Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 24659
Jeg skrev en lignende tråd tidligere. Som plutselig ble slettet? Jeg prøver igjen, ved å skrive en litt mer utfyllende tråd.

Jeg har tidligere brukt mye makka, og stadig vekk møtte jeg på folk som sa "kokain er så mye bedre en amfetamin". Selv har jeg aldri prøvd kokain, og har hørt delte meninger om det. Men sånn er det jo med alt. Personlig tenker jeg at man finner mye relativt bra amfetamin i norge - fordi det er i stort omfang. Men hva mer kokain? Er det så bra som noen skal ha det til? Hva liker du best?

Hva med kokain?* skal det stå i teksten.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
kommer mye ann på situasjon, folk og økonomi.
om jeg ikke vil ha ett helvette med nedtur, har god ro på kokain og den ikke koster skjorta tar jeg heller det, selvom jeg bare har kjøpt det selv en gang og tatt det 3 ganger totalt.

om det er snakk om rave eller løpe rundt om kring og stresse en dag, så er speed greit, da man slipper å justere som ett helvette hver gang det skjer noe.

kola var ikke så fett som du ser i filmene, men det er litt kos å være kola-stein

om det er snakk om ren kola vs ren amf og penger ikke er en faktor: Amf
Sist endret av drittsekken; 10. mars 2013 kl. 17:43.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
kommer mye ann på situasjon, folk og økonomi.
om jeg ikke vil ha ett helvette med nedtur, har god ro på kokain og den ikke koster skjorta tar jeg heller det, selvom jeg bare har kjøpt det selv en gang og tatt det 3 ganger totalt.

om det er snakk om rave eller løpe rundt om kring og stresse en dag, så er speed greit, da man slipper å justere som ett helvette hver gang det skjer noe.

kola var ikke så fett som du ser i filmene, men det er litt kos å være kola-stein

om det er snakk om ren kola vs ren amf og penger ikke er en faktor: Amf
Vis hele sitatet...
ren amf og du hadde gått rett i bakken... styrken på amf i norge ligger sjeldent over 20-30% ...
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
ren amf og du hadde gått rett i bakken... styrken på amf i norge ligger sjeldent over 20-30% ...
Vis hele sitatet...
ren amf i min forstand er acetonvasket, eller veldig god vare var litt å ta i, men tenkte ikke over det, og det beklager jeg.

GOD***
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Sagt det før og sier det igjen, amfetamin fremfor kokain!
Det er to helt forskjellige ting, hver til sitt bruk. Synes det er rart at folk alltid vil sammenligne de to.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det er to helt forskjellige ting, hver til sitt bruk. Synes det er rart at folk alltid vil sammenligne de to.
Vis hele sitatet...
Ganske enig. Men de er likevel to stimulanter med mange liknende egenskaper.

Og så er det slik at kokain og gatespeed ofte blandes - altså gjerne når man kjøper "kokain", som ofte er utbøffet kokain med mye speed, koffeinpulver og noe lokalbedøvende i. Eller forsåvidt omvendt, speed med kokain i, for å "forsterke" de umiddelbare virkningene av speeden. Alt i alt er det ikke rart at folk spør, når stoffene blandes. Men absolutt enig i at det er ganske forskjellig virkning, og at de fungerer i ganske forskjellige settinger.

Et tips til freaks generelt og til trådstarter; søk opp "amfetamin vs kokain" og gjerne sjekk ut det på svenske flashback.org(forumdelen av motkultur-nettstedet). Veldig mye nyttig info der!
Jeg personlig HATER amfetamin etter en lite kul psykose som varte i et utall måneder, men det å sammenligne cola og pepper er som å sammenligne salt og sukker.. pepper hvis du vil jabbe,stuke,danse eller bare cruise rundt på sykkel hele natten mens coke er et mer "kose stoff" hvor du har mye mer kontroll.
nå skal dt sies at jeg har testet cola i peru, og faktisk så kan du sammenligne så rein cola med amf til en hvis grad, fordi greiene der nede gir deg en helt vannvittig opptur, alà en skikkelig karamell med god pepper men uten for mye av "stuket" i etterkant
Kokainrusen tar ei stund og 'lære og kjenne'. Desverre er produktet du får tak i Norge det samme som å handle solbriller på biltema vs en forhandler. Til partybruk er skikkelig kokain en høydare for alle som har prøvd skikkelig varer. Amfetamin er en billig og langvarig rus med mindre gøyale nedturer og psykoser. Skal dog siest at med ren kokain kan psykosene og nedturene være vell så kjipe. Men tror nok alle i festkategorien som skulle ut en lørdag ville tatt kokain istedet for amfetamin 10/10, men om du vil ruse deg langvarig og billig er nok amfetamin en bedre løsning. Søppeldop dog.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Har ikke mye nese erfaring om man kan påstå at det kun er amfetamin som gir nedturer og helt SINNSVAKE psykoser her gitt.... At noen får seg til å si at pepper bare er billig rus sier vell også litt om nese erfaring.

Sorry bro.
Vet ikke om du bare leser hva du vil lese - Skriver vel virkelig at skikkelig kokain kan gi deg like mye psykoser og nedturer som amfetamin. Amfetaminet(50% du får tak i er meth) er i en diskusjon oppimot kokain billig rus(100-200kr/g), og et søppeldop. Amfetamin vil kunne virke 24t+ etter siste dose, kokainet vil miste sin sterkeste effekt innen en time..Så amfetamin er absolutt en billig og langvarig rus. Selvsagt kan man trekke inn narkomane sine vaner med opptil flere gram daglig og at det blir dyrere. I forhold til et lignende kokainbruk vil det uansett være 'billig' rus - Så vet ikke om du bør se på din erfaring som helligheten selv..

Vet ikke om du bare leser hva du vil lese - Skriver vel virkelig at skikkelig kokain kan gi deg like mye psykoser og nedturer som amfetamin. Amfetaminet(50% du får tak i er meth) er i en diskusjon oppimot kokain billig rus(100-200kr/g), og et søppeldop. Amfetamin vil kunne virke 24t+ etter siste dose, kokainet vil miste sin sterkeste effekt innen en time..Så amfetamin er absolutt en billig og langvarig rus. Selvsagt kan man trekke inn narkomane sine vaner med opptil flere gram daglig og at det blir dyrere. I forhold til et lignende kokainbruk vil det uansett være 'billig' rus - Så vet ikke om du bør se på din erfaring som helligheten selv..

Trenger ikke beklage deg ovenfor meg!
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Jeg har testet amf så si rett fra kjøkkenet å det var AWESOME, har testet veldig god cola og å må bare si at har ikke helt sansen for det, tar det gjerne når jeg får tilbudt men kjøper ikke selv.

Jeg foretrekker å "sofa speede" som vi kaller det, det går ut på å kjøpe inn nok amf å bønne til hele helga å bare stuke resten av helgen med gutta, spille xbox, lage ting (for det meste bonger av alle fasonger) og modde på ting. satt en gang å spillte bejewled på xbox i 12timer i strekk, stakkars kompisen fikk ikke spille :'D
Tørr jeg spørre hva slags utgangspunkt du har for å si du har testet veldig god cola? Veldig god cola har et ekstremt kick som ikke er til å sammenligne med mye annet her i verden..
Èn kveld på amf for min del endte opp med å sove i to-tre timer, stå opp og gå til stedet hvor jeg tok det, sitte og drikke og ta mer til jeg skulle til en svartejobb og diskutere pris og jobb på en søndag.

Dagen etter, etter jobb, følte jeg meg så fryktelig elendig at jeg måtte kansellere hele jobben. Kunden ble skikkelig sur.

Det var eneste og siste gang med amf for min del.

Kokain kan jeg forstå at folk bruker, men etter å ha lært hvor mye dritt plantematerialet må igjennom før det blir til det hvite pulveret, så har jeg blitt avskrekket. Dèt, pluss det faktum at det koster 1000,- for ett gram, noe du bruker på èn kveld, forteller meg at det bare er tapere som bruker det.

Rusen må jeg si åpner meg skikkelig. Men det må være en grunnleggende god grunn til å bruke det, ikke bare rusen. Det må være etisk riktig...

Klarer de å fremstille kokain i pulverform som er 100% kokain, så kan det hende jeg begynner å bruke det igjen.

Men for nå er det kun kong alkohol som gjelder for meg.
Sist endret av Taurean; 13. mars 2013 kl. 17:18.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av hideout Vis innlegg
Tørr jeg spørre hva slags utgangspunkt du har for å si du har testet veldig god cola? Veldig god cola har et ekstremt kick som ikke er til å sammenligne med mye annet her i verden..
Vis hele sitatet...
Har tatt en del når jeg bodde i spania 10-15 ganger og 5 ganger siden jeg kom hjem til norge , kom en gang over en type i spania som sparket skikkelig, det var kult å jævlig deilig følelse, hjertebanken jeg fikk kunne sammenlignes med en overdose på syntetisk cannabis og rushet var veldig intenst, måtte flere ganger kjenner etter om tennerne mine enda satt fast for jeg var uten følelse i hele trynet å det var etter 2 tynne striper og karn jeg tok det med var en ordentlig cola mann for å si det pent å han sa det var prima.
I mine øyne så finnes det mye råere ting man kan bruke penger på.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg bor i Colombia naa og de som sier at man ikke blir psykotisk paa cocain tar helt feil. Noen gater jeg har sett her er veare en noen syreparties jeg har veart paa. Det er ett uempatisk, psykopatisk stoff....

Og det kan veare mye kraftigere en pepper. Har hatt nedtur i to dager og ikke hatt muskler i kroppen etter og ha brukt cola... Men alt jeg har provd i Norge er bare sukkertoy i forhold som har en sinnsyk pris... Bare for rike pappa gutter i Norge... Blir nesten noe fjortis utav det....

Like greit i og holde seg unna. Det er ett av de ondeste stoffene i verden. Derfor det er saanne tilstander i sor amerika, Mexico ogsaa videre...
Sitat av ganesh Vis innlegg
Jeg bor i Colombia naa og de som sier at man ikke blir psykotisk paa cocain tar helt feil. Noen gater jeg har sett her er veare en noen syreparties jeg har veart paa. Det er ett uempatisk, psykopatisk stoff....

Og det kan veare mye kraftigere en pepper. Har hatt nedtur i to dager og ikke hatt muskler i kroppen etter og ha brukt cola... Men alt jeg har provd i Norge er bare sukkertoy i forhold som har en sinnsyk pris... Bare for rike pappa gutter i Norge... Blir nesten noe fjortis utav det....

Like greit i og holde seg unna. Det er ett av de ondeste stoffene i verden. Derfor det er saanne tilstander i sor amerika, Mexico ogsaa videre...
Vis hele sitatet...
Det største problemet nede i de landene der er vel at de bruker crack, og ikke kokain Crack er "uren" kokain med mange flere skadelige stoffer som vil fucke deg opp psykisk og fysisk.
Det er feil...Det er mest cola som blir solgt her... Ikke crack...

Cola forer til veldig hoy hjerterytme og har mange fysiske skadevirkninger...

Man kan faktisk bli skamjunky paa cocain. Nede i Boliva er det mange europere som lever paa gata og ruser seg paa cocain....
kokain og salmiakk , og så røyke klumpene så blir rusen veldig god. allt for god har jeg hørt! .
Sitat av drittsekken Vis innlegg
ren amf i min forstand er acetonvasket, eller veldig god vare var litt å ta i, men tenkte ikke over det, og det beklager jeg.

GOD***
Vis hele sitatet...
ekte rekrystallisert aceton amf er en one-in a lifetime opplevelse, man våkner aldri så hardt og sterkt noensinne før eller etter

kokain og amf kan forsåvidt ikke sammenlignes, for det første er ikke stoffene kjemisk beslekta i det hele tatt, dessuten er både miljøet og virkninga sterkt forskjellig.
Sitat av jattajatta Vis innlegg
kokain og amf kan forsåvidt ikke sammenlignes, for det første er ikke stoffene kjemisk beslekta i det hele tatt, dessuten er både miljøet og virkninga sterkt forskjellig.
Vis hele sitatet...
Man kan sammenligne sentralstimulerende stoffer på samme måte som man kan sammenligne psykedeliske stoffer, opiater og generelt stoffer som kategoriseres innenfor samme område.

Det er selvsagt at rusen ikke er helt lik, da det faktisk er to forskjellige stoffer. Likevel har stoffene mange fellestrekk, noe de som har erfaring med dette er fullt klar over.
Sist endret av HappySmoothie; 9. april 2013 kl. 10:19.
Må nokk si at jeg liker amf bedre enn cola.
Cola er bare svindyrt og varer 1 time så er det ingenting lenger.
3000 kr oppi nasa på 1 kveld er ikke noe å skryte hjem til mor etter
▼ ... over en måned senere ... ▼
Men når sant skal sies så fucker god cola på langt nær så mye med kropp og sjel som amf/meth gjør. De fleste velger amf pga rusens varighet, pris og tilgjengelighet, uten å tenke på hvilken enorm påkjenning stoffet er for kroppen både fysisk og psykisk. Når man ikke spiser, eller sover på ett par dager så sier det seg selv at du fort ender opp som ett vrak og en skygge av deg selv. Etter ett par dager på pepper kjøret trenger man jo nærmere 1 uke med hvile før man er seg selv igjen. Alle som har tatt mye pepper vet at det sliter enormt på kropp og sjel. De som sier noe annet vet ikke hva de snakker om.

Ett par kvelder med noen linjer cola ikke gir deg i nærheten av tilsvarende bivirkninger. Det er i hvertfall slik jeg opplever det.

Skal ikke forherlige cola, men man får i hvertfall sove og spise normalt etter noen få timer. I tillegg er cola såpass dyrt at inntaket begrenser seg selv.
Sist endret av Zolly; 6. juni 2013 kl. 14:09.
Det er trist å si det, men amfetamin er favoritten. God cola som gjør deg nummen i hele trynet og i topp form er kult i sosiale settinger. Kan brukes på en familiefest nesten uten å bli oppdaget. God speed derimot vil omgivelsene legge merke til.

God speed får deg til å minste kontakt med bakken, og du bruker tiden din på idiosynkratiske handlinger. Speed i moderate mengder fungerer fint med et par kompiser som er justert på samme plan som deg. For edru personer vil dere fremstå som idioter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hørte om en fyr som bodde på en øy der jeg var på i San Blas. Colan der er latterlig billig. Folk aner ikke hvor billig det faktisk er... Han tok cola der en månede. Han klikka og drepte tre personer for og få mer penger. Den ene stjal han båten til og dro han etter båten med tau til han drukna... Han sitter inne nå...