har måtte holdt fast fra å løpe på 2 meter høye vakter, og mang en gang har måtte legge i bakken for å roe han ned. Alt dette hver eneste gang han drikker sprit. Så har sluttet å drikke med han hvis jeg vet at han har kjøpt inn sprit.

Kjipt nok så er det utrolig få som tåler sprit.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Kjipt nok så er det utrolig få som tåler sprit.
Vis hele sitatet...
Det har nok ikke noe med å ikke tåle, men det å beherske inntaket.
Sitat av prenix Vis innlegg
Det har nok ikke noe med å ikke tåle, men det å beherske inntaket.
Vis hele sitatet...
En delt sannhet. Noen tåler mye mindre enn andre, folk som drikker mangfoldige liter med øl og vin, klarer seg helt fint.

Tar de 2 drinker med passe sprit forhold derimot, får de rullegardin med en gang.

Det er noe der jeg ikke klarer å forstå.


Er det noe annet en "det sanne jeg" som slipper ut da? Kan også se på det som deg selv uten grenser.
Sist endret av Matthiesen; 20. desember 2010 kl. 11:25.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Er det noe annet en "det sanne jeg" som slipper ut da? Kan også se på det som deg selv uten grenser.
Vis hele sitatet...
Den delen av deg som står for beherskelse og hemninger er da like fullt en del av din personlighet og det som utgjør 'deg' som spontane korttenkte utbrudd og handlinger..
Sitat av fetter Vis innlegg
Den delen av deg som står for beherskelse og hemninger er da like fullt en del av din personlighet og det som utgjør 'deg' som spontane korttenkte utbrudd og handlinger..
Vis hele sitatet...
Godt poeng, men på en annen måte er man også gjerne i situasjoner i livet hvor man ønsker å gjøre noe annet enn man faktisk har mulighet til. Så når man da kommer i en grei rus, så gir man seg selv "lov" til å gjøre det man aller helst vil, f.eks å legge an på jenter, slenge drit til han kompisen som man er irritert på osv.

I tillegg tenker jeg at det store flertallet av de på byen er mindre beruset, men tillater seg selv å "ta mer av" på grunn av settingen de er i. Skuespillet eller "å ta mer i" tror jeg er veldig veldig vanlig.
Jeg føler at denne lille artikkelen fra ITpro passer inn her:

Sitat av http://itpro.no/art/15124.html
Fyllas 5 stadier
Pluss en ekstra
Det er nå påvist hvilke stadier du går gjennom iløpet av en fyllekule.

Stadium 1 - Smart
Dette er når du plutselig blir en ekspert på alle emner i den vide verden. Plutselig kan du alt, og du vil gjerne fortelle det du kan til den som vil høre på. På dette stadiet har du alltid RETT. Og selvfølgelig; den du prater med tar FEIL. Dette er bakgrunnen for en interessant samtale når begge er SMARTE.

Stadium 2 - Kjekk
Dette er når du plutselig innser at du er den KJEKKESTE personen i hele baren, og at folk faktisk liker deg. Du kan gå bort til en helt tilfeldig, vel vitende om at du blir likt og at vedkommende virkelig vil snakke med deg. Husk at du fortsatt er SMART, så du kan snakke med denne personen om alt mellom himmel og jord.

Stadium 3 - Rik
Dette er når du plutselig blir den rikeste personen i verden. Du kan spandere drinker på hele baren. Du kan også vedde på dette stadiet, fordi du selvfølgelig fortsatt er SMART, og du vil selvfølgelig vinne alle veddemålene. Det har ikke noe å si hvor mye du vedder, for du er RIK. Du kan også spandere drinker på alle du vil, for du er den KJEKKESTE personen i verden.

Stadium 4 - Skuddsikker
Nå er du klar til å slåss med hvem som helst, hvor som helst, spesielt med de du har veddet med og diskutert med. Dette er fordi ingenting kan skade deg. På dette stadiet kan du også gå bort til partneren til den du liker og utfordre dem til kamp, både når det gjelder intelligens eller penger. Du har absolutt ingen frykt for å tape denne kampen, for du er SMART, RIK og langt KJEKKERE enn dem!

Stadium 5 - Usynlig
Nå kan du gjøre det du vil, for INGEN KAN SE DEG. Du kan danse på bordet bare for å imponere de menneskene du liker - resten kan jo ikke se deg. Du kan også gå rundt på gata og synge av full hals, for ingen kan verken se eller høre deg, og siden du fortsatt er SMART kan du ALLE ordene!

Vi må ikke glemme fyllas sjette stadium
Du vet at du er DUM fordi du gjorde mye dumt kvelden i forveien, du er FATTIG fordi du brukte opp alle pengene dine da du trodde du var rik, du er STYGG fordi øynene dine er like rød som en solnedgang om høsten, tennene dine er dekket av et teppe bestående av gammel tobakksrøyk, øynene er smalere enn kredittkortet du mistet i går, den flotte blåveisen du fikk i baren og skrubbsårene på knærne og på ryggen får deg til å føle at du er LAGET AV GLASS, du er ikke usynlig, men ØREDØVENDE TILSTEDE fordi tusen gærne tømmerhuggere har motorsagstevne i bakhodet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tippe flere av oss kjenner oss igjen fra flere av dem.
Sitat av Source Vis innlegg
Har også lenge vært fascinert av dette. Tror faktisk jeg lagde en topic om det selv for lenge siden.

Det som fascinerer meg mest er folk som er super rolige individer til vanlig, men som klikker helt når de er berusa. Er det en indre tilstand som slipper ut? Så har man jo de som oppnår blackout-fylla nesten hver helg og ikke husker _noen_ ting. Dette er også utrolig fascinerende at folk får til.

Personlig blir jeg bare litt mer pratsom, men er akuratt den samme personen som jeg er i edru tilstand uansett om jeg konsumerer meg så full at jeg sovner.
Vis hele sitatet...
Hahaha det er meg! Lurer på hvorfor dette skjer egentlig... 1 av 2 fyller ender med blackout for meg. Det har ingenting å si om jeg drikker sprit eller øl, det bare skjer. Hater egentlig at det hender så ofte, var spesielt ringt før i tiden da fylleangsten etter blackout-fylle var så intens at jeg nesten ikke turte gå ut før tirsdagen uka etter Men nå er jeg omtrent blitt immun mot fylleangst, så noe bra har da kommet ut av denne uvanen
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Godt poeng, men på en annen måte er man også gjerne i situasjoner i livet hvor man ønsker å gjøre noe annet enn man faktisk har mulighet til. Så når man da kommer i en grei rus, så gir man seg selv "lov" til å gjøre det man aller helst vil, f.eks å legge an på jenter, slenge drit til han kompisen som man er irritert på osv.
Vis hele sitatet...
Jo, det er sant at man kan bruke alkohol som et verktøy for å lette på nerver, dempe hemninger osv, men jeg vil ikke si at personen du da blir, og ønsker å være, representerer deg som person i noen større grad enn når du edru. Heller tvert imot.

Sitat av Matthiesen Vis innlegg
I tillegg tenker jeg at det store flertallet av de på byen er mindre beruset, men tillater seg selv å "ta mer av" på grunn av settingen de er i. Skuespillet eller "å ta mer i" tror jeg er veldig veldig vanlig
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke kalt det skuespill.. Det er jo et velkjent fenomen at sinnsstemning og humør smitter i store samlinger. Det er en grunn til at enkelte som ikke vanligvis er komfortable med å danse finner plutselig får evnen og lysten i store forsamlinger som f.eks konserter, rave osv..
Sist endret av fetter; 20. desember 2010 kl. 14:29.
Kjenner meg igjen på stadium 1-5, ikke 6 :P