Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1321
Hallo.

Selvom når jeg laster ned torrents med rundt 5000 seeders får jeg aldri mer enn 900kb per sekund. Ser jo at mange folk får rundt 1,5 mb og greier. Jeg har ett speedtouch multimodem - SR780WLT, hvis det sier noe til noen. Båndbredden er 100mb per sekund.
I min torrentklient må man velge hvor stor hastighet som skal allokeres. Du har fiber?
Kan være flere årsaker til at du har dårlig fart. Spørs helt hvordan linje du har. Kan også være at programmet du bruker ikke er konfigurert korrekt.
Hvis du har rundt 7-8mbit er 900 beste du får.
Sist endret av dinosauren; 19. oktober 2012 kl. 18:54.
Har canaldigital med 70/10 og får 8.5 MB. Hvilken torrentklient bruker du? I mitt tilfelle bruker jeg vuze, og åpner portene. Funker fett
Sitat av Fekillix Vis innlegg
I min torrentklient må man velge hvor stor hastighet som skal allokeres. Du har fiber?
Vis hele sitatet...
Fiber? Jeg bruker utorrent

Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Har canaldigital med 70/10 og får 8.5 MB. Hvilken torrentklient bruker du? I mitt tilfelle bruker jeg vuze, og åpner portene. Funker fett
Vis hele sitatet...
Jeg bruker utorrent. Hvordan åpner jeg portene?

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Kan være flere årsaker til at du har dårlig fart. Spørs helt hvordan linje du har. Kan også være at programmet du bruker ikke er konfigurert korrekt.
Hvis du har rundt 7-8mbit er 900 beste du får.
Vis hele sitatet...
Dette er fra speedtest.net

http://www.speedtest.net/result/2252337983.png

Får jeg ikke bedre enn 900kb da?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Fiber? Jeg bruker utorrent



Jeg bruker utorrent. Hvordan åpner jeg portene?



Dette er fra speedtest.net

http://www.speedtest.net/result/2252337983.png

Får jeg ikke bedre enn 900kb da?
Vis hele sitatet...
Nei, da må du betale ISPen (telenor, get, w/e) mer.
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Nei, da må du betale ISPen (telenor, get, w/e) mer.
Vis hele sitatet...
Hahahaha særlig at telenor får mer av mine penger etter lang runde på telefon igår. Koster jo søren meg en månedslønn bare å forklare problemet sitt.

Takk uansett
Sitat av fatfro Vis innlegg
Hahahaha særlig at telenor får mer av mine penger etter lang runde på telefon igår. Koster jo søren meg en månedslønn bare å forklare problemet sitt.

Takk uansett
Vis hele sitatet...
Telenor er etter min erfaring dritt. Har du noen andre bredbånds leverandører anbefaler jeg deg å bytte. Myye billigere og.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Telenor er etter min erfaring dritt. Har du noen andre bredbånds leverandører anbefaler jeg deg å bytte. Myye billigere og.
Vis hele sitatet...
Mi erfaring er stikk motsatt. Telenor leverer meir enn dei lover (50Mb reell hastighet, betaler for 40), har god kundeservice dei to gangane eg har prøvd, null nedetid, og heilt ok prisar.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Mi erfaring er stikk motsatt. Telenor leverer mindre enn dei tar betalt for (20Mb reell hastighet, betaler for 25), har OK kundeservice dei gangane eg har prøvd, nesten ikke nedetid og heilt ok prisar.
Vis hele sitatet...
My opinion.
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Telenor er etter min erfaring dritt. Har du noen andre bredbånds leverandører anbefaler jeg deg å bytte. Myye billigere og.
Vis hele sitatet...
Motsatt erfaring her og, betaler for 40/10 og får 50/12, absolutt ingen stabilitetsproblemer. Jeg er også medlem av sensus-gruppen som brukes for å analysere snitthastigheter og nettlinjestabilitet i Norge, alle testene ekstra-utstyret jeg har fått pga dette for å teste linjen, bekrefter dette

https://reporting.samknows.com/repor...5bde9968305fe8

https://reporting.samknows.com/repor...5bde9968305fe8
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av fatfro Vis innlegg
Fiber? Jeg bruker utorrent
Vis hele sitatet...
Denne kommentaren forteller jo mye om dine kunnskaper innen dette emnet. Har du prøvd å gå inn på en nettside som heter www.google.no? Der får du opp et søkefelt der du kan skrive inn ting du lurer på. I dette tilfellet kan det være "What is my internetspeed?" eller "Hva er internetthastigheten min?" og når du har funnet ut det kan du søke "How fast can I download torrents with _x_mb/s?" "Hvor for kan jeg laste ned torrents med _x_mb/s?".

Og en ting til ts, det er ikke meningen å gi kp (kvalitetpoeng) til alle som kommentere på dine tråder.
Sist endret av uaexed; 19. oktober 2012 kl. 21:23.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Denne kommentaren forteller jo mye om dine kunnskaper innen dette emnet. Har du prøvd å gå inn på en nettside som heter www.google.no? Der får du opp et søkefelt der du kan skrive inn ting du lurer på. I dette tilfellet kan det være "What is my internetspeed?" eller "Hva er internetthastigheten min?" og når du har funnet ut det kan du søke "How fast can I download torrents with _x_mb/s?" "Hvor for kan jeg laste ned torrents med _x_mb/s?".

Og en ting til ts, det er ikke meningen å gi kp (kvalitetpoeng) til alle som kommentere på dine tråder.
Vis hele sitatet...
Fryktelig til positiv du skulle være da
Det er forskjell på bits og bytes, 8 bits blir en byte.
Deler du nedlastningshastigheten på linja di på 8 vil du få den hastigheten uTorrent viser deg.
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Det er forskjell på bits og bytes, 8 bits blir en byte.
Deler du nedlastningshastigheten på linja di på 8 vil du få den hastigheten uTorrent viser deg.
Vis hele sitatet...
Skjønte nå at det gikk opp i opp Hehehe har nok overvurdert nettet litt ja