Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1162
Ja kjære freaks, så var konfirmasjonstiden inne og da skal man bygge seg ny datamaskin.
Jeg har satt i hopen en handleliste nå og lurte på om dette så ut som et bra oppsett.

Takk for alle svar!

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-969058578F41
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
velg sabertooth z77 istedet, sammen med 3570k cpu, for pengene du sparte invisterer du i en crucial m4 ssd,
Sist endret av Frufsa; 4. mai 2012 kl. 23:00.
Sitat av Mumitr0llet Vis innlegg
om du har lyst til og spare HELE 100 kr så dropp " Antistatic Armchain " det er så liten sansynlighet at det skjer noe!

du kan få 2 kebab ruller for det !!!
Vis hele sitatet...
når man bestiller for 15k er det litt betryggende, uansett odds
Sitat av Mumitr0llet Vis innlegg
om du har lyst til og spare HELE 100 kr så dropp " Antistatic Armchain " det er så liten sansynlighet at det skjer noe!

du kan få 2 kebab ruller for det !!!
Vis hele sitatet...
Alltid best å være på den sikre siden
Til ts; du kan også bestille fra dustin.no hvis du vil spare litt penger, det blir kansje 1-2k billigere der
[COLOR="Red"]som koster 900 kr du får 18 kebaber DET ER MYE DET[/COLOR]

^
|
|
: )
Sist endret av Iluwu; 4. mai 2012 kl. 23:08.
Du sparer en tusing ved å bestille fra DustinHome

-Hvorfor ikke H100?
-Blåe lys, røde komponenter?
-OS skaffer du på alternative måter :3
-Kjøp et PSU i Corsair sin AX serie! 750W holder i massevis...
-Hvorfor et 7970 med referansedesign?
Har du planer om TriFire eller QuadFire kjøper du WindForce edition, kun CrossFire, da kjøper du denne CUII TOP
-Siden du skal ha fjortisPC så kan du jo ha Røde LED Vifter?
-SSD'er er ikke jeg ekspert på, men velg en SSD uten SandForce kontroller eller med en SF controller med custom firmware :3

Uansett hva du velger, lykke til med PC'en, gjør du en god kaberyddingsjobb kan du forvente mage KP!
Sist endret av Fekillix; 4. mai 2012 kl. 23:22.
Sitat av Mumitr0llet Vis innlegg
Hvor mange KP for detta bildet?

EDIT : FAP FAP
Vis hele sitatet...
Dette er ikke et imageboard ala 4chan hvis du tror det...
Hold deg til topic
Mumitr0llet
Innlegg: 2
^
|
|
ITTNO kp fra meg.
Sist endret av Iluwu; 4. mai 2012 kl. 23:34.
Sitat av Mumitr0llet Vis innlegg
kjett med ny bruker ikke noe KP.....
Vis hele sitatet...
Ikke nå lenger.

OT: Gjør som andre har sagt. Få tak i OS på andre måter og kjøp en SSD. Personlig har jeg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657310 OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB Og veldig fornøyd med denne, NB 849,-kr
Sist endret av Iluwu; 4. mai 2012 kl. 23:42.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Ikke nå lenger.

OT: Gjør som andre har sagt. Få tak i OS på andre måter og kjøp en SSD. Personlig har jeg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657310 OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB Og veldig fornøyd med denne, NB 849,-kr
Vis hele sitatet...
Takk for KP fikk en tilbake :P

men er helt enig at du burde skaffe OS på andre måter.. og det er jo bedre med win 7 Ultimate GRATIS enn og waste 900 kr på Win 7 Home... og heller legge til en SSD
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Ikke nå lenger.

OT: Gjør som andre har sagt. Få tak i OS på andre måter og kjøp en SSD. Personlig har jeg http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657310 OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB Og veldig fornøyd med denne, NB 849,-kr
Vis hele sitatet...
vil ikke på noen måte anbefale denne ssd'en, da den er kjent for og vere en bsod magnet. samt at den har ytelsesdropp når den møter komprimert/ikkekomprimerbar data.

kjører selv m4 og er storfonøyd med denne.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
vil ikke på noen måte anbefale denne ssd'en, da den er kjent for og vere en bsod magnet. samt at den har ytelsesdropp når den møter komprimert/ikkekomprimerbar data.

kjører selv m4 og er storfonøyd med denne.
Vis hele sitatet...
'

Ja så sant så sant. Men tenkte og holde det innenfor budsjette.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
vil ikke på noen måte anbefale denne ssd'en, da den er kjent for og vere en bsod magnet. samt at den har ytelsesdropp når den møter komprimert/ikkekomprimerbar data.

kjører selv m4 og er storfonøyd med denne.
Vis hele sitatet...
Hvordan er Komplett på retur? Har en Corsair Force 3 SSD, og sliter med rundt 2-3 BSOD's hver dag, på dårlige dager forsvinner SSD'en lenge fra BIOS før den dukker opp, og er bootbar.
(Den er 11Mnd gammel og probleme blir bare værre, har ikke prøvd å oppdatere firmware da jeg er redd for å bricke den).
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hvordan er Komplett på retur? Har en Corsair Force 3 SSD, og sliter med rundt 2-3 BSOD's hver dag, på dårlige dager forsvinner SSD'en lenge fra BIOS før den dukker opp, og er bootbar.
(Den er 11Mnd gammel og probleme blir bare værre, har ikke prøvd å oppdatere firmware da jeg er redd for å bricke den).
Vis hele sitatet...
komplett er klar ove at det er mye problemer med den disken, en kamerat fikk levert den tilbake i hvertfall,
komplett har uansett utrulig bra service så tivler sterkt på at det blir noe problem
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hvordan er Komplett på retur? Har en Corsair Force 3 SSD, og sliter med rundt 2-3 BSOD's hver dag, på dårlige dager forsvinner SSD'en lenge fra BIOS før den dukker opp, og er bootbar.
(Den er 11Mnd gammel og probleme blir bare værre, har ikke prøvd å oppdatere firmware da jeg er redd for å bricke den).
Vis hele sitatet...
De var greie da jeg skulle levere tilbake en HDD iallefall.

(aldri kjøp spinpoint disker)
Sitat av Frufsa Vis innlegg
komplett er klar ove at det er mye problemer med den disken, en kamerat fikk levert den tilbake i hvertfall,
komplett har uansett utrulig bra service så tivler sterkt på at det blir noe problem
Vis hele sitatet...
De var greie da jeg skulle levere tilbake en HDD iallefall.

(aldri kjøp spinpoint disker)
Vis hele sitatet...
Sender dem mail i morgen jeg :3

EDIT: Sender mail i dag etter litt søvn...
Sist endret av Fekillix; 5. mai 2012 kl. 00:18.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Sender dem mail i morgen jeg :3

EDIT: Sender mail i dag etter litt søvn...
Vis hele sitatet...
bare ring dem over helgen og forklar situasjonen, så hjelper dem deg med retur og alt mulig papirarbeid kanskje lettere og bedre enn å vente på svar på en mail?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
bare ring dem over helgen og forklar situasjonen, så hjelper dem deg med retur og alt mulig papirarbeid kanskje lettere og bedre enn å vente på svar på en mail?
Vis hele sitatet...
Papirarbeid? ZZzzZZZZzzzzzz
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Papirarbeid? ZZzzZZZZzzzzzz
Vis hele sitatet...
strengt tatt bare å skrive adressa til komplett på en kartong da...
Har vært i bukta noen ganger tidligere å rota etter OS, men fant ingen med updater
Sitat av aSPACENOODLE Vis innlegg
Har vært i bukta noen ganger tidligere å rota etter OS, men fant ingen med updater
Vis hele sitatet...
Du kan fint bruke Windows' innebygde updater, selv med piratkopiert Windows! (Sitter med det nå, jeg )
spar penger!

-OS fra bukta (900,-)
-LED, trengs ikke! blir lei det etter en uke... (200,-)

tilsammen 1100,- kroner!