Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1386
Fikk headsettet i posten i går... første jeg hørte var skurr. Tenkte det var drivere/programvare som må oppdateres/installeres. Gjorde dette, ble litt bedre, men ikke mye.

Plutselig, sent i går kveld, var alt bra. Ingen skurr, utenom i lav-kvalitet lydfiler. I dag er det helt fryktelig igjen. Setter jeg på for eksempel Heartbreak av M'Black, blir vokalene nærmest forvrengt og bassen skurrer eller hva enn jeg skal kalle det...

Noen som har noe tips? Kan det være fabrikkfeil, eller har dette noe med settings å gjøre?

En annen ting er at Stereofunksjonen oppfører seg merkelig. I stereofunksjon så kommer nesten all lyd ut av høyre øretelefon, nesten ingenting fra venstre.
Dersom du har full bass og peiser på full guffe, vil du merke skurring ja.
Dersom du prøver å skru ned bassnivået, kan du ha det høyere på headsettet. Dette er spesielt i surrounddelen har jeg merket.

Angående mye lyd på høyre øre, har jeg merket dette de siste dagene. Dog kun i den sammenheng med at jeg er i en Skypesamtale og setter på musikk på youtube. Benytter jeg Spotify er det normalt.. Merkelige greier, som jeg ikke har orket å finne ut av :P
Tfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Dersom du har full bass og peiser på full guffe, vil du merke skurring ja.
Dersom du prøver å skru ned bassnivået, kan du ha det høyere på headsettet. Dette er spesielt i surrounddelen har jeg merket.

Angående mye lyd på høyre øre, har jeg merket dette de siste dagene. Dog kun i den sammenheng med at jeg er i en Skypesamtale og setter på musikk på youtube. Benytter jeg Spotify er det normalt.. Merkelige greier, som jeg ikke har orket å finne ut av :P
Vis hele sitatet...
Bassen er på rundt 40%, noe som ikke er veldig mye. Har prøvd alt mulig for å fjerne skurringa, men det skjer ingenting. Skurrer selv om jeg har på 1% volum....
Sitat av Tfan Vis innlegg
Bassen er på rundt 40%, noe som ikke er veldig mye. Har prøvd alt mulig for å fjerne skurringa, men det skjer ingenting. Skurrer selv om jeg har på 1% volum....
Vis hele sitatet...
Er headset koblet direkte til USB-utgang, eller går den via en HUB eller lignende?
Feilen ligger i Flash. Følg linken under og problemet blir borte.

Kilde logitech's forum.
Tfan's Avatar
Trådstarter
Jeg endra db til -6 på bass, da forsvant skurringa... satt på en annen sang (Hardstyle), mye skurring. Satt ned til -12 db, ingen skurring.

Men da er jo bassen borte(?)

Men ja, tilkobla i vanlig USB (HK)

Sitat av Rindal Vis innlegg
Feilen ligger i Flash. Følg linken under og problemet blir borte.

Kilde logitech's forum.
Vis hele sitatet...
Har prøvd.

Hjelper ingenting.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du skrudd på forforsterkeren eller har noen andre lydprogrammer som tukler med lyden, typisk EQ osv?

Tfan's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Har du skrudd på forforsterkeren eller har noen andre lydprogrammer som tukler med lyden, typisk EQ osv?

Vis hele sitatet...
Absolutt nada som jeg vet om.

Har for så vidt fiksa det.

I følge noen folk så er det enten windows og/eller google chrome (nyeste updatene) som ødelegger.

Skrudde på bass boost i enhancements i kontrollpanelet for G35, og da fiksa det bassproblemet.

Men stereoproblemet gjenstår...
Sitat av Tfan Vis innlegg
Absolutt nada som jeg vet om.

Har for så vidt fiksa det.

I følge noen folk så er det enten windows og/eller google chrome (nyeste updatene) som ødelegger.

Skrudde på bass boost i enhancements i kontrollpanelet for G35, og da fiksa det bassproblemet.

Men stereoproblemet gjenstår...
Vis hele sitatet...
Hvis du benytter Google Chrome er det noe feil ved den interne flashdelen, siden denne er integrert i Chrome.

Anbefaler å reinstallere Chrome, siden dette ikke er en Logitechfeil!
Hadde det samme problemet, for leeeenge siden. Husker ikke helt hvordan jeg fjerna det, men jeg tror jeg bare skrudde ned antall hz, og da ble det bra med en gang
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk dette problemet og fikk løst det.
Gå inn på Control Panel -> Sound
Finn Logitech G35 Headset i lista og gå inn på Properties.
Gå inn på fanen Enhancements, kryss av i "Bass Management"
Det er mulig du må restarte maskinen for å få lyd i headsettet.
Jeg har nå god lyd igjen etter at lyden plutselig ble skurrete
Sitat av trojan Vis innlegg
Fikk dette problemet og fikk løst det.
Gå inn på Control Panel -> Sound
Finn Logitech G35 Headset i lista og gå inn på Properties.
Gå inn på fanen Enhancements, kryss av i "Bass Management"
Det er mulig du må restarte maskinen for å få lyd i headsettet.
Jeg har nå god lyd igjen etter at lyden plutselig ble skurrete
Vis hele sitatet...

Hvafaen.. det funka faktisk o.o
Altså gikk fra helt sprengt skurrelyd til grei bass o.o
Sist endret av jal23; 27. juli 2012 kl. 13:00.