Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1410
La oss si at et par nylig hadde slått opp. Dem hadde vært sammen i ca 6 måneder og dette skjedde 8 dager etter de hadde slått opp.
Og vedkommene visste at kompisen fortsatt hadde følelser for dama.
Jenta i dette forholdet bestemmer seg for å overnatte hos bestekompisen til karen hun nylig hadde skilt lag med.
Vet ikke om de var noe seksuelt i bildet, kompisen skal ha overnattet på sofaen på stua og jenta i senga sier de.
Disse karene hadde vært bestevenner siden de ble født, men denne situasjonen har satt hele forholdet på spill mellom de to vennene.


Gutten i det nylig avsluttede forholdet fant ut at eksen hans skulle overnatte med bestekompisen og fløy på ham litt senere på kvelden. Det skal være sagt at han aldri slo kompisen i fjeset.
Og eks typen mener at bestekompisen burde sagt nei til overnatting... Rett og slett av rent prinsipp!
Er dette en naturlig reaksjon i deres øyne? Det er mange meninger ute og flyr, så jeg vil vel bare ha synspunkter fra freakere om har vært borti noe lignende eller har meninger om det.

(Vet det finnes 19237 slike tråder fra før, men jeg er litt oppgitt akkurat nå, og vet ikke hva jeg skal mene eller tro.)

Så vil gjerne vite hva dere hadde gjort i en slik situasjon?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Regner med at denne "kompisen" er deg da?
Syns kanskje kompisen burde holde fingra av fatet akkurat i dette tilfellet, siden bestekompisen hans ikke syns noe om det og fortsatt har følelser. Det er tross alt bare 8 dager siden det ble slutt. Det vil nok ta lengre tid for eksen og komme over henne hvis hun driver å henger rundt med bestekompisen hans.
Trådstarter
33 1
[quote=Polar-]Regner med at denne "kompisen" er deg da?

Jeg er ikke "kompisen" nei, men er kompis med begge og var tilstede når det hele skjedde
Har vært borti akkuratt samme greia selv, bare at jeg var kameraten som sov hos eksen til kameraten min. Det er jævlig dårlig gjort, men saken var en litt annen for meg, kameraten min bad meg om og gjøre det++ div. Jeg skjønte ikke stort så jeg bare gjorde det (det var ikke sånn at jeg hoppa rett på, kameraten min maste på meg for og teste dama eller noe i den duren).

Det som skjer etter det er jo selfølgelig at kameraten min klikker, jeg skjønner han godt for jeg hadde nok gjort det selv også, men så hadde nok ikke jeg selv mast på kameraten min for og få han til og gjøre div med dama mi heller.

Men til poenget, Det som skjedde var at vi krangla og småslåss litt, deretter diskutertesaken og ble "Venner" etter mange lange prater. Men vi er langt ifra gode venner lenger, vi gikk fra og være kamerater som var med hverandre hele tiden til og bli kamerater som såvidt snakker med hverandre.

Så når noe sånt skjer og dere krangler og diskuterer om det osv så er sjangsen liten for at dere blir så gode venner som dere har vært igjen, fordi det er mye følelser inne i bildet i tilegg til at det handler om respekt og tillit.

Nå vet ikke jeg hvilke forklaringer kameraten din har kommet med, men om jeg var deg ville jeg ikke godtatt det han har gjort. Om dere skal forbli venner er det nok han som må legge seg flat og bygge opp vennskaptilliten igjen om det skal funke. hum men i en sånn situasjon er det veldig vanskelig og vite hva man skal gjøre, ta tida til hjelp.

Sorry viss det blei veldig rotete, er veldig trøtt nå.

Lykke til, si ifra ossen det går ettervært.

Mvh
MagneTjau
Neutral Good
Mith's Avatar
Jeg hadde vokst opp og ikke tatt det her på et forum, men faktisk prata med noen som brydde seg og kanskje kan gi deg noen gode råd.
Argh!
Trådstarter
33 1
Sitat av Mith
Jeg hadde vokst opp og ikke tatt det her på et forum, men faktisk prata med noen som brydde seg og kanskje kan gi deg noen gode råd.
Argh!
Vis hele sitatet...

er jo faktisk det jeg vil ha. gode råd also.
Neutral Good
Mith's Avatar
Ok, jeg kan begrunne den forgie posten min litt bedre.

Uansett hva vi skriver her, kommer du til å bry deg? Om jeg sier at jeg hadde er enig med prinsippet om ikke å pule på xen til en kompis, kommer det til å forandre ditt syn på saken?

I såfall vil jeg kanskje gå så langt som å si at du har problemer med å forholde deg til vennene dine, når randoms på nettet kan gi deg tips til hvordan du skal behandle dine venner.

Hvis du ikke bryr deg om svarene du får så er det vel heller ingen grunn til å lage slike tråder siden alle de 19237 andre trådene om emnet er stengt/slettet.
Ser du logikken?


Mitt gode råd:
Prat med dem som har noe med denne saken her å gjøre.
Dvs. venna dine og dama, ikke randoms på nett.

EDIT:
Fant kun en tråd i farten som kanskje kan havne i samme bås som denne.
Her, med en veldig passende sistepost.
Sist endret av Mith; 31. juli 2006 kl. 05:23.
Sitat av Mith
Jeg hadde vokst opp og ikke tatt det her på et forum, men faktisk prata med noen som brydde seg og kanskje kan gi deg noen gode råd.
Argh!
Vis hele sitatet...

Når er det du fant ut at du var så voksen og tøff at du kunne heve deg over andre personer her på forumet?

Han har lagt innlegget sitt under "Vanlig Diskusjon" på ett respektert forum, Dette er en vanlig diskusjon som på et vanlig forum hvor han kan få gode råd.

--> Mvh <--
MagneTjau
Sitat av Polar-
Jeg hadde vokst opp og slutta og slengt dritt her på et forum. Har du ikke noe å tilføye eller ikke liker tråden, vennligst hold kjeft.
Vis hele sitatet...
Enig...


Men, angående saken, Eks damer er fy fy!... Særlig når duden ikke har glemt/kommet over henne enda..

Regner med at han dama overnattet hos også var god venn med kisen hun overnattet oss? Ellers ville det jo bare være rart.. Overnatte hos bestekompisen til eksen liksom.. :P Så i damas øyne overnatter hun oss en kompis.. Men i eksen hennes øyne (uff.. burde ha navn disse folkene) ville dette være veeeldig suspekt... Virker jo som om han som fløy på kompisen sin (som eksen hans hadde overnattet hos) kan jo ikke stole så veldig mye på kompisen..? Til bestevenn å være liksom?.. greit nok, jeg hadde også vært sur etter en sånn episode, men min bestevenn hadde ikke gjort noe, og jeg hadde definitivt ikke hoppet på han fordi han gjorde noe feil ifølge "prinsipp sak"!

Greit nok, dårlig gjort, men så lenge ingenting skjedde er det ikke så alvorlig?!
"Disse karene hadde vært bestevenner siden de ble født" - dårlig av bestekompisen, dårlig å fly på sin egen kompis.

Hvorfor skjer bare slikt i Ålesund :P
Sitat av Mith
Ok, jeg kan begrunne den forgie posten min litt bedre.

Uansett hva vi skriver her, kommer du til å bry deg? Om jeg sier at jeg hadde er enig med prinsippet om ikke å pule på xen til en kompis, kommer det til å forandre ditt syn på saken?

I såfall vil jeg kanskje gå så langt som å si at du har problemer med å forholde deg til vennene dine, når randoms på nettet kan gi deg tips til hvordan du skal behandle dine venner.
Vis hele sitatet...

Problemet for han er kanskje at det ikke er så lett å få meningen til noen som er nøytrale i denne saken, uten å spørre noen han ikke kjenner. Spør han en venn så er sjangsen stor for at han tar hans side, spør han noen av hennes venner ..ja du skjønner tegninga.
Uansett så er det veldig dårlig gjort av kompisen din, han har nok ikke ment det så vondt som det kan virke for deg, i og med at det ligger mer følelser i det hele for deg enn det gjør for han. Men at du ikke kom til å ta det med godt humør er noe han antaglivis har visst hele tiden. Mannen har hatt et valg
altså det kommer jo helt ann på situasjonen, og venneforrholdet mellom alle 3...

feks jeg har jo flere veninner jeg kunne overnattet hos uten at det betyr noe.
Så hvis kjæresten til en av dem slo opp, og jeg overnatta der, så burde ikke det gjøre noen sure. hvis jeg da ikke gjorde mer enn å bare overnatte. og i din situasjon... hva om han overnatta der for å trøste henne? uansett hvilken side som slo opp i begynnelsen, så er det ikke alltid den som slår opp føler seg helt bra etterpå....
en veninne som nettopp slo opp med kjæresten, driver å snakker om å dø, hele tiden nå...
Jeg ville gjort alt annet enn å poste på norsk freakforum om det.