Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 444
Har hatt et problem helt siden jeg kjøpte pc'en for litt over et år siden, men sitter litt i saksa nå.

Det har seg det at tastaturet ikke reagerer når man skal velge noe i oppstarten, selv om det lyser og er tilkoblet.

Av og til når jeg skal starte pc'en fra hvilemodus ender det med at jeg må restarte den da skjermen forblir svart.

Når pc'en restartes kommer det melding om at "forrige forsøk på å gjennoppta kjøring ikke funket bla bla bla", og jeg har to muligheter. Vanligvis har dette fikset seg ved at det er en timer som teller ned fra 20 sekunder, men i dag må jeg fysisk trykke enter, noe jeg ikke har mulighet til.

What to do?

Edit: til informasjon så har jeg en "komplett i20", tror den ikke selges nå lenger.

Ingen som kan noen magiske datatriks her?

Kommer ikke veldig langt her når jeg ikke kommer til BIOS eller noe som helst...
Det ser ut som datamaskinen finner tastaturet osv. når pc'en skrur seg på. Bruker ikke trådløst tastatur, "Roccat Valo".

Finner ingen tips andre steder på nettet heller

LØST: gammelt ps2-tastatur, reboot, login og oppdatert drivere på tastaturet
Sist endret av Azarat; 7. mai 2012 kl. 16:05.
Veni, vidi, vici
24 3
Ser du har funnet løsningen til dette, bra!

Grunn:
tastaturet ditt får strøm, men du har drivere som ikke blir lastet inn før du kommer inn på Windows. (pga. Hotkeys o.l.) Det er mange gaming tastatur som ikke fungerer før du har lastet Windows filer. Kjekt å ha et gammelt tastatur tilgjengelig!