Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3861
Hei, jeg skal begynne med bueskyting igjen og trenger da alt man trenger for og begynne med bueskyting. Jeg vil bestille fra bueutstyr.no og jeg vil ha denne buen: http://www.bueutstyr.no/viewdetail/B...roductid-24981
Så vil jeg ha 12 piler og som sagt alt annet man trenger. blink har jeg selv.


Mitt budskjett er på 8000 kr.

Så da lurer jeg på om noen kan sette sammen en pakke, så jeg kjøper alt jeg trenger
Sist endret av 46312724; 9. juli 2012 kl. 12:31.
hva er det du spør om egentlig?
Om noen kan sette sammen en pakke mwd alt han trenger av utstyr utenom bue og blink? Er vell det han skriver
Sist endret av fishfuze; 9. juli 2012 kl. 12:32.
ahaa kan se hva jeg får til

jeg ville nå værtfall kjøpt en albuebeskytter, http://www.bueutstyr.no/ARMBESKYTTER/catid-19250
og en kogg er nødvendig, http://www.bueutstyr.no/PILKOGGER/catid-19288
mer en det er det vell det du tenger og kjøpe i første omgang. kansje noe værktøy og ekstradeler er kjekt og ha

såklart er et buestativ kjekt og ha, http://www.bueutstyr.no/BUESTATIV/catid-19259
men det er ikke nødvendig da
Sist endret av tysje; 9. juli 2012 kl. 12:40.
<?=getUserTitle()?>
Hvordan få en veldig billig bue
1. Finn en skarp kniv
2. Gå ut i skogen
3. Finn ett fint tre du liker
4. Kutt det i en fin størrelse
5. Start å smi
6. Finn en hest
7. Klipp av litt av halen til hesten
8. Flett det sammen til en string
9. Fest den til buen
10. Du har nå en veldig billig bue

Hvordan få veldig billige piler
1. Finn en god kniv
2. Gå ut i skogen
3. Finn en kvist du liker
4. Smi den til en pil
5. Du har nå en gratis pil
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Hvordan få en veldig billig bue
1. Finn en skarp kniv
2. Gå ut i skogen
3. Finn ett fint tre du liker
Vis hele sitatet...
Hadde store planer om å lage meg en langbue for mange år siden og lånte meg en instruksjonsbok på bibloteket om hvordan å lage bue. De 3 første punktene her er veldig likt som i boken, men så kommer neste punkt:

4. Tørk treet i 2 år...

Endte med at jeg kjøpte meg en langbue på middelalderfestivalen på Gotland istedetfor
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Hvordan få en veldig billig bue
1. Finn en skarp kniv
2. Gå ut i skogen
3. Finn ett fint tre du liker
4. Kutt det i en fin størrelse
5. Start å smi
6. Finn en hest
7. Klipp av litt av halen til hesten
8. Flett det sammen til en string
9. Fest den til buen
10. Du har nå en veldig billig bue

Hvordan få veldig billige piler
1. Finn en god kniv
2. Gå ut i skogen
3. Finn en kvist du liker
4. Smi den til en pil
5. Du har nå en gratis pil
Vis hele sitatet...
Har ikke hest selv. Tror jeg låner naboens. Takk for tipset!
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Hvordan få en veldig billig bue
1. Finn en skarp kniv
2. Gå ut i skogen
3. Finn ett fint tre du liker
4. Kutt det i en fin størrelse
5. Start å smi
6. Finn en hest
7. Klipp av litt av halen til hesten
8. Flett det sammen til en string
9. Fest den til buen
10. Du har nå en veldig billig bue

Hvordan få veldig billige piler
1. Finn en god kniv
2. Gå ut i skogen
3. Finn en kvist du liker
4. Smi den til en pil
5. Du har nå en gratis pil
Vis hele sitatet...
Hvordan smier du en grein/tre ?
Man "smir" ikke buer ^^ Man spikker. Piler også.

Og det er nok litt annerledes enn Thejokerhd skriver Veldig mye jobb om du skal få en skikkelig god bue. Ja det må tørkes, men om emnet står\ligger en 3-4 måneder f.eks. i en varm bil en sommer eller et tørkerom, så kan den brukes. Blir ikke like bra men går an å bruke. Men så igjen så skal man vel helst ikke tørke dem for fort av en grunn jeg ikke kjenner til.

Skyter kun tradisjonell, men for meg er det dèt som er bueskyting. Kun deg og buen, ingen siktemidler og tull. Compoundbuer er for folk som ikke kan skyte Neida. Men for meg er det den "ekte" skytinga. Man kan sikte eller skyte med instinkt.

Kan dessverre lite om compound så kan ikke hjelpe ts med ønsket. De jeg ser skyter i klubben jeg er med i har gjerne kofferter med masse forskjellige greier .. spisser som ser sinnsykt skarpe ut og som jeg ikke har tvil om kan ta livet av et menneske på rask tid.
<?=getUserTitle()?>
Sitat av Taurean Vis innlegg
Man "smir" ikke buer ^^ Man spikker. Piler også.
Vis hele sitatet...
Der jeg kommer fra så er vel det det samme egentlig :P

Sitat av Bishop
4. Tørk treet i 2 år...
Vis hele sitatet...
Jeg bruker bare å ta en ligther å holde under den, funker fett det
Men man må jo øve litt med ligtheren, slik at det ikke blir brenn merker på treet eller at det tar fyr

Sitat av TheBlosth
Har ikke hest selv. Tror jeg låner naboens. Takk for tipset!
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at dere måtte ha en hest selv, sa at dere måtte ut å finne en. Omså om det er norges beste travhest eller lignende
Happy Buddha
De tingene du vil trenge er:
Buen
x Finger-tab
x Armbeskytter
x Stativ
Stabilisator
Piler
x Plunger
x Brystbeskytter (Om du er dame eller en litt lubben mann)
Klikker
Fingerslynge
Kogger
Releaser

Går du for den buen du postet ovenfor vil du nok også trenge et rimelig bra scope (regner med at du skal skyte på lang avstand med den buen? typ 60-80 meter?)

Noter deg at alt ovenfor ikke er veldig nødvendig, men skal du legge 8 000 i det regner jeg med at du skal ha noe av kvalitet og ikke noe for å skyte på blink baki hagen på 20 m med?
De minst viktige tingene er merket med en "x". Går du for en releaser så trenger du heller ikke en tab.

En koffert er nok også å foretrekke!
Kan forøvrig anbefale deg Humlekjær Archery. Jeg kjøpte min recurvebue der for litt over 3 år siden. Trivelig fyr, bra kvalitet og bra service!
Sist endret av AmundK; 13. juli 2012 kl. 02:08. Grunn: Skriveleif
Sorry for at jeg stjeler tråden litt.
Men hvordan er denne buen ? Er 14 år og har ikke lyst til å legge så alt for mye penger i en bue. Er det mulig å jakte fugler og gnagere med denne ?
Sitat av t_ben Vis innlegg
Sorry for at jeg stjeler tråden litt.
Men hvordan er denne buen ? Er 14 år og har ikke lyst til å legge så alt for mye penger i en bue. Er det mulig å jakte fugler og gnagere med denne ?
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å jakte med bue per dags dato
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Hvorfor sier dere att han trenger fingertab til compound? Han trenger en avtrekker.. Sitter på mobil nå, gidder ikke linke nå.
Har selv drevet med bud, men da vare med tradisjonell..
En fin hobby!
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Må man ha kurs/serfikat for å drive med bueskyting på blink?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Nope, skyt i vei.
Men det er jo greit med litt "undervisning" om du vil bli god..
Nysgjerrigper
Gulosten's Avatar
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Nope, skyt i vei.
Men det er jo greit med litt "undervisning" om du vil bli god..
Vis hele sitatet...
Det er ingen her jeg bor som driver med bueskyting. YouTube?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Ja?




Titegn
Sitat av t_ben Vis innlegg
Sorry for at jeg stjeler tråden litt.
Men hvordan er denne buen ? Er 14 år og har ikke lyst til å legge så alt for mye penger i en bue. Er det mulig å jakte fugler og gnagere med denne ?
Vis hele sitatet...

Skjønner ikke helt greia at alle må starte med dyre compound buer. Det er langt større utvalg av rimelige langbuer. Så kan dere heller oppgradere om dere liker bueskyting.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Skjønner ikke helt greia at alle må starte med dyre compound buer. Det er langt større utvalg av rimelige langbuer. Så kan dere heller oppgradere om dere liker bueskyting.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes det er kulere og så kan jeg tenke meg det er lette å skite med da man kan montere sikter og man ikke trenger å holde tilbake hele tiden.

Sitat av Bako123 Vis innlegg
Det er ikke lov å jakte med bue per dags dato
Vis hele sitatet...
Alt på freak er hypotetiskt.

Men ser nå at den buen kansje er litt for svak, vil noen anbefale en litt sterkere bue ? Helst compund
Sitat av t_ben Vis innlegg
Jeg syntes det er kulere og så kan jeg tenke meg det er lette å skite med da man kan montere sikter og man ikke trenger å holde tilbake hele tiden.
Vis hele sitatet...

Jeg klarer meg fint uten compound og har helt regelmessige dobesøk. Ikke sliter jeg uten sikte heller.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvorfor sier dere att han trenger fingertab til compound? Han trenger en avtrekker.. Sitter på mobil nå, gidder ikke linke nå.
Har selv drevet med bud, men da vare med tradisjonell..
En fin hobby!
Vis hele sitatet...

1+, du har ikke SJANGS, til å skyte compound med vanlig tab.. MÅ ha release.

Jeg bruker buen min, en kogger, release, armbeskytter, ett helt vanlig 3 punkts sikte og ett peep sight. Funker som pokker
men hvilken klubb siden jeg tenkte jeg skulle begynne.
Happy Buddha
Sitat av ompapa Vis innlegg
Skjønner ikke helt greia at alle må starte med dyre compound buer. Det er langt større utvalg av rimelige langbuer. Så kan dere heller oppgradere om dere liker bueskyting.
Vis hele sitatet...
Smak og behag regner jeg med. Jeg startet forøvrig med recurve og likte det godt, men langbue er rimeligere og er minst like stilig.

Sitat av t_ben Vis innlegg
Jeg syntes det er kulere og så kan jeg tenke meg det er lette å skite med da man kan montere sikter og man ikke trenger å holde tilbake hele tiden.

Men ser nå at den buen kansje er litt for svak, vil noen anbefale en litt sterkere bue ? Helst compund
Vis hele sitatet...
Sikte-delen er lik på alle typer. Skyter du recurve har du sikte som på compound, og skyter du langbue lærer du deg for å sikte uten å sikte. Skal innrømme at det er greit mye deiligere å treffe bra med en langbue. Det føles mer ut som at pilen svever mot blinken enn at den blir skutt.

Du trenger nok ikke noe sterkere enn den der. 25" burde være nok.


Sitat av Ignifer Vis innlegg
Hvorfor sier dere att han trenger fingertab til compound? Han trenger en avtrekker.. Sitter på mobil nå, gidder ikke linke nå.
Har selv drevet med bud, men da vare med tradisjonell..
En fin hobby!
Vis hele sitatet...
Jeg tror du kanskje leste litt fort igjennom posten min, mener å huske at jeg skrev opp releaser.