Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1312
Har hørt mange som sier at man bør ha en AMD prosessor for gaming. Stemmer dette? Og isåfall, hvorfor? Spør grunnet ren nysgjerrighet.
jeg har aldri hørt at AMD skal være bedre enn Intel til gaming, prosessor har veldig lite å si hvilket merke den er fra, forskjellen er mer hvor effektive de er, men det betyr ikke en drit i spill så lenge de ikke bottlenecker GPU'en din
Intel sine proessora er nokk betre til det meste i forhold til amd, men amd er sinnsjukt mykje billigare.
Jeg har amd og jeg kjører alt på fullt uten lagg, siden amd er såpass mye billigere vil jeg si det er bedre...
Sist endret av SanderKulen; 8. desember 2012 kl. 16:50.
har også amd, og kjører heilt fint men du kan nokk hente ut oppimot 10 fps ved ein intel proessor vist du har eit veldig bra skjemkort!
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Jeg har amd og jeg kjører alt på fullt uten lagg, siden amd er såpass mye billigere vil jeg si det er bedre...
Vis hele sitatet...
Mulig der ryktet kommer fra da. Så prismessig så burde man velge en AMD egentlig. Men åssen er det å bytte ut en prosessor egentlig? F.eks hvis man har en AMD, men vil bytte til en en intel core i5k?
då må du bytte hk og.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Mulig der ryktet kommer fra da. Så prismessig så burde man velge en AMD egentlig. Men åssen er det å bytte ut en prosessor egentlig? F.eks hvis man har en AMD, men vil bytte til en en intel core i5k?
Vis hele sitatet...
Du må bytte et hovedkort som støtter socketen for den nye prosessoren og som har det samme som de allerede komponentene du har.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Mulig der ryktet kommer fra da. Så prismessig så burde man velge en AMD egentlig. Men åssen er det å bytte ut en prosessor egentlig? F.eks hvis man har en AMD, men vil bytte til en en intel core i5k?
Vis hele sitatet...
Nei, Du må bytte hovedkort i tilegg hvis du skal bytte prosessor som ikke har samme socket. Amd og Intel prosessorer går ikke om hverandre på hovedkort.

Ser du fikk svar i posten over
Sist endret av Fjøsnissen; 8. desember 2012 kl. 16:58. Grunn: Fikk svar i posten over
enkel oppsummering: hvis du handler på stramt budsjett er amd best, men hvis du har råd til skikkelig ytelse er intel bedre...

Sitat av SanderKulen Vis innlegg
Jeg har amd og jeg kjører alt på fullt uten lagg, siden amd er såpass mye billigere vil jeg si det er bedre...
Vis hele sitatet...
du vil merke det mer om noen år når prosessoren er utdatert å blir "bottleneck" for skjermkortet.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
du vil merke det mer om noen år når prosessoren er utdatert å blir "bottleneck" for skjermkortet.
Vis hele sitatet...
naturligvis, det er vel derfor vi har oppgraderingsuligheter ?
Når det gjelder dette temaet så er det egentlig ikke noe fasit-svar, men heller smak og behag. Det er fordi er begge merkene er gode på sine måter. Jeg anbefaler å se på denne videoen, der får du det ganske godt forklart
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
naturligvis, det er vel derfor vi har oppgraderingsuligheter ?
Vis hele sitatet...
joda, men man vil jo ikke oppgradere før man må... jeg for min del skal ha min i7 i hvert fall 2-3 år til, hvilket jeg aldri ville prøvd med en 4-kjerners amd-prosessor
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
joda, men man vil jo ikke oppgradere før man må... jeg for min del skal ha min i7 i hvert fall 2-3 år til, hvilket jeg aldri ville prøvd med en 4-kjerners amd-prosessor
Vis hele sitatet...
Ser den, men nå kan du jo kjøpe 2 amd prossesorer på tidsrommet du ville hatt 1 intel prossesor og fortsatt spare penger siden amd er såpass mye billigere.
Sist endret av SanderKulen; 8. desember 2012 kl. 18:07.
Sitat av jorwax Vis innlegg
Når det gjelder dette temaet så er det egentlig ikke noe fasit-svar, men heller smak og behag. Det er fordi er begge merkene er gode på sine måter. Jeg anbefaler å se på denne videoen, der får du det ganske godt forklart
Vis hele sitatet...
ville ikkje sei denne videoen er så veldig relevant lengre... bulldozer ariktekturen er mykje svakare enn ivy brigde. i tillegg så støtter intel hypertreading, så du har opptil 12 kjerner hos intel, mens du har berre 8 hos amd.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
ville ikkje sei denne videoen er så veldig relevant lengre... bulldozer ariktekturen er mykje svakare enn ivy brigde. i tillegg så støtter intel hypertreading, så du har opptil 12 kjerner hos intel, mens du har berre 8 hos amd.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men hyperthreading får du bare med i7-en og den er dyr. Dessuten er det sjeldent du har bruk for en i7 hvis ikke du driver med videoredigering el.
Sist endret av jorwax; 8. desember 2012 kl. 23:50.
sant nokk.