Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: 10 milliarder!
Ja, takk 84 56,38%
Nei, takk 16 10,74%
mmmhhh *sikle* 49 32,89%
Stemmegivere: 149. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  49 3997
http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1100364014.69841.jpg

Midt i mellom Solberg og andre nyheter leste jeg en liten glad melding som fortjener en liten post her.

VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=254337

Hva hadde du sagt om
dette var din konto?

Etter at Skog hadde tatt ut 1000 kroner var det kun 9 milliarder, ni hundre og nitti ni millioner, ni hundre og nitti ni tusen og 10 kroner og 61 øre.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Little Joey; 14. november 2004 kl. 17:44.
Hadde nokk google som faen etter banker fra Sveits
Jeg ville iallefall ikke sjekket om tallene var sanne i banken. Jeg ville tatt ut så mye som mulig så jeg hadde hatt det i kontanter, for noe sånt blir alltid rettet opp.

edit: eller selvsagt satset på å overført dem til en sveitsisk konto, ja. 10 milliarder kr er mye volum, selv for tusenlapper.
Da har jeg fløtta pengene over på en konto i Sveits, og deretter forflyttet pengene mange ganger slik at de blir nesten umulig å spore. Fengsel? Ok, jeg sitter gjerne inne noen år for 10 milliarder.
Må bare legge til at dette har skjedd før, med mer uærlige sjeler en dette tilfellet. Det ender altid opp at de må betale tilbake.
Vel, etter å ha overført summen(e) til sveitsisk(e) bankkonto(er) så tror jeg man skal flytte rimelig raskt til en plass uten utleveringsavtale med Norge, siden det står masse rart i de norske lovene om sånne lure ting

Men, funker kanskje å ta en OJ når man sitter med 10mrd på ikke-norsklig bok..
tja, kansje bare latt de ligge der? oppdager ikke banken slik selv så får de ha det så godt.
Holy crap. Hvis jeg hadde fått tak i de pengene hadde jeg nok sprett de på mange forskjellige sveitsiske konti. Også hadde jeg selvfølgelig donert litt til både nFF og diverse veldedige organisasjoner. Share the wealth! ^^;
Man kan jo sikkert bare kjøpe seg en stillehavsøy og erklære den for et eget land. Og vips
Disse pengene ville gått rett inn på kontoen til en bank på en stillehavsøy som ikke har noen utleveringsavtale med Norge.

Hadde aldri mer vist meg i Norge, forsøkt å skjule meg så lenge jeg kunne, så gledelig sonet et par år om jeg skulle bli tatt.

Vil tro bankene har systemer som reagerer når en utfører så store transaksjoner. Jeg ville rådført meg med en som har innsikt i banksystemer før jeg satte i gang med overføringer til mine nye kontoer.

Jeg hadde ihvertfall ikke gjort som hu dama.
Evt. gått inn i Norges bank og tatt ut så mye som mulig for deretter å greve det ned på forskjellige plasser. Max 21 år uansett ^^
Opprinnelig postet av cumshot
Vil tro bankene har systemer som reagerer når en utfører så store transaksjoner.
Vis hele sitatet...
Derfor deler man det opp i små summer og overfører de til mange forskjellige konti, og gjerne i forskjellige navn, hvis man klarer det.
hadde ligget trygt på min konto iallfall
kan leve lenge på rentene til de
milliardene.
:P
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Gi opp livet mitt for mer penger enn det noen har bruk for? Nei takk.
Hvis man tar disse pengene for sine egne, så venter det deg lite godt. Da er det bare å pakke sakene sine og fara til Mexico. Jeg vil heller dø lykkelig enn rik.
Det sa Tony i Mafia og, se hvordan det gikk
Mexico er da ok, mye å finne på der. Spesielt med 10.000.000.000kr på kontoen
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg setter ikke 10 mrd. kr. forran familie og venner. Jeg klarer heller ikke å forstå de som gjør det.
Opprinnelig postet av Kakcoo
Jeg setter ikke 10 mrd. kr. forran familie og venner. Jeg klarer heller ikke å forstå de som gjør det.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke å sette 10 mrd. forran fam. og venner...
du kan dele
One of the good guys
2rs1's Avatar
Hadde lagd meg en ny konto og nytt godt av rentene på den gamle :]
Jeg ville ha skaffa meg en jævla god advokat, slik at jeg kunne fått de til slutt
Ville seff tatt dem ut og låst dem inn i madrassen min :P

De hadde jo ikke oppdaga det før hun sa ifra til banken.. Dumme kjerring :P
En trenger jo aldri å ta ut de pengene. Kan leve et ganske så bra liv kun på rentene...
Evt kjøpe en stillehavsøy og ha det fett der. Sponse venner og bekjente med ferier dit når de vil
For 10 mrd. kan du kjøpe deg nye venner, og nye foreldre. Mexico!
Jeg hadde gitt 9 mrd til røde kors eller no sånn og brukt 2 mrd på å ha det gøy. Så sitte inne i 21 år og når man kommer ut igjen så graver man opp omtrent 1 mrd

Eller så hadde jeg bare gitt pengene tilbake til banken? Tror man tjener mer på å være lovlydig.
Opprinnelig postet av polmen
Jeg hadde gitt 9 mrd til røde kors eller no sånn og brukt 2 mrd på å ha det gøy. Så sitte inne i 21 år og når man kommer ut igjen så graver man opp omtrent 1 mrd

Eller så hadde jeg bare gitt pengene tilbake til banken? Tror man tjener mer på å være lovlydig.
Vis hele sitatet...
9+2=11

Jeg hadde vel levd som en konge før de hadde merka det.
Hmm..finnes det noen lov som sier at man skal vite hvor pengene kommer fra eller no? Slik at det blir ulovlig å bruke penger man har fått inn på kontoen? "Burde fattet mistanke" eller noe typisk :P
Opprinnelig postet av Ranna Ville seff tatt dem ut og låst dem inn i madrassen min :P
Vis hele sitatet...
Ville ikke det blitt en jævlig madrass?
hmm.. lurer på om hun fikk rentene for å ha pengene på konto den ene dagen?

selv om renten er lav i disse tider så må da 10 000 000 000 kr gi litt avkasting selv om det bare er snakk om en dag?
Bare for å nevne det. Du kan ikke bare beholde pengene å gå i fengsel i noen år. Blir du tatt må du også betale tilbake hvert eneste øre. Trist men sant.
Bankene har nok automatisk sperre på store beløp, og de ville ringe og be deg bekrefte en så stor overføring.

Men i all uvitenhet så visste jo ikke du hvor pengene kom fra og du kan anse det som dine, gave eller gevinst. Ville bedt om 5 internasjonele bankremisser på 200 millioner hver og hundre tusen i konvolutt. Det første jeg vile gjort var å besøke en butikk og fått en flott Gucci dress og dyreste Versace sko. Kunne kjøpt en villa til 100 millioner og brukt den andre remissen til en unik samling av Jaguar og Mercedes-Benz. For ikke glemmet et privat Falcon jetfly.

Skulle bodd i syden og blitt feit, brun og en sygg liten jævel på Norske oljepenger
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Du kan bli anmeldt bare for ikke å melde fra, om du plutselig har altfor mye på kontoen.
dumme dumme dumme kjerring!

¨ÅÅÅÅÅÅ HVORFOR KAN IKKE SLIK HENDE MED MEG!??!?!

:@ :@

arf ;(
Dette har jo skjedd før da, er ikke akkurat noe nytt.

Kunne godt skjedd meg, men tviler på at jeg hadde vært millionær særlig lenge!
Var en alkoholiker i Bergen så fikk 100000kr inn på kontoen sin for et par år siden. Var ei dame så hadde tasta feil på nettbanken.

Han klarte å bruke opp allt. Spanderte på venner og tok en tur til syden.

Ble rettsak etterpå, husker ikke helt hvordan det gikk. Men han tilbydde seg vertfall å betale tilbake, eneste var at det kunne ta sin tid
Er vel ikke noen som gidder å ripe den kontofonen?
Jeg hører bare "Tast kontonu...skrurrskurrskurrskurrskurrskrurrskurrskurrskurrsku rrskrurrskurrskurrskurrskurrskrurrskurrskurrskurrskurrskrurr skurrskurrskurrskurr"
skal jo godt gjøres å "get home free", men... for 10 mrd syns jeg nesten man burde ha gjort et forsøk...
10 milliarder? nei takk.
Vadder: ja jeg fant også ut det da jeg hadde skrevet posten, men gadd ikke redigere

Ja jeg hører heller ikke noe på det lydklippet
Tro om hun får finnerlønn for dette? Den er jo på 10%

Hadde ikke takket nei til "bare" finnerlønnen, og sluppet fengsel og alt det der tullet.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Er det virkelig noen som tror at de kan få beholde pengene? Sånn helt seriøst? Jeg kjenner til to tilfeller hvor noen har fått for mye penger på konti. Begge gangene måtte disse betales tilbake.
10mrd? ja takk!

hadde brukt mine 1337 skills til å forsvinne, ftt ny identitet, osv, og levd godt til jeg var 73. så hadde jeg leid en leiemorder til å drepe meg, og gitt resten til familie (det som var igjen, selvfølgelig), donert noe til organisasjoner, og betalt banken de resterende milliardene. så hadde jeg dødd lykkelig
Jeg hadde tatt ut sånn.. 10 tusen
Og så gitt beskjed. De hadde vel ikke merket 10 tusen når det er så store tall.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
BiZARRE. Jeg tror de merker hvert øre.
Hmm, når jeg var 11 fikk jeg en Skandiabank konto av faren min.

Så hadde jeg et helvete med regninger på den tida, pga noe dritt som heter Home Entertainment club. Så la jeg inn alle regningene for betaling på den skandibank kontoen. Bare for å teste, trodde ikke den ville trekke i minus.

Summen ble 4600,- tilsammen på alle regningene mine som 11-åring.

Men ille nok, 2-3 dager før disse betalingene skulle utføres (satt det på en dato). Så datt det inn 3500,- kroner inn på kontoen min (pappa sin). Fitte banken hadde gjort feil, tror du faren min ble sur da eller? Når jeg hadde brukt pengene Banken hadde gjort feil med og trukket kontoen 1500,- kroner i minus?

Ganske tilfeldig at det skjedde akkurat når jeg hadde satt de på betaling.

Har lært, får ikke pappa sin underskrift til nettbank på DnB intro kontoen min
Hadde levd helt normalt, ikke noe utsvevende liv. Hadde bare ikke tenkt over pengeproblemer, hadde sikkert tatt meg penger til det jeg hadde lyst på osv. Lurer på om jeg kunne kommet unna hvis de merket det... Kunne sagt at jeg ikke sjekket saldo en eneste gang, så jeg ante det ikke. Det hadde sikkert ikke manglet mer enn et par tusen, avhengig av når de hadde oppdaget det (jeg hadde jo fortsatt å jobbe og sånn, hadde bare brukt litt mer enn jeg hadde fordi jeg "ikke visste bedre"). Det pluss en god advokat bør ikke være for vanskelig å slippe unna med uten å måtte betale noe tilbake.
Bare dritt å være så rik, hadde jo fått så utrolig mye oppmerksomhet.. alle folk ville ha vært falske mot deg osv.
Hadde jeg hatt så mye penger, skulle ingen vist om det.
Ikke før jeg døde iallefall, ungene mine hadde jo sikkert tatt livet av meg om de viste hvor mye i arv de skulle få..
usj.. penger er bare problemer..
Man drar jo til Mexico! Det er alltid det de gjør i amerikanske filmer når de har skaffa store penger! :P
No ska eg færa til Mexico?
Hadde du tatt pengene måtte du reist til Brasil e.l. hvis du ikke skulle bli tatt... Og da mister jo du all kontakt med venner og familie...
Du kan ikke kjøpe med deg vennene, for de har andre venner som de ikke vil forlate etc etc...
Men syns banken burde gitt en liten "finnerlønn" til den damen...
Hadde de 10 mrd. vært på min konto- hadde jeg latt de ligge noen uker for å se om evnt. banken har ryddet opp i problemet. Etter at jeg hadde ventet en god stund hadde jeg sikkert betalt div. regninger så de ikke henger på nakken. Ingenting forandrer seg, jobber som før, men lever med en god selvfølelse og slipper å tenke på pengeproblemer.

Å ta seg råd til et hus og evnt. bil hadde vært godt.
Men med det beløpet på kontoen så er det klart at man skal være diskre, går du rundt å jatter til folk om at du er "rik" så byr det fort på problemer.
Bare virk som en annen fattig student

Så var det hva som kom til å skje når "de" fant de ut...