Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 25261
Hei.

Har i den siste tiden oppfattet at en organisasjon ved navn Nordfront har kommet litt inn i bildet her i lokalsamfunnet. Dette er en såkalt "motstandsbevegelse" som de kaller seg, som har som mål å rekruttere norsk ungdom i alle aldre til å kjempe mot den evige innvandringen som skjer i Norge i dag.

Denne "nasjonalsosialistisk organisasjonen" er så vidt meg bekjent observert i mange av de større byene i Norge i dag, men også småplasser tilknyttet de største byene. Dette er en organisasjon som er i startgropa her i Norge, men har sterke tilknytninger til både svensk og finsk motstandsbevegelse. På vårparten ble det da altså opprettet en norsk del av denne syke organisasjonen. De har også som mål satt seg å bruke året 2012 på å spre propaganda gjennom taler, flyers osv.

Dette er jo en organisasjon som er kjent for å utøve vold ovenfor andre mennesker, og et av kravene for å bli medlem er å kunne forsvare seg selv og bevegelsen med vold, om det skulle være nødvendig.

Det er jo allerede blitt satt i gang tiltak i og i området rundt Trondheim denne uken. Så mitt spørsmål til dere er vel egentlig hvordan dere stiller dere til en slik organisasjon, og om vi har plass til slike i dagens samfunn? Er det evt. noen som har erfaringer med denne organisasjonen?

kilder:
http://www.nordfront.net - Organisasjonens hjemmeside
http://www.byavisa.no/byavisa/artikler.php?artid=5300 - Byavisa Trondheim
http://dt.no/nyheter/rasistiske-plak...byen-1.6435461 - Drammens Tidene
Når man har plass til terrorister og fanatiske muslimer som tror på sharia lover, så har vi plass til denne klubben.
Det synes i allefall jeg.
Bare fordi at de er en nasjonalistisk samling så gjør ikke det at de automatisk er en gjeng med tullinger.
En nasjonalistisk følelse vil som regel alltid føre til at folk blir mere lojale mot sitt eget land.
Dette er jo ikke akkurat en klubb for meg, jeg har andre ting å finne på.
Men jeg synes at følgende sitat er lurt å huske på, uandsett om du er hvit/brun/blå eller kristen/muslim osv....

"Det hevdes ofte at nasjonalistisk ideologi var (og er) en forutsetning for utvikling av moderne demokratier. Dersom innbyggerne ikke knytter sin identitet til sin stat, er det vanskelig å mobilisere dem til handlinger til fordel for staten. Problemer med å få statsmaktene i 3. verdensland til å fungere (for eksempel i «mislykkede stater» på det afrikanske kontinentet) forklares således ofte med grensene ikke gjenspeiler befolkningens etnisitet."
http://no.wikipedia.org/wiki/Nasjonalisme
Så det du i utgangspunktet mener, er at hvis din ungdom på 16 år hadde fått trykt dette brorskapet om nasjonalisme på seg - at Norge bør være Norge i all fremtid, og at det ikke kunne skje på annen måte enn å ta del i denne kampanjen mot innvandring, så hadde det vært greit for deg? Det hadde også vært greit med tanke på at du vet innerst inne at dette er en samling av folk som tradisjonelt sett har vist seg å være problemstilte ungdommer som bruker brorskapet som argument for vold?

Det er også ikke meninga med spørsmålet å spørre om disse er verdt å leve, for alle har livets rett. Og det er klart at det finnes fanatiske muslimer blant oss - men bør vi ikke prøve å forhindre at slike grupperinger utnytter uvitende ungdom for å fronte et budskap som kanskje ikke kommer frem i den første flyeren man får utdelt?
Jeg har lest om de tidligere, og jeg ser helst at de ikke finnes i lokalsamfunnet mitt. Kameratene deres i Sverige gjør mange forferdelige ting mot uskyldige mennesker, og jeg håper jeg slipper å se den nazi-tendensen i min by. Den har blitt vanlig i mange andre europeiske land, så det er grunn til å være litt obs på dem.

Kan jeg spørre om hvor lokalsamfunnet ditt ligger, eller, om du er ukomfortabel med det; hva slags sted det er (bygd, tettsted, drabantby, by)?
Er en stund siden dem etablerte seg i Norge. Og ja, det er fint. Vi trenger flere nasjonalister her i landet. At dem er kjent for å utøve vold er pisspreik.

Du kan jo se hvordan vi nasjonalister blir behandlet.

http://bliaktiv.nu/svensk-student-oc...n-nationalist/

http://www.youtube.com/watch?v=HOqTgK3UnTA

http://www.youtube.com/watch?v=EUSh0...eature=related

Sitat av EoT Vis innlegg
Jeg har lest om de tidligere, og jeg ser helst at de ikke finnes i lokalsamfunnet mitt. Kameratene deres i Sverige gjør mange forferdelige ting mot uskyldige mennesker, og jeg håper jeg slipper å se den nazi-tendensen i min by. Den har blitt vanlig i mange andre europeiske land, så det er grunn til å være litt obs på dem.

Kan jeg spørre om hvor lokalsamfunnet ditt ligger, eller, om du er ukomfortabel med det; hva slags sted det er (bygd, tettsted, drabantby, by)?
Vis hele sitatet...

Hva gjør dem som er forferdelig?
At dem taler sin sak? Dem utøver ikke vold. Er vel snart på tide å våkne, eller synes du at vi bare skal sitte å se på at vårt land går under? Skal vi sitte å se på at våre jenter blir trakasert å voldtatt.

Nei, håper flere ser at vi må få stoppet galskapen.

http://www.youtube.com/watch?v=E0XMe...layer_embedded

Hvorfor du blander inn nazisme er det vel bare du som vet.
Er det noen man burde være redde for, så er det sånne som deg som vil ødelegge vårt land. Det er skremmende. Vi vil bevare vårt land, du vil rive det ned.
Hva gjør dem som er forferdelig?
At dem taler sin sak? Dem utøver ikke vold. Er vel snart på tide å våkne, eller synes du at vi bare skal sitte å se på at vårt land går under? Skal vi sitte å se på at våre jenter blir trakasert å voldtatt.
Vis hele sitatet...
ikke voldelig sier du?

Oppfordrer dere til væpnet kamp? Hvorfor er dere så voldsomme?
Vi er en sivil motstandbevegelse. Vi oppfordrer ikke til væpnet kamp, men ikke for at dette ville vært moralsk forkastelig, men fordi det er praktisk ugjennomførbart og for at vi fortsatt har grunnleggende friheter i dette landet som muliggjør et lovlig alternativ. Vi anser at man bør prøve alle andre mulige metoder, innen man tyr til våpen.
Organisasjonen kan oppfattes som voldsom ettersom hoveddelen av våre aktive medlemmer består av unge menn som ikke er redde for å konfrontere fiender på gater og torg. Vi anser oss å ha en grunnleggende rett til å spre vårt budskap over hele Norge, på alle plasser i landet. Våre aktivister skal kunne selge vårt blad åpent, på gater og torg uten å jages vekk av politiske fiender. Dette leder ofte til slagsmål og konfrontasjoner. Våre medlemmer trener derfor kampsport m.m. for å kunne effektivt forsvare vår rett til ytrings-, forenings- og møtefrihet.

Hørtes ikke så veldig fredelig ut i mine øyne.

Og du kan bare legge fra deg det at det er kun utlendinger som voldtar, de er overrepresentert i overfallsvoldtekter men når det kommer til voldtekter er det en helt annen sak.
Sist endret av ToTheLeft; 20. januar 2012 kl. 09:15.
Sitat av ToTheLeft Vis innlegg
ikke voldelig sier du?

Oppfordrer dere til væpnet kamp? Hvorfor er dere så voldsomme?
Vi er en sivil motstandbevegelse. Vi oppfordrer ikke til væpnet kamp, men ikke for at dette ville vært moralsk forkastelig, men fordi det er praktisk ugjennomførbart og for at vi fortsatt har grunnleggende friheter i dette landet som muliggjør et lovlig alternativ. Vi anser at man bør prøve alle andre mulige metoder, innen man tyr til våpen.
Organisasjonen kan oppfattes som voldsom ettersom hoveddelen av våre aktive medlemmer består av unge menn som ikke er redde for å konfrontere fiender på gater og torg. Vi anser oss å ha en grunnleggende rett til å spre vårt budskap over hele Norge, på alle plasser i landet. Våre aktivister skal kunne selge vårt blad åpent, på gater og torg uten å jages vekk av politiske fiender. Dette leder ofte til slagsmål og konfrontasjoner. Våre medlemmer trener derfor kampsport m.m. for å kunne effektivt forsvare vår rett til ytrings-, forenings- og møtefrihet.

Hørtes ikke så veldig fredelig ut i mine øyne.

Og du kan bare legge fra deg det at det er kun utlendinger som voldtar, de er overrepresentert i overfallsvoldtekter men når det kommer til voldtekter er det en helt annen sak.
Vis hele sitatet...

Ja, og problemet er? Selvfølgelig må man kunne slå tilbake når det kommer anti-hvite som bestandig er ute etter å lage et helvete. Er vel normalt å forsvare seg, eller?

Dem er overrepresentert? Ja, det kan man vel trygt si: http://www.youtube.com/watch?v=evtwN...ure=plpp_video

Ikke ro deg vekk med den, men når det kommer til, det vet du ikke noe om, kun synsing fra din side, spar meg.

Nei, du får se realiteten, og våkne opp.
Sosietær maniker
Kamp mot masseinnvandring og sionisme er ikke akkurat betryggende ordbruk. Sier ikke at temaene ikke er verdt å dvele ved, men å bruke de ukritisk er ikke politisk klokt. De kan fort tolkes som fremmedfrykt og jødehat, og dere burde være litt selvbevisste over nasjonalsosialisters historiske forhold til disse sakene.
Så det du sier sleekminister, er at det er dumt å være nynazist fordi de er relativt like gammelnazistene? Godt observert.

Ellers så er jeg rimelig sikker på at vi skal klare å rydde opp i dette her før de blir for store. Det norske folk har tross alt en mye lengre tradisjon med å sloss mot nazismen enn svenskene og miljøet her er fortsatt lite. Hvis de vil øke spenningsnivået mellom ekstremhøyre og resten av befolkningen ved å faktisk utføre noe av det de "skryter" av så vil de nok bli overasket over hvor mange måter vi faktisk kan ta de på, alt fra økonomisk til rent fysisk.
Sitat av Mith Vis innlegg
Så det du sier sleekminister, er at det er dumt å være nynazist fordi de er relativt like gammelnazistene? Godt observert.

Ellers så er jeg rimelig sikker på at vi skal klare å rydde opp i dette her før de blir for store. Det norske folk har tross alt en mye lengre tradisjon med å sloss mot nazismen enn svenskene og miljøet her er fortsatt lite. Hvis de vil øke spenningsnivået mellom ekstremhøyre og resten av befolkningen ved å faktisk utføre noe av det de "skryter" av så vil de nok bli overasket over hvor mange måter vi faktisk kan ta de på, alt fra økonomisk til rent fysisk.
Vis hele sitatet...

Fysisk? Tviler. Men økonomisk så ligger dere jo godt an. SOS skylder vel noe sånt som 20 mill. Lurer på hvor de pengene har tatt veien.

Godt den bedritene sjappa deres ble lagt ned.
Sosietær maniker
Sitat av Mith Vis innlegg
Så det du sier sleekminister, er at det er dumt å være nynazist fordi de er relativt like gammelnazistene? Godt observert.

Ellers så er jeg rimelig sikker på at vi skal klare å rydde opp i dette her før de blir for store. Det norske folk har tross alt en mye lengre tradisjon med å sloss mot nazismen enn svenskene og miljøet her er fortsatt lite. Hvis de vil øke spenningsnivået mellom ekstremhøyre og resten av befolkningen ved å faktisk utføre noe av det de "skryter" av så vil de nok bli overasket over hvor mange måter vi faktisk kan ta de på, alt fra økonomisk til rent fysisk.
Vis hele sitatet...
Er du i et dårlig humør i dag? Jeg kan på ingen måte se at mine ord kan tolkes dithen. Jeg kaller dem ikke nynazister, men påpeker mine bekymringer rundt koblingen som kan gjøres og jeg har allerede gjort mitt ytterste på deres hjemmeside i håp om at de bygger sitt engajement på hva jeg vil kalle et anstendig menneskesyn. Punktene de kjemper for er tross alt ikke helt bak mål, så jeg vil synes det er for synd om de blir kvestet før de får luftet sine bekymringer på en god måte. Forhåpentligvis i et debattklima som er til å holde ut for alle parter.
Han er bestandig sånn. Ikke noe å bry seg om. Den røde arme har det med å være litt agresive.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Fysisk? Tviler. Men økonomisk så ligger dere jo godt an. SOS skylder vel noe sånt som 20 mill. Lurer på hvor de pengene har tatt veien.

Godt den bedritene sjappa deres ble lagt ned.
Vis hele sitatet...
Motstanderne deres er ikke SOS rasisme, det er folk flest. Selv om landet har mange som ikke liker all innvandring har dere i praksis støtte fra noen ørsmå promiller av folket. Det er alltid like morsomt når dere snakker om "våre kvinner", "vi må ta kampen" osv. Det er ingen som har bedt dere ta kampen på vegne av oss og dere kommer til å bli knust på lik linje med samtlige nazistorganisasjoner siden NS. Lykke til videre
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Motstanderne deres er ikke SOS rasisme, det er folk flest. Selv om landet har mange som ikke liker all innvandring har dere i praksis støtte fra noen ørsmå promiller av folket. Det er alltid like morsomt når dere snakker om "våre kvinner", "vi må ta kampen" osv. Det er ingen som har bedt dere ta kampen på vegne av oss og dere kommer til å bli knust på lik linje med samtlige nazistorganisasjoner siden NS. Lykke til videre
Vis hele sitatet...

Godt du har svaret. Ja, du skal få lov til å tro hva du vil.
mmm, sikkert, vi får se.
Etter å ha kikket litt på hjemmesidene til Nordfront kan jeg bare konstatere at den organisasjonen er det samme som Vigrid var for en del år siden mao. same shit different wrapping
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Fysisk? Tviler. Men økonomisk så ligger dere jo godt an. SOS skylder vel noe sånt som 20 mill. Lurer på hvor de pengene har tatt veien.

Godt den bedritene sjappa deres ble lagt ned.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg godt klar over hva slags folk du og gromgutta dine er, men likevel: synes du ikke i det minste at du burde fremstå som et godt eksempel for dine medsammensvorne? Å svare på Miths påstand med et simpelt "fysisk? tviler." viser jo bare at du er en av de klassikerne fra skolegården som banker småungene og tror han er tøff av det.

Kom med ett eneste solid argument for din sak. Klarer du ikke det foreslår jeg at du slår av PCen og onanerer mens du stirrer lystig på Hulk Hogan-plakaten som henger over senga di.
Samme som Vigrid? Er hovedfokuset demmes jødene?

Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Nå er jeg godt klar over hva slags folk du og gromgutta dine er, men likevel: synes du ikke i det minste at du burde fremstå som et godt eksempel for dine medsammensvorne? Å svare på Miths påstand med et simpelt "fysisk? tviler." viser jo bare at du er en av de klassikerne fra skolegården som banker småungene og tror han er tøff av det.

Kom med ett eneste solid argument for din sak. Klarer du ikke det foreslår jeg at du slår av PCen og onanerer mens du stirrer lystig på Hulk Hogan-plakaten som henger over senga di.
Vis hele sitatet...

Jeg har gitt mine argumenter, hvis du gidder å dra trynet ditt to hakk opp.
Den derre barnslige argumenteringa de kan du spare deg for. Er jo ikke noe nytt at venstresiden slenger ut masse drit når dem ikke har noe å bidra med. Spar meg.
Nasjonalisme i seg selv har aldri bragt noe positivt med seg, men til nød kan jeg si at nasjonalisme var med på å danne Grunnloven i 1814. Å kjempe for en nasjon er så bronsjealdersk at det er utrolig folkene bak det har klart å sette opp en nettside engang. Dersom de hadde sentrert seg rundt verning av demokratiske rettigheter, likeverd o.l. så hadde de kanskje hatt en sak, men, når eneste sak på programmet er å diskriminere og generalisere innvandrere er det kanskje ikke lett å få gjort noe som helst.

Jeg antar medlemmene av denne gruppen har fått noe urettferdig gjort mot seg, siden de er villige til å ty til vold for å beskytte seg.. Og jeg spør dere; hvis legen din feilbehandler deg, danner du en organisasjon mot legeyrket og fremmer sjamaner som bedre? Hvis ikke er dere ikke særlig konsekvente, og hvis dere gjør det viser dere hvor dumme dere er.
Sosietær maniker
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Motstanderne deres er ikke SOS rasisme, det er folk flest. Selv om landet har mange som ikke liker all innvandring har dere i praksis støtte fra noen ørsmå promiller av folket. Det er alltid like morsomt når dere snakker om "våre kvinner", "vi må ta kampen" osv. Det er ingen som har bedt dere ta kampen på vegne av oss og dere kommer til å bli knust på lik linje med samtlige nazistorganisasjoner siden NS. Lykke til videre
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er sørgelig å se din pessimisme. For ikke si din underdrivelse av en sak som faktisk fortjener mye oppmerksomhet. Selvfølgelig er det en viss fare forbundet ved slike organisasjoner, men sakene akkurat denne bevegelsen kjemper mot er faktisk ganske tidsmessige. Globaliseringen - les åpne grenser, frihandel og skatteflukt - krever millioner av liv, som følge av strukturell vold, påført de fattige nasjonene av trekløveret IMF, Verdensbanken og WTO. Måten de gjør forretninger på er direkte nedrig. Hvordan kan man forvente at et land skal bruke hundre år på å betale en gjeld som en korrupt stråmann har inngått? En gjeld som tilsvarer promiller og prosenter av bankenes totale inntekt? Levde de opp til sine retningslinjer og uttrykte ambisjoner om "bistand til utvikling", så hadde de ikke sittet og sett på at land degenerer i vold, fattigdom og sjukdom.

Vær vennlig og ikke hopp på avtrekkeren fordi de bruker primitive formuleringer. Det er tidlig ennå og hvis de blir bombardert og stempla før de taes på alvor, så kan det være at sakene deres får et skjær av mistro som vi ABSOLUTT ikke er tjent med. Paradoksalt nok kan stigmatisering av grasrotbevegelser som denne bidra til mer fascisme. Folk begynner å bli rimelig leie av en stat som skal holde i hånda hele veien.
Sist endret av SleekMinister; 20. januar 2012 kl. 10:39.
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Vær vennlig og ikke hopp på avtrekkeren fordi de bruker primitive formuleringer.
Vis hele sitatet...
Da så....ikke hopp på avtrekkeren når jeg sier dette, men du må være lettere hjerneskadet!!


Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Det er tidlig ennå og hvis de blir bombardert og stempla før de taes på alvor, så kan det være at sakene deres får et skjær av mistro som vi ABSOLUTT ikke er tjent med.
Vis hele sitatet...
Hører du deg selv når du snakker?!? Du mener også at vi må la en høyre ekstrem organisasjon bli tatt på alvor uten diskusjon?


Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Paradoksalt nok kan stigmatisering av grasrotbevegelser som denne bidra til mer fascisme. Folk begynner å bli rimelig leie av en stat som skal holde i hånda hele veien.
Vis hele sitatet...
Ja, Nazi Tyskland startet også som et "grasrotbevegelse"
Sosietær maniker
Høyreekstrem? Hvorfor sier du det?

Jeg er mye mer bekymret over at ingen av sakene denne organisasjonen fronter, får oppmerksomhet i media. Det er skummelt det.

Jada, jada, det var andre tider, ikke sant. Nå har vi internett og fri flyt av informasjon. Du skal være rimelig smart, i tillegg til nådeløs, om du skal klare å samle en så massiv støtte bak etnisk rensing som 20-tallets fribrytere fikk til. Igjen, disse frivillige stiller svakt i konkurranse med yrkespolitikere som har et helt parti og stor pengestøtte bak seg.
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Paradoksalt nok kan stigmatisering av grasrotbevegelser som denne bidra til mer fascisme. Folk begynner å bli rimelig leie av en stat som skal holde i hånda hele veien.
Vis hele sitatet...
Så fordi de er lei av å bli holdt i hånda, så vil de heller blir styrt med jernhånd? Du vet hva fascisme er, ikke sant?
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Jeg er mye mer bekymret over at ingen av sakene denne organisasjonen fronter, får oppmerksomhet i media. Det er skummelt det.
Vis hele sitatet...
Du tenker kanskje på at ingen har diskutert eller snakket om innvandringsspørsmålet i media de siste tjue-tredve årene?
Det er Klas Lund som står bak Nordfront.net i alle fall.

Jeg støtter ikke deres sak, men jeg støtter deres rett til å ha sin mening, like mye som blitzerne skal få lov til å ha sine meninger. Grensen går ved ekstremisme, uansett hvilken retning det er.
Sosietær maniker
Offameg, jeg har ikke nerver til dette her jeg, dere. Jeg har sagt min mening. Hvis noen har lyst til å prate framskritt, så kanskje jeg popper innom.
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Offameg, jeg har ikke nerver til dette her jeg, dere. Jeg har sagt min mening. Hvis noen har lyst til å prate framskritt, så kanskje jeg popper innom.
Vis hele sitatet...
Du mener å si; Jeg greier ikke å forsvare mine meninger eller å argumentere på en sikkelig måte så jeg tar turen....
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Bare fordi at de er en nasjonalistisk samling så gjør ikke det at de automatisk er en gjeng med tullinger.
Vis hele sitatet...
Jo

..titegn
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Samme som Vigrid? Er hovedfokuset demmes jødene?




Jeg har gitt mine argumenter, hvis du gidder å dra trynet ditt to hakk opp.
Den derre barnslige argumenteringa de kan du spare deg for. Er jo ikke noe nytt at venstresiden slenger ut masse drit når dem ikke har noe å bidra med. Spar meg.
Vis hele sitatet...
Åja, du mener dette?

Sitat av hypphypp Vis innlegg
Er vel snart på tide å våkne, eller synes du at vi bare skal sitte å se på at vårt land går under? Skal vi sitte å se på at våre jenter blir trakasert å voldtatt.

Nei, håper flere ser at vi må få stoppet galskapen.


Ja, og problemet er? Selvfølgelig må man kunne slå tilbake når det kommer anti-hvite som bestandig er ute etter å lage et helvete. Er vel normalt å forsvare seg, eller?

Dem er overrepresentert? Ja, det kan man vel trygt si: http://www.youtube.com/watch?v=evtwN...ure=plpp_video


Ikke ro deg vekk med den, men når det kommer til, det vet du ikke noe om, kun synsing fra din side, spar meg.

Nei, du får se realiteten, og våkne opp.


Fysisk? Tviler. Men økonomisk så ligger dere jo godt an. SOS skylder vel noe sånt som 20 mill. Lurer på hvor de pengene har tatt veien.

Godt den bedritene sjappa deres ble lagt ned.


Godt du har svaret. Ja, du skal få lov til å tro hva du vil.
mmm, sikkert, vi får se.
Vis hele sitatet...
Det er nemlig alt du har sagt i denne tråden som i det hele tatt har så mye som en løs sammenheng med standpunktet ditt.

For å spørre videre: hva gjør dere i Nordfront om dere ikke får gjennomslag politisk?
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
For å spørre videre: hva gjør dere i Nordfront om dere ikke får gjennomslag politisk?
Vis hele sitatet...
De gjør det de alltid gjør: de reiser til Sverige, drikker seg fulle og marsjerer taktfast på en demo, kommer tilbake og starter en ny organisasjon med nytt navn, legger noen løpesedler i postkasser før den lokale lederen blir dømt for vold eller det som verre er. Så gjentar det seg enda en gang.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
De gjør det de alltid gjør: de reiser til Sverige, drikker seg fulle og marsjerer taktfast på en demo, kommer tilbake og starter en ny organisasjon med nytt navn, legger noen løpesedler i postkasser før den lokale lederen blir dømt for vold eller det som verre er. Så gjentar det seg enda en gang.
Vis hele sitatet...
Spot on.

Er det også ikke merkelig hvordan disse organisasjonene alltid er sterkere i distriktene, hvor de færreste faktisk er innvandrere?

Vestfossen, Mjøndalen og de andre utenfor Drammen har jo lenge vært arnesteder for nasjonalistiske bevegelser. Det var her den tullingen Øyvind Heian holdt på med dette NorgesPatriotene-prosjektet sitt.
Sosietær maniker
Kan varmt anbefale litt stoff om fattigdom. Det gjør målene denne org. kretser rundt, litt enklere å forstå. Som sagt oppfordrer jeg alle til varsomhet rundt deres syn på innvandring og sionisme. Til vi sees igjen. Peace.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
De gjør det de alltid gjør: de reiser til Sverige, drikker seg fulle og marsjerer taktfast på en demo, kommer tilbake og starter en ny organisasjon med nytt navn, legger noen løpesedler i postkasser før den lokale lederen blir dømt for vold eller det som verre er. Så gjentar det seg enda en gang.
Vis hele sitatet...
The circle of (low)life.
"Det hevdes ofte at nasjonalistisk ideologi var (og er) en forutsetning for utvikling av moderne demokratier. Dersom innbyggerne ikke knytter sin identitet til sin stat, er det vanskelig å mobilisere dem til handlinger til fordel for staten. Problemer med å få statsmaktene i 3. verdensland til å fungere (for eksempel i «mislykkede stater» på det afrikanske kontinentet) forklares således ofte med grensene ikke gjenspeiler befolkningens etnisitet."

Enkelt å greit like barn leker best.
Det har jo evolusjonen vist oss.

Jeg har ingenting i mot ikke etniske norske mennesker, jeg har jo mange venner som ikke er det.
Men vis man skal fortsette å bygge opp et solid land, hvor folk innehar en lojalitet å den samme kulturelle bakgrunnen.
Så man nesten bo i vært sitt land, selvfølgelig skader det ikke å kanskje ha 10-20% av befolkningen av ikke etniske norske mennsker.

Men å lage en smelte gryte av en haug med forskjellige folkeslag og relgioner, det ville jo bare før til kaos.
Selvfølgelig hadde alle hatt lik kultur å like relgion men kun forskjellig hudfarge, så hadde det ikke vært noe problem.

Merkelig at denne logikken er så vanskelig å forstå for mange av dere.
Sist endret av UrbanFreak86; 20. januar 2012 kl. 21:13.
Jeg ser ikke problemet, de virker ikke noe særlig verre enn den Norske stat.. Noe som i seg selv er ganske ille når jeg tenker meg om.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
HÅper Nordfront etablerer seg i Mo i Rana. Her trengs det virkelig noen som står opp mot kommunens massive innførsel av muslinger...
Vis hele sitatet...
For å endre politikken i din kommune trenger du ikke en slik organisasjon, du trenger å stemme inn politikere som deler ditt syn.

Siden kommunestyret er valgt av flertallet så tilsier dette at flertallet av kommunens innbyggere ikke har noe i mot immigrasjonen.
Sosietær maniker
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
"Det hevdes ofte at nasjonalistisk ideologi var (og er) en forutsetning for utvikling av moderne demokratier. Dersom innbyggerne ikke knytter sin identitet til sin stat, er det vanskelig å mobilisere dem til handlinger til fordel for staten. Problemer med å få statsmaktene i 3. verdensland til å fungere (for eksempel i «mislykkede stater» på det afrikanske kontinentet) forklares således ofte med grensene ikke gjenspeiler befolkningens etnisitet."
Vis hele sitatet...
Jugoslavia, Sovjetunionen... USA.

Slaveri var antagelig en forutsetning for Pyramidene, men det rettferdiggjør ikke slaveri for det.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Enkelt å greit like barn leker best.
Det har jo evolusjonen vist oss.
Vis hele sitatet...
Har du sett de parene hvor folka er kliss like? Har du sett hvor gretne de er? Hehe, jeg vil ikke kommentere seriøst på noe så generelt, men jeg vil i hvert fall dele denne linken her.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Jeg har ingenting i mot ikke etniske norske mennesker, jeg har jo mange venner som ikke er det.
Men vis man skal fortsette å bygge opp et solid land, hvor folk innehar en lojalitet å den samme kulturelle bakgrunnen.
Så man nesten bo i vært sitt land, selvfølgelig skader det ikke å kanskje ha 10-20% av befolkningen av ikke etniske norske mennsker.
Vis hele sitatet...
Det er mange dialekter i Norge jeg ikke kan fordra. Skulle gjerne sett at de trakk seg ut av Norge, men jeg er villig til å ta til takke med regionalt selvstyre. Kutte ut øremerkede midler og stole på at folk klarer å bestemme selv. Det skulle jeg likt å se. Det er bra incentiv for integrering og - Folk må faktisk engasjere seg i lokalsamfunnet.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Men å lage en smelte gryte av en haug med forskjellige folkeslag og relgioner, det ville jo bare før til kaos.
Selvfølgelig hadde alle hatt lik kultur å like relgion men kun forskjellig hudfarge, så hadde det ikke vært noe problem.
Vis hele sitatet...
Vel, romerriket holdt jo ut en stund de. De hadde slaveri og keiser, da men. Det finnes jo ingen evigvarende løsning, virker på meg som de virkelige problemene oppstår når man tror man har funnet den sanne formelen.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Merkelig at denne logikken er så vanskelig å forstå for mange av dere.
Vis hele sitatet...
Hvilken logikk?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jaja, nå er det bedritene SV under sperregrensa. Regner med at vi nasjonalister stormer frem. Stå på brødere og søstere.
Det er bekreftet, gutta i Nordfront er stokk dum. Jeg har ingen "reklame" på postkassa, men de skjønner tydeligvis ikke det.

http://img641.imageshack.us/img641/970/39392410151215599210171.jpg

Den norske postkassebevegelsen trenger deg i kampen for et fritt postkassesamfunn med flyers fra Nordfront.
Sitat av stagg Vis innlegg
Det er bekreftet, gutta i Nordfront er stokk dum. Jeg har ingen "reklame" på postkassa, men de skjønner tydeligvis ikke det.

http://img641.imageshack.us/img641/970/39392410151215599210171.jpg

Den norske postkassebevegelsen trenger deg i kampen for et fritt postkassesamfunn med flyers fra Nordfront.
Vis hele sitatet...

Liker den jeg.

Hvordan får man lagt inn bildet uten url forresten, hvis det går!?
Slutt og kall dere for motstandsbevegelsen, dere fortjener ikke det navnet. Respektløst mot alle de hundrevis av menneskene som mistet livet i kampen om et fritt Norge får alle. Dere spytter på de, forbanna idioter
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Jaja, nå er det bedritene SV under sperregrensa. Regner med at vi nasjonalister stormer frem. Stå på brødere og søstere.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at du vet hva du står for? Hadde det ikke vært for rasismen deres og trangen til å banke mørkhudede er dere jo enige med SV i antikapitalismen og anti-kulturimperialismen. Dere burde jo rette skytset mot Høyre og FrP siden dere kaller dere sosialister?
Rasisme = fremmedfrykt og nasjonalistisk er for disse organisasjonene bare et fint ord å bruke i det offentlige. Dette med fremmedfrykt har jeg selv erfart når jeg var på besøk i en liten bygd i Troms hvor det nylig kom et asylmottak, uten å ha engang møtt menneskene fra de andre landene stilte de seg imot dem (vi vs dem prinsippet innen gruppepsykologi)
Når man i tillegg har et hat på samme nivå som de ekstreme muslimene man er i mot, så blir jo hele greia helt på steinaldernivå spør du meg.
Sist endret av Cheese; 28. januar 2012 kl. 11:34.
Er det rasistisk å være nasjonalistisk?
Sist endret av ParadiseCity; 28. januar 2012 kl. 11:45.
Det er synd at så lenge man er kritisk til innvandring og Islam blir man automatisk stemplet som rasist. Norge trenger stopp i innvandringen, men grupper som Nordfront og Vigrid som blander inn jødehat,nazisme og Odin er langt for ekstreme til at mannen i gata kan akseptere dem. Norge trenger en Geert wilders!!!
Sitat av Cheese Vis innlegg
Rasisme = fremmedfrykt og nasjonalistisk er for disse organisasjonene bare et fint ord å bruke i det offentlige. Dette med fremmedfrykt har jeg selv erfart når jeg var på besøk i en liten bygd i Troms hvor det nylig kom et asylmottak, uten å ha engang møtt menneskene fra de andre landene stilte de seg imot dem (vi vs dem prinsippet innen gruppepsykologi)
Når man i tillegg har et hat på samme nivå som de ekstreme muslimene man er i mot, så blir jo hele greia helt på steinaldernivå spør du meg.
Vis hele sitatet...
Um,

Om jeg bodde i en liten og oversiktlig bygd i nordnorge _i stedet for å flytte til Oslo for å drikke latte_ ville jeg kanskje også ha reagert dersom det plutselig, mot kommunens og lokalbefolkningens vilje, poppet opp en fyr som med departemente i ryggen gjorde om den nedlagte grendeskolen til asylmottak for 50-60 folk med varierende bakgrunn.
Enkelte folk vil ikke ha noen forandring, og ønsker ikke å bli kjent med noen andre enn de de selv velger å bli kjent med. Og protesterer følgelig mot eksterne krefter som ønsker å forandre deres hverdag og nærmiljø mot deres vilje. Så får man kalle det hva man vil, rasisme, fremmedfrykt eller nasjonalisme.
Jeg har uansett stor forståelse for reaksjonene denslags inngrep avstedkommer hos lokalbefolkningen.

Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Det er synd at så lenge man er kritisk til innvandring og Islam blir man automatisk stemplet som rasist. Norge trenger stopp i innvandringen, men grupper som Nordfront og Vigrid som blander inn jødehat,nazisme og Odin er langt for ekstreme til at mannen i gata kan akseptere dem. Norge trenger en Geert wilders!!!
Vis hele sitatet...
Problemet med ALLE organisasjoner på BÅDE venstre og høyresiden er at de er IDIOTMAGNETER som tiltrekker seg folk man skjemmes over å omgås enn si utrykke delvis samme syn som. Og på en eller annen forunderlig måte ser det ut til at disse organisasjonene alltid har for vane å velge den meste ytterligående og største IDIOTEN til å være talsmann, og følgelig ødelegger for sin egen sak.

Islam net's frontklovn, SOS rasmismes ledelse, Arfan Bhatti, ABB...
[LEFT][/LEFT]
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Er det rasistisk å være nasjonalistisk?
Vis hele sitatet...
Hvis man er nasjonalistisk i den forstand at man respekterer enhver folkegruppes rett til å eget språk, kultur og i noen tilfeller også eget land er det ikke rasistisk. Hvis man er nasjonalist i den forstand at man ved hjelp av våpen vil forsvare den hvite rasen mot overtagelse fra jøder eller folk med minorotetsbakgrunn er det rasistisk.
Den der definisjonen tror jeg du laget selv DonT, den er i beste fall utydelig.
Wikipedia, med sine påståtte mangler synes jeg redegjør for emnet betraktelig bedre:

http://no.wikipedia.org/wiki/Nasjonalistisk
Sitat av poehzler Vis innlegg


Det er jo allerede blitt satt i gang tiltak i og i området rundt Trondheim denne uken. Så mitt spørsmål til dere er vel egentlig hvordan dere stiller dere til en slik organisasjon, og om vi har plass til slike i dagens samfunn? Er det evt. noen som har erfaringer med denne organisasjonen?
Vis hele sitatet...
har ingen erfaringer med denne organisasjonen, har ikke fått lapp i postkassa, og har heller aldri hørt om den før nå.

jeg har derimot vært borti folk fra lignende organisasjoner flere ganger før, og fellestrekket på menneskene i slike organisasjoner er ofte at de befinner seg i en identitetskrise,mangler meningsfeller å være sammen med, eller bare trenger noen å rette hatet sitt mot, i disse tilfellene ofte jøder og innvandrere

disse organisasjonene blir ofte oppløst etter kort tid, så jeg tror ikke noen trenger å bekymre seg for at nordfront kommer til å få stor utbredelse.

men, å utelukke nordfront fra samfunnet synes jeg er like rasistisk og diskriminerende som denne organisasjonen er selv. la dem få reise rundt og holde foredrag, la dem være med på debatter på tv, og se argumentene deres falle i grus.
Sist endret av AdolfCartman; 28. januar 2012 kl. 14:00.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
[LEFT][/LEFT]
Hvis man er nasjonalistisk i den forstand at man respekterer enhver folkegruppes rett til å eget språk, kultur og i noen tilfeller også eget land er det ikke rasistisk. Hvis man er nasjonalist i den forstand at man ved hjelp av våpen vil forsvare den hvite rasen mot overtagelse fra jøder eller folk med minorotetsbakgrunn er det rasistisk.
Vis hele sitatet...
Hva med motstandsbevegelsen under krigen? De ville jeg i så fall kalt ekstrem-nasjonalister
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hva med motstandsbevegelsen under krigen? De ville jeg i så fall kalt ekstrem-nasjonalister
Vis hele sitatet...
Motstandsbevegelsen under krigen kjempet mot en okkupasjonsmakt. De var ikke nødvendigvis nasjonalister av den grunn.