Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 510
Per dags dato har jeg en Acer Aspire 5520 med Vista 32-bit installert. Nå ønsker jeg å gå tilbake til XP da "alt var mye enklere"

Laptop'en har en AMD 64-bit prosessor og det jeg lurer på er om det vil lønne seg å installere XP 64-bit eller om jeg bare skal holde meg til 32-bit? Noen som vil komme med kommentarer? Fordeler/ulemper?

På forhond takk!
Med mindre du har mer en 4gb minne totalt (minnet på skjermkort, systemmine osv kombinert) så er det egentlig ikke noe poeng. 64-bit skal visstnok ha bedre ytelser i noen tilfeller, men det merker den jevne bruker sjeldent noe til.

Du kan og ha problemer med å finne drivere til XP 64-bit. Hvis du først skulle ha 64-bit så ville jeg anbefalt Vista som har ganske god driverstøtte til 64-bit.
Sist endret av Kinseek; 3. mars 2008 kl. 19:53.
den klareste ulempen med 64-bit er at det ennå er mye som ikke er klargjort for det, så du vil få problemer med applikasjoner, drivere osv.
cruto's Avatar
Trådstarter
69 9
Ok, takk. Holder meg til 32 da
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette er litt overkill siden du alleredet har valgt, men jeg mener at 64 bit ikke er vært siden det føre med seg mer ulemper enn gammen