Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 138771
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Er de som blir sent på tv lengere en de nedlastede ?
Vis hele sitatet...
Nei, men de har gjerne endel reklame som er utelukket i nedlastbare versjoner.
▼ ... over en uke senere ... ▼
It's back!
Idag kom sesong 5 episode 1 - 2.
Serien blir faktisk ikke dårligere, men elsker det allikevel!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ingen andre som har sett 5x01/2/3 enda? Eller blir denne tråden oppdatert etter norsk sending?
Jeg har ihvertfall sett det, sett alle episodene 3 ganger. Helt sjukt bra, spør du meg ihvertfall. Mange spørsmål blir besvart, enda flere teorier som oppstår.
[COLOR="Red"]
---- SPOILERS -----[/COLOR]


Marker under for å se spoilers.
[COLOR="White"]Hvem er faradays foreldre? Er det den gamle dama, Eloise? Er hun på øya i episode 3, 'Ellie' samme dama, i ung alder? Er Widmore faren til Faraday? Hva skjer med Richard, er han ødedelig? Aldres han ikke? Er det derfor nytt liv ikke oppstår på øya? Og masse mer selvfølgelig. Spennende! Anbefaler alle som er like 'hekta' som meg å lese teorier på Lost-Forum, utrolig mange teorier osv som er morsomme å lese.[/COLOR]
Sist endret av Volch0k; 31. januar 2009 kl. 14:50.
Har lost sluttet og gå på TvNorge?
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av appel Vis innlegg
Har lost sluttet og gå på TvNorge?
Vis hele sitatet...
Nei. De har bare ikke begynt å sende sesong 5 i Norge enda.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
da hadde han et nett med masse steiner i den ene hånden som skulle trepkke ham nedover. Poenget er at det er umulig. Du må feste steinene til live for at det skal ha noen effekt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen fysiker, men jeg er nesten helt sikker på at et menneskelegemes oppdrift ikke varierer avhengig av hvor på legemet en ballast er festet, og at det er fullt mulig å senke en kropp med et nett steiner i den ene hånden, såfremt steinene er tunge nok. Jeg klarte det iallfall med to hender og én tung stein som liten.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg er ingen fysiker, men jeg er nesten helt sikker på at et menneskelegemes oppdrift ikke varierer avhengig av hvor på legemet en ballast er festet, og at det er fullt mulig å senke en kropp med et nett steiner i den ene hånden, såfremt steinene er tunge nok. Jeg klarte det iallfall med to hender og én tung stein som liten.
Vis hele sitatet...
Du har rett.. Hvor på kroppen man "fester" steinene er så godt som irrelevant.. Faktisk så vil jeg bestemt påstå at å holde steinene i hånden vil gi en raskere neddrift enn å feste de rundt livet.

Dersom man holder steinene i en strak arm vil kroppen, pga tyngdekraften og motstand i vannet, automatisk rette seg slik at arm/hodet kommer først, og føtter sist..

Fester man steiene rundt livet vil jeg tro at man oppnår en fallskjerm effekt og at neddriftshastigheten/effekten synker drastisk..

Jeg snakker altså om at med steiene i hånden vil vannmotstanden kun spres over et område som tilsvarer et menneske sett ovenifra, mens om man fester steiene til livet vil vannmotstanden spres over et område som tilsvarer et menneske sett forfra, noe som igjen tilsvarer mer kraft som virker mot gravitasjonen (ergo, saktere neddrift)
Sist endret av simdal; 31. januar 2009 kl. 18:16.
▼ ... noen uker senere ... ▼
synes det burde bi slutt på lost serien nå, har gått alt for lenge
biggie4ever: Selvfølgelig synes du det. Det skjønner jeg egentlig ganske godt om du ikke har fulgt med på serien.

Desverre for deg, er det nok noen sesonger igjen før LOST er ferdig
Så på det litt i starten, men da det ble for overdrevet sluttet jeg å se på det. ble for mye liksom, Lurer egentli hvordan de kan opp med så mye opp som kan skje på en øy liksom, har den vært mange sessonger nå egentli ?
Akkurat nå er LOST godt igang med sesong 5.
Lost er som en god vin imo, jo lengre den kommer jo bedre blir den. Lost tapte seg litt fra sesong 3-4 men nå går det bare oppover og oppover!
Sitat av biggie4ever Vis innlegg
Så på det litt i starten, men da det ble for overdrevet sluttet jeg å se på det. ble for mye liksom, Lurer egentli hvordan de kan opp med så mye opp som kan skje på en øy liksom
Vis hele sitatet...
Nei nei, men greia er jo det at det er ikke alt som skjer på øya lenger..
Sitat av Apu Vis innlegg
Lost er som en god vin imo, jo lengre den kommer jo bedre blir den. Lost tapte seg litt fra sesong 3-4 men nå går det bare oppover og oppover!
Vis hele sitatet...
Enig og uenig, syns sesong 2 og 3 var en bølgedal, men 4 og 5 er høydare.
Wow, har de kommet til sesong 5.

Jeg følgte med på Lost en god stund. Sesong 1 var knall, iallefall starten og slutten. Midten ble litt kjedelig med lite fremdrift, men la gå, jeg ville vite hva som var nede i den luken

Sesong 2 begynte bra, men fra der gikk det bare nedover med hele serien... Lite fremdrift, lite spenning, altfor mange løse tråder og WTF-elementer. Og da en mann stod ansikt til "ansikt" med en levende røyksky eller hva i helsikke det var, da ble det bare tragikomisk. Og da sa jeg adjø til Lost.

Vurderer å se det på ny igjen, men vet ikke hvor mye jeg får ut av det denne gangen. Er liksom ikke verdt å lide seg igjennom flere sesonger for at sesong 4-5 kanskje er bra, liksom...
syntes sesong 1-2 var super..
3 og 4 er for ekstremt og overnatulig.. ble litt oppgitt når de fløtta på hele øya..
Syntes det er waste å møte opp forann boksen bare for å se på lost ol så venter til den kommer på dvd:P
men forsetter og se for historien..
en fin skrap serie som lagde noen spinoff som the 4400 o.l.
nice, men nei takk. =)
Sitat av Heihatchi Vis innlegg
en fin skrap serie som lagde noen spinoff som the 4400 o.l.
nice, men nei takk. =)
Vis hele sitatet...
4400 er da vel ingen spin off fra Lost?

De har vel egentlig ikke noe å gjøre med hverandre i heletatt?
Sitat av Edward Blake Vis innlegg
4400 er da vel ingen spin off fra Lost?

De har vel egentlig ikke noe å gjøre med hverandre i heletatt?
Vis hele sitatet...
Begge seriene kom i 2004, på forskjellige tv-kanaler(i amerika), de har aldri hatt noe med hverandre å gjøre.

http://www.imdb.com/title/tt0389564/
http://www.imdb.com/title/tt0411008/

den eneste serien med noen som helst direkte referanse til Lost er Alias, det er to referanser, den ene "You all everybody" sangen som spilles i bakgrunnen på en fest i Alias, og den andre er på en flyplass hvor Oceanic Airlines blir nevnt
Sist endret av reallife; 1. mars 2009 kl. 18:19. Grunn: mer informasjon
Sitat av reallife Vis innlegg

den eneste serien med noen som helst direkte referanse til Lost er Alias, det er to referanser, den ene "You all everybody" sangen som spilles i bakgrunnen på en fest i Alias, og den andre er på en flyplass hvor Oceanic Airlines blir nevnt
Vis hele sitatet...
husker jeg så en Alias episode der Terry O'Quinn (John Locke) var med

syns det går litt opp å ned med den nye sesongen, sist episode sleit jeg litt med å følge med. den da man ser locke er tilbake
for å være likefremt så mener jeg faktisk at lost begynte som sagt å bli overdrevent i sesong 3-4, men sesong 5 ble jeg rett og slett litt overrasket over at det begynte å havne inn en rekke ting som hadde betydning og et godt formål med hele serien fram til sisst episode som er vist til nå.

De har fått fram budskapet skikkelig godt, og det er ikke så skuffendes lenger, sån som det pleide å vær før i sesongene. Det pleide å være frustrasjon, og du kunne føle skuffelsene, men nå starter sesong 5 med litt mer åpenbare historier og bedre planlagt innhold.

Det er nå LOST IGJEN begynner å bli anstendig:P
Sist endret av LiLz; 2. mars 2009 kl. 01:57.
Jeg synes LOST er litt lost, jeg syntes det var tøft helt til de flyvende isbjørnene kom, da ble det litt for drøyt synes jeg :P
Sitat av pIRq Vis innlegg
husker jeg så en Alias episode der Terry O'Quinn (John Locke) var med

syns det går litt opp å ned med den nye sesongen, sist episode sleit jeg litt med å følge med. den da man ser locke er tilbake
Vis hele sitatet...

Terry O'Quinn spiller i Alias, men ikke som John Locke eller Jeremy Bentham, dette er ikke en referanse.
mer info her: http://www.imdb.com/character/ch0017523/
Sist endret av reallife; 2. mars 2009 kl. 17:34. Grunn: liten tastefeil
Eg har aldrig klart og engasjera meg i lost, eg har sett eit par episodar i sesong 1, burde eg fortsetta?
Tja. Jeg har vært nær ved å falle av noen ganger underveis, men da gjerne under dødperioder midt i sesongene. Jeg vil absolutt si at LOST er en bra serie som er verdt et gjennomsyn, men noe tålmodighet er påkrevd, og jeg vil anbefale deg å se minst fire episoder i slengen. Spesielt i begynnelsen.

I begynnelsen går ting ganske sakte. Selv om det jo skjer spennende ting, brukes mye tid til flashbacks til de forskjellige karakterenes liv før de havnet på øya. Noe av dette er spennende, annet ikke. Noe har relevans for det som skjer på øya, annet er bare karakteroppbygning (noe som i og for seg jo er flott). På det verste og kjedeligste fremstår serien nesten som en såpeopera, men fortvil ikke. Ser du noen episoder til vil du oppleve at ting tar seg opp igjen. På sitt beste er serien ulikt noe annet du har opplevd. På sitt beste er historien, og måten den fortelles på, svært original med høy wow-faktor.

Jeg har som sagt holdt på å falle av lasset noen ganger innimellom, men er nå glad for at jeg har holdt ut. Ikke det at LOST er verdens beste serie, eller at alle plot-kriker og -kroker er like fabelaktige, men i det store og hele vil jeg absolutt si det er svært god underholdning.

Men det fordrer altså at du tar deg tid til den. Det er ikke en action-serie, og enkelte episoder kan være ganske daue. Men spenning er det nok av, for de som er villig til å gi litt.
Jeg så sesong én og to (muligens litt av sesong tre). Syntes sesong én var helt konge og dritspennende, men etterhvert ble det jo bare flere og flere spørsmål som dukket opp, uten at man fikk svar på noen av de andre, så jeg syntes det bare ble rart, og ga opp.

F.eks. var det det med Hurley som var på mental-hospital også fikk man vite at hu dama som han holdt på med, også hadde vært der, men hu dør plutselig og man fikk aldri vite hvorfor hun hadde vært der. Sånne ting som dette syntes jeg lost var fullt av..
Sist endret av Gamgee; 3. mars 2009 kl. 18:30.
Det er akkurat det jeg digger med LOST , at det hele tiden kommer opp spørsmål som du ikke får svar på.
Men så plutselig, flere episoder etterpå får du svar på det spørsmålet du har lurt på, og da skjønner du plutselig sammenhengen.
Og det at man må følge med hver episode og tenke litt selv for å skjønne serien, er genialt spør du meg
Sist endret av shitrich; 3. mars 2009 kl. 18:52.
Sitat av bml91 Vis innlegg
Jeg synes LOST er litt lost, jeg syntes det var tøft helt til de flyvende isbjørnene kom, da ble det litt for drøyt synes jeg :P
Vis hele sitatet...
Ofte hører man kritikken av at "noe ikke er realistisk", men det er nettopp når det fjerner seg vekk fra det realistiske at jeg blir interessert.

Da "de flyvende isbjørnene" kom tente jeg på alle plugga, og sesong 5 lover bra, har sett till og med episode 7 hittil. Kan anbefales.

Godt å se Jack som pillis, John som gal guru og hun deilige Kate da...
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Jeg så sesong én og to (muligens litt av sesong tre). Syntes sesong én var helt konge og dritspennende, men etterhvert ble det jo bare flere og flere spørsmål som dukket opp, uten at man fikk svar på noen av de andre, så jeg syntes det bare ble rart, og ga opp.
Vis hele sitatet...
Jeg kan informere om at de hyppige 'what the fuck'-øyeblikkene i tidligere sesonger nå i økende grad avløses av 'aha'-øyeblikk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sesong 5 har virkelig vært den beste sesongen til Lost. Den første sesongen har ikke noe nærmest å måle seg med episoder som har vært denne sesongen. Det blir så snobbete og si at S1 var så mye bedre, har du virkelig noengang likt serien er det sesong 5 som burde være din favoritt.
Husker jeg elsket sesong 1, og 2 var ganske kul den å. Begynt å se litt på sesong 3, men syns det ble for mye og bare masse surr. Kan ikke si jeg likte noen av de andre sesongene etter det heller.
Lastet ned alle episodene av lost for et par uker siden og er helt "Up to date" nå, og må si jeg er helt frelst. Blir nesten litt deppa av og tenke på at at det bare er en serie :P

Er ganske vanskelig og si hvilken av sesongene som er best, liker alle veldig godt, men skal jeg velge en, må det nesten bli sesong 5. I denne sesongen får vi en god del svar på spørsmål fra sesongene før.

Litt trist at det bare er en episode igjen i sesong 5, og må vente leeeeenge før sesong 6 (The final season) kommer. Har alleredde klart og spoile litt for meg selv etter som jeg klarte og lese litt av hva som skjer der. Skal ikke si hva jeg leste men.

Gleder meg som en unge til torsdag
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Lastet ned alle episodene av lost for et par uker siden og er helt "Up to date" nå, og må si jeg er helt frelst. Blir nesten litt deppa av og tenke på at at det bare er en serie :P

Er ganske vanskelig og si hvilken av sesongene som er best, liker alle veldig godt, men skal jeg velge en, må det nesten bli sesong 5. I denne sesongen får vi en god del svar på spørsmål fra sesongene før.

Litt trist at det bare er en episode igjen i sesong 5, og må vente leeeeenge før sesong 6 (The final season) kommer. Har alleredde klart og spoile litt for meg selv etter som jeg klarte og lese litt av hva som skjer der. Skal ikke si hva jeg leste men.

Gleder meg som en unge til torsdag
Vis hele sitatet...

skriv PM til meg til link der hvor du leste
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Nå braker det snart løs igjen med siste sessong av Lost. 2 Februrar er serien tilbake på amerikanske Tv skjermer, det er derfor på tide å dra denne tråden frem i lyset igjen. Forventningene mine er skyhøye og det kribler i øya etter nytt materiale.

Sånn i mens kan vi kose oss med denne fantastiske fan skapte filmen;
LOST: Flight 815 Crash in Real Time
jeg gleder meg som en unge på julaften
Jeg ble lei etter andre sesong i mean jesus guys, get to the fucking point. Serien virket fra i begynnelsen men jeg gikk fort lei fordi kurven gikk bortover igjennom begge sesonger. Så jeg ga opp egentlig.
Sitat av Illyria Vis innlegg
Jeg ble lei etter andre sesong i mean jesus guys, get to the fucking point. Serien virket fra i begynnelsen men jeg gikk fort lei fordi kurven gikk bortover igjennom begge sesonger. Så jeg ga opp egentlig.
Vis hele sitatet...
Det er ditt fuckings tap, fra og med fjerde sesong har serien vært utelukkende konge, etter at den var mindre konge i andre og tredje sesong. Uansett var de to også viktige sesonger som absolutt er verdt å få med seg.

Jeg også gleder meg til serien starter opp igjen, i det hele tatt veldig spent på hele sesongen. Oboy!
noen som vet når sesong 6 begynner?
Som voktern skrev for seks innlegg siden begynner sesong 6 i USA 2. februar. I Norge kommer det vel et par uker etter, er slik det har vært de siste sesongene hvert fall.
Sist endret av Viva la Opium; 27. januar 2010 kl. 18:51.
Dette blir bra ja! Håper siste sesongen blir knakandes god

Sitter med en god del spørsmål nå som jeg håper jeg kansje kan få svar på!
Jeg kom hjem fra New York i dag tidlig, og var så heldig å få se en tidlig visning av sesongpremieren på LOST for et par dager siden. Skal ikke spoile noe, men dette lover bra for sesong 6!

For de aller ivrigste av dere ligger de to episodene nå også ute på nett. Kvaliteten som florerer på nett er dog ikke noe å skryte av. Jeg anbefaler dere å vente til premieren.

Jeg har forøvrig fått et par PMs og e-poster om å skrive i denne tråden også i år, og det er jo veldig hyggelig, men jeg tenkte jeg skulle vente til etter premieren hadde vært på TV i USA slik at jeg ikke ødelegger spenningen for de som ikke har fått sett den ennå
Sist endret av SD; 31. januar 2010 kl. 23:57.
Damn heldiggris! Gleder meg utrolig mye til sesong 6. Har så mye spørsmål som jeg ikke har fått svar på enda.
Jeg spurte TvNorge, og de sa at de ikke hadde noen fastslått dato for air i Norge, men det ble en eller annen gang i Mars.
Blir lett 720p versjonen og storskjerm etter jobb
I natt kom "refresh your memory" episoden til sesong 6... S06E00
Kan være lurt å se før sesong start, lett å glemme alle de små detaljene lost er så utrolig gode på!
Kommet en ny promo, http://www.tv.com/you-say-you-want-n...spot;gumball;1
Herregud, det er bare SÅVIDT jeg ikke klarer å vente...
Sist endret av Volch0k; 2. februar 2010 kl. 07:42.
Regner med de ivrigste her har fått sett episoden nå. Hva syns dere? Må si jeg ble nyskjerrig på hva som skjer, har tro på en skikkelig bra sesong.

Fikk endel nye spørsmål servert føler jeg da.
Konge! Dog er det mange nye spørsmål og mye nye mindfucks jeg lurer på. Shit altså.