Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 9465
fyll en _liten_ pappeske med masse mel. så tar du papir rundt den. slik at opningen på pappesken ligger ned. sånn at når du snører opp pakken og tar av papiret. så vil det renne ut masse mel over den som opner den. og det er ikke lett å få av i førsteomgang. og da vil du se fotspor fra melet fra skoene dens.
Noe du har funnet i Hakkespettboken eller?
eller prøve en litt slu en først...
1. Heng opp en god del ark rundt om i bygget, hvor det står f.eks "Hei du som er stjålet posten vår, vi vet hvem du er, hvis du vennligst kunne levere tilbake det du har tatt, vil vi lavære å gå videre med det
mvh. xxxxxx"
2. Hvis dette ikke hjelper kan dere bruke en av de andre metodene fåreslått :P
morsom tråd! hehe.. som sagt av n5k: drit/piss/sperm i en plast pose og pakk den inn og send. evt. alle tre. eller ta noen råtne fisker, hakk dem opp i små biter og send til deg selv.. eller som IvI: sa; bikkjer driter overalt. bare ta noe dyre drit da vel.. eller maling. oljemaling..hehe
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av Bill_Gates
eller prøve en litt slu en først...
1. Heng opp en god del ark rundt om i bygget, hvor det står f.eks "Hei du som er stjålet posten vår, vi vet hvem du er, hvis du vennligst kunne levere tilbake det du har tatt, vil vi lavære å gå videre med det
mvh. xxxxxx"
Vis hele sitatet...
Ja. Jævlig lurt å vise at du er helt tilbakestående. "Jeg vet hvem du er, så det er derfor jeg henger opp en lapp her istedenfor å banke deg opp!"

Men.. Gå for noe som setter spor.

GURKEMEIE!!!!
Gurkemeie er et krydder som ofte brukes som billig-erstatning for safran. Gurkemeie er gult, og setter seg jævlig godt fast i.. alt. For å fjerne gurkemeie-rester fra en oppvaskkum må man bruke stålull! Sier litt...
Fester seg også godt i hud og klær...
Kanskje en blanding av gurkemeie og bæsj hadde gjort seg? Det er vanskelig å bestemme seg for noe av det nevnte og gjennomføre det.

Men hva gurkemeie angår.. dette er noe man kjøper på butikken eller er det apotek/herbal shops osv. som har det?
Interessant, har selv vært ute for dette - men i vanlig postkasse. Den har nå fått hengelås.

Fatter ikke hva folk tenker med når de stjeler nødvendige magasiner og lignende folk har abonnement på. Særlig små pakker.

Vet du hva jeg tenker på, ta en mobileske som ser ny ut og legg en fargepatron i den - kanskje sammen med en liten bok så den blir fortrolig tung. Når tyven åpner skal det være fint mulig å finne ut hvem. Jeg vet ikke hvordan du får en slik patron til å fungere, men det vet sikkert andre. Pepperspray ville også vært bra. Hvis ikke kan et lydapparat fungere, en slags billig alarm med kraftig lyd med en gang lokket åpnes.

Kanskje det virker?
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Gurkemeie er et krydder som fås kjøpt i butikken.

Er helt gult, og er i like krydderglass som andre typer fra Black Boy.

edit: #700
Sist endret av KaldBlod; 12. september 2004 kl. 23:55.
Dere kan jo gå til anskaffelse av en paintball granat som dere legger i en pakke?

Quote fra www.sandefjordpaintball.com
En utrolig artig granat som spruter maling mens den spinner rundt. Lukter godt gjør malingen også, så ingen sjanse for at noen skal kunne skjule at de har blitt truffet av granaten. Utrolig enkel å bruke, bare trekk ut sikringen og kast. Granaten begynner å sprute så snart den har truffet bakken. For å være sikker på at den skal virke best mulig bør den ikke kastes på bløtt underlag. Kan kun brukes en gang.
Vis hele sitatet...
Gå til Sandefjordpaintball > Paintball > Granater
evt slik fargeampull som brukes av banker og slikt.. de er helt UMULIGE å få vekk (sies det) :P
nå har jeg hoppet over en del poster, men som sagt tidligere, en dag du/dere har lite å gjøre, gjem dere et smart sted og bare overvåk postkassen deres. når dere ser han går i posten deres blir det en fornøyelse og anmelde/fly på han
Posthyllene står ute i oppgangen i 2. etasje, og det er liten eller ingen mulighet til å gjemme seg der. Det er også slik at oppgangen m/ trapper er isolert fra gangene hvor man faktisk går inn i hybler/leiligheter med branndør.

Angående paintballgranat - hadde vært artig, men dette måtte vel da ordnes slik at vi trakk ut splinten og la granaten slik at den dropper ut av pakken når personen åpner den. Vanskelig å gjøre i og med at den må trille ut fra den ene siden av pakken, og det da må pakkes med avispapir osv. slik at den ikke hopper rundt i pakken og eksploderer før det er ment å skje.

Fargeampuller er jo også en ting, men så er det igjen dette med å få tak i ting og ikke minst hvordan de skal utløses/brukes.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
for å få han til å slutte å bøffe kan du jo lage en falsk eske og skrive en lapp med smil til kamera og gjør du det fler ganger anmelder jeg deg for du "har" han jo på film Men du må tenke på at det kan godt være postmannen og da, vet aldri

Edit: så nå at posten var litt gammel
Siden vi først dro den frem. Hvordan går det med posten? Fått fakket tyven?
skjer slikt her på Hamar? (er på Hamar du bor ja?)
Det virker som om posten kommer normalt nå, selv om jeg ble utrolig nervøs for én pakke og klaget på denne, så kom den etter en stund. Tror jeg da, det var fra Lik-sang, og jeg klaget på den, så det kan hende de sende den på nytt, uten at jeg skal si det sikkert.

Postmannen ser forøvrig ut som en som kunne funnet på å bøffe eller rølpe til med posten. Skinnet kar med bukkeskjegg. Kler seg sikkert i sort latex under postuniformen. Har funnet en hentelapp til meg og samboeren i noen andres posthylle, helt tilfeldigvis. Kan ikke være lett å legge ting i riktig hylle med all den latexen.

Ellers går det jo greit, men det hadde nå vært interessant å legge ut noe agn.

Mye merkelig som skjer på Hamar, du..
ja.. merker dette o.O hvilket studentbygg er det snakk om?
Snorkel.
Ok. Samme bygget som Brannvakta det?

Her jeg er bor (Fredrik Monsens) er det postbokser med lås. Rart ikke Studentsamskipnaden har ordna det alle steder..
very impotent freak
Delusional's Avatar
Opprinnelig postet av nso
Dere kan smøre pakken inn med sæd - jeg har sett på C.S.I. at det lyser under UV-lys
Vis hele sitatet...
Jeg skal aldri ta imot post fra deg!

Har ikke posten noe slikt at du kan hente posten hos dem? Dette er selvfølgelig ikke gratis, men dog...
Opprinnelig postet av Joshiwo
Ok. Samme bygget som Brannvakta det?

Her jeg er bor (Fredrik Monsens) er det postbokser med lås. Rart ikke Studentsamskipnaden har ordna det alle steder..
Vis hele sitatet...
Ja, det er i samme gården hvertfall. Snorkel-bygget er nytt av 2003. Jeg fatter ikke hva de tenkte jeg, men. De brukte vel alle pengene på å fikse til utestedet, Hydranten, sånn at folk kan kaste innpå med billig øl. Da har man ikke råd til postkasser vet du.. bare.. hyller. O_o

Bra naive, disse folkene i samskipnaden.
bestill de til min postkasse, så tar jeg de med på skolen
Haha. Jeg liker å ta heisen og hente posten, og gå rett opp igjen - eller enda bedre, få noen på den etasjen til å sjekke etter en request på MSN. Før fikk vi jo pakker i alle størrelser og former slengt på bordet ved siden av hylla. De har roet seg på det nå, måtte hente en pakke istad som for et år siden ville ligget oppå hyllene.

Egentlig var det jo genialt, men man kan jo ikke ha det sånn når folk stjeler. Har mange historier jeg kunne fortalt om Snorkel, men det får jeg heller ta en annen gang.
Lurer på om jeg skal finne meg en anna by å studiere i neste år jeg..
Gå på Clas Ohlson og kjøp en overfallsalarm til kr. 49,-.

Montèr alarmen slik at splinten trekkes ut når postkassen åpnes. Tyven får garantert et lite støkk av hylelyden på 110dB. Vent med å aktivere alarmen til etter postmannen har vært der...

Hvordan montere alarmen? Nå vet jeg ikke hvordan postkassen ser ut, men Scotch sin "Lynlim" er en sikker vinner (eller hvilken som helst annen kontaktlim). Scotch (eller 3M?) sin lynlim kommer i tube på 3 gram og fås stort sett hvor som helst (Kiwi/Rema 1000/Jernia... you name it).

URL: http://www.clasohlson.no/?AFP=store/...7910A7F8815792

Bilde: http://www.clasohlson.no/images/prod...-30_130356.jpg
Opprinnelig postet av maedhros

Montèr alarmen slik at splinten trekkes ut når postkassen åpnes.
Vis hele sitatet...
Nå var vel problemet at et ikke er postkasser der, men kun hyller.. Men hadde sikkert fungert å montere den på ett eller annet vis

Jisatsususha: Bor rett over kontoret til samskipnaden jeg ( i brannvakta) og vi har skikkelige postkasser i stål, men egen nøkkel
Ulempene er at vi ikke har heis da (kjipt når man bor i 4. og inngangen er i kjelleren ), og at dørklokka og postkassa er rett ved der alle går når de skal på hydranten.. Har skjedd noen ganger ja at folk ringer på midt på natta.. heh


edit: skriveleif
Sist endret av shadow; 6. desember 2004 kl. 21:49.
Gidder ikke lese hele posten. Men hva montere en overfallsalarm på en pakke og legger den i kassa. Nor tyven kommer Uler det, og hvis du har flaks rekker du muligens å se hvem det er. Du kan vel også kansje få med deg de andre naboene som er plaget av det samme til å spleise på et overvåkningskamera?

Good luck. Fortell oss om du får tatt ham da
bedre sent enn aldri... Mekk en kombogreie... På top secret (www.topsecret.no) får du kjøpt en overfalls-spray med farge som er svært vanskelig å fjerne, pluss at den svir som pokker, (dama har en siden hun ofte går alene seint hjem fra jobben), kjøp en først, og test dette:

Ta en ganske solid pappeske, der det er skikkelig tydelig hvor man skal åpne den. Fest f.ex. en tynn finerplate både i topp og bunn (selvsagt på innsiden), gjerne i sidene også, og kanskje henglse lokket, så den blir enda mer umulig å åpne "feil". Fest så boksen med overfalls-sprayen i lokket, slik at den følger med lokket opp når du åpner pakka, så tar du en god kladd med f.ex. silikon, marin&teknikk, sikaflex, e.l., på den sida av boksen som vender nedover når den lukkes. La dette herde, tar vel en dag eller to skulle jeg anta. I den nederste finerplata limer du fast f.ex. en ganske lang tegnestift, en ganske tynn spiker, e.l., slik at denne vil lage et hull gjennom silikonen og boksen når eska lukkes igjen, og vil trekkes ut når eska åpnes. Denne delen ville jeg ha testa en gang for å være sikker på at det funker skikkelig, så kjøp deg dessuten en engangs maledress, plasthansker og et eller annet til å dekke trynet med, samt at du dekker til utsiden av boksen så den ikke blir tilsølt. Litt tape og gladpack skulle holde langt.

I tillegg kan du godt finne på litt mer faanskap, så å kjøpe en sånn trygghetsalarm, bare at du hacker den litt så det ikke går å stoppe den igjen. Åpne opp, fjern "sikringen" for godt, lag en smal åpning over batterilokket, legg inn en tynn, myk (så det ikke går å få den inn igjen) plastbit, kanskje f.ex. noe tape du bretter dobbelt, mer trengs ikke, fest i en tråd som du fester i lokket så den trekkes ut når man åpner lokket på eska, og lim igjen trygghetsalarmen skikkelig, så det ikke går å ta ut batteriene. Uler som faan når man åpner eska, og er bortimot umulig å stoppe uten å knuse hele driten.

Er du skikkelig fandenivoldsk legger du dessuten inn en LITEN kruttladning, bare nok til at fyren skvetter skikkelig, ribb et par kinaputter e.l., og mekk en utløser på samme måte som for trygghetsalarmen (bruk f.ex. et 9-voltsbatteri og litt stålull for å antenne kruttet), og la dette ligge ganske løst, så det ikke først og fremst smeller, men lager en skikkelig røyksky, og et blaff, så fyren skvetter, og ikke tenker nok til å begynne å ødelegge alarmen, eller å kaste sprayboksen så langt han kan. Bor han på hybelhuset er det også en god sjanse for at dette kan utløse brannalarmen på rommet hans... Sleng med litt _fin_kutta ballong eller kondom blanda sammen med kruttet for å lage mer røyk... hehe... da blir han både ferska, og med litt flaks: får bot for å ha utløst alarmen.

Ang. eska... bør vel gå å få stappa inn faanskapen i f.ex. en spill-eske, denne kan du så igjen pakke inn litt bedre, akkurat som de fleste ting man kjøper på web gjerne blir. Tror det siste der er å anbefale siden det ikke akkurat er lovlig å sende denne typen faanskap i posten... Send så alt sammen til deg selv.

God jakt
Sist endret av atomet; 6. desember 2004 kl. 23:13.
Er det vindu inn til hyllene. Du kunne kanskje satt opp et kamera på litt avstand (eventuelt snipa fyren fra huset over veien). Nå vet jeg ikke hvordan det ser ut...

Du får kjøpt klistrelapper som er smørt inn med uv-stoff, som smitter over på det neste personen tar i. Usynlig, ikke så lett å innse og lett. Så går du rundt og lyser på håndtakene, og finner ut om det er noen i ditt hus. Om ikke skylder du på den neste, beste bevistløse narkisen du ser. Ikke de med kniv though.
Jeg har en lignende ide som noen før:

1. Kjøp en sånn trykksirene som russen har. Du vet, sånn sinnsykt-høy-lyd-på-boks. Koster ca 50 spenn eller noe.

2. Mekk en utløser-mekanisme, og pakk den inn i en pakke; som gjør at den vil være umulig å stanse etter at den er blitt utløst.

3. Send den til deg selv, og vent.

Når tyven åpner pakken vil du kunne følge lyden til leiligheten hens, og deretter enten

a) anmelde ham
b) destruere ham

haha. den som tar den pakka kommer til å sitte med sjokkskader en god stund fremover
legg en pakke i din hylle.
oppi den legger du en annen pakke han må stikke handa sin oppi.
han [og for den slags skyld henne]
tar handa sin oppi, for og kjenne hva det er oppi.. Masse glasskår, o.l. som er skarpt.

Med en gang han/henne stjeler pakken, meker personen at det er noe tungt noe..
Maybe hvis du er heldig, blir han ivrig, og rasker seg ned med armen i boxen. og der var armen hans kuttet opp.
[du kan selfølgelig gjøre dette på andre måter da, med skarpe ting osv]

Så etter du merker at denne oxo er vekk, tar du bare en liten titt på armene til folk..

Kansje dette vil funke
Fyll pakken med hvitt mjøl. Miltbrann!
Opprinnelig postet av maedhros:

Montèr alarmen slik at splinten trekkes ut når postkassen åpnes.
[kan ikke sånn kode, så jeg måtte bare kopiere]

en sånn alarm koster ikke mere en 40 kroner på priceclub.
Og sikkert mange andre plasser oxo.

Jeg kjøpte en sånn, for moro.
alarmen er delt i 2, så når den ene biten er er ca. 3-4cm fra den andre, da piper det.

hiv på en sånn, det vekker opmerksomhet, den piper ikke lavt.
Kjøp deg en sånn bitteliten drapsdverg som kan karate. Så pakker du inn drapsdvergen og en mobiltelefon i en pakke som er litt større enn drapsdvergen, lager noen pustehull i pakken og sender drapsdvergen til deg selv gjennom posten.

Når så personen stjeler pakken og åpner den, så tar drapsdvergen og ringer til deg med telefonen for å fortelle hvor han er, for så å drepe tyvene etterpå. Du løper som en vind til stedet hvor tyvene bor (siden drapsdvergen har fortalt deg det). Der tar du med deg drapsdvergen, pakker han inn i pakken igjen og sender han til utlandet. Mexico er fint.

Du derimot, plystrer og spankulerer videre tilbake til din egen leilighet der samboeren din har lagd kakao. Så lett er det å fikse problemet.
hvor får man kjøpt slike dverger, DonTomaso? kunne tenkt meg et par sånne
Vi prøvde DonTomaso sitt forslag, og det fungerte dessverre ikke. Kanskje fordi dvergen var av plast? Vi trodde ikke det spilte noen stor rolle hva den var laget av, men den lå i hvert fall bare der og gjorde ikke en dritt. Kanskje vi burde ha lært den karate først, men vi tok det liksom som en selvfølge at den kunne det fra før av. Det er vel strengt tatt noe alle dverger kan, så vidt jeg vet.
Nei, jeg tror nok vi må forsøke noe annet.
Nå har vi forresten blitt lovet nye låsbare posthyller, men de har fortsatt ikke kommet. Kanskje vi heller må gå inn for å terrorisere studentsamskipnaden. Vi sender karakteplastikkdvergen på dem i morgen.
Send deg selv noe godt (snop,brus ol.) pass på å fyll det med en god del avføringsmiddel, så er det bare å vente forran toalettet. (hadde en lignende situasjon på folkehøgskolen jeg gikk på, der funka avføringsmiddel bra )
Opprinnelig postet av nso
Dere kan smøre pakken inn med sæd - jeg har sett på C.S.I. at det lyser under UV-lys
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør ikke det i virkeligheten...
Bestilte et trådløst kamera på eBay en gang, kosta i overkant av 200 spenn inkl. frakt. Lite av størrelse var det også. Funker som faen, anbefales! Kan se om jeg finner selgeren i eBay stores hvis noen er interessert.
Hvis du er interessert i å slå to fluer i ett smekk og BÅDE få tilbake posten din OG få 100 jævla sure naboer så ringer du til hver og en i blokka og sier: "Hei du din kødd! Gi meg filmen min ellers voldtar jeg morra di analt før jeg sager ned alle bærebjelkene i hybelen din!"
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av mortal
Bestilte et trådløst kamera på eBay en gang, kosta i overkant av 200 spenn inkl. frakt. Lite av størrelse var det også. Funker som faen, anbefales! Kan se om jeg finner selgeren i eBay stores hvis noen er interessert.
Vis hele sitatet...
Nå skulle jeg til å linke til dette, men mortal: kan du finne ut hvem som solgte det kameraet? Kommer sannsynligvis ikke til å finne noe med WLAN fra leiligheten, men da får vi legge ut kabel og antenne i oppgangen!
dere kjenner ikke noen som bor litt nærmere som dere stoler på og kan alliere dere med da?

forøvrig syns jeg min "pepper/fargespray-overfallsalarm-kombo" var den helt klart beste ideen... litt jobb er det jo selvsagt, men jeg tror den skulle funke ganske bra...!
Veeldig gammel post som noen absolutt måtte trekke frem, men tok meg tid til å se igjennom hele posten nå.

Hvorfor sende posten til seg selv? Kan han ikke bare legge det i hyllen sin? Eventuelt med frimerke på selv om jeg tviler på at tyven bryr seg om det er frimerke eller ikke.

Men nå tipper jeg denne saken er ferdig for lenge siden.
kjøp to hengsler, koster ett par tre kroner, så lager du ei plate i tre eller metall som er litt storre enn hyllen du får posten i, lag en hank på og bruk f.eks borrelås (ett par tre ekstra kroner) som du limer langs kanten på platen, og motdelen rundt posthyllen.

Vips, du har en dør !!! Derettet lager du en lapp som sier: "Dette måtte jeg lage pga den J***** tyven som stjeler posten vår". Da tror jeg han/hun slutter å snike i posten din...

Funker ikke det, fester du en overfallsalarm (15,- på Claes Olsson) med tråd/teip/wire inne i posthylla, så piper det som f*** når tullingen åpner luka.
send deg selv en brev bombe... og så skal du se han ikke stjeler den mere...
Pakk en pakke med masse fint knust glass, type støv eller.no. Får de dette i øynene eller andre steder på kroppen kommer til til å svi som et helvete. Kan vel også bruke andre midler som tja, samle opp sperm, litt bæsj, eller en pose med urin som har glass-skår i seg, slik at hvis den får røff behanlding (f.eks. taes under jakken) går det hull på posen.
Miltbrann. Send et brev til deg selv med miltbrann. Utpå konvolutten må det stå; "GRATULERER MED DAGEN! Hilsen Farmor"

Besteforeldre gir alltid mye penger

Sitat av Bjornix
Hvis du er interessert i å slå to fluer i ett smekk og BÅDE få tilbake posten din OG få 100 jævla sure naboer så ringer du til hver og en i blokka og sier: "Hei du din kødd! Gi meg filmen min ellers voldtar jeg morra di analt før jeg sager ned alle bærebjelkene i hybelen din!"
Vis hele sitatet...

Mer av den beste idèen jeg har hørt ever! Må prøves.

Sitat av DonTomaso
Kjøp deg en sånn bitteliten drapsdverg som kan karate. Så pakker du inn drapsdvergen og en mobiltelefon i en pakke som er litt større enn drapsdvergen, lager noen pustehull i pakken og sender drapsdvergen til deg selv gjennom posten.

Når så personen stjeler pakken og åpner den, så tar drapsdvergen og ringer til deg med telefonen for å fortelle hvor han er, for så å drepe tyvene etterpå. Du løper som en vind til stedet hvor tyvene bor (siden drapsdvergen har fortalt deg det). Der tar du med deg drapsdvergen, pakker han inn i pakken igjen og sender han til utlandet. Mexico er fint.

Du derimot, plystrer og spankulerer videre tilbake til din egen leilighet der samboeren din har lagd kakao. Så lett er det å fikse problemet.
Vis hele sitatet...

Du lider ikke av fantasi-tap i hvertfall! Fy faen. Jeg ler så jeg griner!
drapsdverg hehehe

nei, skulle jeg ha gjort naboene sinna ville jeg lagd en maskin med tusenvis av armer som gnisset isopor på alle rutene non-stop.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kjøp en naturtro Softgun pumpehagle fra www.softguns.no og gjem deg bak no eks. kasse osv.
Når tyven kommer lader du og pumper 3-4 skudd i baken hans og roper jeg skal faen meg ta deg mens du løper etter han..